De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » za mar 26, 2011 1:34 pm

999 schreef:
Ledenraad komt woensdag bijeen

De ledenraad met een afvaardiging van 24 van de circa 600 leden is door de voorzitter bijeengeroepen voor een buitengewone ledenraadvergadering aanstaande woensdag. Indien deze afvaardiging zal kiezen voor de huidige Raad van Commissarissen, dan zal de groep Cruijff handtekeningen gaan verzamelen om een buitengewone algemene ledenvergadering te kunnen forceren. In dat geval mogen alle circa 600 leden meepraten. In die groep hebben de oud-voetballers de meerderheid.
Betekent dit dat Coronel er woensdag uitgeschopt kan worden? :eusa_pray.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » za mar 26, 2011 1:40 pm

Yep.

Zal vandaag een lekker sfeertje zijn op De Toekomst. :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » za mar 26, 2011 1:42 pm

Hoe gaat dat in zijn werk? Moet de ledenraad unaniem zijn? Of wordt er gestemd?

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » za mar 26, 2011 1:45 pm

LucaS schreef:Ik zit er serieus over te denken om Ajax Ajax te laten.
Ik heb dat ook. Wanneer Boog als winnaar uit de strijd komt, geloof ik het wel. Een leugenachtige ijdeltuit die 'sterker' zou blijken dan een leger gebundelde Ajax-legenden: dat zou ik niet kunnen verkroppen.

Dan houdt het NL-voetbal bij mij op bij Go Ahead.


Kan Boog a.s. woensdag ook al de Arena uit gejaagd worden? :cheer.gif:

Theodor Holman over het betrouwbaarheidsgehalte van Boog:
http://www.parool.nl/parool/nl/13/AJAX/ ... ijff.dhtml

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » za mar 26, 2011 1:45 pm

Ik neem aan dat er gestemd wordt.

Als er unanimiteit vereist is zal het niet lukken, want er is altijd wel een Van Eijden die tegenstemt. :smallgrin.gif:

Ik zie dit als de laatste kans voor Ajax. Het móet lukken.
Laatst gewijzigd door joey op za mar 26, 2011 1:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Starring » za mar 26, 2011 1:48 pm

Ik steun Johan Cruijff en zijn crew onvoorwaardelijk. Ajax moet weer spoedig Ajax worden! Jongens en meisjes, dames en heren: vindt jij ook dat er NU iets moet gebeuren en sta jij ook achter Johan Cruijff? Laat je stem dan nu horen en de komende weken op fora's, in de stadion, in gesprekken met vrienden etc of zwijg voor altijd.
Stuur dan een email met je steun naar [email protected]

Alle steunbetuigingen zullen worden geplaatst op deze site.
AFCA!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » za mar 26, 2011 1:54 pm

Neefkens schreef: Als het om vdBoog gaat verwijt jij hem wanbeleid rondom vdZee en als JC het voorstelt is het wel geoorloofd? :smallgrin.gif:
Eh, waarom mag Boog wél mensen als Mühren en Tahamata (2 mensen die het fatsoen zelve zijn) eruit pleuren? En de groep rond JC geen personele veranderingen eisen, van diezelfde Boog?!

Nu speelt Boog ineens de kaart van 'warme club', 'het wij gevoel': vraag die vd Zee eens. Met tal van leugens aan het adres van die man (zei de commentaren van Hiddink en MvB op de uitlatingen van Boog) ging ie nat als een gieter voor de AC.

Ik heb de indruk dat Boog een slecht mens is. Een gladde aal, 2-faced, leugenachtig. Ik ben bevooroordeeld, zonder meer. Ik vind hem extreem onbetrouwbaar en onsympathiek. Weg met die vent.
Wie moet je geloven? Dan toch maar Bergkamp en Jonk? :blush.gif:
Welke agenda hebben die jongens, anders dan dat ze hun club er bovenop willen helpen? :confused.gif: Voor de cash, roem en het ego hoeven ze het niet te doen. Materieel en geestelijk totaal onafhankelijk, een technische bagage tot en met. En, als speler en mens, altijd serieus geweest en van onbesproken gedrag. In het veld waren ze telepatisch. Een uitstekend uithangbord voor de toekomst van onze club. :biggthumpup.gif:
Wat een shitzooi, alleen maar verliezers, vooral ons cluppie.
Neuh. Het moet eerst slechter worden voor het beter wordt. Directie eruit, RvC eruit. Die Nijenrode-clan heeft bij een voetbalclub niets te zoeken. Power to the people. Ajax is van de spelers en de fans. Niet van de elite, die er al 1,5 decennium een teringzooi van maakt.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » za mar 26, 2011 2:00 pm

joey schreef: Ik zie dit als de laatste kans voor Ajax. Het móet lukken.
Wanneer het niet lukt:

Ledenraad Ajax woensdag bij elkaar

Johan Cruijff riep gisteren op tot een spoedzitting van de ledenraad van Ajax. Voorzitter van de ledenraad Rob Been is nu al ingegaan op die vraag en houdt woensdag de zitting.

