De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » vr apr 01, 2011 8:04 pm

Neefkens schreef:
Peter schreef:
Neefkens schreef:JC heeft toch zelf toegegeven dat Blind weg moest uit Amsterdam?
Ik heb dat nooit ergens gezien, hoor.
In zijn wekelijkse column zegt Cruijff dat er in de beoogde nieuwe opzet bij Ajax inderdaad geen plek is voor Blind, maar dat de Zeeuw absoluut niet hoeft te worden ontslagen.

,,Wij hebben juist aangekaart of er binnen het netwerk van Ajax voor Jan Olde Riekerink (hoofd jeugdopleidingen, red.) en Danny andere functies te vinden waren. Daarbij zijn zelfs concreet Almere City en Ajax Cape Town genoemd.
Ah ok. Die column heb ik dan gemist in al het geweld.

GangstaRiB
Berichten: 16907
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » vr apr 01, 2011 8:19 pm

Feest schreef:
wimpey schreef: Overigens barst bij jouw club de pleuris ook los wanneer ze dit seizoen wéér niets winnen.
Gedeelde smart is halve smart.

Ja, maar bij hullie.....

Hou het nou gewoon bij Ajax.

Ik zeg dat Cruyff is ingehuurd door Barcelona om zoveel stennis te schoppen zodat Ajax naast een CL-ticket grijpt en men speler(s) wel dient te verkopen voor een schappelijke prijs aan de financieel labiele Catalanen.
Wie zou Barca in godsnaam willen hebben? Eriksen? Steek gaat zowiezo weg en Verthongen lijkt me niet direct een versterking voor Barca. Dan heb je de toegevoegde waarde wel zo'n beetje gehad...

On-topic: ik weet niet meer welke partij te geloven. De gladde jongens van het pluche of het straatjochie Cruijff.

Cruijff heeft er qua voetbal ontegenzeggelijk veel kijk op, maar heeft er het handje van om incompetente secondanten in te zetten.
Het huidige bestuur is vooral aan het overleven. Maar is dat overleven gekomen, doordat Cruijff met een frontale aanval is gekomen via de Telegraaf?

Ik probeer het grotere plaatje te zien. De opmerking van Steef hierboven lijkt me nogal vergezocht, maar je gaat bijna denken dat er meer speelt dan het sportieve belang van Ajax......

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Neefkens » vr apr 01, 2011 8:53 pm

Het gaat om macht en posities, echt niet om AJAX. :blush.gif:

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Zuidema » vr apr 01, 2011 9:17 pm

joey schreef: Laat ik jou een vraag stellen. Denk je dat Cruijff hieraan begonnen was als hij had geweten dat dit allemaal zou gebeuren? :confused.gif:
Ik kan moeilijk in de hersenpan van Cruijff kijken. Maar om toch een antwoord te geven: hij heeft wel vaker een onverbiddelijk "njet" op een (té) radicaal eisenpakket gekregen. En dan kon ie knap vervelend worden. Die ravenszwarte kant heeft JC onmiskenbaar. Ik denk trouwens dat geen enkele directie deze eisen geaccepteerd had. Zeker niet in combinatie met zulke dreigementen. De extra dimensie is nu dat alle shit vanuit het kamp Cruijff op straat ligt ("in het belang van Ajax"), met alle escalaties van dien. Ik kan me niet heugen dat hij ooit zo te kakken is gezet bij vorige conflicten in de afgelopen 40 jaar. Na de persconferentie meende ik een geschrokken man te zien, met een blik van "in godsnaam hoe nu verder". Dus nee, ik denk niet dat hij zijn hand in dit wespennest gestoken had, als hij alles van tevoren geweten had. Wie wel, eigenlijk?
Laatst gewijzigd door Zuidema op za apr 02, 2011 11:03 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » vr apr 01, 2011 9:17 pm

Neefkens schreef:Kijk, hier kunnen we wat mee. :biggthumpup.gif:
Lijkt me in grote lijnen een prima stuk, niet baanbrekend, meer evolutionair maar ok. Wat ik me wel afvraag waar is nou de shit door ontstaan? De personele consequenties waarschijnlijk, die te heftig gebracht zijn of ontvangen. :blush.gif:

Wat zou er weggestreept zijn in de samenvatting aan het einde?
Afbeelding

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » vr apr 01, 2011 9:25 pm

BNR heeft mijn plaatje dus op de website staan. Twijfel gelijk aan de echtheid van het document, trouwens.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jesse » za apr 02, 2011 12:14 am

Jij denkt dat iemand anders dit in elkaar heeft gedraaid?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

columbus
Berichten: 5465
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door columbus » za apr 02, 2011 12:23 am

Treurig dat dit op straat is gevallen. Zoals door anderen ook al aangegeven is, ik weet totaal niet meer wie of wat ik nu geloven moet. Kamp Cruijff had deze comotie voor kunnen zijn door met een officieel statement te komen. De aanval op een correcte manier moeten inzetten door serieus verder te gaan met het plan. Het blijft echter stil...

Boog of Cruijff, ik heb beide werkelijk 0,0 vertrouwen meer...

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jesse » za apr 02, 2011 12:26 am

Ach, ik vind het wel goed dat Cruijff en co. nu hun mond houden. Laten we maar gewoon afwachten wat er door de Ledenraad wordt bepaald. Die moeten ze overtuigen, niet de achterban. Dat komt daarna wel weer.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Zuidema » za apr 02, 2011 12:28 am

'Coronel nam gesprek met boze Cruijff in geheim op'

31/03/11 23u48

De reden waarom Johan Cruijff heftige taal heeft geuit in een vergadering met het bestuur komt door de uitkomst van enkele individuele gesprekken tussen algemeen directeur Rik van den Boog enerzijds en - los van elkaar - Dennis Bergkamp en Wim Jonk. In dat onderhoud onder vier ogen werden de twee clubiconen afgeserveerd door Van den Boog.

De woedende Cruijff kreeg dat te horen vlak voordat hij op gesprek zou gaan. Dat meldde Jaap de Groot, chef van de sportredactie van De Telegraaf vanavond bij Pauw & Witteman.

Toen Cruijff bij die bijeenkomst kwam, werd dat onderhoud in het geheim opgenomen door club-voorzitter Uri Coronel. ,,Jonk en Bergkamp werden besmeurd door Van den Boog en later veegde Coronel zijn straatje schoon door in het geheim een gesprek op te nemen,'' aldus De Groot. ,,En het gekke is dat van het gesprek tussen Van den Boog en Bergkamp en Jonk weer geen banden zijn.''
Bron: AD.nl

Afgaande op de mailchronologie van het AD zou het volgens mij om het onderstaande overleg gaan:
8 MAART- Cruijff en Koopmans bezoeken Coronel.
Cruijff wil voorlopig niet in de rvc, eerst moeten de technische zaken geregeld worden. Cruijffs visie, zeggen ze, staat niet ter discussie en wordt ondersteund door iedereen met voetbalkennis binnen Ajax. Cruijff eist 100% uitvoering. Het rapport van Keizer acht Cruijff onbruikbaar, van de veertig punten zijn er misschien vier bruikbaar. Zo niet, dan zal hij zijn macht in de pers gebruiken om 'jullie allemaal' weg te krijgen.

Als het verhaal van Jaap de Groot waar is, is er dus sprake van uitlokking. Eerst flink Cruijff bruskeren via Bergkamp en Jonk en kort daarna de tape laten lopen in de hoop dat hij uit zal barsten. En alles nog steeds in het belang van Ajax.
Laatst gewijzigd door Zuidema op za apr 02, 2011 7:31 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Khraa » za apr 02, 2011 12:38 am

Ik geloof er eigenlijk niet zoveel van. Telegraaf is Cruijff.

Als het in het geheim is opgenomen, hoe weten ze er dan van? Ik word een beetje moe van de kolder en onzin die heen en weer wordt geslingerd.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » za apr 02, 2011 7:28 am

Dieje de Groot kent ( vrienden ) JC nu zo'n 30 jaar, en in die 30 jaar is er nog NOOIT een woord kritiek over JC van zijn ge-pen in de T. komen te staan .. tja ..

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Neefkens » za apr 02, 2011 7:38 am

Zouden we winnen dit weekend? :hypocrite.gif:

Ik ben het gezeik zo verschrikkelijk zat, niemand van ons weet toch echt wat er gebeurd is. En de media en beide partijen gaan maar door, ik stop er maar mee met er over te praten.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » za apr 02, 2011 7:51 am

Jaap de Groot over dat lekken:

Rikileaks bij Coronel & co

AMSTERDAM - De circel is rond. Zoals Uri Coronel kwam, zo vertrok hij ook. Vol achterdocht en met vals spel. Een bestuursvoorzitter onwaardig.Zijn openingszet in 2008 zette een enkeling al aan het denken. Namelijk de opdracht om alle telefoongegevens van personeelsleden te screenen, om zo de contacten vanuit Ajax richting de buitenwacht in kaart te brengen.


Met de ontmaskering van de toen op de wip zittende directeur Maarten Fontein, die gedurende het weekeinde liefst 18 keer telefonisch contact met ondergetekende zou hebben gehad. Aldus was de hotline vanuit de ArenA richting TELESPORT ontmaskerd. De pas benoemde preses keek alleen verbaasd, toen hij erop gewezen werd of hij de duur van de gesprekken had gecontroleerd. Het klopte dat Fontein, in het weekeinde dat hem de wacht werd aangezegd, met telefoontjes was getorpedeerd. Maar dat kwam omdat hij 15 keer niet opnam en er zodoende alleen contact met zijn voicemail was.

Overigens deed een week later al het verhaal de ronde dat er niet 18, maar meer dan 30 keer met elkaar was gebeld. Drie jaar later blijkt Coronel niets te hebben geleerd. Ditmaal werden telefoongesprekken en vertrouwelijke vergaderingen opgenomen, zonder dat de betrokkenen dat wisten. Vervolgens werden die feestelijk verpakt aan de buitenwacht gepresenteerd.

Samen met spindokter Kees Boef, van het ingehuurde strategiebureau Burson-Marsteller, werd besloten om nog een stap verder te gaan. En daar sprong Yves Gijrath uit de hoge hoed vandaan! Organisator van de Miljonair Fair, maar in de voetbalwereld een volslagen nobody. Deze Gijrath meldde triomfantelijk over kopieën van alle gesprekken tussen de Ajax-leiding en Cruijff te beschikken.

Een speurtochtje door zijn verleden leverde al snel een connectie met Ajax op: Gijrath besprak ooit met Ajax-directeur Rik van den Boog de overname van The Entertainment Group. Laat nou uitgerekend Gijrath in het bezit zijn van de uitgewerkte tekst van de boodschap die Cruijff op de voicemail van Van den Boog had ingesproken.

Aldus ontstonden de eerste contouren van Rikileaks...Intussen werd de door Boef geregistreerde tegenaanval door diverse media innig omarmd. Met overal appearences van Gijrath, terwijl her en der mails en notulen opdoken van gesprekken tussen de Ajax-top en het Technisch Platform met Cruijff. Daarmee overspeelden Coronel, Van den Boog & Co hun hand. Want wat bleek? Nergens was in deze documenten te vinden, dat Cruijff Blind ‘onbetrouwbaar’ had genoemd. Ook ontbraken de teksten met de groffe uitingen waar Coronel over gerept had.

Zo lag het allemaal toch weer ietsje anders. Net als met dat telefoononderzoek in 2008. Toen was het niet netjes, nu vormde het een dieptepunt in de historie van Ajax. De man die recentelijk de ledenraad nog dwong een document te ondertekenen, waardoor iedereen zich aan een zwijgplicht diende te houden, bleek zelf vertrouwelijke gesprekken op te nemen om ze op straat te kunnen smijten. Coronel deed dit ook nog eens over de rug van grote Ajacieden als Danny Blind, Wim Jonk, Dennis Bergkamp en Johan Cruijff.

De man, die is opgestapt om verdere onrust binnen Ajax te voorkomen, blijkt een aanslag op zijn club te hebben gepleegd. Slachtoffer is weliswaar zwaar gewond, maar buiten levensgevaar.
de T.

En dan dit dit nog aardig om te lezen.

Derksen over Ajax vanaf 8:50
Laatst gewijzigd door joey op za apr 02, 2011 8:05 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » za apr 02, 2011 7:59 am

Prachtig, de T. en Jaapie voorop zijn maanden bezig geweest om iedereen binnen AJAX die niet klakkeloos achter JC stonden aftezeiken, door het slijk te halen ... Jaapieleaks lijkt me een betere woordkeuze ..

Ach, en het is ook nog wel een beetje te begrijpen.Wie wil er nu niet als vriend te boek staan van de almachtige JC, werelds beste voetballer.Alleen heeft JC datzelfde als Van Hanegem, zolang men je kan gebruiken ben je de man, maar owee als je er niet mee eens bent .. wordt je zo afgeserveerd ..
Laatst gewijzigd door 999 op za apr 02, 2011 8:03 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Zuidema » za apr 02, 2011 8:03 am

Volgens Jaap de Groot in P&W is hij wel degelijk van tijd tot tijd kritisch naar Cruijff. En filtert hij ook de teksten van Cruijff voor zijn columns als het allemaal wat te scherp is. Maar het klopt zeker dat De Groot al jarenlang zwaar pro-Cruijff is. Ik had graag Bergkamp en Jonk eens willen horen over deze kwestie.

Als er inderdaad gedoeld wordt op het gesprek van 8 maart met Coronel vind ik onderstaande voicemal van Cruijff naar VdB 2 dagen daarna weer opmerkelijk amicaal. Nog steeds het dominante “my way or the highway”, maar ik krijg daarin niet de indruk dat Cruijff VdB inmiddels als een vijand benadert. En het lijkt erop dat Cruijff met VdB dan nog steeds zaken doet en ook wil doen. Cruijff adviseert VdB zelfs met klem alles binnenskamers te houden, omdat anders allerhande onrust binnen Ajax zal ontstaan:
10 MAART
Voicemail Johan Cruijff aan Van den Boog.


'He Rik, met Johan Cruijff spreek je. Ik geloof dat je over een half uur ergens een afspraak met Rutger hebt, en Rutger zou je verschillende namen doorgeven, dat je daar naar kijkt en dat je dus het ongeveer doet zoals we zeggen. Het punt is namelijk dat de dingen nog veel slechter zijn dan als ik dacht, een beetje op allerlei manier onderzoek laten plegen en op elk onderdeel, maar het is echt huilen met de pet op, op bijna elk gebied. Dus het is makkelijk dat je die namen, zeg maar, honoreert zoals ze zeggen en die anderen in hun plek zet, dan kunnen we de rest ook op ons gemak doen.

Om je een voorbeeld te geven hoe verschrikkelijk belachelijk dat is. Dat Ajax heeft een aantal technische trainers bij de bovenbouw, dat is vanaf 15 jaar, terwijl de hele wereld weet dat als iemand iets wilt leren op welk gebied dan ook, dat je moet zijn tussen de 10 en de 14, zeg maar 15. 9-14, maar in elk geval die leeftijdsgroep daar heeft Ajax helemaal niemand, dus kan je nagaan wat voor organisatievorm er is gehanteerd al die jaren, die dus op elk gebied mank gaat.

Dus het is helemaal niet vreemd dat er dingen niet functioneren, het is er helemaal niet vreemd dat er ook mensen zoveel tekortkomingen hebben. Maar omdat al dat soort dingen onder, hoe noem je dat, onder de deken te houden dat het allemaal niet uitlekt is het veel beter om al dat soort dingen recht te zetten zonder dat eigenlijk de hele buitenwereld daar idee van heeft en deze zelfde belachelijke situatie komen we tegen bij de scouting, komen we tegen bij de medische staf en ga zo maar door.

Dat je zegt, laten we nou de boel maar regelen zonder niet te veel honden wakker te maken
dus ik hoop dat als je Rutger straks ziet dat je meegaand bent met hem en dat je zegt oké ik doe dat en dat, dan kan je volgende week wel later inlichten over allerlei andere dingen die we meegemaakt hebben, want dat wil ik ook niet te veel doorvertellen. Maar het beste is om dat zo te doen, want anders wordt het een grote een hele grote klere bende. En dat is jammer, en dat is Ajax niet waard. Oké.'
Laatst gewijzigd door Zuidema op za apr 02, 2011 11:06 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » za apr 02, 2011 8:05 am

Rembrandt III schreef:Ik constateer dat het Rapport 'Cruijff' vrijwel niet afwijkt van het rapport 'Coronel'.
In die zin zijn we dus in 3 jaar niets opgeschoten.
Coronel gaf ook al aan dat er met de inhoud niks mis was en dat het in lijn met het beleid was. Dat lijkt mij correct. Het gaat Cruijff om de personen, dan moet er een een stapeltje papier bij om het iets anders te laten voorstellen dan het is, en het gaat Coronel en VdBoog om de verantwoordelijkheid voor het personeelsbeleid.

Dit is fijnslijperij van de jeugdopleiding, en dat is iets wat continu moet gebeuren en waarin je prima advies van Cruijff zou kunnen vragen. Maar dat kan natuurlijk geen enkele rechtvaardiging zijn voor een machtsgreep of een frontale aanval. Het heeft ook helemaal niks van doen met het falen van Ajax van de laatste 10 jaar. Cruijff heeft zelf gezegd dat Van Basten, en geen enkele trainer, bij Ajax kon slagen doordat de structuur niet goed is. Dat is natuurlijk onzin, uitvoering van dit rapport heeft na een paar jaar een hele kleine invloed op het functioneren van de hoofdtrainer, hooguit.

Dit rapport is een schijnbeweging van Cruijff, we moeten het oog op de bal houden, en dat is dat Cruijff wil bepalen wie welke functie bekleedt, en dus dat vriendjes van hem die alleen maar hebben laten zien goed te kunnen voetballen samen met hem de dienst uitmaken, en dat iedereen die volgens hem bij een ander kamp zit eruit moet. Nu wordt het rapport gelekt en gaat iedereen doen alsof de inhoud daarvan belangrijk is, maar daar gaat het hele conflict, de aanval van Cruijff, niet over. Er staan zinnige dingen in, dus heeft Cruijff gelijk... Al was het een briljant rapport van 200 pagina's pure genialiteit, dan nog heeft hij geen gelijk in waar het conflict om gaat. Er staat overigens ook klinkklare onzin in.

Het schijnt dat Ajax een communicatiebureau heeft ingehuurd om tegenspel te bieden aan de Telecruijff. Ik denk dat Ajax wel wat beter zou mogen communiceren dat er na een door Cruijff veroorzaakte vertraging met het rapport Coronel een nieuwe periode is aangebroken en dat Cruijff zelf een grote factor is geweest in die slechte jaren door zijn aanvallen op competente trainers en het promoten van zijn incompetente of ongeschikte vriendjes.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » za apr 02, 2011 8:06 am

Zuidema schreef:Volgens Jaap de Groot in P&W is hij wel degelijk van tijd tot tijd kritisch naar Cruijff. En filtert hij ook de teksten van Cruijff voor zijn columns als het allemaal wat te scherp is. Maar het klopt zeker dat De Groot al jarenlang zwaar pro-Cruijff is.
Ik heb die uitzending gezien, heeft 1 keer gefilterd en kwan niet tot een antwoord of dat ie ooit een kritisch woord heeft neer gepent.Sorry hoor, maar van al deze kornuiten die nu tegenover elkaar staan is hij NR1 die ik voor geen cent vertrouw ..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » za apr 02, 2011 8:23 am

Derksen zegt dat Overmars in beeld is om VDB op te volgen. Wat vinden jullie daarvan?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Zuidema » za apr 02, 2011 8:29 am

999 schreef:
Zuidema schreef:Volgens Jaap de Groot in P&W is hij wel degelijk van tijd tot tijd kritisch naar Cruijff. En filtert hij ook de teksten van Cruijff voor zijn columns als het allemaal wat te scherp is. Maar het klopt zeker dat De Groot al jarenlang zwaar pro-Cruijff is.
Ik heb die uitzending gezien, heeft 1 keer gefilterd en kwan niet tot een antwoord of dat ie ooit een kritisch woord heeft neer gepent.
In die uitzending van P&W wordt door Witteman bij De Groot hier expliciet naar gevraagd. Deze geeft het voorbeeld van het keepersprobleem bij Barcelona toen Cruijff daar nog trainer was. Daarna wordt hij onderbroken door Pauw, die weer terug wil naar het huidige conflict.

Ik vind De Groot ook erg pro-Cruijff. Al jarenlang. Voor een journalist zelfs gevaarlijk pro-Cruijff. Die houding kan ten koste gaan van de objectiviteit, voorzover dat mogelijk is in de journalistiek. Maar soms moet je wel eens wat, wil je informatiebronnen behouden. Niet goed, wel te begrijpen.

Ik zou dan ook graag zien dat Bergkamp en Jonk hun versie hierover vertellen. Maar met name Bergkamp heeft al aangegeven niet in te willen gaan op allerhande beschuldigingen. Dat zou hem immers verlagen tot het peil waarmee VdB/Co bezig zijn. Jammer, want de bal gefundeerd en genuanceerd terugkaatsen zou het kamp VdB/Co in de hoek kunnen zetten. Als stap naar winst in deze afschuwelijke en walgelijke machtsstrijd. Zodat er dan eindelijk weer eens constructief gewerkt kan worden aan het verbeteren van Ajax.
Laatst gewijzigd door Zuidema op za apr 02, 2011 9:06 am, 2 keer totaal gewijzigd.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » za apr 02, 2011 8:30 am

Khraa schreef:Ik geloof er eigenlijk niet zoveel van. Telegraaf is Cruijff.

Als het in het geheim is opgenomen, hoe weten ze er dan van? Ik word een beetje moe van de kolder en onzin die heen en weer wordt geslingerd.
Sterker nog, op een moment bij P&W had de Groot het over wij toen het ging over hoe nu verder bij Ajax.
Mooi om te zien dat sommige anti-T poster inmiddels eindelijk de vrede met de T hebben getekend en zelfs enthousiast quoten uit dit vroegere pulpbald
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Zuidema » za apr 02, 2011 8:35 am

joey schreef: En dan dit dit nog aardig om te lezen.
Zo, dat liegt er niet om. Het lijkt er inderdaad op, dat directie en bestuur zichzelf al schaakmat aan het zetten waren. In dat geval is het geen wonder dat ze zo'n noodsprong maken. Inclusief het naar buiten brengen van allerhande bagger, wat ook nog strafbaar is bij een beursgenoteerde onderneming en op auteursrechtelijke gronden. Verder geeft het ook goed aan waarom Cruijff nooit lid van de RvC of de directie kan worden.
Laatst gewijzigd door Zuidema op za apr 02, 2011 9:02 am, 2 keer totaal gewijzigd.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » za apr 02, 2011 8:42 am

Wat natuurlijk niet verhindert om een andere functie uit te oefenen. Overigens, statuten kunnen gewijzigd worden.

Wat betreft de inhoud. Een commissie zou zich moeten houden aan het doel waarvoor zij is opgericht. Anders zou de technische commissie ook kunnen bepalen, nadat die macht door de ledenraad is gegeven, om de Arena af te breken en in het OS te gaan spelen. Lijkt me niet dat die macht bij een commissie hoort te liggen. Het zou dus best iets genuanceerder kunnen liggen. Ik lees eigenlijk dat de directie gelijk heeft met haar observatie dat het voorgestelde beleid al in gang gezet is en dat er geen verschil van mening bestaat. Het verschil van mening betreft het liquideren van mensen en de vervangingen door vriendjes.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Zuidema » za apr 02, 2011 8:58 am

Statuten wijzigen om je eigen hachje te redden? Brrr, dat klinkt erg machiavelliaans, Luuk.
LucaS schreef: Ik lees eigenlijk dat de directie gelijk heeft met haar observatie dat het voorgestelde beleid al in gang gezet is en dat er geen verschil van mening bestaat.
Volgens mij niet. Uit dat artikel:
De voetbalinhoudelijk visie uit het rapport van Cruijff op gebied van jeugdopleiding, wordt ook onderschreven in het rapport van Coronel. Over de consequenties die daaraan verbonden zijn, lijkt men in de afgelopen jaren een beetje heengestapt.

Citaat uit: Rapport Coronel
"4. De kwaliteit van de jeugdtrainers dient over de gehele linie te worden verbeterd. Trainers moeten worden beoordeeld en afgerekend worden op talentontwikkeling."

Jeugdtrainers moeten dus volgens het huidige beleidsplan, dat verankerd ligt in het rapport Coronel, afgerekend worden op talentontwikkeling. Dat is wat het technisch platform ook heeft gedaan en die hebben daar conclusies uit getrokken. Plots past dit niet meer in het beleid van Ajax. Op zijn minst raar, want volgens de letter van de wet hoort de directie juist in te stemmen met de personele consequenties die het plan van Cruijff hebben.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » za apr 02, 2011 9:05 am

Zuidema schreef:
joey schreef: En dan dit dit nog aardig om te lezen.
Zo, dat liegt er niet om. Het lijkt er inderdaad op, dat directie en bestuur zichzelf al schaakmat aan het zetten waren. In dat geval is het geen wonder dat ze zo'n noodsprong maken. Inclusief het naar buiten brengen van allerhande bagger, wat ook nog strafbaar is bij een beursgenoteerde onderneming. Verder geeft het ook goed aan waarom Cruijff nooit lid van de RvC of de directie kan worden.

Ja, zeker een interessant stuk. Zo zie je maar, de dingen zijn niet wat ze lijken. :smallgrin.gif:

Ik zie eerlijk gezegd ook niet wat Cruijff in de RVC te zoeken heeft. Een functie als commissaris is te bureaucratisch voor hem. Cruijff is een voetbalman.
Laatst gewijzigd door joey op za apr 02, 2011 9:07 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie