Marc Overmars

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Marc Overmars

Bericht door Gezond verstand » wo nov 21, 2018 3:39 am

En jij denkt dat dat niet allang gebeurd is, dat zulke evaluaties niet een continue proces zijn? Overmars heeft ook al aangegeven dat er lijntjes zijn uitgegooid naar vervangers. Zo zijn ze met die Magallan bezig, schijnen ze achter Alvarez aan te zitten en dan zijn er waarschijnlijk ook nog wel scouts bezig met spelers waar wij niets van gehoord hebben.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Yopii
Berichten: 19055
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Marc Overmars

Bericht door Yopii » wo nov 21, 2018 11:39 am

O vast, maar het valt niet mee om spelers als De Ligt, De Jong en Ziyech te vervangen. De nieuwe spelers zullen normaal gesproken een stuk minder (ervaren) zijn.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Marc Overmars

Bericht door Gezond verstand » wo nov 21, 2018 12:00 pm

dat is een heel ander verhaal meneer de kinderboekenschrijver.

Er werd gezegd "tijd om te gaan kijken wat we in huis hebben en wat we moeten aantrekken", en ik zeg daarop "denk jij dat dat nog niet gebeurd is? En dat er nog geen lijntjes zijn gelegd?". Jouw opmerking slaat op iets heel anders.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Marc Overmars

Bericht door Ajaciedjuh » wo nov 21, 2018 12:46 pm

Yopii schreef:O vast, maar het valt niet mee om spelers als De Ligt, De Jong en Ziyech te vervangen. De nieuwe spelers zullen normaal gesproken een stuk minder (ervaren) zijn.
Bijna onmogelijk om dezelfde kwaliteit te halen. Je zult het elftal op andere plekken moeten versteken (doorselecteren), zodat je als elftal er niet op achteruit hoeft te gaan.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopii
Berichten: 19055
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Marc Overmars

Bericht door Yopii » wo nov 21, 2018 1:12 pm

@GV: klopt, ze zijn vast met spelers bezig. Nou en? Dat kan elke club.

Voor Overmars wordt het een megaklus, want de verwachtingen zijn torenhoog.

Het voordeel van het huidige team is, dat veel spelers al jaren bij Ajax rondlopen en/of er zijn opgeleid.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Marc Overmars

Bericht door Jöhnk » wo nov 21, 2018 5:55 pm

Ajaciedjuh schreef:
Yopii schreef:O vast, maar het valt niet mee om spelers als De Ligt, De Jong en Ziyech te vervangen. De nieuwe spelers zullen normaal gesproken een stuk minder (ervaren) zijn.
Bijna onmogelijk om dezelfde kwaliteit te halen. Je zult het elftal op andere plekken moeten versteken (doorselecteren), zodat je als elftal er niet op achteruit hoeft te gaan.
Welke plekken denk jij dan aan?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Marc Overmars

Bericht door Ajaciedjuh » wo nov 21, 2018 6:11 pm

In ieder geval een linksbuiten met snelheid en actie (investeren in een toptalent). Tadic kan dan naar het middenveld. Extra spits in concurrentie met Dolberg.
Daarnaast zal je waarschijnlijk Onana, De Ligt, Frenkie en Ziyech moeten vervangen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopii
Berichten: 19055
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Marc Overmars

Bericht door Yopii » wo nov 21, 2018 6:55 pm

En wellicht ook Donny, Neres en Tagliafico.

Een stuk of zes, zeven staan op de nominatie om te vertrekken.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48006
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Marc Overmars

Bericht door peter » wo nov 21, 2018 6:56 pm

Wordt nog lastig zat. Ik denk namelijk dat Onana, De Ligt, Ziyech, De Jong, Tagliafico vertrekken. Hoe je dat opvangt?

Nieuwe keeper kopen, rechtercentrale verdediger, linksback, linksbuiten en een creatieve middenvelder.

NIEUW

Mazraoui/Kristensen
NIEUW/Schuurs
Wober/Blind
NIEUW/Bakker

Blind/Eiting
Donny/Gravenberch
Tadic/NIEUW

Neres/Tadic
Dolberg/Bande/Danilo?
NIEUW/Labyad

Met het vertrek van die vijf houd je nog wel een aardige basis over, hoor. Wel zaak dat je je verdediging goed weet in te kopen.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Marc Overmars

Bericht door Gezond verstand » do nov 22, 2018 4:53 am

Ik denk dat Tagliafico nog een jaartje blijft. En anders heb je Sinkgraven en Bakker voor die plek.

