Erik ten Hag

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Erik ten Hag

Bericht door De Dominee » di jul 17, 2018 7:25 pm

Ik ben vooralsnog ook sceptisch. Als hij faalt en ontslagen wordt heeft dat ook gevolgen voor Sar en Overmars. Als Bosz hem opvolgt zal ik geen seconde rouwig zijn, als het FdB wordt is het lood om oud ijzer wat mij betreft.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door brigade zuid » di jul 17, 2018 7:51 pm

Bosz staat te springen om het weer over te nemen, heb hem de afgelopen weken in twee programma’s gezien en geloof me, liever vandaag dan morgen neemt ie het weer over.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di jul 17, 2018 7:52 pm

En wie op AT zou daar tegen zijn?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door brigade zuid » di jul 17, 2018 7:55 pm

Ik niet. Vorige keer toen hij kwam was ik tegen vanwege zijn Fnoord verleden maar ik kan niet ontkennen dat hij me toch wel overtuigd heeft.

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Erik ten Hag

Bericht door De Dominee » di jul 17, 2018 8:35 pm

brigade zuid schreef:Bosz staat te springen om het weer over te nemen, heb hem de afgelopen weken in twee programma’s gezien en geloof me, liever vandaag dan morgen neemt ie het weer over.
Dat geloof ik wel, maar wil Ajax ook? Ik heb de indruk dat Ajax wat minder staat te trappelen. Hoor links en rechts dat FdB al klaar staat, etc.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Erik ten Hag

Bericht door LucaS » di jul 17, 2018 8:57 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:En wie op AT zou daar tegen zijn?
Ik zou het geweldig vinden als Bosz terug kwam, maar nu ten Hag ontslaan zou zeldzaam onbeschoft zijn
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Erik ten Hag

Bericht door Sandro » di jul 17, 2018 9:04 pm

Bosz lijkt wel heilig ineens. Gaat mij te ver.

Nu gewoon met Ten Hag verder gaan. Eens dat hij het dit seizoen, en wat mij betreft voor de winterstop al, moet laten zien. Ben nog niet overtuigd, maar hopelijk verandert dat snel.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Duke » di jul 17, 2018 9:09 pm

Ik heb nog steeds vertrouwen in Ten Hag. Maar: van elke trainer die met zulk materiaal mag werken mag je verwachten dat die kampioen wordt, van Ten Hag dus ook. Om dat met je hoofd op een hakblok liggen te noemen (zoals Arno Vermeulen doet) is wel een tikje al te dramatisch.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Javiskamp » di jul 17, 2018 9:40 pm

Daar zeg je wat zeg..

Volgens half AT ligt hij al in de schredder...
Maar ik ben een trol dus... oeps... mea culpa :biggrin.gif:

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Toppie » wo jul 18, 2018 6:36 am

Bosz terug riep ik al 4 maanden geleden. Uitschakeling VCL en UL + slecht begin competitie is exit TH. Maar lukt het hem wel ook prima maar ik ben zeer sceptisch :blush.gif: :hypocrite.gif:

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Erik ten Hag

Bericht door Mano » wo jul 18, 2018 7:50 am

Wordt niks met EtH.
Beginnen dit seizoen met een achterstand, ontslag, trainerswissel



zou me sterk verbazen als het niet zo is.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door 999 » wo jul 18, 2018 9:05 am

Mano schreef:Wordt niks met EtH.
Beginnen dit seizoen met een achterstand, ontslag, trainerswissel



zou me sterk verbazen als het niet zo is.
Ach, over Bosz ( geruchten/aanstelling ) had jij ook niet zo veel positiefs te melden .. Misschien is dat een goed teken ... :smallgrin.gif:

Kijk Ten Hag is het nu, en ja hij zal moeten laten zien dat ie de juiste man is.Maar welke trainer moet dat niet bij AJAX .. :excited.gif:

Yopii
Berichten: 19172
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Yopii » wo jul 18, 2018 10:54 am

Hoe langer Bosz weg is, hoe beter hij wordt... :smallgrin.gif:

Uiteindelijk wint Bosz nooit iets, daar is een reden voor. Het Co Adriaanse-voetbal dat hij voorstaat is attractief om te zien, maar als het niet werkt, heeft hij geen plan B. Dat hebben we gemerkt in de finale EL, toen Mourinho met een paar eenvoudige ingrepen Ajax simpel ontregelde.


