Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Adriaanse
19
23%
Advocaat
2
2%
Rijkaard
6
7%
Koeman
3
4%
McClaren
0
Geen stemmen
Laudrup
2
2%
Hiddink
2
2%
Blind
2
2%
van Gaal
3
4%
Olsen
3
4%
Buitenlandse topper
41
49%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48036
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door peter » zo mei 10, 2009 1:14 pm

Oef.

Mocht het Co worden, dan moet hij sowieso van de jeugdopleiding afblijven. :1evil.gif:

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11448
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Toppie » zo mei 10, 2009 1:20 pm

Ben toch zo benieuwd hoe we volgend jaar om deze tijd reageren :blush.gif:

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Daily Blind » zo mei 10, 2009 1:22 pm

dan zitten we al op vakantie, omdat de titel al weken binnen is!

wimpey
Berichten: 52152
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door wimpey » zo mei 10, 2009 1:24 pm

Zlatan Son of God schreef:dan zitten we al op vakantie, omdat de titel al weken binnen is!
Je bent dol op Co. Leg mij nou eens uit waarom hij Ajax uit de shit zou kunnen trekken. Dank je!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Jöhnk » zo mei 10, 2009 1:34 pm

Toppie schreef:Ben toch zo benieuwd hoe we volgend jaar om deze tijd reageren :blush.gif:
Ja, ik ook. Ik denk dat de voorstanders hem het eerst zullen laten vallen bij tegenvallende resultaten. Simpelweg omdat zij te veel van hem verwachten. Snel resultaat zit er bijvoorbeeld niet in met Co, daar geloof ik niet in.

Hoe dan ook, áls je voor Co kiest, zul je ook all the way voor hem moeten kiezen. Met alle onhebbelijkheden en groei(?)stuipen die daarbij horen.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Jesse » zo mei 10, 2009 2:05 pm

Eens. Dan moet hij echt van scratch af aan mogen beginnen en echt proberen iets op te bouwen. Wat er ook gebeurt.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Daily Blind » zo mei 10, 2009 2:10 pm

wimpey schreef:
Zlatan Son of God schreef:dan zitten we al op vakantie, omdat de titel al weken binnen is!
Je bent dol op Co. Leg mij nou eens uit waarom hij Ajax uit de shit zou kunnen trekken. Dank je!
Er zit genoeg kwaliteit in de ploeg en Co is de perfecte trainer die voetbal in de ploeg krijgt. Het snelle aanvallende positiespel. Door zijn duidelijke hand. Hard en hameren op details haalt benut hij de kwaliteiten in de groep. Iets wat al jaren niet gedaan is!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door brigade zuid » zo mei 10, 2009 2:23 pm

Nee ook in die tijd van Co niet.

wimpey
Berichten: 52152
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door wimpey » zo mei 10, 2009 3:01 pm

Zlatan Son of God schreef: Er zit genoeg kwaliteit in de ploeg en Co is de perfecte trainer die voetbal in de ploeg krijgt. Het snelle aanvallende positiespel. Door zijn duidelijke hand. Hard en hameren op details haalt benut hij de kwaliteiten in de groep. Iets wat al jaren niet gedaan is!
Mag ik joey quoten: ik geloof helemaal niets meer.

Ik kan het Ajax van CA nog prima herinneren. Dat was niet veel soeps.

Al lijkt me wel dat bepaalde facetten van CA´s aanpak (hard trainen, discipline, een leraar) aan zouden (kunnen) slaan. Kan echt ook een x-aantal facetten opdreunen die...

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Giacomo Puccini » zo mei 10, 2009 3:09 pm

Frank Rijkaard is de ideale man.
Ajax!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Jesse » zo mei 10, 2009 3:10 pm

Waarom is hij op dit moment de ideale man?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Giacomo Puccini » zo mei 10, 2009 3:30 pm

Heeft alles. Ervaring, al door dalen gegaan en aansprekende prijzen gewonnen, geweldige people manager, Ajacied, jaartje uitgerust. Zal alleen naar genoeg clubs kunnen die interesanter zijn, dus denk dat Ajax achter het net gaat vissen.
Ajax!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Daniel » zo mei 10, 2009 3:31 pm

Zie jij Rijkaard sterk genoeg als trainer om dat zooitje ongeregeld bij Ajax te kunnen leren voetballen?

