Groot gelijk heeft ie.Jinne schreef:We kunnen een nieuw polletje maken voor de team manager. Smeets wordt TD bij de honkbal bond.
Verdwijnt dan lekker uit een slangenkuil en gaat werken bij een kandidaat voor Olympisch goud
Moderator: mods
Groot gelijk heeft ie.Jinne schreef:We kunnen een nieuw polletje maken voor de team manager. Smeets wordt TD bij de honkbal bond.
Er moest nog achteraan: Spelers hebben veel teveel haast om door te breken dan wel weg te gaan. Paar ervaren jongens erbij kan geen kwaad.Lionel schreef:Kijk naar Bazoer en Riedewald...
Klopt. Ook echt 'een weggooier' die Riedewald.InnerHarbour schreef:Riedewald doorgebroken ophet hoogste niveauHet enige wat die in Londen doet is de tribune of de reservebank warmhouden.
Zoals wie?Lionel schreef:Er moest nog achteraan: Spelers hebben veel teveel haast om door te breken dan wel weg te gaan. Paar ervaren jongens erbij kan geen kwaad.Lionel schreef:Kijk naar Bazoer en Riedewald...
Jep, Bergkamp wordt nu al erg gemist door veel andere jeugdtrainers op De Toekomst.Yopii schreef:Ik hoop wel dat er oog blijft voor wat er uit de jeugd komt. Daar heb ik mijn twijfels over.
Ik betreur het vertrek van Bergkamp. Er moet iemand bij Ajax rondlopen die zich bezighoudt met de doorstroming, anders wordt Ajax PSV 2.
Die vazal van Bergkamp op De Toekomst zal ongetwijfeld ook sneuvelen. Las onlangs een interview met Ten Hag, waarin hij een duidelijke visie op opleiden toonde. Wat meer openheid en een andere blik op De Toekomst kan geen kwaad, lijkt me.Yopii schreef:Ik hoop wel dat er oog blijft voor wat er uit de jeugd komt. Daar heb ik mijn twijfels over.
Ik betreur het vertrek van Bergkamp. Er moet iemand bij Ajax rondlopen die zich bezighoudt met de doorstroming, anders wordt Ajax PSV 2.
Klopt, Keizer, Spijkerman en hij staan op non-actief.Ajaciedjuh schreef:Bergkamp is nog niet weg.![]()
Kun je nader toelichten wat je in deze context precies bedoelt met 'openheid', wimpey?wimpey schreef: Die vazal van Bergkamp op De Toekomst zal ongetwijfeld ook sneuvelen. Las onlangs een interview met Ten Hag, waarin hij een duidelijke visie op opleiden toonde. Wat meer openheid en een andere blik op De Toekomst kan geen kwaad, lijkt me.
Zeker.Yopii schreef:Het gaat me uiteraard niet om Bergkamp persoonlijk, maar het is vast ook zijn verdienste dat de doorstroming de laatste jaren heel behoorlijk was, iets wat Ajax geen windeieren gaat leggen.
AD.nlAjax bij rijkste 50 clubs ter wereld, Manchester City op 1
Niet Paris Saint-Germain maar Manchester City heeft de grootste financiële macht in de voetbalwereld. Dat blijkt uit The Soccerex Football Finance 100, waarin ‘s wereld beste clubs zijn gerangschikt op basis van de waarde van de selectie, vaste activa, geld op de bank, potentiële investeringen door de eigenaars en de nettoschuld.
Tijani Goullet 04-01-18, 00:43 Laatste update: 14:45
Ajax bezet de 46ste plaats op de ranglijst van Soccerex, een denktank van beleidsbepalers uit het internationale voetbal. Die plek heeft de Amsterdamse club wellicht te danken aan de goede zaken die op de transfermarkt zijn gedaan. Zo werden vorig jaar Davinson Sánchez (Tottenham Hotspur) en Davy Klaassen (Everton) voor in totaal 67 miljoen euro verkocht.
Feyenoord is terug te vinden op plek 80. De waarde van de selectie van de Rotterdamse club wordt op 80 miljoen euro getaxeerd. Ter vergelijking: de Ajax-selectie is 115 miljoen euro waard, die van City 637 miljoen euro. PSV ontbreekt in de lijst van Soccerex.
Naast City staat ook Arsenal boven PSG. De Londense club staat erom bekend - net als Ajax - niet met geld te smijten op de transfermarkt. Coach Arsène Wenger haalt liever relatief onbekende jongere spelers weg, dan tientallen miljoenen euro’s aan een vedette te besteden. Arsenal heeft liefst 300 miljoen pond (337,5 miljoen euro) op de bank en heeft in de Premier League de laagste nettoschuld (8 miljoen pond). ,,Hun positie op de ranglijst weerspiegelt de professionaliteit van de club en een goed bedrijfsmodel’’, aldus Soccerex.
City staat eerste omdat eigenaar Mansour bin Zayed Al Nahyan liefst 650 miljoen euro in de club pompte. Vooral in topspelers, maar ook in het Etihad Stadium en het moderne trainingscomplex. Ook heeft de koploper in de Premier League prima tv-deals afgesloten.
De top-10 wordt gedomineerd door clubs uit de Premier League. Champions League-winnaar Real Madrid bezet de vijfde plaats. Ook opvallend is de vierde stek van de Chinese club Guangzhou Evergrande.
De top-20
1. Manchester City
2. Arsenal
3. PSG
4. Guangzhou Evergrande
5. Tottenham Hotspur
6. Real Madrid
7. Manchester United
8. Juventus
9. Chelsea
10. Bayern München
11. Zenit Sint-Petersburg
12. RB Leipzig
13. Barcelona
14. LA Galaxy
15. Atlético Madrid
16. Liverpool
17. Borussia Dortmund
18. Lyon
19. AS Monaco
20. Leicester City
46. Ajax
Sorry, maar wat zijn de taken van een "teammanager"? De vorige bij Ajax schijnt Tjerk Smeets (de zoon van) te zijn geweest en eerlijk gezegd wist ik dat niet eens.Oud-tennisser Siemerink teammanager bij Ajax
Jan Siemerink is de nieuwe teammanager van Ajax. De oud-tennisser en voormalig directielid van tennisbond KNLTB is de opvolger van Tjerk Smeets, die in dienst is getreden als technisch directeur bij de Nederlandse honkbalbond KBSB.
,,Dankzij mijn topsportachtergrond weet ik wat er van de spelers gevraagd wordt en wat ze nodig hebben om te kunnen presteren'', zei Siemerink. ,,De jaren na mijn tennisloopbaan heb ik, met name als captain van het Daviscup-team, een nog beter beeld gekregen van de totale organisatie rondom een sportploeg. Na gesprekken met Edwin van der Sar en Marc Overmars (beiden directielid bij Ajax) werd ik steeds enthousiaster over de functie, dus ik ben blij dat ze voor mij gekozen hebben.''
Siemerink (47) was tussen 1989 en 2002 tennisprof. In het enkelspel won hij vier 4 ATP-toernooien en was de veertiende plek in 1998 zijn hoogste positie op de wereldranglijst.
Vroeger, heel wat decennia geleden, moest de trainer dan wel voorzitter dit soort dingen allemaal regelen. Hotels boeken, tijden van een vlucht plannen, vervoer van en naar de Airport.Sandro schreef:
Sorry, maar wat zijn de taken van een "teammanager"? De vorige bij Ajax schijnt Tjerk Smeets (de zoon van) te zijn geweest en eerlijk gezegd wist ik dat niet eens.
Welke kenmerken dicht jij zo'n 'evenement manager' allemaal toe?InnerHarbour schreef:Daar kan je toch gewoon een evenementmanager voor nemen, moet dat een bekende Nederlander zijn die vroeger een racket of honkbalknuppel in zijn handen had?
Lijkt me niet dat de team manager dat zelf doet. Hij zal zich nadrukkelijk bezig houden met en advies geven op het gebied van hotels, vluchten ed maar ik zie Siemerink niet zelf de tickets boeken.Cruijff schreef:Vroeger, heel wat decennia geleden, moest de trainer dan wel voorzitter dit soort dingen allemaal regelen. Hotels boeken, tijden van een vlucht plannen, vervoer van en naar de Airport.Sandro schreef:
Sorry, maar wat zijn de taken van een "teammanager"? De vorige bij Ajax schijnt Tjerk Smeets (de zoon van) te zijn geweest en eerlijk gezegd wist ik dat niet eens.
Voordat Tjerk Smeets deze functie kreeg deed David Endt dit vele jaren. Maar het regelen van een transfer van A naar B ging bij Endt al diverse malen mis. Vandaar dat De Boer en zijn technische staf er toen voor kozen om Endt te laten vervangen door oud honkballer Tjerk Smeets.
Trouwens, werd Endt er niet uitgegooid omdat men bij Ajax deze functie liever invult met iemand die niet zo nadrukkelijk op de voorgrond treedt als 'cultuurbewaker' en vertrouwenspersoon van de spelers?Cruijff schreef:Maar het regelen van een transfer van A naar B ging bij Endt al diverse malen mis. Vandaar dat De Boer en zijn technische staf er toen voor kozen om Endt te laten vervangen door oud honkballer Tjerk Smeets.
Daar is tegenwoordig idd dan weer kantoorpersoneel voor aan wie het daadwerkelijk uitvoeren van zo'n boeking wordt gedelegeerd.raymon schreef:
Lijkt me niet dat de team manager dat zelf doet. Hij zal zich nadrukkelijk bezig houden met en advies geven op het gebied van hotels, vluchten ed maar ik zie Siemerink niet zelf de tickets boeken.
Ehmm, tja.Sandro schreef:
Trouwens, werd Endt er niet uitgegooid omdat men bij Ajax deze functie liever invult met iemand die niet zo nadrukkelijk op de voorgrond treedt als 'cultuurbewaker' en vertrouwenspersoon van de spelers?