Bosz is geflopt in Duitsland en zit nu zonder club. Ik krijg de indruk dat hij spijt heeft. Dat begrijp ik wel, maar het is niet chique om zo te lonken naar de baan van Ten Hag. Ik erger me daar aan.
Laatst gewijzigd door Yopii op wo jul 18, 2018 11:20 am, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door wimpey » wo jul 18, 2018 11:05 am

Yopii schreef: Bosz is geflopt in Duitsland en zit nu zonder club. Ik krijg de indruk dat hij spijt heeft. Dat begrijp ik wel, maar het is niet chique om zo te lonken naar de baan van Ten Hag. Ik erger me daar aan.
Eens. De spelers van Dortmund waren niet erg onder de indruk van Bosz. :smallgrin.gif:

Voor Ajax was hij goed. AD Sar besliste in al zijn wijsheid dat hij Bergkamp e.c. niet kwijt wilde, om ze enkele maanden later wél te ontslaan. Sar is the weakest link. Onbestaanbaar eigenlijk dat hij gezien de zaak-Nouri nog statutair directeur van een beursgenoteerde organisatie is.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Erik ten Hag

Bericht door Mano » wo jul 18, 2018 11:07 am

999 schreef:
Mano schreef:Wordt niks met EtH.
Beginnen dit seizoen met een achterstand, ontslag, trainerswissel



zou me sterk verbazen als het niet zo is.
Ach, over Bosz ( geruchten/aanstelling ) had jij ook niet zo veel positiefs te melden .. Misschien is dat een goed teken ... :smallgrin.gif:

Kijk Ten Hag is het nu, en ja hij zal moeten laten zien dat ie de juiste man is.Maar welke trainer moet dat niet bij AJAX .. :excited.gif:
absoluut en ik hoop dat ik het mis heb. Zo'n trainerscarrousel is niemand bij gebaat en Bosz wordt zeker beter naarmate hij langer weg is. Nog ff en hij is cruijff voor sommigen :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Cruijff » wo jul 18, 2018 11:30 am

Iets langer stukje mbt Ten Hag zijn wensen / eisen van de afgelopen transferperiode staat hier:

https://www.msn.com/nl-nl/sport/voetbal ... ailsignout
Ten Hag klopte aan bij clubleiding


Ajax is erin geslaagd om Daley Blind in huis te halen, terwijl eerder al Dusan Tadic werd gekocht. Erik ten Hag heeft daarmee zijn zin gekregen, want hij drong bij de clubleiding aan op nieuwe versterkingen. Dat vertelt de trainer in een interview met de Volkskrant.

Toen Ten Hag het stokje in januari overnam van de ontslagen Marcel Keizer, drong hij er bij de clubleiding op aan dat hij meer ervaring in de selectie van Ajax wilde. Behalve Blind en Tadic werd eerder al Zakaria Labyad aangetrokken. "Ik heb de analyse gemaakt dat deze jonge groep sturende krachten nodig heeft op het veld", vertelt Ten Hag. "Ik wil niet zeggen dat die er niet waren, maar met spelers die vanuit de Premier League al wat in hun rugzak hebben geef je dat proces een enorme impuls.”

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door InnerHarbour » wo jul 18, 2018 11:35 am

"in hun rugzak" brrrrrr wat praat die man toch in afschuwelijke clichés.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Cruijff » wo jul 18, 2018 11:45 am

wimpey schreef:
Yopii schreef: Bosz is geflopt in Duitsland en zit nu zonder club. Ik krijg de indruk dat hij spijt heeft. Dat begrijp ik wel, maar het is niet chique om zo te lonken naar de baan van Ten Hag. Ik erger me daar aan.
Eens. De spelers van Dortmund waren niet erg onder de indruk van Bosz. :smallgrin.gif:

Voor Ajax was hij goed. AD Sar besliste in al zijn wijsheid dat hij Bergkamp e.c. niet kwijt wilde, om ze enkele maanden later wél te ontslaan. Sar is the weakest link. Onbestaanbaar eigenlijk dat hij gezien de zaak-Nouri nog statutair directeur van een beursgenoteerde organisatie is.
Ik mis zowel Bergkamp als Bosz. :blush.gif:
En Wim Jonk ook. Waarom kunnen ze niet met elkaar samenwerken? :confused.gif: Ligt dat nu echt aan die persoonlijkheden zelf of aan de slangenkuil Ajax? :confused.gif:

Bosz heeft zich een bij Ajax passende trainer getoond, al zou ik dingen anders hebben aangepakt mbt Traoré, Younes en Joël Veltman <---> Kenny Tete. Ook tactisch een paar aantoonbare fouten.

