De Marco van Basten-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33942
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di nov 11, 2008 8:18 pm

Jullie spelen dus liever met 10 tegen 11 PSV'ers? Want dat is de consequentie van die rekensom. :666.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di nov 11, 2008 8:28 pm

goodfella schreef:Klopt, hij was 2 miljoen duurder dan Lazovic en Koevermans bij elkaar.
Maar Lazo+Koef betekent ook 1 keer extra salaris+extra gevulde koeken.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47980
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di nov 11, 2008 8:43 pm

Maar slechts 1 transfer is ook weer 25 flessen champagne minder voor Danny.

OK laat ik maar weer even serieus worden. :blush.gif:

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » wo nov 12, 2008 10:30 pm

dus na vanavond is het zagen weer begonnen?

kelere wat een mooi doelpunt van AZ, leek wel het oude Ajax.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do nov 13, 2008 12:07 am

Natuurlijk is het zagen niet begonnen.Je mag toch best concluderen dat de " grote " van Basten wel heel vaak " rare "dingen doet.En ook dat " onze " verwchtingen vanaf wedstrijd 1 nog niet te zien zijn op het voetbalveld.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33942
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do nov 13, 2008 9:12 am

mattie schreef:dus na vanavond is het zagen weer begonnen?
Volgens mij doe jij daar dan net zo hard aan mee.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » do nov 13, 2008 10:26 am

Duke schreef:
mattie schreef:dus na vanavond is het zagen weer begonnen?
Volgens mij doe jij daar dan net zo hard aan mee.
ik kan het niet ontkennen. in andere topics geef ik al aan dat ik het geen goeie coach vind. Zelfs zo dat ik hoopte dat tijdens het EK of in de voorronde hij op zijn "hollandse bek"zou gaan.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » do nov 13, 2008 1:15 pm

mattie schreef: ik kan het niet ontkennen. in andere topics geef ik al aan dat ik het geen goeie coach vind. Zelfs zo dat ik hoopte dat tijdens het EK of in de voorronde hij op zijn "hollandse bek"zou gaan.
Dit snap ik niet. Dus omdat jij MvB maar een rare vent vindt hoop jij dat het Nederland elftal, waar miljoenen Nederlanders zoveel plezier aan beleven, zo snel mogelijk uitgeschakeld wordt? Ik begrijp daar dus niets van. Al zetten ze Beertje Paddington voor de groep, ik hoop gewoon altijd dat mijn club / land wint.

Nu Ajax (gedeeld eerste in de competitie) weer eens faalt in de KNVB-Beker (die beker die we ook in onze gouden jaren niet één keer wonnen) wordt er ineens weer geroepen om Louis van Gaal en is één doelpunt weer de complete belichaming van het Ajax-voetbal. Alsof die kerel vorig jaar niet 13e is geworden met zo ongeveer hetzelfde elftal. Zou 'ie eens bij Ajax moeten proberen.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do nov 13, 2008 1:24 pm

Ik moet zeggend at ik het ook lachwekkend vind. Dit is het derde seizoen van van Gaal bij AZ. Is er ooit een Ajaxtrainer die zoveel tijd heeft gekregen van de mensen die nu om van Gaal roepen?
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do nov 13, 2008 1:53 pm

Ik vind het eerder.... lachwekkend wil ik niet zeggen, maar wel riskant om het lot van Ajax in handen te leggen van iemand die geen bewezen capaciteiten heeft als trainer of (people) manager. Van LVG weten we tenminste dat hij het in zich heeft.

Bij Ajax maken ze steeds dezelfde fout. Steeds wordt een clubikoon met een leuke babbel aangesteld (of in het geval van Wouters zelfs zonder leuke babbel) in de hoop dat die de nieuwe Michels wordt of de nieuwe Cruijff of de nieuwe Van Gaal. Maar steeds loopt het op een fiasco uit, omdat deze mensen, zelfs als ze de kwaliteiten hebben, nog niet toe zijn aan zo'n zware taak. Van Basten komt over als een enthousiaste amateur die nog moet leren. Geeft niets, maar dat leren had hij beter elders kunnen doen.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do nov 13, 2008 1:55 pm

Van Basten doet het uitstekend. En ook de resultaten zijn prima als je ziet hoeveel belangrijke spelers er tot nu toe al in de lappenmand zitten of hebben gezeten
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do nov 13, 2008 1:55 pm

Ja - en als Van Basten over een paar jaar weg is, dan kunnen Morten Olsen, Louis van Gaal, Co Adriaanse én Foppe de Haan beschikbaar zijn, maar neemt Ajax liever Frank Rijkaard. Let maar op.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do nov 13, 2008 2:11 pm

Gelukkig wel. Ik zie liever Frank Rijkaard dan Foppe de Haan voor de groep. Die 'ervaren' Foppe rolde met zijn spelers van Jong Oranje overigens ook doodleuk over de straat via de media.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do nov 13, 2008 2:11 pm

Kowalczyk schreef:Ja - en als Van Basten over een paar jaar weg is, dan kunnen Morten Olsen, Louis van Gaal, Co Adriaanse én Foppe de Haan beschikbaar zijn, maar neemt Ajax liever Frank Rijkaard. Let maar op.

K.
Ongetwijfeld, Ko. Bij Ajax leren ze niets.

Je zíet dat Van Basten geen overzicht heeft. Hij doet me denken aan iemand die net drie rijlessen heeft gehad en die al blij is dat hij weet waar de versnellingsbak zit - die moet je niet meteen op de A2 zetten.

Ga maar na: Colin laten bijtekenen en dan toch afdanken; spelers pas in augustus zeggen dat je ze niet nodig hebt; Vermeer na wat wat gemopper van diens kant in de pers snel (ook) tweede keeper maken ten koste van Gentenaar; de spelers afbranden na Heerenveen-Ajax en daar later op terugkomen; Suarez niet in bescherming nemen na een onterechte gele kaart; zeggen dat Bodul zich moet bewijzen in Jong Ajax maar Zeegelaar zomaar opstellen... Ik noem een paar beslissingen die blijk geven van een gebrek aan overzicht. Er zijn zeker nog meer voorbeelden te bedenken. Let wel, dit zijn alleen maar voorbeelden op het gebied van people management. Op technisch gebied valt er ook genoeg op zijn optreden af te dingen.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do nov 13, 2008 2:14 pm

Los van de dingen waarvan we al weten dat jij en ik het niet eens zijn: heeft Van Basten specifiek gezegd dat Castillion en Bodul zich moesten bewijzen in Jong Ajax, of in het algemeen?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47980
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do nov 13, 2008 2:15 pm

''Als speler van Jong Ajax moet je een plek in het eerste verdienen''

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do nov 13, 2008 2:17 pm

Daarmee zegt hij dus niet dat je je in Jong Ajax moet bewijzen en dat je dat niet kan doen in de A1. Hij zegt dat als je in Jong Ajax speelt, je je daar moet bewijzen om een kans bij het eerste te komen. Blijkbaar hebben Bodul en Castillion dat in zijn ogen niet gedaan, terwijl Zeegelaar wel indruk heeft gemaakt in de A1 en afgelopen maandag in Jong Ajax.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do nov 13, 2008 2:18 pm

Zonder te kibbelen over incidenten, vind jij dan niet dat Van Basten tekort schiet op het vlak van people management, Thomas?

Ik ben er nog niet uit of hij te onervaren is op dit punt of dat hij er totaal geen feeling voor heeft en het dus nooit zal leren. Het laatste sluit ik zeker niet uit, want Van Basten is altijd vooral met Van Basten bezig geweest en niet met het team.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do nov 13, 2008 2:21 pm

Ik geloof meteen dat Van Basten over niet geweldig veel people skills beschikt. Heb ik zelf ook eerder aangegeven (of toegegeven, wat je wil) rondom het voorval met Cvitanich, Suárez en in mindere mate Gabri.

Maar dat betekent niet dat ik iedere controverse nu als fout van Van Basten ga zien. Dat hij nu Zeegelaar naar voren schoof valt best te billijken, wat mij betreft. Zoals ik hierboven al uit heb gelegd doet die uitspraak daar niet echt iets aan af.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do nov 13, 2008 2:22 pm

De A1 is een heel ander niveau.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do nov 13, 2008 2:27 pm

Zeegelaar heeft afgelopen maandag ook meegedaan met Jong Ajax.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do nov 13, 2008 2:32 pm

Een keertje, maar om te zeggen dat hij zich op dat niveau bewezen heeft...
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do nov 13, 2008 2:34 pm

Van Gaal en Cruijff deden niet anders dan jeugdspelers opstellen als opties A, B en C niet beschikbaar waren. Verlaat debuteerde in een europacupfinale en mocht daarna niet meer meedoen. Maar goed, toen was dat nog typisch Ajax
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do nov 13, 2008 2:35 pm

Castillion heeft er ook pas eventjes meegedaan en Bodul komt net terug van zes weken blessureleed.

En daarnaast heeft Van Basten dus helemaal niet gezegd dat jeugdspelers zich per definitie in Jong Ajax moeten bewijzen. Hij heeft gezegd dat de spelers van Jong Ajax dat moeten doen. Logisch ook, want een jongen als Bodul kan zich nergens anders bewijzen.

De grootste talenten uit de Ajax-jeugd hebben volgens mij meteen vanuit de A1 hun debuut gemaakt. Dat weet Van Basten ook wel.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do nov 13, 2008 3:27 pm

Dan is het dus onzin om te zeggen dat speler zich in Jong Ajax moeten bewijzen. Want zich bewijzen op het niveau van de A1 is genoeg.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie