De Rik van den Boog-topic
Moderator: mods
Re: De Rik van den Boog-topic
Wat is er gebeurd joey? heb je een persoonlijke hekel aan vd boog en van basten? Je doet zo gruwelijk je best om elke letter negatief uit te leggen. Is er uberhaupt nog iets aan Ajax waarmee je je verbonden voelt?
Waarom zegt GangstaRiB dat dan?
Onder wetgeving kun je niet uit. Zoiets houdt hooguit stand voor de arbitragecommissie (die altijd in het voordeel van de clubs denkt), maar als dat genoeg was, zou men allang het Bosman-arrest op die manier geprobeerd hebben te ontduiken. En geen speler tekent natuurlijk zo'n contract, of hij moet een heel slechte zaakwaarnemer hebben.
En gelukkig maar.
@M: er is niets gebeurd. Ik houd niet van die opschepperij. Ik heb me destijds ook dood geërgerd aan Michael van Praag met zijn wij zijn de besten-gedoe en aan LVG die zichzelf de beste van overal vond. Sommige dingen mogen anderen over je zeggen, die hoor je zelf niet te zeggen. Dat is onbeschaafd.
Onder wetgeving kun je niet uit. Zoiets houdt hooguit stand voor de arbitragecommissie (die altijd in het voordeel van de clubs denkt), maar als dat genoeg was, zou men allang het Bosman-arrest op die manier geprobeerd hebben te ontduiken. En geen speler tekent natuurlijk zo'n contract, of hij moet een heel slechte zaakwaarnemer hebben.
En gelukkig maar.
@M: er is niets gebeurd. Ik houd niet van die opschepperij. Ik heb me destijds ook dood geërgerd aan Michael van Praag met zijn wij zijn de besten-gedoe en aan LVG die zichzelf de beste van overal vond. Sommige dingen mogen anderen over je zeggen, die hoor je zelf niet te zeggen. Dat is onbeschaafd.
Het stinkt aan alle kanten!
Grappig, als Cruijff roept dat de jeugdopleiding beter moet dan is dat uitstekend. Als v/d Boog dat roept is het ineens onzin. Ik snap er helemaal niets meer van. 

Pff, lees nou eens, GF. Prima dat Van den Boog dat constateert, maar ik heb weinig vertrouwen in de mensen die er nu zitten, i.c. Blind en Jan Olde R. Die hebben namelijk voorheen de tekortkomingen niet weten vast te stellen. Blind bijvoorbeeld is jaren hoofd opleiding geweest zonder dat hij iets heeft gedaan aan wat niet deugde.
Ik ben in elk geval blij dat we het er nu over eens kunnen zijn, dat de jeugdopleiding niet goed genoeg is. Voorheen las ik hier regelmatig dat die juist uitstekend was. Maar nu Van den Boog het zegt, is het zo, nietwaar?
Ik ben in elk geval blij dat we het er nu over eens kunnen zijn, dat de jeugdopleiding niet goed genoeg is. Voorheen las ik hier regelmatig dat die juist uitstekend was. Maar nu Van den Boog het zegt, is het zo, nietwaar?

Pffff, lees nu eens, Joey.
Of Cruijff meer capabel is dan Blind en Olde Riekerink weet ik niet. JC heeft bij de jeugdopleiding van Barcelona er immers ook helemaal niets van gebakken. Laat staan dat hij bij Ajax wel een fatsoenlijke organisatie weet neer te zetten.
Of Cruijff meer capabel is dan Blind en Olde Riekerink weet ik niet. JC heeft bij de jeugdopleiding van Barcelona er immers ook helemaal niets van gebakken. Laat staan dat hij bij Ajax wel een fatsoenlijke organisatie weet neer te zetten.
Blind en OR zíen het probleem niet eens. Anders hadden ze er wel wat aan gedaan.
Hoezo heeft Cruijff niets goeds gedaan met de jeugdopleiding van Barcelona? Volgens mij heeft hij daar toch een hele aardige organisatie neergezet waar ze nu en de laatste jaren toch de vruchten van plukken..
Je vond het toch onzin wat hij daarover zei?joey schreef:Pff, lees nou eens, GF. Prima dat Van den Boog dat constateert
Hoe kan ik het onzin vinden dat hij de opleiding niet goed genoeg vindt? Dat roep ik al jaren.
Je moet wel de juiste mensen veranderingen laten doorvoeren. Bij Ajax zit op dat punt weinig know how. Ik hoop niet dat Van den Boog denkt dat hij er zelf verstand van heeft, want dan hebben we echt een groot probleem.
Je moet wel de juiste mensen veranderingen laten doorvoeren. Bij Ajax zit op dat punt weinig know how. Ik hoop niet dat Van den Boog denkt dat hij er zelf verstand van heeft, want dan hebben we echt een groot probleem.
In het post Cruijff tijdperk moest Barcelona het hebben van aankopen.Daniel_vT schreef:Hoezo heeft Cruijff niets goeds gedaan met de jeugdopleiding van Barcelona? Volgens mij heeft hij daar toch een hele aardige organisatie neergezet waar ze nu en de laatste jaren toch de vruchten van plukken..
Voor de zoveelste keer: Dat doet vdBoog dus ook helemaal niet. Lees nou gewoon eens. De VI-feiten bewijzen dat AJAX de grootste club is qua omzet, populariteit, sponsoring, jeugdopleiding etc en dat zet juist druk op de club omdat we sportief niet goed presteren. Hij vindt met ons dat we de besten zouden móeten zijn, niet dat we het zíjn.joey schreef:Ik houd niet van die opschepperij. Ik heb me destijds ook dood geërgerd aan Michael van Praag met zijn wij zijn de besten-gedoe en aan LVG die zichzelf de beste van overal vond. Sommige dingen mogen anderen over je zeggen, die hoor je zelf niet te zeggen. Dat is onbeschaafd.
Of je tegen een muur zit aan te lullen.

Ja, dat vroeg ik me ook af.joey schreef:Hoe kan ik het onzin vinden dat hij de opleiding niet goed genoeg vindt? Dat roep ik al jaren.
Je denkt dat van een gereorganiseerde jeugdopleiding de pareltjes direct eruit komen stromen? Die veranderingen hebben nog niet veel invloed gehad op de oudere generaties die er aan moesten komen. Nu zie je dat wel terug. Bij PSV heeft het ook jaren geduurd om dat opleiding op te krikken, dat zie je ook pas de laatste jaren terug.goodfella schreef:In het post Cruijff tijdperk moest Barcelona het hebben van aankopen.Daniel_vT schreef:Hoezo heeft Cruijff niets goeds gedaan met de jeugdopleiding van Barcelona? Volgens mij heeft hij daar toch een hele aardige organisatie neergezet waar ze nu en de laatste jaren toch de vruchten van plukken..
Messi was bij Bayern Munchen ook wel doorgebroken hoor. Daar heb je geen geoliede opleiding voor nodig.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Neefkens schreef:Voor de zoveelste keer: Dat doet vdBoog dus ook helemaal niet. Lees nou gewoon eens. De VI-feiten bewijzen dat AJAX de grootste club is qua omzet, populariteit, sponsoring, jeugdopleiding etc en dat zet juist druk op de club omdat we sportief niet goed presteren. Hij vindt met ons dat we de besten zouden móeten zijn, niet dat we het zíjn.joey schreef:Ik houd niet van die opschepperij. Ik heb me destijds ook dood geërgerd aan Michael van Praag met zijn wij zijn de besten-gedoe en aan LVG die zichzelf de beste van overal vond. Sommige dingen mogen anderen over je zeggen, die hoor je zelf niet te zeggen. Dat is onbeschaafd.
Of je tegen een muur zit aan te lullen.
AZ moet er maar van genieten, want zo'n kampioenschap lukt ze maar 1x. Ze zijn geen concurrent op de lange termijn, namelijk. Dan kom jij weer met een compliment aanzetten, maar ik vind dit nergens voor nodig, hoor.
- peter
Beetje nondiscussie, maar met Bergkamp zag Cruijff het toch ook 'vrij aardig'.goodfella schreef:Messi was bij Bayern Munchen ook wel doorgebroken hoor. Daar heb je geen geoliede opleiding voor nodig.
Cruijff was ook heel erg gecharmeerd van Erik Regtop. Geef nog eens een voorzetje.Peter schreef:Beetje nondiscussie, maar met Bergkamp zag Cruijff het toch ook 'vrij aardig'.goodfella schreef:Messi was bij Bayern Munchen ook wel doorgebroken hoor. Daar heb je geen geoliede opleiding voor nodig.

Tja, ik heb de VI er bij gepakt, en hij heeft het niet gezegd. Er staat zelfs letterlijk "wat vd Boog niet vertelt, is dat de juristen van Ajax...."joey schreef:Waarom zegt GangstaRiB dat dan?
En gelukkig maar.
Maar ik begrijp dat we vd Boog gaan afmaken op basis van een interview dat we niet hebben gelezen.
I think I lost my fucking headache
- peter
Gecharmeerd? Die heeft hij weggestuurd.goodfella schreef:Cruijff was ook heel erg gecharmeerd van Erik Regtop. Geef nog eens een voorzetje.Peter schreef:Beetje nondiscussie, maar met Bergkamp zag Cruijff het toch ook 'vrij aardig'.goodfella schreef:Messi was bij Bayern Munchen ook wel doorgebroken hoor. Daar heb je geen geoliede opleiding voor nodig.
Nee, Van den Boog merkt op dat de opleiding dus niet goed is. Nú niet. Dus toen Blind vertrok, was de opleiding ook niet goed. En terwijl JOR er werkte, was de opleiding ook niet goed. Maar ze deden er niets aan. Integendeel, ze wuifden alle kritiek weg, zoals iedereen dat rouwens steeds deed bij Ajax.
Daarbij, als je Blind de klus laat doen (wat God verhoede), dan gaat hij over zijn eigen werk oordelen. Hij moet dan trainers gaan ontslaan die hij zelf heeft aangesteld. Dat is onwenselijk. Tenminste, dat lijkt mij overduidelijk.
Daarbij, als je Blind de klus laat doen (wat God verhoede), dan gaat hij over zijn eigen werk oordelen. Hij moet dan trainers gaan ontslaan die hij zelf heeft aangesteld. Dat is onwenselijk. Tenminste, dat lijkt mij overduidelijk.
Dan kan je ze er beter allemaal uitschoppen. 

Dan kan je ze er beter allemaal uitschoppen. 

Klopt, Regtop moest even op aarde terugkeren, maar Cruijff vond hem een geweldig talent. Ach ja, Cruijff zorgt ervoor dat er elk seizoen een Messi uit de jeugd komt.Peter schreef: Gecharmeerd? Die heeft hij weggestuurd.

Ik heb het hele interview gelezen, daarom irriteer ik me zo aan dat negatieve geneuzel zonder enige grond.LucaS schreef:Tja, ik heb de VI er bij gepakt, en hij heeft het niet gezegd. Er staat zelfs letterlijk "wat vd Boog niet vertelt, is dat de juristen van Ajax...."joey schreef:Waarom zegt GangstaRiB dat dan?
En gelukkig maar.
Maar ik begrijp dat we vd Boog gaan afmaken op basis van een interview dat we niet hebben gelezen.