Bobby Haarms RIP

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door jabu » za jun 06, 2009 7:14 pm

Een groot Ajacied! Rust zacht.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door Feest » za jun 06, 2009 7:27 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 5:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door sander » za jun 06, 2009 9:48 pm

Rust zacht Bobby. We zullen je missen!

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door SylvievdVaart » za jun 06, 2009 11:12 pm

Ik heb een videoband waar de documentaire van meneer Haarms op staat. Die ga ik binnenkort maar weer eens bekijken met Lucas. Bobby zei in die documentaire dat Ajacied zijn in je bloed zit, in je aderen.

:blub.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door SylvievdVaart » za jun 06, 2009 11:13 pm

En dan dat afscheid, waar die gekke Cris Chivu nog de 1-0 tegen MVV maakte! Priceless, ben blij dat ik daar bij was.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door 999 » zo jun 07, 2009 9:23 am

joey schreef:Dat is ook lastig als je in Qatar zit.

Ach, je weet hoe voetballers zijn. Die houden zich met hun carrière bezig. Toen Jany van der Veen overleed, was Edgar Davids de enige ex-speler die op zijn begrafenis kwam. Terwijl Jany van der Veen tientallen spelers heeft ontdekt.

Bij de begrafenis van Sjakie viel de opkomst me ook lelijk tegen, trouwens. Maar Frank de Boer was er wel.
Nou, ik vind het dan wel heel gemakkelijk tetteren terwijl je zelf ook niks doet.Overgens zie en zag ik in die docu toch een persoon in een AJAX traningspak verschijnen om de Hr. Haarms, volgens mij, naar de thuiswedstrijden van AJAX te brengen en te begeleiden.Staat ook bijna in elk interview dat ie, ondanks dat ie in een rolstoel zat, binna geen een thuiswedstrijd van AJAX miste.Blijkbaar was er dan toch een relatie AJAX - Haarms na zijn pensioen. ...

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door Neefkens » zo jun 07, 2009 9:46 am

Zoiets warms herinner ik me ook vanuit Highlow.
[Tijd voor Van de Rijt] De allerbeste wensen van Bobby Haarms
Written by Peter van de Rijt
Monday, 05 January 2009
De feestdagen en de jaarwisseling weer overleefd, op visite geweest bij Bobby Haarms. Het icoon verblijft in het ziekenhuis en af en toe wordt hij mee naar buiten genomen door een supporter. Hij groet u vanaf zijn ziekbed.
Ik was amper bij Bobby Haarms in het ziekenhuis binnen of hij vroeg mij of ik via mijn column, alle Ajax-supporters het allerbeste wilde wensen voor 2009. Bobby is vooral dankbaar voor alle aandacht, kaarten en e-mails die hij nog dagelijks krijgt. Ik kom al sinds 1970 vaak bij hem over de vloer. Zijn kamer op de zevende etage is bezaaid met kaarten en foto's uit het verleden. Naar omstandigheden gaat het redelijk met de goede oude beul.

Bobby Haarms verhuist binnenkort naar het Menno Simons Huis dat onlangs tot beste verzorgingshuis van Nederland is gekozen. Het betekent dat Bobby nog een mooie oude dag tegemoet zal gaan. Bobby wordt zeker niet vergeten, net zoals Sjaak Wolfs voor de supporters bleef voortleven in hun harten.

Uri Coronel en het erelid André Kraan komen regelmatig bij Bobby Haarms op bezoek. De voormalig voorzitter van de OFA supportersclub slooft zich enorm voor hem uit en neemt Bobby soms mee naar zijn huis. Henk Voors, je verdient hulde dat je deze oer-Ajacied met zoveel verdiensten niet in de vergetelheid laat wegkwijnen nu zijn gezondheid hem stapje voor stapje in de steek laat. Bobby`s Ajax-hart lijkt ongebroken. Hij laat zich graag zien op De Toekomst en in de ArenA en houdt zich goed op de hoogte van wat er met zijn club gebeurt.

Na alle wensen van Bobby vallen die van mij aan mijn lezers zeker in het niets. Toch wens ik u allen een mooi jaar en dat uw aller Ajax dan toch eindelijk de titel mag pakken. Laat dat voor jullie mijn hoofdwens zijn.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door joey » zo jun 07, 2009 11:18 am

999 schreef:
joey schreef:Dat is ook lastig als je in Qatar zit.

Ach, je weet hoe voetballers zijn. Die houden zich met hun carrière bezig. Toen Jany van der Veen overleed, was Edgar Davids de enige ex-speler die op zijn begrafenis kwam. Terwijl Jany van der Veen tientallen spelers heeft ontdekt.

Bij de begrafenis van Sjakie viel de opkomst me ook lelijk tegen, trouwens. Maar Frank de Boer was er wel.
Nou, ik vind het dan wel heel gemakkelijk tetteren terwijl je zelf ook niks doet.Overgens zie en zag ik in die docu toch een persoon in een AJAX traningspak verschijnen om de Hr. Haarms, volgens mij, naar de thuiswedstrijden van AJAX te brengen en te begeleiden.Staat ook bijna in elk interview dat ie, ondanks dat ie in een rolstoel zat, binna geen een thuiswedstrijd van AJAX miste.Blijkbaar was er dan toch een relatie AJAX - Haarms na zijn pensioen. ...
Dat klopt, maar in het geval van Sjakie dus niet. Dat vind ik treurig. Ze wisten niet eens waar Sjakie woonde.

Zulke mensen moet je tot hun laatste dag verwennen. Huur er desnoods iemand voor in die zorgt dat het mensen die veel betekend hebben voor Ajax aan niets ontbreekt.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door Kowalczyk » zo jun 07, 2009 11:38 am

Uri Coronel en het erelid André Kraan komen regelmatig bij Bobby Haarms op bezoek. De voormalig voorzitter van de OFA supportersclub slooft zich enorm voor hem uit en neemt Bobby soms mee naar zijn huis.
Detail: het is AFCA Supportersclub. De OFA was de voorloper ervan.

Maar de complimenten komen de AFCA Supportersclub ten zeerste toe: ze zetten zich enorm in om Ajax-iconen als Sjaak Wolfs en Bob Haarms de eer en de warmte te geven die ze toekomt. Ze gaan met boeketten bloemen langs in het ziekenhuis, zoeken ze op in hun verzorgingshuis, vergeten de verjaardagen niet, halen ze op om ze mee naar wedstrijden te nemen, en ga zo maar door.

Op dat vlak verdient ook Henk - inderdaad - een groot compliment. Hij is nu in dienst bij Ajax, maar komt uit de supporterswereld, en ik heb nog niet eerder gezien dat iemand die stap op zo'n knappe manier wist in te vullen. Dat doet 'ie echt heel goed, terwijl het geen makkelijke positie is (omdat je vaak tussen twee vuren zit, in die rol).

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door 999 » zo jun 07, 2009 11:43 am

joey schreef:
999 schreef:
joey schreef:Dat is ook lastig als je in Qatar zit.

Ach, je weet hoe voetballers zijn. Die houden zich met hun carrière bezig. Toen Jany van der Veen overleed, was Edgar Davids de enige ex-speler die op zijn begrafenis kwam. Terwijl Jany van der Veen tientallen spelers heeft ontdekt.

Bij de begrafenis van Sjakie viel de opkomst me ook lelijk tegen, trouwens. Maar Frank de Boer was er wel.
Nou, ik vind het dan wel heel gemakkelijk tetteren terwijl je zelf ook niks doet.Overgens zie en zag ik in die docu toch een persoon in een AJAX traningspak verschijnen om de Hr. Haarms, volgens mij, naar de thuiswedstrijden van AJAX te brengen en te begeleiden.Staat ook bijna in elk interview dat ie, ondanks dat ie in een rolstoel zat, bijna geen een thuiswedstrijd van AJAX miste.Blijkbaar was er dan toch een relatie AJAX - Haarms na zijn pensioen. ...
Dat klopt, maar in het geval van Sjakie dus niet. Dat vind ik treurig. Ze wisten niet eens waar Sjakie woonde.

Zulke mensen moet je tot hun laatste dag verwennen. Huur er desnoods iemand voor in die zorgt dat het mensen die veel betekend hebben voor Ajax aan niets ontbreekt.
Tja, als dat natuurlijk waar is dat men niet eens wist waar Sjakie Wolfs woonde is dat een minpuntje natuurlijk, alleen ik kan me dat niet herinneren.Verder vind ik dat huur desnoods iemand in een stap te ver gaan.En eigenlijk zouden het de werknemers, de spelers veel meer betrokken moeten zijn bij personen die veel voor AJAX hebben betekend ..

Verder doen de krantenkoppen mij geloven dat er wel grote belangstelling was van bestuurders en oudbestuurder, en een handvol spelers ..

Maar goed, het is net als in het " gewone " leven, op het moment dat je " werk " wegvalt, valt er in de meeste gevallen ook een stuk sociaal contact weg ..

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door Ajaciedjuh » zo jun 07, 2009 3:37 pm

Ajax.nl schreef: Afbeelding
Afscheid Bobby Haarms


07 juni 2009
Om alle Ajacieden in de gelegenheid te stellen afscheid te nemen van Bobby Haarms, wordt de afscheidsplechtigheid georganiseerd op zaterdag 13 juni 2009 vanaf 11.00 uur op de Toekomst.
In verband met de verwachte belangstelling wordt een ieder verzocht op tijd aanwezig te zijn.

De teraardestelling zal later op de dag in besloten kring plaatsvinden.



Mochten er verdere bijzonderheden zijn, dan zullen deze via de Ajax website bekend worden gemaakt.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

jamie
Berichten: 898
Lid geworden op: zo apr 19, 2009 9:51 pm

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door jamie » zo jun 07, 2009 5:42 pm

Van Ajax TV - Vaarwel Bobby Haarms (1934-2009)

http://www.youtube.com/watch?v=vUiq60DR ... re=channel

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » zo jun 07, 2009 6:46 pm

Kowalczyk schreef:
Uri Coronel en het erelid André Kraan komen regelmatig bij Bobby Haarms op bezoek. De voormalig voorzitter van de OFA supportersclub slooft zich enorm voor hem uit en neemt Bobby soms mee naar zijn huis.
Detail: het is AFCA Supportersclub. De OFA was de voorloper ervan.

Maar de complimenten komen de AFCA Supportersclub ten zeerste toe: ze zetten zich enorm in om Ajax-iconen als Sjaak Wolfs en Bob Haarms de eer en de warmte te geven die ze toekomt. Ze gaan met boeketten bloemen langs in het ziekenhuis, zoeken ze op in hun verzorgingshuis, vergeten de verjaardagen niet, halen ze op om ze mee naar wedstrijden te nemen, en ga zo maar door.

Op dat vlak verdient ook Henk - inderdaad - een groot compliment. Hij is nu in dienst bij Ajax, maar komt uit de supporterswereld, en ik heb nog niet eerder gezien dat iemand die stap op zo'n knappe manier wist in te vullen. Dat doet 'ie echt heel goed, terwijl het geen makkelijke positie is (omdat je vaak tussen twee vuren zit, in die rol).

K.
Inderdaad! Henk heeft echt superveel voor Bobby gedaan!!!

Bobby R.I.P.

http://www.sthcrw.nl:
Column BenKie over Bobby Haarms : Trouw


“….TAK, TAK, TAK, TAK, TAK……….”


De stem klonk dwingend over het inmiddels lege voetbalveld.


Het trainingsveld van AJAX lag er verlaten bij. De training was afgelopen, de spelers hadden de warmte van de kleedkamer opgezocht.
De bomen aan de stadszijde van het stadion stonden grotesk naast het lege veld


In de verte zag je een spel voor twee mannen met een bankje als middelpunt.
Hun gestalten stak scherp af tegen de mistige achtergrond.
De rol verdeling was duidelijk, de een dwingend, dominant, veeleisend, de ander zwoegend, geconcentreerd, lijdzaam de commando’s uitvoerend.


Dit was de laatste hindernis die een speler moest doorstaan voordat het groene licht werd gegeven dat hij speelklaar was.
Hij werd onderworpen aan de laatste test, afgenomen door de ‘Goede Beul”.
Als hij voor deze test slaagde, was hij klaar voor een rentree in het eerste elftal.


Hoe vaak heb ik dit, als jonge supporter zijnde van onze club, niet gezien. Staande aan de rand van het beroemde trainingscomplex van De Meer.
Het trainingsveld lag voor de tribunes van het stadion, met aan de linkerkant de Stadszijde, met haar karakteristieke bomenrij.
Aan de rechterkant de kassa’s voor de Diemenzijde met daarachter de tramremise.
De Diemenzijde met het beroemde en beruchte Vak F, waar de oorsprong van The F-SIDE ligt.


Vaak kwam ik kijken bij de training, een praatje makend met Sjakie Wolfs, Johan, Soren, Ray Clarke, Vasovic…noem ze maar op.
De spelers waren toen gewoon aanspreekbaar, geen hekken of bewakingspersoneel. Er waren geen drempels tussen selectie en supporters.


Heel vaak zag je hem bezig zijn, tijdens de training aan de buitenkant van het veld met een of meerdere spelers, die zich terug moesten vechten na een blessure.
Aan de zijkant, want de focus was gericht op de fitte spelers, de sterren, die het de komende zondag weer moesten waarmaken.


Maar het werk dat hij deed aan de rand van het voetbalgebeuren, was niet minder belangrijk. Hij zorgde ervoor dat de spelers weer topfit werden.
Dat zij weer geloof in zichzelf kregen, hij beulde ze af, dreef ze tot het uiterste, ging soms net eventjes over de grens. Maar de spelers wisten dat dit moest.
Als deze test met goed gevolg was doorstaan, waren zij er klaar voor. Dan kregen zij een arm om hun bezwete schouders heen, hij sprak ze toe, vaderlijk en zonder flauwekul. Maar altijd recht uit het hart.


Deze man, die zijn leven lang maar een passie had, de A.F.C. AJAX uit AMSTERDAM.


Geboren naast cafe Meerzicht, recht tegenover De Meer werd hij op zijn dertiende lid van AJAX. Op zijn achtiende jaar maakte hij zijn debuut in het eerste elftal van zijn club.
Door blessure’s heeft hij slechts 72 wedstrijden op het hoogste nivo gespeeld.


Daarna is hij in vele functies bij de club betrokken gebleven. Van zeer nabij, je zag hem altijd op de bank zitten naast de trainers, dichtbij zijn spelers.


Recht door zee, geen kapsones en altijd eerlijk.


Trouw, ook een kenmerk van deze icoon. Trouw aan zijn club, trouw aan de trainer, trouw aan de spelers, trouw aan de supporters.
Dat werd herkend en erkent op de tribunes door ons. In deze tijd van steeds verder gaande commerciele invloeden, van steeds groter wordende
financiele belangen, is dat een zeldzame eigenschap, trouw.
Wij op de tribune, herkennen die eigenschap. Er is maar een club waar je je hart en ziel aan geeft, maar een club waar je lief en leed mee deelt.
Die club blijf je trouw, tot in je graf aan toe.


Bobby Haarms, een echte AJACIED.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door Kowalczyk » ma jun 08, 2009 8:07 am

Nog wat gedachten over Bob Haarms in 'De Klassieker' van deze week...

http://www.nusport.nl/20090608/de-klass ... ard-en-bob

K.
Still alive...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door joey » ma jun 08, 2009 10:00 am

Weet je wat ik zaterdag dacht? Gelukkig dat Bobby buiten het seizoen overleden is. Zodat de malloten, pardon, de supporters van de tegenpartij niet door zijn minuut stilte heen kunnen schreeuwen. Het is toch wat, dat je je zorgen moet maken over zulke dingen. :1evil.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door Kowalczyk » ma jun 08, 2009 10:02 am

joey schreef:Weet je wat ik zaterdag dacht? Gelukkig dat Bobby buiten het seizoen overleden is. Zodat de malloten, pardon, de supporters van de tegenpartij niet door zijn minuut stilte heen kunnen schreeuwen. Het is toch wat, dat je je zorgen moet maken over zulke dingen. :1evil.gif:
Dat dacht ik ook... En da's heel triest, ja.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door Harm » ma jun 08, 2009 12:10 pm

Het was toch zo'n beetje de laatste nog levende icoon van het Nederlandse voetbal.

RIP

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door joey » ma jun 08, 2009 12:23 pm

Gerard Meijer is ook een echte, vind ik.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door Kowalczyk » ma jun 08, 2009 12:41 pm

joey schreef:Gerard Meijer is ook een echte, vind ik.
Absoluut.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door Daily Blind » ma jun 08, 2009 1:01 pm

Kowalczyk schreef:Nog wat gedachten over Bob Haarms in 'De Klassieker' van deze week...

http://www.nusport.nl/20090608/de-klass ... ard-en-bob

K.
Dank Ko, werkelijk een prachtige column! heel erg mooi geschreven.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door Harm » ma jun 08, 2009 1:07 pm

joey schreef:Gerard Meijer is ook een echte, vind ik.
Die vind ik toch van een andere orde dan Bobby Haarms hoor. Hij zal het best kunnen worden, maar in mijn ogen is hij nog te jong.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door Rooie » ma jun 08, 2009 1:14 pm

Ziet er misschien niet zo oud uit, maar die vent is ook al 74.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door Kowalczyk » ma jun 08, 2009 1:18 pm

Yep. Bobby Haarms was van 1934, Gerard Meijer van 1935...

Maar oké: Gerard Meijer speelde in zijn jeugd voor Sparta en was 'slechts' 50 jaar in dienst bij Feyenoord.

Imposant, maar in het geval van Bob Haarms hebben we het over een heel leven als 'werkend lid' van Ajax (hij werd jeugdspeler in 1947).

Nou goed - hier moeten we geen wedstrijd van maken. Dit zijn prachtmannen.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door Rooie » ma jun 08, 2009 1:24 pm

Paginagrote advertentie in de Telegraaf:
Afbeelding

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door Thijs » ma jun 08, 2009 1:27 pm

Het zijn beide figuren die 'vergroeid' zijn met hun club. Zowel Meijer als Haarms hebben werkelijk álle successen en dieptepunten meegemaakt. Meijer wat meer dieptepunten dan successen en bij Haarms waren de successen dan weer iets groter. Maar hun hart blijft altijd bij hun club.

Daarom vereenzelvigen supporters zich ook liever met deze clubiconen dan met spelers, en dat kenmerkt ook waarom Ajax en Feyenoord de grootste clubs van Nederland zijn. Ajax (en Feyenoord) is méér dan een club alleen. Het is een gevoel, iets onbeschrijfelijks, wat in je moet zitten. En in deze tijd van tanende clubliefde onder spelers trekken de supporters, juist zij die hun club ook nóóit zullen verlaten, meer toe naar dergelijke clubiconen.

Een afscheid van iemand als Sjakie Wolfs raakt mij meer dan al die nederlagen van dit seizoen bij elkaar. Dat is pas echt het Ajaxgevoel, en Bobby verdient zaterdag een minstens zo groot afscheid. Zij zijn Ajax, en wij zijn Ajax.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Plaats reactie