Erik ten Hag

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Erik ten Hag

Bericht door raymon » ma apr 16, 2018 11:08 am

Ze hadden inderdaad beter 11 tegen 9 kunnen oefenen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door InnerHarbour » ma apr 16, 2018 11:09 am

:smallgrin.gif:

Die spelers zouden eens wat beter in de spiegel moeten kijken voordat ze op de trainer afgeven.
YNWA

GangstaRiB
Berichten: 16907
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Erik ten Hag

Bericht door GangstaRiB » ma apr 16, 2018 11:11 am

InnerHarbour schreef::smallgrin.gif:

Die spelers zouden eens wat beter in de spiegel moeten kijken voordat ze op de trainer afgeven.
Eens. De negatieve spiraal wordt zo makkelijk op de trainer afgeschoven. Maar ja.... je weet hoe dit gaat aflopen... hoewel het niet eerlijk zal zijn, wordt alles er nu bijgehaald: zijn gebrek aan lef, zijn accent, zijn resultaten van dit halve seizoen....

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Marillion » ma apr 16, 2018 11:15 am

De Telegraaf is in ieder geval weer ouderwets op oorlogspad. Zoveel is wel duidelijk.

Maar feit is natuurlijk wel dat Ajax en Ten Hag het niet goed hebben gedaan. Halverwege het seizoen instappen is moeilijk maar dat weet je ook als je er aan begint. En voorlopig is het dus gewoon absoluut niet beter geworden. Het heeft er werkelijk geen moment in gezeten dat we PSV nog serieus gingen bedreigen, het spel was veelal niet om aan te zien en zijn verhalen naar buiten toe zijn gewoon ronduit warrig.
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Erik ten Hag

Bericht door Mano » ma apr 16, 2018 11:25 am

Je stapt halverwege in, je kan niet zeggen: zo, Seizoen is bijna ten einde en nu gaat het echt beginnen.
Nee, je bent al beoordeeld en tot nu toe te licht bevonden. Dan had je moeten zeggen: 1 Juli stap ik in.

Blind werd ook gefileerd toen hij het overnam van Hiddink terwijl Hiddink er al een puinhoop van had gemaakt.
Zo werkt het!!

Als we deze man aanhouden, staan we in september al met lege handen....
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10435
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door mattie » ma apr 16, 2018 1:31 pm

Mano schreef:Je stapt halverwege in, je kan niet zeggen: zo, Seizoen is bijna ten einde en nu gaat het echt beginnen.
Nee, je bent al beoordeeld en tot nu toe te licht bevonden. Dan had je moeten zeggen: 1 Juli stap ik in.

Blind werd ook gefileerd toen hij het overnam van Hiddink terwijl Hiddink er al een puinhoop van had gemaakt.
Zo werkt het!!

Als we deze man aanhouden, staan we in september al met lege handen....
Maar goed wat duidelijk is dat hiervoor een aantal mensen verantwoordelijk zijn en dat er de komende dagen nog veel maar dan ook veel meer narigheid mogen verwachten..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door InnerHarbour » ma apr 16, 2018 2:33 pm

Persoonlijk denk ik dat Ajax er meer aan heeft om goede verdedigers aan te trekken en de man zijn voorbereiding te laten draaien dan hem eruit te gooien. Hij heeft bewezen dat hij een goede trainer is bij andere clubs en het kaliber Tuchel komt niet naar Ajax dus met ontslag schiet je niet veel op IMO.
YNWA

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Alexander » ma apr 16, 2018 3:08 pm

Waar heeft hij bewezen dan een goede trainer te zijn?

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door InnerHarbour » ma apr 16, 2018 3:10 pm

Utrecht.
YNWA

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Javiskamp » ma apr 16, 2018 3:39 pm

Laat ik de vraag dan even anders formuleren.

Waar heeft hij bewezen een goede Ajaxwaardige trainer te zijn?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Duke » ma apr 16, 2018 4:09 pm

Nog nergens. Maar dat had Bosz ook niet. En Van Gaal ook niet toen hij begon.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door InnerHarbour » ma apr 16, 2018 4:13 pm

Ik vraag mij al wat er met een "Ajaxwaardige trainer" bedoeld wordt? Zo bijzonder is het niet wat daar in Amsterdam gebeurd dat je een 'speciale' trainer moet zijn. Tenzij jullie de "special one" willen hebben al denk ik niet dat die komt. :smallgrin.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Cruijff » ma apr 16, 2018 4:32 pm

InnerHarbour schreef:Ik vraag mij al wat er met een "Ajaxwaardige trainer" bedoeld wordt? Zo bijzonder is het niet wat daar in Amsterdam gebeurd dat je een 'speciale' trainer moet zijn.
Ja juist wel en vooral ook niet.
Het luistert erg nauw om een geschikte Ajax trainer te zijn, die persoon moet wel bepaalde eigenschappen hebben. En bakken shit en stormen doorstaan maar vooral ook een dosis humor, want als je er bij blijft lachen dan is zeer perfectionistisch naar meer meer beter streven geen straf maar een bevlogen passie.

