Marcel Keizer - De ex-trainer

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door wimpey » di sep 26, 2017 10:02 pm

Denken ze bij Ajax echt dat die man het tij gaat keren? :confused.gif:

Zondag 1-1-8 in Heerenveen ofzo?

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Mano » wo sep 27, 2017 8:35 am

Toppie schreef:Laatste rumor Hiddink als adviseur :drecul.gif:
ouwe gladde zakkenvuller.
'Cries all the way to the bank' door dit soort constructies.
Wel de complimenten, niet de verantwoordelijkheden.

laten we hopen dat niemand die opmerking serieus neemt
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Mano » wo sep 27, 2017 8:43 am

Probleem van Keizer is dat hij meerdere visies heeft hoe hij het elftal wil laten spelen. Zijn 'meerdere plannen' is gelijk zijn valkuil. Peter Bosz werd verweten dat hij alleen een Plan A had. Beter 1 plan goed dan 10 plannen halfbakken! Vooral met middelmatige spelers.

Doortrainen op de details. herhalen, herhalen, herhalen. Dan groei je als groep in je systeem en taken.

Nee Keizer heeft een plan A t/m Z als A niet werkt schakelt hij door naar plan B t/m Z
Spelers hebben geen flauw idee wat van ze verwacht wordt.

Vervolgens roep je op TV; Het is crisis bij Ajax ! .....en geef je je spelers een vrije dag :confused.gif:
Deze man verwacht van 21jarige eigen verantwoordelijkheid :smallgrin.gif: Onder welke steen heeft hij gewoond?
zo en zo is dat al veel gevraagd en dan zijn het ook nog voetballers, die hebben nog nooit in de spiegel gekeken als ze verzaken tijdens een wedstrijd.

Deze man is te slap voor top-voetbal en het TH ook om het feit dat ze doormodderen met Keizer.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door InnerHarbour » wo sep 27, 2017 9:08 am

De 'liefde' van Mano voor Keizer is inmiddels ook verdwenen.
YNWA

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Mano » wo sep 27, 2017 10:28 am

InnerHarbour schreef:De 'liefde' van Mano voor Keizer is inmiddels ook verdwenen.

heb em wel een kans gegeven :smallgrin.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door InnerHarbour » wo sep 27, 2017 10:55 am

Tis net een vrouw, op de een of andere manier stellen ze toch altijd teleur. :hypocrite.gif:
YNWA

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Jöhnk » wo sep 27, 2017 12:06 pm

Tijd voor een tegengeluid:
DE BOER: ’VERTROUWEN IN KEIZER’

Na het vertrek van Peter Bosz als hoofdtrainer van Ajax opperde Ronald de Boer dat hij de promotie van Marcel Keizer van Jong Ajax naar de A-selectie zou toejuichen. „Keizer is een bekwame oefenmeester, heeft goede ideeën over voetbal, goede oefenstof en praat geen onzin over het spelletje. Ik heb vertrouwen in hem”, zei De Boer medio juni.

Ajax koos voor de optie die de 47-jarige analist en oud-Ajacied voorstelde. En dus nam de onervaren Keizer het roer over. Drie maanden later staat rookie Keizer zwaar onder druk bij het dramatisch spelende Ajax na de uitschakeling in Europa en de zevende stek in de Eredivisie.

„Ik wist voor zijn aanstelling alleen niet hoe Marcel zich onder druk zou houden en hoe hij dan zou reageren”, zegt De Boer nu. „Het is logisch dat mensen momenteel van een crisis spreken. Zeker bij een topclub als Ajax. Ik heb nog steeds vertrouwen in Keizer, maar begrijp heel goed dat ze de situatie bij Ajax eventueel gaan evalueren na het duel met SC Heerenveen.”
https://www.telesport.nl/artikel/120272 ... wen-keizer

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door GangstaRiB » wo sep 27, 2017 12:37 pm

Het vertrouwen wordt uitgesproken. Tegen Heerenveen zit ie nog op de bank. We gaan intern rustig evalueren.