Niettemin, een trainer met lef die in korte tijd meerdere spelers beter heeft gemaakt. Wel nog steeds met 0 prijzen op zijn palmares. Van de 5 trainers die Jordi Cruijff naar Tel Aviv heeft gehaald de enige trainer die geen enkele prijs won...

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Erik ten Hag

Bericht door De Dominee » wo jul 18, 2018 12:57 pm

Jonk hoofd opleidingen, Jordi TD, Ling AD en Bosz als trainer. :ajaxscarf.gif:
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Cruijff » wo jul 18, 2018 1:02 pm

Laat Jordi maar lekker op afstand blijven en zoveel mogelijk geld voor de Cruyff Foundation binnenhalen, dan doe ik zijn werk wel.

Jonk zou me ook nog altijd aantrekkelijk lijken als hoofdtrainer.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Gezond verstand » wo jul 18, 2018 1:51 pm

Cruijff schreef:
Bosz heeft zich een bij Ajax passende trainer getoond, al zou ik dingen anders hebben aangepakt mbt Traoré, Younes en Joël Veltman <---> Kenny Tete. Ook tactisch een paar aantoonbare fouten.
Juist de keuze Veltman voor Tete maakt Bosz een bij Ajax passende trainer. Een voetballer neerzetten in plaats van een lompe verdediger. Voetballend kon Tete echt helemaal niets, zodra hij de bal had was er paniek, zag hij niet de oplossing vooruit dus ging na treuzelen de bal maar opzij of achteruit waardoor de ruimte voorin dichtgelopen was door de tegenstander. Bij Veltman was dat veel beter, ondanks dat ook Veltman niet van het niveau is dat we graag willen zien, maar verdedigend doet hij niets onder voor Tete terwijl hij qua voortzettingen veel meer brengt.

Tete oogt spectaculairder omdat hij altijd verkeerd staat en dan een (overigens scherpe) tackle uit moet voeren, leuk om te zien, maar dat is alles. Qua niveau scheelde het niet veel met Mitchell Dijks, het zag er alleen soepeler uit dan bij Dijks.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Cruijff » wo jul 18, 2018 4:15 pm

Gezond verstand schreef:
Cruijff schreef:
Bosz heeft zich een bij Ajax passende trainer getoond, al zou ik dingen anders hebben aangepakt mbt Traoré, Younes en Joël Veltman <---> Kenny Tete. Ook tactisch een paar aantoonbare fouten.
Juist de keuze Veltman voor Tete maakt Bosz een bij Ajax passende trainer. Een voetballer neerzetten in plaats van een lompe verdediger. Voetballend kon Tete echt helemaal niets, zodra hij de bal had was er paniek,
Tete wordt inderdaad overschat en een stuk beter gemaakt dan hij daadwerkelijk was.
Maar in de beslissende fase van de EL moest Tete de afwezige Veltman vervangen en toen was hij, mede gedragen door het publiek en doordat hij zich vast kon bijten in een tegenstander, de betreffende avond 3 klassen beter dan Veltman.

Had in Stockholm tegen Manchester United zijn directe tegenstander helemaal uit de wedstrijd kunnen spelen.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Erik ten Hag

Bericht door WP_Legend » wo jul 18, 2018 4:18 pm

Tete was en is niks... 2 coaches zagen het niet in hem zitten, ik snap waarom!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door InnerHarbour » wo jul 18, 2018 4:38 pm

Tete speelde 32 wedstrijden voor Lyon dit seizoen. Veltmuis roept elk seizoen dat hij weg wil en er komt geen club, wordt regelmatig gepasseerd door Ten Hag. Als je het nu over was niks en is niks zal nooit wat worden dan heb je het over Veltmuis.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Cruijff » wo jul 18, 2018 4:50 pm

WP_Legend schreef:Tete was en is niks... 2 coaches zagen het niet in hem zitten, ik snap waarom!
Het is vooral absoluut geen leuke gozer: sterker nog, een kwal die ontzettend naast zijn schoenen loopt en zelfs nóg materialistischer ingesteld dan in de voetbalwereld de norm is.

Maar, ondanks dat veel van zijn slidings zeer 'penalty gevaarlijk' zijn, is hij absoluut veel rücksichtsloser en positioneel een véél sterkere verdediger dan alle andere backs met een Nederlands paspoort.

Plaats reactie