Marcel Keizer - De ex-trainer

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47690
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Lionel » ma sep 25, 2017 8:31 am

Dit is inderdaad niet meer goed te houden. Hij doet ook maar wat. Je wilt Dijks wisselen omdat hij fucking slecht is. Dan wissel je die toch gewoon ook al moet je De Ligt wisselen?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13444
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Arthur » ma sep 25, 2017 8:31 am

Normaal ben ik er niet voor om zo snel iemand te ontslaan, maar ik heb werkelijk nog nooit zo'n incompetente trainer gezien als Keizer. Die kun je 10 jaar geven en dan wordt het nog niks.

Ik weet niet wat Bergkamp van hem gezien heeft bij Jong Ajax, maar dat ze deze man hebben aangesteld is simpelweg bizar.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Mano » ma sep 25, 2017 8:47 am

Laten we bij het begin beginnen, welke idioot heeft Dijks van de verhuurlijst gehaald en in de selectie gegooid?
we hadden vorig jaar toch 'besloten' dat we dat niveau willen overstijgen??


al zou ik, als keizer zijnde, gewoon een 16jarige opstellen ipv Dijks.
Die zal vast ook falen maar dat kan hem nog vergeven worden. In het interview erna kan je dan zeggen: Het was hem of Dijks, dus zeg het maar. Discussie gesloten :smallgrin.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47690
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Lionel » ma sep 25, 2017 9:07 am

Als we Keizer ontslaan moet Bergkamp ook opsodemieteren natuurlijk. Door hem zijn we Bosz kwijt. Want die had je prima aan zijn contract kunnen houden.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52153
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door wimpey » ma sep 25, 2017 9:09 am

Arthur schreef:Normaal ben ik er niet voor om zo snel iemand te ontslaan, maar ik heb werkelijk nog nooit zo'n incompetente trainer gezien als Keizer. Die kun je 10 jaar geven en dan wordt het nog niks.
Paar wedstrijden van zijn Ajax gezien. Ik zag Blind, Bassie, Wouters. Een incompetente chaoot, een twijfelaar.

Ik zie het met Ajax eigenlijk niet meer goed komen, op middellange termijn. Qua schaalgrootte is Ajax een moeilijke doorgrondbare en weinig transparante organisatie. Om structureel wat te veranderen en verbeteren moet je daarmee aan de slag.

Je hebt tig colonnes (NV, VVA, RvC, TH, bestuursraad). Je zal er statutair een aantal compleet buitenspel moeten zetten om een select groepje machthebbers over te houden. En die posities zul je dan top moeten bezetten. Plus daarbij een competente potentaat als trainer moeten vinden. Dat gaat 'm echt niet worden.

Lionel
Berichten: 47690
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Lionel » ma sep 25, 2017 9:13 am

Maar wat hebben die tig colonnes te maken met een Bergkamp (werkt Bosz eruit en van wat ik lees Jonk ook) en Overmars (doet de aankopen)?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Marillion » ma sep 25, 2017 9:26 am

Die verschillende groeperingen zijn er altijd geweest, zowel in goede als in slechte tijden. Dat zal ook in de toekomst niet anders zijn.

Probleem nu is gewoon dat er niet goed is ingespeeld op het vertrek van een aantal spelers. En daarbij staat er een onervaren trainer voor de groep die de draad met de week meer kwijt lijkt te zijn. Dat is een dodelijke combinatie, zelfs op nationaal niveau.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47690
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Lionel » ma sep 25, 2017 9:30 am

Marillion schreef:Die verschillende groeperingen zijn er altijd geweest, zowel in goede als in slechte tijden. Dat zal ook in de toekomst niet anders zijn.

Probleem nu is gewoon dat er niet goed is ingespeeld op het vertrek van een aantal spelers. En daarbij staat er een onervaren trainer voor de groep die de draad met de week meer kwijt lijkt te zijn. Dat is een dodelijke combinatie, zelfs op nationaal niveau.
Dit dus. Snap wel wat Wimpey bedoelt maar dit was allemaal niet ter sprake gekomen als we 4 goede aankopen hadden gedaan. Wellicht dat Keizer ook geen genie is maar met 4 fatsoenlijke aankopen had ook een Keizer wel meer punten gehaald.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33801
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door zeux » ma sep 25, 2017 9:30 am

Marillion schreef: Probleem nu is gewoon dat er niet goed is ingespeeld op het vertrek van een aantal spelers.
Dat is al 6 jaar het probleem.
Dat werd afgedekt door minimaal drie eenoog-kampioenschappen met vaak verschrikkelijk voetbal (check de topics van toen).

Alleen vorig jaar werd eindelijk een keer wat behoorlijks gehaald (Bosz incluis) en hup, een mooie Europese campagne en gaandeweg het seizoen beter spel.

Helaas greep Bergkamp in...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 52153
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door wimpey » ma sep 25, 2017 9:33 am

Lionel schreef:Maar wat hebben die tig colonnes te maken met een Bergkamp (werkt Bosz eruit en van wat ik lees Jonk ook) en Overmars (doet de aankopen)?
Veel, Rishi.

Zoals ik het begrijp (correct me if I'm wrong, anyone): de voetbalvereniging Ajax bezit ruim 70% van de aandelen. De ledenraad is de baas.

Zij benoemen de RvC. De RvC benoemt de directie. De directie is er voor de dagelijkse gang van zaken. Voorbeeldje: Overmars moet langs de RvC voor goedkeuring van aankopen.

Maar de ledenraad is de crux: gasten als Henrichs en van Eijden hebben een ongekende macht. Top-down komt het dus neer op de volgende lagen:

ledenraad, RvC, directie, TH. Ik snap de oorspronkelijke gedachte achter het TH: het dient als bindmiddel tussen directie enerzijds en hoofdtrainer / Toekomst anderzijds. Om situaties als toentertijd tussen bijv. Van Geel en HtC te vermijden.

Bizar dat een cluppie als Ajax zo gelaagd en nul transparant is. Het is óf van de beurs af om van al dat 'middle management' af te komen óf een gast als John de Mol moet de boel opkopen. Het huidige moloch is een 'too many cooks' scenario. Je bent puur afhankelijk van een goede hoofdtrainer of talenten die voortkomen uit de jeugd, want een beleid zit er niet achter door al die lagen.

Totdat ze een flink deel van die BV-tjes elimineren zal er niets veranderen. Iemand als Keizer zit op zijn plek door interne lobby, niet o.b.v. bewezen prestaties of objectief beoordeelde topskills.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door 999 » ma sep 25, 2017 9:33 am

Op korte termijn moet je dat verdriet om Nouri ombuigen in dat je het als spelers voor Nouri doet op het veld.Straal dat uit.Misschien met een premie per gewonnen punt voor de nabestaanden van Nouri. O.i.d ( ik zeg ook meer iets ). Werk iets uit waardoor deze groep een reden heeft om in ieder geval 110% hun best te doen op het veld.

Verder moet je als AJAX zijnde je diep en diep schamen dat je als professionele voetbal club met deze trainer komt aanzetten ( en assistent(en )).Dit is gewoon de zoveelste gok, eerst met spelers nu met deze trainer.

Lionel
Berichten: 47690
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Lionel » ma sep 25, 2017 9:41 am

wimpey schreef:
Lionel schreef:Maar wat hebben die tig colonnes te maken met een Bergkamp (werkt Bosz eruit en van wat ik lees Jonk ook) en Overmars (doet de aankopen)?
Veel, Rishi.

Zoals ik het begrijp (correct me if I'm wrong, anyone): de voetbalvereniging Ajax bezit ruim 70% van de aandelen. De ledenraad is de baas.

Zij benoemen de RvC. De RvC benoemt de directie. De directie is er voor de dagelijkse gang van zaken. Voorbeeldje: Overmars moet langs de RvC voor goedkeuring van aankopen.

Maar de ledenraad is de crux: gasten als Henrichs en van Eijden hebben een ongekende macht. Top-down komt het dus neer op de volgende lagen:

ledenraad, RvC, directie, TH. Ik snap de oorspronkelijke gedachte achter het TH: het dient als bindmiddel tussen directie enerzijds en hoofdtrainer / Toekomst anderzijds. Om situaties als toentertijd tussen bijv. Van Geel en HtC te vermijden.

Bizar dat een cluppie als Ajax zo gelaagd en nul transparant is. Het is óf van de beurs af om van al dat 'middle management' af te komen óf een gast als John de Mol moet de boel opkopen. Het huidige moloch is een 'too many cooks' scenario. Je bent puur afhankelijk van een goede hoofdtrainer of talenten die voortkomen uit de jeugd, want een beleid zit er niet achter door al die lagen.

Totdat ze een flink deel van die BV-tjes elimineren zal er niets veranderen. Iemand als Keizer zit op zijn plek door interne lobby, niet o.b.v. bewezen prestaties of objectief beoordeelde topskills.
Ik snap je (heldere) verhaal. Maar iemand als Keizer had toch ook aangesteld kunnen worden door een John de Mol? En die had een Bergkamp kunnen aanstellen voor de aankopen of weet ik veel wat dan ook.

Of je nou tig lagen hebt of maar 1... het gaat toch om de mensen die de beslissingen nemen en dus 1) de juiste trainer aanstellen 2) de juiste aankopen doen 3) de juiste visie in de jeugd implenteren.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33999
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Duke » ma sep 25, 2017 9:49 am

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13859
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Jinne » ma sep 25, 2017 9:50 am

Ik had van de opvolger van Bosz nou niet direct weer een Europese lente verwacht, maar toch minstens wel dat hij een beetje kon 'autorijden'. Maar Keizer is een spookrijder. Die ook nog met een lekke linkerachterband blijft rijden die Bosz eerder nog over het Kanaal had gegooid. Wat dat betreft blij dat de familie Gudelj niet op huurbasis is vertrokken vorig seizoen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Alexander
Berichten: 8594
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Alexander » ma sep 25, 2017 9:51 am

We hadden 11 spelers kunnen aankopen. Met deze trainer verzuipt iedereen. Ik had gisteren enorme medelijden met het middenveld. Het staat voor geen meter. Wat moeten die jongens met de bal doen?

Frank de Boer zou een verademing zijn.

wimpey
Berichten: 52153
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door wimpey » ma sep 25, 2017 9:53 am

Duke schreef:
Dit treft de lading.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48038
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door peter » ma sep 25, 2017 9:53 am

Er is niet goed ingespeeld op het vertrek van Sanchez en Klaassen, maar de selectie is natuurlijk nog steeds beter dan de serie van 4W, 3G en 4V laat zien. Ajax heeft, behoudens Nice, nog geen sterke tegenstander gehad. Keizer is verantwoordelijk voor de opstelling, het tactisch plan en de wissels. Tegen Rosenborg, Vitesse en Heracles heeft dat in ieder geval geleid tot een gigantisch fiasco.

De beste man is overigens de draad al kwijt sinds de voorbereiding. Hij roeptoetert nu dat hij controle op het middenveld en diepte bij de backs wil, maar zijn handelen verraadt volledige onkunde. Huntelaar die je om Dolberg heen laat spelen, met drie 'verdedigers' spelen, starten met een tweemans middenveld etc. etc. Ingrijpen voordat je na Feyenoord uit op een plekje in de middenmoot staat. :1evil.gif:

Lionel
Berichten: 47690
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Lionel » ma sep 25, 2017 9:55 am

Duke schreef:
Maar als je een paar lagen weghaalt en Bergkamp nog meer macht geeft wordt het toch helemaal een chaos?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door InnerHarbour » ma sep 25, 2017 10:06 am

Peter schreef:met drie 'verdedigers' spelen
Dat met drie verdediger spelen heeft hij niet helemaal begrepen, het klinkt mooi maar in de praktijk komt ter er op neer dat men met balverlies met vijf verdedigers speelt aangezien het middenveld aangevuld wordt met 2 full backs. Sterker nog Conte, als een echte Italiaan, stelde Cruz tegen Arsenal ook nog op het middenveld op zodat zij vrolijk met zes verdedigers speelde bij balverlies.

Keizer daarentegen...... :smallgrin.gif:
YNWA

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Mano » ma sep 25, 2017 10:21 am

Klagen kunnen we als de besten.

Even realistisch, de rvc gaat zichzelf niet aanwijzen als schuldige dus die blijven zo en zo buiten schot.
De wens van Wimpey van totale schoonmaak, gaat niet gebeuren. Daarnaast, als je die namen buiten de organisatie wilt houden zal je ze moeten omleggen of in zee moeten gaan met een ander kamp. En of je er dan beter van wordt...

Keizer gaat eruit ten faveure van een andere coach. Wie? Ik denk FdB.
Helaas... want die chemie was helemaal verdwenen. Liever FdB dan Keizer? Ja! Maar liever een geheel andere coach. Aan de andere kant FdB en Bergkamp liep op het eind ook niet meer volgens mij...

Gaat het TH aangepakt worden? Denk het niet,die hebben zich omringd met ja-knikkers
Pleasen de RvC, dus zullen niet worden aangepakt.

Gaat dus niet verder dan andere trainer. Ik hoop liever vandaag dan morgen.
Maar nieuwe trainer maakt de selectie niet plotseling top. De jeugd gaat nog regelmatig steken laten vallen en wedstrijden verzaken. Tegen het einde van het seizoen zal het wel 'okay' draaien en gaan we volgend seizoen gewoon weer dezelfde blunder maken. Spelers gaan weg, wordt op gereageerd ipv geanticipeerd en we zijn 4 wedstrijden onderweg voordat selectie pas compleet is. Dit grappie vind nl al 5jaar plaats. Pure incompetentie van TH en wordt gedoogd door rvc

Als je er over nadenkt, wordt je als supporter gewoon genaaid. :1evil.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47690
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Lionel » ma sep 25, 2017 10:36 am

Hopen, puur op basis van de berichtgeving over dat Overmars wel achter Bosz stond en later Laudrup wilde, dat Overmars de macht grijpt nu en Laudrup doordrukt.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48038
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door peter » ma sep 25, 2017 10:40 am

Ik ben er niet van overtuigd dat Laudrup een goede keuze is, hoor. Beter dan Keizer OK, maar dan zou je zelfs Adrie Koster nog voor de groep kunnen zetten.

Lionel
Berichten: 47690
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Lionel » ma sep 25, 2017 10:50 am

Ik heb geen idee wie wel. Overmars wilde Laudrup, zag ik ergens wel zitten. Maar dat is meer een gevoel. Maar die zit nu in het Verre Oosten. Dan heb je weinig ambitie.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10343
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door WP_Legend » ma sep 25, 2017 11:07 am

Thomas Tuchel gewoon doen!

wimpey
Berichten: 52153
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door wimpey » ma sep 25, 2017 11:42 am

Lionel schreef:Ik heb geen idee wie wel. Overmars wilde Laudrup, zag ik ergens wel zitten. Maar dat is meer een gevoel. Maar die zit nu in het Verre Oosten. Dan heb je weinig ambitie.
Laudrup is jarenlang verwikkeld geweest in een belastingschil met Ajax. Toen ie manager was van Swansea kon ie in de krant lezen dat Ajax hem zocht. Ja, die zal echt voor Ajax willen werken. :smallgrin.gif:

Het was gisteren trouwens prachtig weer in Amsterdam! Ik snap niet dat mensen de moeite nemen om dit zootje thuis voor de buis te gaan volgen!

Plaats reactie