Ik heb ook stiekum hoop dat Vertonghen terug komt, daarmee vang je het vertrek van De Ligt op. Bande op linksbuiten, Cassierra komt terug als backup spits, Sierhuis hebben we ook nog en dan Danilo. Lang komt er aan en Ajax schijnt een Mexicaanse linksbuiten op het oog te hebben van Club America. Een goede keeper moet wel gehaald worden, ik acht Kotarski nog niet klaar voor het eerste.

Als je dan nog een fantastische creatieve middenvelder kunt halen als opvolger van Ziyech, dan speel je volgend seizoen weer mee voor overwintering in de CL.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Mr. Ajax
Berichten: 14569
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Marc Overmars

Bericht door Mr. Ajax » za nov 24, 2018 10:22 am

Gezond verstand schreef:Ik denk dat Tagliafico nog een jaartje blijft. En anders heb je Sinkgraven en Bakker voor die plek.

Ik heb ook stiekum hoop dat Vertonghen terug komt, daarmee vang je het vertrek van De Ligt op. Bande op linksbuiten, Cassierra komt terug als backup spits, Sierhuis hebben we ook nog en dan Danilo. Lang komt er aan en Ajax schijnt een Mexicaanse linksbuiten op het oog te hebben van Club America. Een goede keeper moet wel gehaald worden, ik acht Kotarski nog niet klaar voor het eerste.

Als je dan nog een fantastische creatieve middenvelder kunt halen als opvolger van Ziyech, dan speel je volgend seizoen weer mee voor overwintering in de CL.
Spelers worden bij jou meteen een heel stuk beter als ze een tijdje geblesseerd/weg zijn he...

Op Sinkgraven kun je natuurlijk niet bouwen - wanneer heeft ie voor het laatst 2 wedstrijden achter mekaar gespeeld? Bakker moet alles nog laten zien. Bande ook, heeft nog geen bal geraakt in Amsterdam. Cassierra raakt ook bij Groningen geen knikker en is daar niet eens onomstreden in de spits. Sierhuis, Danilo... tsja.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41136
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Marc Overmars

Bericht door Marillion » za nov 24, 2018 11:33 am

Sinkgraven gaat echt geen basisspeler meer worden. Die jongen heeft zo lang niet kunnen spelen. Ook nog in een cruciale tijd voor je ontwikkeling als speler.

Met nu nog onbekende talenten kan het soms natuurlijk wel hard gaan. Vrijwel niemand heeft het nu over Bakker maar wie sprak er een jaar geleden over Mazraoui?

Overmars moet wel serieus aan de bak. Hij heeft straks een dik gevulde portemonnee. Je zou zelfs kunnen zeggen dat geld het probleem niet is als het om vervangers gaat. Wat wel een probleem zal zijn is om de juiste spelers te interesseren om naar Ajax te komen. Ik ben benieuwd in welke categorie ze gaan zoeken. Types als Neres (jong en talentvol) of meer gevestigde namen.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Marc Overmars

Bericht door brigade zuid » za nov 24, 2018 12:51 pm

Laten we nou eens ophouden om spelers als Sinkgraven en Veltman weer naar voren te schuiven. Ajax heeft de switch gemaakt om op CL niveau te denken en dit zijn nog restanten van toen Ajax nog op EL niveau dacht.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Marc Overmars

Bericht door Gezond verstand » za nov 24, 2018 1:37 pm

Mr. Ajax schreef:
Gezond verstand schreef:Ik denk dat Tagliafico nog een jaartje blijft. En anders heb je Sinkgraven en Bakker voor die plek.

Ik heb ook stiekum hoop dat Vertonghen terug komt, daarmee vang je het vertrek van De Ligt op. Bande op linksbuiten, Cassierra komt terug als backup spits, Sierhuis hebben we ook nog en dan Danilo. Lang komt er aan en Ajax schijnt een Mexicaanse linksbuiten op het oog te hebben van Club America. Een goede keeper moet wel gehaald worden, ik acht Kotarski nog niet klaar voor het eerste.

Als je dan nog een fantastische creatieve middenvelder kunt halen als opvolger van Ziyech, dan speel je volgend seizoen weer mee voor overwintering in de CL.
Spelers worden bij jou meteen een heel stuk beter als ze een tijdje geblesseerd/weg zijn he...

Op Sinkgraven kun je natuurlijk niet bouwen - wanneer heeft ie voor het laatst 2 wedstrijden achter mekaar gespeeld? Bakker moet alles nog laten zien. Bande ook, heeft nog geen bal geraakt in Amsterdam. Cassierra raakt ook bij Groningen geen knikker en is daar niet eens onomstreden in de spits. Sierhuis, Danilo... tsja.
Nee hoor, ze worden niet beter. Sinkgraven was een prima back voor Ajax voordat hij langdurig geblesseerd raakte. En bij jou raken ze veel vaker geblesseerd dan de werkelijkheid is.