Kortom: met een paar weken is ie weg. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Duke » wo sep 27, 2017 12:59 pm

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Jinne » wo sep 27, 2017 1:15 pm

Je denkt dat Keizer naar Gent gaat? ;-)

Kennelijk is het kunstje van deze niet-Magere Hein wel uitgewerkt in Belgie.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door zeux » wo sep 27, 2017 9:40 pm

Van Gaal vindt dat Ajax 'heel goede trainer' Keizer niet moet ontslaan
Foto: ANP
Gepubliceerd: 27 september 2017 21:00
Laatste update: 27 september 2017 21:42

Door de slechte resultaten van Ajax dit seizoen staat trainer Marcel Keizer zwaar onder druk, maar Louis van Gaal zou het zeer onverstandig vinden om de coach te ontslaan.
"Keizer is een heel goede trainer. De mensen moeten vertrouwen in hem houden. Als je de media moet geloven is het bij alle topclubs crisis. Ook bij PSV, terwijl die ploeg gewoon bovenaan staat", aldus Van Gaal woensdagavond bij Ziggo Sport, waar hij analist is.

Keizer werd afgelopen zomer door Ajax aangesteld als opvolger van de naar Borussia Dortmund vertrokken Peter Bosz, maar de verliezend Europa League-finalist van vorig seizoen kent vooralsnog een desastreuze competitiestart.

Ajax ontbreekt in een Europees hoofdtoernooi en liet in de eerste zes competitieduels al acht punten liggen door nederlagen tegen Heracles Almelo en Vitesse en een remise bij ADO Den Haag. Daardoor staat koploper PSV al vijf punten voor op de huidige nummer zeven.

Vergelijking
Van Gaal vindt het echter veel te vroeg om conclusies te trekken en vergelijkt de situatie van Keizer met die van zichzelf. De geboren Amsterdammer was van 1991 tot 1997 hoofdtrainer van Ajax en had het naar eigen zeggen moeilijk in zijn eerste maanden.

"Tijdens mijn eerste jaar bij Ajax riep iedereen om Johan Cruijff. Vervolgens wonnen we de UEFA Cup en toen was iedereen het vergeten", aldus Van Gaal, die als coach van Ajax onder meer de Champions League, de Europese Super Cup, drie landstitels en het WK voor clubs won.

"Ook Keizer maakt een moeilijk begin door, maar geef hem de tijd. Peter Bosz heeft hetzelfde meegemaakt. Toen was hij ook al bijna ontslagen."

Keizer hoopt komend weekend met Ajax de vierde competitiezege dit seizoen te boeken. Ajax speelt zondag om 14.30 uur een uitwedstrijd tegen sc Heerenveen. Nu.nl
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Marillion » wo sep 27, 2017 10:02 pm

Ook als Van Gaal over Keizer praat dan spreekt hij eigenlijk vooral over zichzelf. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door zeux » wo sep 27, 2017 10:04 pm

Marillion schreef:Ook als Van Gaal over Keizer praat dan spreekt hij eigenlijk vooral over zichzelf. :smallgrin.gif:
:ajaxsmiley.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Mano » do sep 28, 2017 7:07 am

Marillion schreef:Ook als Van Gaal over Keizer praat dan spreekt hij eigenlijk vooral over zichzelf. :smallgrin.gif:
:biggrin.gif:

Daarom is hij ook beter dan Keizer. En als je het zo bekijkt.
hebben al die toppers daar niet een beetje last van?

snel op de pik getrapt, eigenwijs, tikkie egocentrisch (een wat meer dan de ander :smallgrin.gif: )
onder deze eigenschappen kan je: LvG, JC, Bosz, Marwijk, Advocaat, Hiddink etc allemaal leggen.

Keizer niet, misschien ontbreekt dat wel :confused.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 19172
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Yopii » do sep 28, 2017 8:27 am

Toptrainers weten dat ze goed zijn. :smallgrin.gif:

Maar hoe LVG weet dat Keizer 'een heel goede trainer' is? Mijn gok: hij heeft dat van Ronald de Boer.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Jöhnk » do sep 28, 2017 8:30 am

Het lijkt me niet dat hij dat kan weten. Hij geeft dan ook geen enkel argument waarom Keizer zo goed is.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Marillion » do sep 28, 2017 8:32 am

Je moet als trainer zeker overtuigd zijn van jezelf. Alleen sommigen overdrijven het een tikje. :smile-ajax.gif:

Maar een gezellige kerel die iedereen te vriend wil houden zal niet snel een geweldige trainer worden. Enige autoriteit en overtuiging is nodig om spelers mee te krijgen in je verhaal. Ik weet niet hoe Keizer als trainer met de groep functioneert maar zijn interviews zijn pijnlijk. Hij gaat van de hak op de tak en vooral zijn lichaamstaal zegt veel. Hij staat voor de camera gewoon ontzettend zenuwachtig te zijn. Constant heen en weer kijken, gespannen blik. Vergelijk dat eens met de rust die Peter Bosz op zulke momenten had. Spelers zien dat verschil ook. Dat is dodelijk voor je status.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 19172
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Yopii » do sep 28, 2017 8:42 am

Jöhnk schreef:Het lijkt me niet dat hij dat kan weten. Hij geeft dan ook geen enkel argument waarom Keizer zo goed is.
Hij moet nog even laten weten hoe onrechtvaardig hij behandeld is, in 1992. :smallgrin.gif:

Zeker moet je van jezelf overtuigd zijn, en zulke mensen hebben ook reden om van zichzelf overtuigd te zijn. De vraag is: geldt dat ook voor Marcel Keizer? Eerlijk gezegd denk ik dat hij terecht onzeker is.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door peter » do sep 28, 2017 8:43 am

Een deel van de spelersgroep kijkt niet bepaald op tegen 'm. Dat weet ik wel.

Yopii
Berichten: 19172
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Yopii » do sep 28, 2017 8:58 am

Hoe weet je dat?

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door wimpey » do sep 28, 2017 9:21 am

Yopii schreef:Hoe weet je dat?
Denk dat ik begrijp wat Peter bedoelt.

Als je ziet hoe vaak spelers tegen Nice en Rosenborg hun directe tegenstander lieten lopen. Of steeds dezelfde fout maakten... Die spelers hebben nog steeds een basisplek wanneer ik de opstellingen zie.

Bosz beukte de zwakke broeders eruit. Nooit meer iets van vernomen. Van Gaal deed dat ook. Dus waarom uitgerekend hij Keizer ophemelt? :confused.gif:

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Lionel » do sep 28, 2017 9:26 am

Maar ik snap niet waarom je als speler je man laat lopen omdat je niet tegen de trainer opkijkt..
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Lionel » do sep 28, 2017 9:28 am

Zie nu het interview van LvG voor de wedstrijd van PSG tegen Bayern. Die mist de communiatie met jonge spelers.
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door De Dominee » do sep 28, 2017 10:04 am

Kom maar binnen dan.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door peter » do sep 28, 2017 10:18 am

Als je als speler tegen een 'betrokkene' op een bepaalde manier praat, dan weet je genoeg. Als je tegen een relatieve buitenstaander je al kritisch/laatdunkend over je trainer uitlaat, dan is het vertrouwen echt al wel weg.

In de trant van 'hij heeft het nog niet in de vingers he met een glimlach' en op een reactie waarom 'Keizer zo en zo doet' je roept 'joh we snappen er sowieso al niet zoveel van'.

Beetje schimmig verhaal misschien, maar voor die betrokkene werd direct duidelijk dat die Keizer een no/no is voor een deel van de groep. Dit speelde overigens al na de uitschakeling door Rosenborg.

Plaats reactie