Imago is alles. Een goed imago is onbetaalbaar.

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Imago is alles. Een goed imago is onbetaalbaar.

Bericht door Bert » ma mar 29, 2010 3:04 pm

Ach, dit vind ik echt een nietszeggend gevalletje. Foutje. Ach.

Bij iedere andere club in Nederland zou hier niet eens aandacht aan besteed worden.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41125
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Imago is alles. Een goed imago is onbetaalbaar.

Bericht door Marillion » ma mar 29, 2010 3:10 pm

Daar heb je waarschijnlijk helemaal gelijk in maar wij zijn Ajax. En Ajax zou zich er van bewust moeten zijn dat je hiermee geen 120 euro bespaart maar dat je goodwill verspeelt.

Of je nu met het wetboek in je hand gelijk hebt of niet. Je maakt een slechte beurt bij het publiek op het moment dat zo iets in de publiciteit komt. Ajax zou zo'n geval gewoon wat handiger moeten aanpakken. Dat is het hele punt wat mij betreft. We hoeven er ook geen drama van te maken. Ik hoop alleen dat de club dit ook eens heeft bekeken en dan nog eens nadenkt over hoe je dan als club overkomt.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Re: Imago is alles. Een goed imago is onbetaalbaar.

Bericht door Dr. Living Stoned » ma mar 29, 2010 3:11 pm

ik ben Bertje dan wel niet, maar een kado krijg je van de eigenaar zelf. Suarez speelt voor Ajax, maar niet met zijn eigen voetbal - die is van Ajax. Jij pikte het [meen ik] ook niet wanneer je broer of zus jouw speelgoed weggaf aan zijn of haar vriendjes. Waarom zou dat in dit geval anders moeten zijn?

En het is niet voor het eerst dat dit speelt. Ik ken me nog het verhaal herinneren van een klein meisje die "haar" bal ook weer kon inleveren.

Ik vind het schappelijker dat de ballevanger in dat geval een door de hele selectie gesigneerde bal krijgt wanneer de wedstrijdbal wordt terug gegeven, maar ik vind wel dat er geen eigendomsrechten zijn overgegaan wanneer de bal in het publiek wordt geschoten.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Lionel
Berichten: 47594
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Imago is alles. Een goed imago is onbetaalbaar.

Bericht door Lionel » ma mar 29, 2010 3:11 pm

Precies..... zo onhandig allemaal. Zo dom.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33956
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Imago is alles. Een goed imago is onbetaalbaar.

Bericht door Duke » ma mar 29, 2010 3:29 pm

Bertje schreef:Ach, dit vind ik echt een nietszeggend gevalletje. Foutje. Ach.

Bij iedere andere club in Nederland zou hier niet eens aandacht aan besteed worden.
Klopt. Dat zegt misschien ook iets over het publiek van Ajax.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Imago is alles. Een goed imago is onbetaalbaar.

Bericht door Bert » ma mar 29, 2010 3:33 pm

Marillion schreef:Of je nu met het wetboek in je hand gelijk hebt of niet. Je maakt een slechte beurt bij het publiek op het moment dat zo iets in de publiciteit komt. Ajax zou zo'n geval gewoon wat handiger moeten aanpakken. Dat is het hele punt wat mij betreft. We hoeven er ook geen drama van te maken. Ik hoop alleen dat de club dit ook eens heeft bekeken en dan nog eens nadenkt over hoe je dan als club overkomt.
Wie is 'de club' in dit geval?

Overigens vind ik niet dat je je maar in alles moet aanpassen aan de grillen van het publiek.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47594
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Imago is alles. Een goed imago is onbetaalbaar.

Bericht door Lionel » ma mar 29, 2010 3:37 pm

Heb je gelijk in. Maar het kan toch allemaal wel wat tactischer?
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Imago is alles. Een goed imago is onbetaalbaar.

Bericht door Bert » ma mar 29, 2010 3:43 pm

Natuurlijk kan het tactischer, maar ik vind het gezeur van deze man in kwestie ongelooflijk ongepast en kan me dan ook niet voorstellen dat iemand het Ajax aan te rekenen vindt dat hij die bal niet mee naar huis krijgt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Imago is alles. Een goed imago is onbetaalbaar.

Bericht door LucaS » ma mar 29, 2010 6:30 pm

Komop zeg, die man die zeikt. Ik ga er van uit dat de steward op een redelijk normale manier de bal terug vroeg. Deze supporter laat vervolgens een kennis die bal het vak uit smokkelen (hoezo dacht hij dat het een kadootje was?) en gaat tegen de pers lopen janken. Wie is hier nou de sneue zielepiet?
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Imago is alles. Een goed imago is onbetaalbaar.

Bericht door Jöhnk » ma mar 29, 2010 7:46 pm

Alsof hij recht heeft op die bal. Doet me een beetje denken aan het gezeik destijds van LucaS Böke.

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Re: Imago is alles. Een goed imago is onbetaalbaar.

Bericht door Dr. Living Stoned » di mar 30, 2010 10:34 am

Jöhnk schreef:Alsof hij recht heeft op die bal. Doet me een beetje denken aan het gezeik destijds van LucaS Böke.
:drecul.gif: :drecul.gif: :drecul.gif: toevallig ook geschreven als onze eigen Luuk :drecul.gif: :drecul.gif: :drecul.gif:
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Imago is alles. Een goed imago is onbetaalbaar.

Bericht door Baseman » di mar 30, 2010 11:07 am

Ik vind het vooral triest van Ajax omdat er na afloop van de wedstrijd 50 ballen de tribune in geschoten werden...alsof die ene bal dan het verschil maakt.

Nee, geef mij de Amerikaanse manier maar. Alles wat in de tribune verdwijnt is een souvenir voor de gelukkige die het vangt, zo hoort het ook te zijn.

Lionel
Berichten: 47594
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Imago is alles. Een goed imago is onbetaalbaar.

Bericht door Lionel » di mar 30, 2010 11:11 am

Oke, niet iedere bal. Ballen die een speler de tribune inschiet tijdens een actie is wat anders. Maar dit is gewoon een cadeau vind ik.
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB
Berichten: 16883
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Imago is alles. Een goed imago is onbetaalbaar.

Bericht door GangstaRiB » di mar 30, 2010 1:44 pm

Ja hoor... een compleet opgeblazen non-issue zorgt ervoor dat iedereen Ajax weer als kil en onpersoonlijk omschrijft. Het is allemaal niet handig gedaan, maar feitelijk heeft de ontvanger van de betreffende bal, geen poot om op te staan. Hij denkt daarentegen dat hij er zomaar recht op heeft. Daar wordt de fout gemaakt.

Dat vervolgens de persvoorlichter de boel niet handig aanpakt is een tweede... Maar goed, Borst heeft weer eens een totaal irrelevant stukje geschreven waar toch veel mensen ophef over maken. Net zoals Borst hetzes op publieke TV voert tegen wedstrijdacties waarbij geen wederhoor plaatsvind.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Imago is alles. Een goed imago is onbetaalbaar.

Bericht door Bert » di mar 30, 2010 1:53 pm

Ach, Borst heeft in ieder geval niets hoeven schrijven dat daadwerkelijk over voetbal gaat. Stel je voor.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

GangstaRiB
Berichten: 16883
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Imago is alles. Een goed imago is onbetaalbaar.

Bericht door GangstaRiB » di mar 30, 2010 8:21 pm

Bertje schreef:Ach, Borst heeft in ieder geval niets hoeven schrijven dat daadwerkelijk over voetbal gaat. Stel je voor.
Precies. Dat irriteert me mateloos aan Borst en andere schreeuwers over voetbal. Altijd maar zeuren over randzaken, terwijl ze zelf randzaken de hele tijd aanhalen.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33956
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Imago is alles. Een goed imago is onbetaalbaar.

Bericht door Duke » vr sep 24, 2010 11:48 am

Hier maar:
AfbeeldingHet hele plaatje: Oger feliciteert Van der Aat, de voetbalboys sieren de zaak op.


Wat: Opening Corneliani Boutique van Oger.
Waar: PC Hooftstraat 70.
Wie: Ajax, Martin Jol, Uri Coronel, Henri van der Aat, Cristiano Corneliani, Oger Lusink, Sander Lusink, Jort Kelder, mannen in pakken.
Wanneer: donderdag 23 september, 18.30 tot laat.
Waarom: de winkel gaat open.
Waardering: **

Behalve goed voetballen moeten de jongens van Ajax er goed uit zien. Mode-imperium Oger sponsort Ajax al jaren, zodat de voetballers altijd goed bepakt voor de dag komen. Voor de opening van een nieuwe zaak in de PC Hooftstraat, bevoorraad door Italiaans modemerk Corneliani, komt het hele Ajaxteam opdraven.

Tussen de pakken, overhemden en dassen drinkt het modevolk van het gedistingeerde segment een wijntje. Hapjes staan op de kledingstellages, vieze handen kunnen daardoor probleemloos worden afgeveegd.

Na het officiële gedeelte - een handtekening van commercieel directeur Henri van der Aat en die van Oger Lusink onder de sponsorovereenkomst, die tot 2013 loopt - mag het drankgelag van start. Geen wilde slemppartijen voor de Ajacieden, zij spelen dinsdag tegen AC Milan, één wijntje is dan al te veel.

Braaf staan de voetballers in een hoek van de winkel. Ze schurken tegen dassen aan, stoeien een beetje met elkaar, trekken hun nette jasjes recht voor een foto en staan gedwee de pers te woord. De jonge koppies zijn aandoenlijk, zo ver weg van hun echte werk: het voetbalveld. Het is alsof een schoolklas opgeschoten jongens een uitje heeft en eventjes een duur pak mag proberen om zich voor te bereiden op het volwassen leven.

Slechts een uurtje blijven de Ajacieden. Om acht uur staat de rode Ajaxbus alweer in de smalle PC. Op een drafje verdwijnt het team de bus weer in.

Als de voornaamste attractie van de avond is vertrokken, blijft het Ogerfeestpubliek een ingetogen clubje tussen de couture. Later is er nog een afterparty een paar deuren verder, maar zonder de godenzonen is daar natuurlijk geen bal aan.
Parool
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Imago is alles. Een goed imago is onbetaalbaar.

Bericht door Thijs » vr sep 24, 2010 11:57 am

Ik zie Jort Kelder nergens? :confused.gif:

Wel mooie pakken, maar zo'n feestje zou niks voor mij zijn. Allemaal van die modieuze hotemetoten met een glaasje port en een toastje kaviaar... Doe mij maar gewoon een fustje bier en een bittergarnituurtje!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Imago is alles. Een goed imago is onbetaalbaar.

Bericht door joey » vr sep 24, 2010 12:01 pm

Symbolisch voor het voetbal van vandaag de dag.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: Imago is alles. Een goed imago is onbetaalbaar.

Bericht door SylvievdVaart » vr sep 24, 2010 12:23 pm

so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: Imago is alles. Een goed imago is onbetaalbaar.

Bericht door SylvievdVaart » vr sep 24, 2010 12:25 pm

Ik vind die pakken helemaal niet goed staan, trouwens.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Imago is alles. Een goed imago is onbetaalbaar.

Bericht door Bert » vr sep 24, 2010 12:42 pm

De helft past ook helemaal niet.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33956
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Imago is alles. Een goed imago is onbetaalbaar.

Bericht door Duke » vr sep 24, 2010 12:46 pm

Maarten heeft zijn jasje al uitgedaan!

Afbeelding

Hebben Peter en WKCdWN ook al bakkebaarden trouwens? :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: Imago is alles. Een goed imago is onbetaalbaar.

Bericht door SylvievdVaart » vr sep 24, 2010 1:16 pm

En dat terwijl een Ajacied nooit zijn jasje uittrekt!
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Imago is alles. Een goed imago is onbetaalbaar.

Bericht door Ronald! » vr sep 24, 2010 1:20 pm

Ik vind deze pakken simpelweg lelijk. 'Lekker sportief' zal het motto zijn geweest, maar het komt op mij 'lekker rommelig' over.

Plaats reactie