Er wordt verwacht dat de complete raad van commissarissen aanwezig zal zijn om de vertrouwensvraag te stellen of de ledenraad bestaande uit 24 afgevaardigden van de ongeveer 600 Ajax-leden met de huidige leiding door wil of met Cruijff en adjudanten Dennis Bergkamp en Wim Jonk.

Als de ledenraad kiest voor de huidige leiding, zullen de oud-voetballers handtekeningen verzamelen voor een buitengewone algemene ledenvergadering. Bij 60 handtekeningen (10% van het totale ledental) moet deze vergadering binnen vier weken worden uitgeschreven.

Bij een algemene ledenvergadering hebben de oud-voetballers, meer op de hand van Cruijff, de meerderheid. Bij de laatste verkiezing voor de ledenraad werden de voorgedragen oud-voetballers massaal verkozen door de ledenvergadering.



Petje af voor de groep rond JC hoor. :biggthumpup.gif: Ze hoéven het niet te doen. Menig mens had, i.t.t. Bergkamp, na vernederd te zijn door Boog, gezegd: ik ben weg. Dat hij dat niet doet is een perfect teken. Hij gelooft heilig in het plan. Mooi om te lezen ook het onderstaande. Een grote groep mensen heeft aan dit rapport gewerkt en het uiterst professioneel uitgewerkt. Pijnlijk voor de zittende directie natuurlijk, er wordt weinig heel gelaten van hun beleid.

http://www.ajaxfans.net/nieuws-8723_Col ... x-(3).html

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » za mar 26, 2011 2:06 pm

Zo is dat, Willem! :biggthumpup.gif:

Het voetbal moet voorop staan. Bij Ajax is het de afgelopen vijftien jaar vooral gegaan om het ego en de bonussen van de directeuren.

Ik krijg de rillingen van VDB. Wat een griezel. :excited.gif:

VDB zegt dat hij Danny Blind met zijn 300 wedstrijden voor Ajax 1 nooit zou ontslaan. Denk je eens in wat dat in concreto betekent. Blind wordt dus in zijn huidige functie niet op zijn prestaties beoordeeld. Zoiets kán toch niet bij een topsportbedrijf? Ik ben een groot voorstander van het betrekken van oud-spelers bij Ajax, maar ze moeten wél iets toevoegen. Dit is puur populisme van VDB en (als hij het zou waarmaken, wat ik betwijfel) ronduit slecht management.

Kortom, hij roept maar wat. Zoals gewoonlijk.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » za mar 26, 2011 2:11 pm

Dat krijg je dus als niet-voetbalmensen voetbalmensen gaan beoordelen. Dan krijg je dergelijke kul.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » za mar 26, 2011 2:20 pm

joey schreef:Zo is dat, Willem! :biggthumpup.gif:
We zijn het helemaal eens. Dit keer vind ik dat JC het echt tóp aanpakt. Enorm breed draagvlak. Hij geeft er dit keer ook niét de brui aan, bij de eerste tegenslag. De legenden van onze club kunnen de ellende gewoon niet meer aanzien. Die hebben zich erin vastgebeten en geven niet op tot ze hun club weer terug hebben. :biggthumpup.gif:
Het voetbal moet voorop staan. Bij Ajax is het de afgelopen vijftien jaar vooral gegaan om het ego en de bonussen van de directeuren.
We moeten het uiteraard relativeren, maar ik heb er zo'n 'power to the people' gevoel bij. Er zit nu een regime dat enkel aan zichzelf denkt. Dat moet omver gekegeld worden. Woensdag wordt weer een belangrijke stap in die richting genomen. Hopelijk krijgt JC minimaal 2/3e van die 24 aan zijn kant. :eusa_pray.gif:

Zaak dat het draagvlak van Boog en Coronel asap minimaal wordt en het uitzichtloze van hun pogingen in gaan zien.
Ik krijg de rillingen van VDB. Wat een griezel. :excited.gif:
Een valse hond is het.
VDB zegt dat hij Danny Blind met zijn 300 wedstrijden voor Ajax 1 nooit zou ontslaan.
Met het schofferen van Bergkamp heeft hij totaal geen moeite. Warme club he. Fijne vent ook. :1evil.gif:

De groep rond JC richt z'n pijlen op de opleiding. DB en JOR zouden sneuvelen. Dat lijkt me een duidelijk signaal.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » za mar 26, 2011 2:23 pm

Het aparte is ook, dat de 300 wedstrijden van Danny Blind van het grootste belang zijn, maar de 2000 wedstrijden van Cruijff en co niet. Heeft Cruijff, als VDB consequent is, niet ook recht op een kritiekloze benadering? :confused.gif:

Dat kletst maar raak. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Neefkens » za mar 26, 2011 2:29 pm

wimpey schreef:
Neefkens schreef: Als het om vdBoog gaat verwijt jij hem wanbeleid rondom vdZee en als JC het voorstelt is het wel geoorloofd? :smallgrin.gif:
Eh, waarom mag Boog wél mensen als Mühren en Tahamata (2 mensen die het fatsoen zelve zijn) eruit pleuren? En de groep rond JC geen personele veranderingen eisen, van diezelfde Boog?!
Je hebt overduidelijk mijn edit niet gelezen. :blush.gif:

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » za mar 26, 2011 2:30 pm

joey schreef: Dat kletst maar raak. :excited.gif:
Boog kan maar beter genieten van zijn laatste dagen in deze functie.

Woensdag komen 24 mensen bijeen, dus?! Hoe liggen de verhoudingen onder die 24?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » za mar 26, 2011 2:30 pm

Uit de statuten:
Elk bestuurslid kan te allen tijde door de ledenraad worden ontslagen of geschorst. (....) Het besluit van de ledenraad tot ontslag of schorsing van een bestuurslid kan slechts worden genomen met een meerderheid van tenminste twee derden van het aantal uitgebrachte geldige stemmen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » za mar 26, 2011 2:31 pm

Tweederde is wel veel.

Maar Cruijff en co denken verder. Anders komen de leden eraan te pas. En is het gedaan met de tegenstemmers. Dat zal het idee zijn.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » za mar 26, 2011 2:38 pm

Ik denk dat het lukt. Het feit dat de ledenvergadering woensdag al plaatsheeft wil zeggen dat er genoeg bereidheid is.

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door martijn401 » za mar 26, 2011 2:44 pm

Ik ben zo klaar met VDB , ik hoop echt dat J.C. z'n plannen kan gaan uitvoeren.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » za mar 26, 2011 2:49 pm

De ledenraad bestaat uit 24 man. Namelijk Frits Andriese, Rob Been, Hein Blocks, Dennis Bogaard, Peter Boeve, Herman Bosschieter, Roger van Boxtel, Reinier van Dantzig, Mark Geestman, Harm Greving, Dick de Groot, Ruud Haarms, Barry Hulshoff, Ernst Ligthart, Co Meijer, Keje Molenaar, Cees van Oevelen, Kees Timman, Dick Schoenaker, Mark Stuut, Cees Vervoorn, Klaas Vos, Aron Winter en Leo van Wijk.

Wie gaan Cruijff steunen? Zeg het maar. Boeve, De Groot, Hulshoff, Meijer, Molenaar, Schoenaker, Winter en Van Wijk in ieder geval, lijkt mij. Hij heeft echter het dubbele nodig.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Arthur » za mar 26, 2011 2:52 pm

Bertje schreef:De ledenraad bestaat uit 24 man. Namelijk Frits Andriese, Rob Been, Hein Blocks, Dennis Bogaard, Peter Boeve, Herman Bosschieter, Roger van Boxtel, Reinier van Dantzig, Mark Geestman, Harm Greving, Dick de Groot, Ruud Haarms, Barry Hulshoff, Ernst Ligthart, Co Meijer, Keje Molenaar, Cees van Oevelen, Kees Timman, Dick Schoenaker, Mark Stuut, Cees Vervoorn, Klaas Vos, Aron Winter en Leo van Wijk.

Wie gaan Cruijff steunen? Zeg het maar. Boeve, De Groot, Hulshoff, Meijer, Molenaar, Schoenaker, Winter en Van Wijk in ieder geval, lijkt mij. Hij heeft echter het dubbele nodig.
Been ook, lijkt me, want hij heeft op deze korte termijn de vergadering uitgeschreven.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » za mar 26, 2011 2:53 pm

En Ruud Haarms.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » za mar 26, 2011 2:57 pm

Hee, Cees Vervoorn. Die heeft veel gedaan voor paralympiërs, dus die is ook pro-Cruijff.

Van Boxtel zit toch in zo'n platform?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » za mar 26, 2011 3:03 pm

Ook interessant: Van Dantzig en Van Boxtel zaten in de Commissie Coronel.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » za mar 26, 2011 3:05 pm

Dan zullen ze wel niet zo blij zijn met de uitvoering van het rapport.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » za mar 26, 2011 3:05 pm

Jöhnk schreef:Hee, Cees Vervoorn. Die heeft veel gedaan voor paralympiërs, dus die is ook pro-Cruijff.

Van Boxtel zit toch in zo'n platform?
Van Boxtel zit inderdaad ook in het financieel platform. Net als Timman.

Haarms, Molenaar en Van Oevelen zitten in het organisatie platform.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Plaats reactie