Dat Cassierra in dat bagger elftal van Groningen, en terugkomend van een blessure, weinig raakt zegt weinig. Bij Jong Ajax scoorde hij aan de lopende band. Bij de weinige speelminuten die hij kreeg in Ajax 1 speelde hij altijd goed, maar ja, als die kale sukkel uit Oldenzaal liever Siem de Jong in de spits zet .....
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Marc Overmars

Bericht door Gezond verstand » za nov 24, 2018 1:38 pm

Marillion schreef:Sinkgraven gaat echt geen basisspeler meer worden. Die jongen heeft zo lang niet kunnen spelen. Ook nog in een cruciale tijd voor je ontwikkeling als speler.
raakte Heitinga en Van Nistelrooy ook niet landurig geblesseerd op die leeftijd? Ook nooit meer op niveau gekomen zeker?
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Mr. Ajax
Berichten: 14569
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Marc Overmars

Bericht door Mr. Ajax » za nov 24, 2018 2:27 pm

Gezond verstand schreef:
Nee hoor, ze worden niet beter. Sinkgraven was een prima back voor Ajax voordat hij langdurig geblesseerd raakte. En bij jou raken ze veel vaker geblesseerd dan de werkelijkheid is.

Dat Cassierra in dat bagger elftal van Groningen, en terugkomend van een blessure, weinig raakt zegt weinig. Bij Jong Ajax scoorde hij aan de lopende band. Bij de weinige speelminuten die hij kreeg in Ajax 1 speelde hij altijd goed, maar ja, als die kale sukkel uit Oldenzaal liever Siem de Jong in de spits zet .....
Sinkgraven deed het een handvol potjes redelijk op linksback toen we inderdaad op een ander niveautje acteerden. En ook toen was het verdedigend niks. Ook al had/heeft hij het vereiste niveau - die jongen is nog geen half jaar heel gebleven. Is telkens geblesseerd. Volgens welk logica zou je op zo'n speler kunnen rekenen?

Cassierra was begin dit seizoen hartstikke fit toen ie de bank mocht warm houden, want hij "moest nog wennen" volgens Buijs. Speelde hij altijd goed toen ie mee mocht doen in het eerste? Kan ik me werkelijk niks van herinneren, en ik twijfel ten zeerste of veel anderen hier (of uberhaupt) dat wel kunnen. Cassierra heeft naast een paar leuke goals in de Jupiler League laten zien het vereiste niveau niet te hebben. En dat blijft ie ook in Groningen doen. Kan echt heel weinig twijfel over bestaan.

Als Ajax zijnde moet je altijd vooruit denken en beter willen worden. Dat doe je niet door geflopte figuren als Sinkgraven en Cassierra weer naar boven te halen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Marc Overmars

Bericht door Gezond verstand » za nov 24, 2018 3:07 pm

"toen was het ook verdedigend niets", en daarmee toon je al aan dat je niet goed hebt opgelet. Je lult alleen die prozac bankhanger van Voetbal Inside na. En dat andere niveau, dat was wel een niveau EL finale.

Cassierra is nooit fit aan het seizoen begonnen, hij was af vanaf de voorbereiding niet fit. En dat jij het niet kan herinneren dat hij het in het eerste goed deed, dat ligt echt aan jou. Tegen PSV een fantastische wedstrijd, waarin hij een geweldig aanspeelpunt was. Als hij toen een van de drie kansen had gemaakt, dan had iedereen hem fantastisch gevonden. Bij Vitesse uit vorig seizoen kwam hij het veld in, Ajax ging gelijk drie keer beter spelen. Maar goed, tegen zulke bewuste witte vlekken in jouw geheugen kan ik niet op.

Cassierra heeft nog nooit een serieuze kans gehad, geflopt is hij zeker niet. En Sinkgraven was bij Bosz zeker van een basisplaats, raakte daarna geblesseerd, dus ook geen flop. Doe je oogkleppen af.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Lionel
Berichten: 47598
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Marc Overmars

Bericht door Lionel » za nov 24, 2018 3:15 pm

Ik blijf ergens toch ook gecharmeerd van Cassierra. Alleen mag het er wel uit beginnen te komen. Vraag is wel of dat bij Groningen kan.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14569
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Marc Overmars

Bericht door Mr. Ajax » za nov 24, 2018 4:37 pm

Gezond verstand schreef:"toen was het ook verdedigend niets", en daarmee toon je al aan dat je niet goed hebt opgelet. Je lult alleen die prozac bankhanger van Voetbal Inside na. En dat andere niveau, dat was wel een niveau EL finale.

Cassierra is nooit fit aan het seizoen begonnen, hij was af vanaf de voorbereiding niet fit. En dat jij het niet kan herinneren dat hij het in het eerste goed deed, dat ligt echt aan jou. Tegen PSV een fantastische wedstrijd, waarin hij een geweldig aanspeelpunt was. Als hij toen een van de drie kansen had gemaakt, dan had iedereen hem fantastisch gevonden. Bij Vitesse uit vorig seizoen kwam hij het veld in, Ajax ging gelijk drie keer beter spelen. Maar goed, tegen zulke bewuste witte vlekken in jouw geheugen kan ik niet op.

Cassierra heeft nog nooit een serieuze kans gehad, geflopt is hij zeker niet. En Sinkgraven was bij Bosz zeker van een basisplaats, raakte daarna geblesseerd, dus ook geen flop. Doe je oogkleppen af.
That time of the month? :excited.gif:

Ik lul niemand na, maar geef mijn eigen mening. Dit zal misschien wel hard aankomen, maar jouw mening is precies dat - een mening, en dus geen feit. Iets meer respect voor die van anderen zou je sieren.

Dat Sinkgraven verdedigend zwak was/is is ook helemaal niet verassend - hij is immers van nature een aanvallende middenvelder. Mazraoui is eerder een uitzondering (al was hij in de jonge jeugd al rechtsback voordat hij meer naar voren werd geschoven). En niveau EL-finale? Het gros van de EL-campagne - sowieso de grotere wedstrijden - speelden we met Viergever op linksback. Over witte vlekken enzo. gesproken. En nogmaals - want je gaat voorbij aan vragen die niet passen bij jouw stelling - laten we voor de gein even stellen dat hij wel het niveau heeft, die jongen raakt om de haverklap geblesseerd. Volgens welk logica zou je dan een seizoen ingaan met hem als eerste linksback?


Zelfde geldt voor Cassierra. Je lijkt echter zo overtuigd van je eigen mening - het is in jouw ogen kennelijk eigenlijk een voldongen feit - dat enige vorm van discussie niet echt zin heeft of uberhaupt mogelijk is. In mijn optiek was Cassierra bagger in de minuten die hij wel kreeg. Als die kansen daarin waren gegaan... Tsja. :aai.gif: Hij is inmiddels al door minstens drie trainers niet goed genoeg bevonden voor het eerste. In Groningen raakt ie ook geen knikker. Gelukkig wordt hij niet onze eerste (en ook niet onze tweede of derde) spits in de nabije toekomst. Ik wens hem verder wel veel succes.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47598
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Marc Overmars

Bericht door Lionel » za nov 24, 2018 5:12 pm

Hij was zeker niet bagger, Mr. Ajax.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Marc Overmars

Bericht door Gezond verstand » zo nov 25, 2018 3:21 am

Mr. Ajax schreef:
That time of the month? :excited.gif:
That time of the month for another pile of bullshit from Mr.Ajax inderdaad. Zoals gebruikelijk. Prozac Gijp papagaaitje.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Mr. Ajax
Berichten: 14569
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Marc Overmars

Bericht door Mr. Ajax » zo nov 25, 2018 8:28 am

Lionel schreef:Hij was zeker niet bagger, Mr. Ajax.
Ik vond hem wel bagger, Rishi. Sloom, positioneel zwak, technisch ook niet bepaald verfijnd. Vind jij dat hij zijn kans heeft gepakt en zich heeft laten zien in de tijd die hij kreeg?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Marc Overmars

Bericht door Ajaciedjuh » zo nov 25, 2018 3:17 pm

Cassiera valt uitje toom in de wedstrijd tegen Feyenoord. Onttrekt zich aan het spel.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 52075
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Marc Overmars

Bericht door wimpey » zo nov 25, 2018 4:38 pm

De enige reden dat Ajax die gast haalde is Sánchez + Essel.

Cassierra is bagger. Kan er echt geen hout van.

Lionel
Berichten: 47598
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Marc Overmars

Bericht door Lionel » zo nov 25, 2018 8:22 pm

Mr. Ajax schreef:
Lionel schreef:Hij was zeker niet bagger, Mr. Ajax.
Ik vond hem wel bagger, Rishi. Sloom, positioneel zwak, technisch ook niet bepaald verfijnd. Vind jij dat hij zijn kans heeft gepakt en zich heeft laten zien in de tijd die hij kreeg?
Ik vond hem echt niet heel slecht. Tegen PSV was hij prima. Tegen Rostov ook een goede pot.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie