Wat is er geworden van....

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33998
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di dec 21, 2004 9:31 am

Tino78 schreef:Georgi Kinkladze

Nordin Wooter

Kofi Mensah

=> Anorthosis Famagusta

http://www.anorthosis.net/team.html
Wooter lonkt naar Panathinaikos
Door Ramon Min

Ex-Ajacied Nordin Wooter is dicht bij een tussentijdse transfer naar de Griekse topclub Panathinaikos. De 28-jarige aanvaller van de Cypriotische topclub Anorthosis Famagusta is in afwachting van de onderhandelingen tussen beide clubs.

,,Panathinaikos heeft zich afgelopen weekeinde bij mij gemeld voor Nordin, maar ik heb ze verteld dat ze eerst contact op moesten nemen met de leiding van Famagusta'', zegt Hakim Slimani, de zaakwaarnemer van Wooter. ,,Gisteravond is er druk faxverkeer geweest tussen beide partijen. Nordin heeft nog een contract tot aan het einde van het seizoen en mag voor een gelimiteerde transfersom vertrekken. Hij is weliswaar de sterspeler van Famagusta, maar de club gunt hem het beste. Ik verwacht dat deze transfer snel rondkomt.''

Wooter speelt sinds dit seizoen op Cyprus. Na zijn vertrek bij Ajax in 1997 kwam hij achtereenvolgens uit voor Real Zaragoza (drie jaar), Watford (drie jaar) en het Portugese Sporting Braga (één seizoen).
www.ad.nl

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » di dec 21, 2004 10:59 am

Lucas schreef:Volgens mij was het Diliberto die bij de Amsterdam Admirals heeft gespeeld..
Ook, maar hij was de opvolger van Werdekker.....

T82
Berichten: 1787
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » wo dec 22, 2004 12:05 pm

En Aafjes, wat een prachtige achternaam, timmert aan de weg in Volendam:
Gerard Aafjes krijgt contract bij FC Volendam

Bron: toto.nl

FC Volendam en Gerard Aafjes zijn een contract voor tweeëneenhalf jaar overeengekomen. De oud-Ajacied krijgt zo de beloning voor zijn ontwikkeling.

Aafjes kwam tijdens de zomer naar het beloften-team van FC Volendam. De middenvelder speelde op amateurbasis. Afgelopen seizoen speelde hij bij Ajax, maar Aafjes kwam niet in Amsterdam niet in aanmerking voor een contract. FC Volendam-coach Job Dragtsma haalde Aafjes al snel bij de selectie. In het duel tegen Sparta Rotterdam op 17 september viel Aafjes voor het eerst in. Hij heeft inmiddels zeven wedstrijden bij FC Volendam erop zitten en scoorde daarin eenmaal.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo dec 22, 2004 8:32 pm

Wat Mido betreft: de engelse middenmoot lijkt tegenwoordig goed genoeg voor hem, aldus The Sun van vandaag:
Southampton are ready to hijack Fulham's bid for Roma striker Mido.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo dec 22, 2004 8:38 pm

Engeland heeft Mido nog niet gehad... :rofl:

Hierna kan hij nog naar Duitsland. Dan volgen de kleine voetballanden. :X

Gebruikersavatar
Ik ben ik
Berichten: 10051
Lid geworden op: ma sep 15, 2003 3:57 pm

Bericht door Ik ben ik » do dec 23, 2004 7:40 am

Zoals Nederland? Koeman zei dat als Ajax Mido zou bellen, hij zo weer hier wilde ballen... :yes:
Maar dat gaat toch niet gebeuren, Koeman is niet zó vergevingsgezind.
Kan het aantal characters van een signature niet opgehoogd worden van 125 naar 175 ofzo?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do dec 23, 2004 11:57 am

Ik ben ik schreef:Zoals Nederland? Koeman zei dat als Ajax Mido zou bellen, hij zo weer hier wilde ballen... :yes:
Maar dat gaat toch niet gebeuren, Koeman is niet zó vergevingsgezind.
Gelukkig niet. :xyxthumbs:

Die jongen kan kletsen als de beste. Voetballen is een ander verhaal. :sad:

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » do dec 23, 2004 12:56 pm

Hij kan juist voetballen als de beste. Alleen dat kletsen zou hij eens af moeten leren.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9377
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » do dec 23, 2004 9:30 pm

Waar zijn ze nu?

Op het heilige gras van Wembley besliste Ajax de wedstrijd al na vijf minuten. Uit een voorzet van Keizer kopte Dick van Dijk de bal in de kruising. De eerste aanvoerder van Ajax die de Cup met de grote oren aan het publiek toonde was Velibor Vasovic. Twee van de middenvelders van dit team zouden later in Belgie spelen. De ingevallen maker van het tweede doelpunt, Arie Haan, en de in de rust gewisselde Nico Rijnders.


Pikant detail. De scheidsrechter voor deze wedstrijd, Jack Taylor, zou drie jaar later de finale van het WK fluiten, en een Duitse Schwalbe belonen met een penalty. Of was dat Jack Taylor?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do dec 23, 2004 9:47 pm

Onder de groene zoden allemaal... :sad: X'C

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » do dec 23, 2004 9:51 pm

Doping? :X

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do dec 23, 2004 9:53 pm

Wie? Die scheidsrechter? :hypocrite:

Nico Rijnders had een hartafwijking.

Gebruikersavatar
Juan
Berichten: 187
Lid geworden op: vr dec 10, 2004 7:17 pm

Bericht door Juan » za dec 25, 2004 11:50 am

Thomvak425 schreef:
joey schreef:Gabrich speelde in elk geval anderhalf jaar geleden nog: overzicht. Iets recenters kan ik niet over hem vinden.

Mariano Juan speelt tegenwoordig bij Huracan in zijn geboorteland Argentinië.

Andrej Demtsjenko is spoorloos.


Jullie mogen ook best iets uitzoeken hoor. :eusa_pray:
Die Juan is dik geworden zeg!
Dank je. X'C :D
MY LOVE TO AJAX IS DANNY BLIND

sudesh
Berichten: 1319
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 3:24 pm

Bericht door sudesh » di dec 28, 2004 3:38 pm

Brutil Hose op proef in Oostenrijk

bron: www.voetbalplus.nl

[28/12/2004] Brutil Hose is opgedoken in Oostenrijk. De aanvaller speelde voor het laatste in de Griekse tweede divisie voor Poseidon maar krijgt nu de kans een contract te verdienen bij Austria Salzburg. De aanvaller mag een week op proef komen bij de Oostenrijkse club. Hose stond te boek als een groot talent uit de Ajax jeugdopleiding maar tot een doorbraak kwam het echter nooit.

In januari mag de international van de Nederlandse Antillen zijn kwaliteiten laten zien. Hose versleet al de nodige clubs in zijn toch nog relatief jonge loopbaan. De 25 jarige Hose speelde al bij Ajax, Haarlem, De Graafschap, Sparta, FC Dordrecht en als laatste dus bij Poseidon in Griekenland.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do dec 30, 2004 11:08 pm

Waar zou Mike Offenberg gebleven zijn? Ooit een supertalent maar weggestuurd bij Ajax omdat hij in het geniep een stage afwerkte bij AS Monaco.
Het stinkt aan alle kanten!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » do dec 30, 2004 11:14 pm

Ik denk niet dat die jongen veel toekomst had gehad bij Ajax.

Zie 't al op de Jumbotron:

7.M Rosales
8. W Sneijder
9 M. Offenberg


:D

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Bericht door beelzebub » za jan 15, 2005 4:52 am

Nikos Machlas is een Grieeeeeeeeeeeeek, is een Grieeeeeeeeek en hij leeft nog. Zelfs gedeeld topscorer van Griekenland.
bron:www.ad.nl
15-01-2005

Voormalig Ajacied wil nooit meer weg bij OFI
Machlas verknocht aan Kreta

Door Ramon Min

Terwijl de Griekse spits Angelos Charisteas zich opmaakt voor zijn debuut bij Ajax, doet een landgenoot en ex-spits van de Amsterdammers nadrukkelijk van zich spreken.

Afbeelding
Goeltjesdief Machlas in actie. Foto AI

Nikos Machlas voert de Griekse topscorerslijst aan en voelt zich in zijn element bij OFI Kreta. ,,De mensen hier houden van me.''

Ruim anderhalf jaar na zijn trieste aftocht bij Ajax bezorgt de voetballerij Nikos Machlas (32) weer als vanouds kriebels in de buik. Een flitsende eerste competitiehelft bij OFI Kreta, de club waar hij zijn profloopbaan begon, heeft de nare smaak van zijn moeizame avonturen bij Sevilla (op huurbasis in 2003) en Iraklis Saloniki (seizoen 2003-04) weggespoeld en hem nieuw zelfvertrouwen geschonken. Op Kreta doet Machlas weer denken aan de spits die in het seizoen 1995-96 met een karrenvracht aan doelpunten een lucratieve transfer naar Vitesse afdwong. Na 13 wedstrijden prijkte zijn naam al negen keer op het scoreformulier en is hij gedeeld topscorer in de Griekse competitie.
,,De mensen hier houden van me en ik van hen'', zegt de aanvaller in de aanloop naar de topper tegen Panathinaikos van morgen. ,,Dit is míjn club. Toen ik Ajax in de zomer van 2003 verruilde voor Iraklis, had ik moeite mijn draai te vinden. Bij die club wemelde het van de problemen met de spelers, de voorzitter en de supporters. Dat gaf me niet bepaald het goede gevoel. Bij OFI is alles perfect geregeld en kan ik me volledig op het voetbal concentreren. Ik wil en kan alles geven voor deze club en ben belangrijk voor het team.''
Wie Machlas de voorbije maanden zag excelleren, kan zich nauwelijks voorstellen dat hij in 2003 noodgedwongen via de achterdeur bij Ajax moest vertrekken. Na het behalen van de landstitel en de beker in 2002, Machlas' derde jaar in Amsterdam, zette trainer Ronald Koemen de spits zonder pardon op de reservebank. Daarna speelde hij geen enkel duel meer voor de club. Machlas: ,,Mijn vierde jaar bij Ajax gaf me een bijzonder slecht gevoel. De club heeft me in die periode niet netjes behandeld. Ik had na mijn derde seizoen moeten vertrekken. Dan hadden de afgelopen 18 maanden er wellicht heel anders uitgezien.''
Dat Machlas tegen het einde van zijn profloopbaan nog een laatste keer de stap naar een (buitenlandse) topclub zal maken, is onwaarschijnlijk. Ondanks zijn huidige blakende vorm wil hij niets weten van een nieuw avontuur. ,,Ik heb het bestuur beloofd voor altijd bij de club te blijven. Ik heb hier vorige zomer een contract voor drie jaar getekend. Met de voorzitter heb ik afgesproken elk jaar te bekijken hoe het gaat. Daarbij zijn er twee opties: óf ik ga gewoon door, óf ik stop met voetballen. Ik kan hier altijd als trainer of als technisch directeur aan de slag gaan. Zo kan ik structureel mijn bijdrage blijven leveren aan de toekomst van de club.''
Behalve een toptransfer staat ook een terugkeer in de Griekse nationale ploeg niet op de kalender in huize Machlas. Zeker niet zolang de Duitse bondscoach Otto Rehhagel de dienst uitmaakt bij de nationale ploeg. ,,Ik heb twee jaar geleden al bedankt voor de nationale ploeg en ik blijf bij mijn besluit'', zegt de 60-voudig international (18 goals) resoluut. ,,Míjn visie over voetbal en die van Rehhagel verschillen te veel van elkaar. Ik vind zijn manier van spelen onaantrekkelijk. En ja, ik weet dat hij de Grieken naar de Europese titel heeft geloodst. Heel leuk, iedereen was blij. Maar de manier waarop dat gebeurde, stond me niet aan. Te defensief, te negatief.''
Hoewel Machlas zich voor de tweede competitiehelft volledig op OFI zal focussen, zullen zijn gedachten de komende week wellicht toch naar Amsterdam afdwalen. Zijn voormalige teamgenoot in de Griekse ploeg, Angelos Charisteas, zal immers spoedig zijn competitiedebuut voor Ajax maken. Machlas: ,,Ik ben ervan overtuigd dat Angelos een sensatie wordt in Amsterdam. Hij heeft al veel ervaring opgedaan bij Werder Bremen en de nationale ploeg en kan met zijn karakter een belangrijke rol spelen in de ploeg. Hij zal alleen een aantal wedstrijden nodig hebben om aan de speelwijze met drie spitsen te wennen. Angelos is jarenlang gewend geweest in een systeem met twee aanvallers te spelen. Hij zal moeten leren zich anders te bewegen als pure centrumspits. Iedereen bij Ajax zal geduld met hem moeten hebben, hoe moeilijk dat ook is.''

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za jan 15, 2005 5:53 pm

Onze Supermario wist vandaag te scoren in de PL!
Sat Jan 15 2005
Barclays Premiership
Charlton 1 - 1
(1 - 0) Birmingham L
T El Karkouri 9
M Melchiot 55
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za jan 22, 2005 1:12 pm

Een voorbeeld van hoe een in mijn ogen beperkte voetballer zichzelf toch nog redelijk financieel onafhankelijk kan spelen is Kiki Musampa. De Daily mail schreef vandaag:
Netherlands and Atletico Madrid winger Kiki Musampa is wanted by Manchester City.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za jan 22, 2005 1:40 pm

Musampa was de ster van zijn lichting, maar hij leed in hevige mate aan het Vaart&Sneijder-syndroom: dramatisch zwak in de omschakeling. Hoeveel het zegt dat hij de ster van zijn lichting was weet ik trouwens niet. Bijna alle spelers die zich in die periode aandienden zijn mislukt.
Het stinkt aan alle kanten!

Alexander
Berichten: 8593
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » za jan 22, 2005 5:45 pm

Ik vind Musampa niet mislukt, hij doet het toch zeer behoorlijk daar in Spanje. Hij zou zeker op het niveau van Ajax mee kunnen tegenwoordig, hij is behoorlijk gegroeid in zijn jaren in het buitenland.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jan 22, 2005 5:51 pm

Als ik Musampa was zou ik lekker in Madrid blijven. Atletico heeft een beter team en hebben uiteindelijk denk ik meer kans om Europees voetbal te halen dan City. Ook al staat de Engelse ploeg momenteel een plekje hoger in hun eigen competitie dan A.Madrid...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jan 23, 2005 3:16 pm

Alexander schreef:Ik vind Musampa niet mislukt, hij doet het toch zeer behoorlijk daar in Spanje. Hij zou zeker op het niveau van Ajax mee kunnen tegenwoordig.
Denk je? :sad:

Ajax leidt spelers op voor de top. Musampa speelt in de subtop. Ik vind hem niet van het niveau Sneijder, Vaart of De Jong.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo jan 23, 2005 5:43 pm

joey schreef:
Alexander schreef:Ik vind Musampa niet mislukt, hij doet het toch zeer behoorlijk daar in Spanje. Hij zou zeker op het niveau van Ajax mee kunnen tegenwoordig.
Denk je? :sad:

Ajax leidt spelers op voor de top. Musampa speelt in de subtop. Ik vind hem niet van het niveau Sneijder, Vaart of De Jong.
Musampa is bij Malaga heel sterk geworden en zeker beter als sneijder en Co

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » zo jan 23, 2005 5:47 pm

Pienaar10 schreef:
joey schreef:
Alexander schreef:Ik vind Musampa niet mislukt, hij doet het toch zeer behoorlijk daar in Spanje. Hij zou zeker op het niveau van Ajax mee kunnen tegenwoordig.
Denk je? :sad:

Ajax leidt spelers op voor de top. Musampa speelt in de subtop. Ik vind hem niet van het niveau Sneijder, Vaart of De Jong.
Musampa is bij Malaga heel sterk geworden en zeker beter als sneijder en Co

Musampa was bij Malaga wel aardig. Beetje momentenvoetballer die door z'n doelpuntenproductie beter leek dan-ie eigenlijk was. Soort van Hersi in z'n NEC-periode. Bij Atletico Madrid zakt-ie zwaar door 't ijs. Hij maakt z'n acties nooit af en heeft amper inzicht.

Mja, je mag 't niet zeggen, maar als een speler donker is heeft Pienaar10 al snel een voorkeur voor 'm.

Gesloten