Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Cruijff » vr dec 22, 2017 2:50 pm

Jinne schreef:We kunnen een nieuw polletje maken voor de team manager. Smeets wordt TD bij de honkbal bond.
Groot gelijk heeft ie.

Verdwijnt dan lekker uit een slangenkuil en gaat werken bij een kandidaat voor Olympisch goud

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr dec 22, 2017 4:03 pm

Riedewald doorgebroken ophet hoogste niveau :confused.gif: Het enige wat die in Londen doet is de tribune of de reservebank warmhouden.
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » vr dec 22, 2017 4:23 pm

Lionel schreef:Kijk naar Bazoer en Riedewald...
Er moest nog achteraan: Spelers hebben veel teveel haast om door te breken dan wel weg te gaan. Paar ervaren jongens erbij kan geen kwaad.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr dec 22, 2017 4:51 pm

InnerHarbour schreef:Riedewald doorgebroken ophet hoogste niveau :confused.gif: Het enige wat die in Londen doet is de tribune of de reservebank warmhouden.
Klopt. Ook echt 'een weggooier' die Riedewald.
In die zo vaak besproken pot tegen Willem II toen andere jongens de kans kregen zat Riedewald op de bank ook een beetje met zijn armen te wapperen met een houding alsof hij al een of andere gearriveerde vedette was en de andere jongens veel kunnen oppikken van zijn instructies.

Maar daarna bleven die jongens staan en verloor hij (volkomen terecht) zijn plek. :666.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr dec 22, 2017 4:52 pm

Lionel schreef:
Lionel schreef:Kijk naar Bazoer en Riedewald...
Er moest nog achteraan: Spelers hebben veel teveel haast om door te breken dan wel weg te gaan. Paar ervaren jongens erbij kan geen kwaad.
Zoals wie?
Timothy Atouba en Niki Zimling?

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo jan 03, 2018 11:07 pm

De trendbreuk met het verleden bevalt me uitstekend. Voor 5 recente aankopen: Zyech, Neres, Wöber, Bandé en Tagliafico is in totaal een slordige 50 miljoen uitgegeven, een bedrag dat met bonussen/doorverkooppercentages nog verder kan oplopen. Zou Ajax dan eindelijk een keer de selectie op tijd rond hebben? Het begint er haast op te lijken, alleen voor juli (liefst eerder) nog een rechtsback halen en we zijn er klaar voor.

Laat ik voorop stellen dat ik Bandé en Tagliafico niet ken, enkel van wat compilatiefilmpjes. Het kan dus nog tegenvallen met deze 2, al lees ik met name veelbelovende verhalen over de nieuwste aanwinsten. Maar zelfs al zouden ze niet slagen, dan nog ben ik tevreden over de nieuwe koers en datgene wat Zyech, Neres en Wöber al hebben laten zien. Wat meer geld uitgeven voor grote talenten, wat meer de Zuid Amerikaanse markt op voor gif als aanvulling op het koele Nederlands-Scandinavische. Het kapitaal weer op het veld in plaats van op de bank, geinvesteerd in allemaal spelers met normaal gesproken een aanzienlijke restwaarde. Aangevuld met wat oude rotten als Siem de Jong, Schöne en Huntelaar, zulke jongens heb je ook nodig, alleen maar jeugd is niet goed.

Over jeugd gesproken: Onana en Dolberg liggen nog lang vast, de contracten van De Ligt en De Jong zijn recent opengebroken, Van de Beek heeft net een nieuwe aanbieding gehad, alleen Kluivert is nog even een onzekere factor omdat Raiola zijn zaakwaarnemer is maar als dat ook nog goedkomt, dan heb ik zeer veel vertrouwen dat er mooie tijden voor Ajax gaan aanbreken.

Complimenten voor Overmars. Mag ook wel eens gezegd worden! Afgelopen zomer liep hij achter de feiten aan, maar hij lijkt nu aan een goede inhaalslag bezig.
Ajax!

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo jan 03, 2018 11:27 pm

Allemaal mooi en aardig, maar met een vertrek van Onana, Ziyech Dolberg en wellicht ook De Ligt moet je komende zomer ernstig rekening houden. Viergever denk ik ook, helaas.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo jan 03, 2018 11:53 pm

Viergever ja, maar dat is ingecalculeerd. De kans dat die anderen al gaan lijkt me klein. Zonder Europees voetbal hebben ze zich nauwelijks in de kijker kunnen spelen, ze spelen ook een minder seizoen dan vorig jaar.

Je moet er altijd rekening mee houden en dus de opvolgers in het vizier hebben, maar ik acht de kans klein als ze niet een stuk beter gaan voetballen. De Ligt is nog te jong. Onana keept heel wisselvallig dit seizoen, die gaat niet weg want voor een keeper is betrouwbaarheid het belangrijkste. Zyech moet een top seizoen draaien om zich in de picture te spelen, of uitblinken op het WK, de kans bestaat maar lijkt me lastig met Marokko. Dolberg moet knokken voor een basisplek bij Ajax, daar liggen ze in Engeland en Spanje echt niet wakker van.

Neres of Kluivert zou wel een target kunnen worden, als ze zo door blijven gaan. Kluivert ook vanwege Raiola en zijn naam. En de spectaculaire goals die hij de laatste tijd maakt. Hopelijk is hij verstandig en neemt hij de tijd om bij Ajax verder te ontwikkelen.
Ajax!

Yopii

Bericht door Yopii » do jan 04, 2018 12:22 am

Ik hoop wel dat er oog blijft voor wat er uit de jeugd komt. Daar heb ik mijn twijfels over.

Ik betreur het vertrek van Bergkamp. Er moet iemand bij Ajax rondlopen die zich bezighoudt met de doorstroming, anders wordt Ajax PSV 2.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do jan 04, 2018 1:32 am

Yopii schreef:Ik hoop wel dat er oog blijft voor wat er uit de jeugd komt. Daar heb ik mijn twijfels over.

Ik betreur het vertrek van Bergkamp. Er moet iemand bij Ajax rondlopen die zich bezighoudt met de doorstroming, anders wordt Ajax PSV 2.
Jep, Bergkamp wordt nu al erg gemist door veel andere jeugdtrainers op De Toekomst.
Linke kwestie, want nu heb je weer een barstende tijdbom wat betreft een boel onrust tussen de medewerkers.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do jan 04, 2018 7:29 am

Bergkamp is nog niet weg. :hypocrite.gif:

Interessant is wat Ajax gaat doen met de opvolging van Bergkamp en Tjerk. Vandaag staat in de Telegraaf dat ze verwachten dat Schreuder er as maandag gewoon bij is en dat de opvolger van Tjerk ingewerkt moet gaan worden.

Blijft de positie Bergkamp over. Als die heel belangrijk is, in de visie van de leiding, dan ben ik benieuwd hoe ze dat zien en gaan invullen. Ik heb het idee dat de positie is ontstaan vanuit ‘Bergkamp’. Daar bedoel ik mee, dat is gekeken waar kunnen we Bergkamp het beste inzetten voor de club. Nu komt een ander perspectief; wat heeft de club nodig en hoe ga je dat invullen/organiseren!? Daarna ga je de juiste persoon zoeken.

Balans zal nu het toverwoord zijn. Het is goed dat er naar kwaliteit wordt gekeken en daar ook in wordt geïnvesteerd. Talenten (de kracht van Ajax) moeten kansen blijven krijgen dat is essentieel. Daarvoor komen die talenten ook maar Ajax en voor het grootste gedeelte van de supporters is dit ook een must. Alleen als de resultaten (prijzen) lang wegblijven...... dan kan de balans wel eens gaan doorslaan.

Wordt weer een interessante periode. Meteen na de winterstop is duidelijk of we af- of aanhaken mbt het kan
kampioenschap.
Younes, Dijks zullen wel weggaan. Benieuwd of ze nog een flankspeler (of hebben ze voldoende vertrouwen in Johnsen?) of creatieve middenvelder halen (anticiperen op vertrek Ziyech). Zou er iets waar zijn van het gerucht Labyad?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey

Bericht door wimpey » do jan 04, 2018 9:10 am

Yopii schreef:Ik hoop wel dat er oog blijft voor wat er uit de jeugd komt. Daar heb ik mijn twijfels over.

Die vazal van Bergkamp op De Toekomst zal ongetwijfeld ook sneuvelen. Las onlangs een interview met Ten Hag, waarin hij een duidelijke visie op opleiden toonde. Wat meer openheid en een andere blik op De Toekomst kan geen kwaad, lijkt me.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do jan 04, 2018 10:01 am

Ajaciedjuh schreef:Bergkamp is nog niet weg. :hypocrite.gif:
Klopt, Keizer, Spijkerman en hij staan op non-actief.

Spijkerman zal wel sneuvelen, die had al een tijdje de nodige tegenstanders binnen de club.

Maar als ze bij Ajax kloten hebben, gewoon accepteren dat het onderling weleens knettert net als dat er bij een topteam nog weleens (zo ongeveer) een knokpartij ontstaat in de kleedkamer....

....Zouden ze bij Ajax gewoon groot genoeg moeten zijn om Keizer later dit jaar de U15 of U17 weer te geven en Bergkamp weer te laten terugkeren als individuele trainer.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do jan 04, 2018 10:02 am

wimpey schreef: Die vazal van Bergkamp op De Toekomst zal ongetwijfeld ook sneuvelen. Las onlangs een interview met Ten Hag, waarin hij een duidelijke visie op opleiden toonde. Wat meer openheid en een andere blik op De Toekomst kan geen kwaad, lijkt me.
Kun je nader toelichten wat je in deze context precies bedoelt met 'openheid', wimpey?

Yopii

Bericht door Yopii » do jan 04, 2018 12:06 pm

Het gaat me uiteraard niet om Bergkamp persoonlijk, maar het is vast ook zijn verdienste dat de doorstroming de laatste jaren heel behoorlijk was, iets wat Ajax geen windeieren gaat leggen.

Speculeren op de transfermarkt is een leuk spelletje. Riskant.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do jan 04, 2018 1:06 pm

Yopii schreef:Het gaat me uiteraard niet om Bergkamp persoonlijk, maar het is vast ook zijn verdienste dat de doorstroming de laatste jaren heel behoorlijk was, iets wat Ajax geen windeieren gaat leggen.
Zeker.
Het is voor Ajax essentieel dat de club én spelers blijft opleiden en vroegtijdig talenten binnenhaalt.

Die talenten komen alleen naar Ajax als ze zien dat 17 of 18-jarige continu kansen krijgt of dat jij met je jeugdtransfer van 350.000 euro gewoon speelt en een aankoop van 8 miljoen niet omdat de technische staf jou beter vindt.

ferry

Bericht door ferry » do jan 04, 2018 4:38 pm

We zitten bij de rijkste 50 clubs ter wereld! Woohoo! :headbang.gif:
Ajax bij rijkste 50 clubs ter wereld, Manchester City op 1
Niet Paris Saint-Germain maar Manchester City heeft de grootste financiële macht in de voetbalwereld. Dat blijkt uit The Soccerex Football Finance 100, waarin ‘s wereld beste clubs zijn gerangschikt op basis van de waarde van de selectie, vaste activa, geld op de bank, potentiële investeringen door de eigenaars en de nettoschuld.

Tijani Goullet 04-01-18, 00:43 Laatste update: 14:45

Ajax bezet de 46ste plaats op de ranglijst van Soccerex, een denktank van beleidsbepalers uit het internationale voetbal. Die plek heeft de Amsterdamse club wellicht te danken aan de goede zaken die op de transfermarkt zijn gedaan. Zo werden vorig jaar Davinson Sánchez (Tottenham Hotspur) en Davy Klaassen (Everton) voor in totaal 67 miljoen euro verkocht.

Feyenoord is terug te vinden op plek 80. De waarde van de selectie van de Rotterdamse club wordt op 80 miljoen euro getaxeerd. Ter vergelijking: de Ajax-selectie is 115 miljoen euro waard, die van City 637 miljoen euro. PSV ontbreekt in de lijst van Soccerex.

Naast City staat ook Arsenal boven PSG. De Londense club staat erom bekend - net als Ajax - niet met geld te smijten op de transfermarkt. Coach Arsène Wenger haalt liever relatief onbekende jongere spelers weg, dan tientallen miljoenen euro’s aan een vedette te besteden. Arsenal heeft liefst 300 miljoen pond (337,5 miljoen euro) op de bank en heeft in de Premier League de laagste nettoschuld (8 miljoen pond). ,,Hun positie op de ranglijst weerspiegelt de professionaliteit van de club en een goed bedrijfsmodel’’, aldus Soccerex.

City staat eerste omdat eigenaar Mansour bin Zayed Al Nahyan liefst 650 miljoen euro in de club pompte. Vooral in topspelers, maar ook in het Etihad Stadium en het moderne trainingscomplex. Ook heeft de koploper in de Premier League prima tv-deals afgesloten.

De top-10 wordt gedomineerd door clubs uit de Premier League. Champions League-winnaar Real Madrid bezet de vijfde plaats. Ook opvallend is de vierde stek van de Chinese club Guangzhou Evergrande.

De top-20
1. Manchester City
2. Arsenal
3. PSG
4. Guangzhou Evergrande
5. Tottenham Hotspur
6. Real Madrid
7. Manchester United
8. Juventus
9. Chelsea
10. Bayern München
11. Zenit Sint-Petersburg
12. RB Leipzig
13. Barcelona
14. LA Galaxy
15. Atlético Madrid
16. Liverpool
17. Borussia Dortmund
18. Lyon
19. AS Monaco
20. Leicester City
46. Ajax
AD.nl

Sandro

Bericht door Sandro » vr feb 09, 2018 2:34 pm

Oud-tennisser Siemerink teammanager bij Ajax

Jan Siemerink is de nieuwe teammanager van Ajax. De oud-tennisser en voormalig directielid van tennisbond KNLTB is de opvolger van Tjerk Smeets, die in dienst is getreden als technisch directeur bij de Nederlandse honkbalbond KBSB.

,,Dankzij mijn topsportachtergrond weet ik wat er van de spelers gevraagd wordt en wat ze nodig hebben om te kunnen presteren'', zei Siemerink. ,,De jaren na mijn tennisloopbaan heb ik, met name als captain van het Daviscup-team, een nog beter beeld gekregen van de totale organisatie rondom een sportploeg. Na gesprekken met Edwin van der Sar en Marc Overmars (beiden directielid bij Ajax) werd ik steeds enthousiaster over de functie, dus ik ben blij dat ze voor mij gekozen hebben.''

Siemerink (47) was tussen 1989 en 2002 tennisprof. In het enkelspel won hij vier 4 ATP-toernooien en was de veertiende plek in 1998 zijn hoogste positie op de wereldranglijst.
Sorry, maar wat zijn de taken van een "teammanager"? De vorige bij Ajax schijnt Tjerk Smeets (de zoon van) te zijn geweest en eerlijk gezegd wist ik dat niet eens.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr feb 09, 2018 2:44 pm

Sandro schreef:
Sorry, maar wat zijn de taken van een "teammanager"? De vorige bij Ajax schijnt Tjerk Smeets (de zoon van) te zijn geweest en eerlijk gezegd wist ik dat niet eens.
Vroeger, heel wat decennia geleden, moest de trainer dan wel voorzitter dit soort dingen allemaal regelen. Hotels boeken, tijden van een vlucht plannen, vervoer van en naar de Airport.
Voordat Tjerk Smeets deze functie kreeg deed David Endt dit vele jaren. Maar het regelen van een transfer van A naar B ging bij Endt al diverse malen mis. Vandaar dat De Boer en zijn technische staf er toen voor kozen om Endt te laten vervangen door oud honkballer Tjerk Smeets.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr feb 09, 2018 2:56 pm

Daar kan je toch gewoon een evenementmanager voor nemen, moet dat een bekende Nederlander zijn die vroeger een racket of honkbalknuppel in zijn handen had?
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr feb 09, 2018 3:45 pm

InnerHarbour schreef:Daar kan je toch gewoon een evenementmanager voor nemen, moet dat een bekende Nederlander zijn die vroeger een racket of honkbalknuppel in zijn handen had?
Welke kenmerken dicht jij zo'n 'evenement manager' allemaal toe?
In mijn omgeving wemelt het van de lieden die linksom of rechtsom een of ander 'manager labeltje' hebben. De gemeenschappelijke deler is meestal dat ze erg weinig dingen weten en nog minder kunnen.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » vr feb 09, 2018 3:54 pm

Cruijff schreef:
Sandro schreef:
Vroeger, heel wat decennia geleden, moest de trainer dan wel voorzitter dit soort dingen allemaal regelen. Hotels boeken, tijden van een vlucht plannen, vervoer van en naar de Airport.
Voordat Tjerk Smeets deze functie kreeg deed David Endt dit vele jaren. Maar het regelen van een transfer van A naar B ging bij Endt al diverse malen mis. Vandaar dat De Boer en zijn technische staf er toen voor kozen om Endt te laten vervangen door oud honkballer Tjerk Smeets.
Lijkt me niet dat de team manager dat zelf doet. Hij zal zich nadrukkelijk bezig houden met en advies geven op het gebied van hotels, vluchten ed maar ik zie Siemerink niet zelf de tickets boeken.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Sandro

Bericht door Sandro » vr feb 09, 2018 4:01 pm

Cruijff schreef:Maar het regelen van een transfer van A naar B ging bij Endt al diverse malen mis. Vandaar dat De Boer en zijn technische staf er toen voor kozen om Endt te laten vervangen door oud honkballer Tjerk Smeets.
Trouwens, werd Endt er niet uitgegooid omdat men bij Ajax deze functie liever invult met iemand die niet zo nadrukkelijk op de voorgrond treedt als 'cultuurbewaker' en vertrouwenspersoon van de spelers?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr feb 09, 2018 4:04 pm

raymon schreef:
Lijkt me niet dat de team manager dat zelf doet. Hij zal zich nadrukkelijk bezig houden met en advies geven op het gebied van hotels, vluchten ed maar ik zie Siemerink niet zelf de tickets boeken.
Daar is tegenwoordig idd dan weer kantoorpersoneel voor aan wie het daadwerkelijk uitvoeren van zo'n boeking wordt gedelegeerd.

Voorheen moest de trainer overal een handtekening voor zetten, ook als er voor 27.000 gulden aan flessen wijn was gezopen in een hotelbar. In de jaren '80 is een toenmalige Ajax trainer op die manier eens een geweldige poets gebakken. :biggrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr feb 09, 2018 4:06 pm

Sandro schreef:
Trouwens, werd Endt er niet uitgegooid omdat men bij Ajax deze functie liever invult met iemand die niet zo nadrukkelijk op de voorgrond treedt als 'cultuurbewaker' en vertrouwenspersoon van de spelers?
Ehmm, tja.
Weet niet of het dan ook altijd de bedoeling is om 'vertrouwenskwesties' waar spelers lang mee bleven worstelen continu de landelijke media in te slingeren onder het mom van 'ik heb weer een prachtig Ajax verhaal' / 'een sappige anekdote'.

Plaats reactie