Dus ja, het luistert heel erg nauw om als persoon voor de groep in het pulletje te vallen.


Maar het is inderdaad een knoeperd van een misvatting te denken dat de trainer van Ajax enorme rocket science moet verrichten. Integendeel zelfs, figuren als Eiting, Klaassen, Van de Beek en ladingen anderen weten vanaf minuut 1 al hoe er gespeeld wordt.
Een Dolberg hoeft bijna niet te wennen nadat je hem aankoopt, met iets wat meer instructies in een meer aanvallende stijl is hij eindstation EN kaatser, je zag niet voor niets dat in de eerste wedstrijden dat ie meedeed het heel lekker draaide.

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Javiskamp » ma apr 16, 2018 4:50 pm

Want... van Gaal was zo grappigen kon shit doorstaan?

Noem er eens 1?

Dan past ten Hag best bij Ajax...

Een stotterend en pruttelende trainer met veel haperingen... net als de club zelf

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door InnerHarbour » ma apr 16, 2018 4:53 pm

Functiebeschrijving die op alle trainers slaat AC.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Cruijff » ma apr 16, 2018 5:02 pm

InnerHarbour schreef:Functiebeschrijving die op alle trainers slaat AC.
Nee.
In principe is qua tactische inhoud de baan van de trainer die het 1e elftal van Ajax doet de simpelste van alle Ajax trainers.
Een profiel van iemand die het ingewikkeld gaat maken of nog vreselijker, een figuur die continu in profielen denkt en daarover lult is juist per 'management laagje' ongeschikter.


Waarom denk je dat toen De Boer het overnam van Jol er meteen werd gewonnen bij Milan gevolgd door een hele serie overwinningen op rij?
De Boer is tactisch echt geen baas tegen baas tov Jol, integendeel zelfs. Maar het vertrouwen zat vrij snel terug in de ploeg want hij ging gewoonweg terug naar een paar simpele basisdingen.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door InnerHarbour » ma apr 16, 2018 5:22 pm

Jullie probleem is een gros aan overschatte/middelmatige spelers niet Ten Hag die bewezen heeft een goede trainer te zijn. Over Veltmuis hoeven wij het niet te hebben, Wöber wandelend denken je fout goed te kunnen maken, en het is mij volkomen duidelijk waarom die Argentijn op zijn 26st alleen nog maar naar de vierderangs competitie kon. Schöne, doet zijn best maar komt overal te laat, die albino voegt niets toe en jullie 'troetel' :smallgrin.gif: Marokkaan, grossiert in balverlies. Huntelaar, zwaar over de hill en Neres deed hij mee? :confused.gif:

Blijft Onana een prima keeper over, de Ligt die zo snel mogelijk weg moet, en die kleine met zijn snelheid die wat toevoegen. Een gebrek aan kwaliteit bij de spelers is het probleem
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Marillion » ma apr 16, 2018 6:03 pm

Maar wat is je referentiekader? Is het spelersmateriaal dat Ajax tot haar beschikking heeft gehad minder dan dat van de concurrentie? Dat waag ik toch op zijn minst te betwijfelen. Ik weet dat we in Amsterdam de neiging hebben om spelers snel omhoog te praten. Maar als trainer van Ajax heb je in Nederland echt niet zoveel te klagen als je de vergelijking met de concurrenten maakt.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door InnerHarbour » ma apr 16, 2018 6:13 pm

Zet er een team tegenover met een paar behoorlijke spelers zoals PSV heeft en die BV'tje geloven het wel of kunnen niet beter. Natuurlijk kan Ten Hag niet over water lopen en hij zal best fouten hebben gemaakt maar de argumentatie die gebruikt wordt door sommige :confused.gif: , geen Ajax-uitstraling, wat dat dan ook mogen zijn, zijn accent, schorheid, loser, Feyenoord-trainer daar kan ik persoonlijk niets mee.

Man verdiend IMO langer dan een half jaar maar gaat hij het ook krijgen.................
YNWA

columbus
Berichten: 5465
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door columbus » ma apr 16, 2018 6:22 pm

Marillion schreef:Maar wat is je referentiekader? Is het spelersmateriaal dat Ajax tot haar beschikking heeft gehad minder dan dat van de concurrentie? Dat waag ik toch op zijn minst te betwijfelen. Ik weet dat we in Amsterdam de neiging hebben om spelers snel omhoog te praten. Maar als trainer van Ajax heb je in Nederland echt niet zoveel te klagen als je de vergelijking met de concurrenten maakt.
Nee, het spelersmateriaal is zeker niet minder. Maar ook niet heel veel beter. Probleem is dat er bij Ajax een hoop jongens naast de schoenen lijken te lopen en niemand die er wat van zegt.

Neem de basis van gisteren. Keeper is prima, achterin loopt een talent en 2 dood normale spelers, middenveld 2 redelijke spelers en voorin is het gokken op een oude rot en een talent dat denkt de beste van de wereld te zijn. Ajax heeft echt niet zo’n vreselijke top selectie, is op zich niet erg want je zou het kunnen compenseren door keihard voor en met elkaar te werken. Maar helaas is iedereen met zichzelf bezig.

Afschuiven op een trainer die misschien een gek accent heeft is misplaatst. Hij doet zeker niet alles goed maar er staat een spelersgroep dat eens goed in de spiegel moet kijken.

Yopii
Berichten: 19176
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Yopii » ma apr 16, 2018 6:30 pm

Als je Ten Hag iets mag verwijten, dan is het dat hij te veel vertrouwd heeft op de routiniers. KJH, Schöne en Siem kunnen het tempo van een topwedstrijd niet (meer) aan.

Veder helemaal eens met Columbus.

Ik ben niet zo emotioneel, want dit debacle zag je al maanden aankomen. Eigenlijk was het seizoen al afgelopen voor het begonnen was.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Marillion » ma apr 16, 2018 7:49 pm

Dat sommige spelers zichzelf misschien beter zijn gaan vinden dan ze in werkelijkheid zijn kan inderdaad een probleem zijn voor een trainer. Het is dan echter wel de taak van de trainer om die spelers weer met beide benen op de grond te zetten.

Waar ik me zorgen over maak als het gaat om Ten Hag. Het spel is, op een paar momenten na, niet om aan te zien. Ik zie het tempo ook weer omlaag gaan en balbezit lijkt een doel op zich. Er zit ook nog geen stijgende lijn in.

Ik vraag me ook af of hij de selectie wel in beweging krijgt. De hele week hoor ik verhalen over dat Ajax het wel even gaat laten zien in Eindhoven. En dan zie ik op zondag een elftal dat het gros van de persoonlijke duels verliest. Nu gaat dit over één wedstrijd maar de constatering dat het allemaal wel erg mat is hebben we al vaker kunnen doen. Neem de manier waarop we tegen ADO op het dooie gemak naar een gelijkspel zijn doorgespeeld.

Dan de presentatie. Dat gaat niet over zijn accent maar over de manier waarop hij zijn verhaal over weet te brengen. Regelmatig slaat hij wartaal uit. Zelf snapt hij misschien perfect wat hij bedoeld maar de rest van Nederland is hem kwijt. Ik zie ook een onzeker iemand staan. Net als dat bij Keizer het geval was overigens. Spelers prikken daar doorheen. Vergelijk dat nou eens met de manier waarop Bosz vorig jaar zijn verhaal stond te houden. Die man wist precies wat hij van plan was en kon dat ook goed verwoorden.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door brigade zuid » ma apr 16, 2018 7:53 pm

De spelers zijn op hem uitgekeken aldus Valentijn Driessen net bij VI. Te lange trainingen, aanpassen aan de tegenstander etc

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Erik ten Hag

Bericht door LucaS » ma apr 16, 2018 7:56 pm

De spelers moeten zich schamen
I think I lost my fucking headache

GangstaRiB
Berichten: 16907
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Erik ten Hag

Bericht door GangstaRiB » ma apr 16, 2018 8:04 pm

brigade zuid schreef:De spelers zijn op hem uitgekeken aldus Valentijn Driessen net bij VI. Te lange trainingen, aanpassen aan de tegenstander etc
Aanpassen op de tegenstander zie je in de wedstrijden. Er wordt zonder branie gespeeld.

Plaats reactie