The Purple Cow
Berichten: 448
Lid geworden op: vr nov 07, 2003 11:03 am
Locatie: Nantwich
Contacteer:

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door The Purple Cow » zo mei 10, 2009 3:52 pm

Rijkaard gaat naar Manchester city volgens de Engelse pers vanochtend.

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door LouisXIV & co » zo mei 10, 2009 4:14 pm

Jöhnk schreef:Hoe dan ook, áls je voor Co kiest, zul je ook all the way voor hem moeten kiezen. Met alle onhebbelijkheden en groei(?)stuipen die daarbij horen.
Exact. En ik ben bang dat het publiek daar het geduld niet voor heeft. Met Co gaat het voetbal er beslist beter uit zien, maar we zullen moeten accepteren dat hij publiekslievelingen in kleedkamer-2 zet en dat hij wellicht niet meteen in zijn eerste jaar kampioen wordt. Zijn krediet zal snel op zijn als hij rond de kerst minder punten heeft dan Marco had. Zelfs al ziet het voetbal er dan verzorgder uit, dan zullen de eerste mensen alweer aan het mopperen zijn. Joey voorop. :smallgrin.gif:
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door LouisXIV & co » zo mei 10, 2009 4:17 pm

Heb trouwens het gevoel dat Co en RvdB het goed met elkaar zouden kunnen vinden. Daar zie ik wel chemie in.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door brigade zuid » zo mei 10, 2009 4:25 pm

LouisXIV & co schreef:Met Co gaat het voetbal er beslist beter uit zien, maar we zullen moeten accepteren dat hij publiekslievelingen in kleedkamer-2
Je moet er toch niet aan denken dat ie het aan de stok krijgt met Suarez of Sulejmani, dat zou echt kapitaalvernietiging zijn.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Jöhnk » zo mei 10, 2009 4:29 pm

Tja, daar houd ik zeker rekening mee. Je kunt wel voor Co kiezen, maar dan moet je niet verbaasd opkijken als hij Suarez onderbrengt in kleedkamer 2 of de selectie laat abseilen van het dak van de Arena.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Beloki » zo mei 10, 2009 4:29 pm

Jöhnk schreef:Tja, daar houd ik zeker rekening mee. Je kunt wel voor Co kiezen, maar dan moet je niet verbaasd opkijken als hij Suarez onderbrengt in kleedkamer 2 of de selectie laat abseilen van het dak van de Arena.
Inderdaad. Co zou een drama zijn.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door LucaS » zo mei 10, 2009 4:36 pm

Jöhnk schreef:
Toppie schreef:Ben toch zo benieuwd hoe we volgend jaar om deze tijd reageren :blush.gif:
Ja, ik ook. Ik denk dat de voorstanders hem het eerst zullen laten vallen bij tegenvallende resultaten. Simpelweg omdat zij te veel van hem verwachten. Snel resultaat zit er bijvoorbeeld niet in met Co, daar geloof ik niet in.

Hoe dan ook, áls je voor Co kiest, zul je ook all the way voor hem moeten kiezen. Met alle onhebbelijkheden en groei(?)stuipen die daarbij horen.
Ik neem aan dat vooraf met Adriaanse over zijn onhebbelijkheden wordt gesproken. Als er al met Adriaanse gesproken gaat worden.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Cluijffert » zo mei 10, 2009 5:20 pm

van buitenlands top (..) coaches, wie jullie denken zijn geschikt candidates en wie zou willen komen?
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door 999 » zo mei 10, 2009 5:41 pm

LouisXIV & co schreef:
Jöhnk schreef:Hoe dan ook, áls je voor Co kiest, zul je ook all the way voor hem moeten kiezen. Met alle onhebbelijkheden en groei(?)stuipen die daarbij horen.
Exact. En ik ben bang dat het publiek daar het geduld niet voor heeft. Met Co gaat het voetbal er beslist beter uit zien, maar we zullen moeten accepteren dat hij publiekslievelingen in kleedkamer-2 zet en dat hij wellicht niet meteen in zijn eerste jaar kampioen wordt. Zijn krediet zal snel op zijn als hij rond de kerst minder punten heeft dan Marco had. Zelfs al ziet het voetbal er dan verzorgder uit, dan zullen de eerste mensen alweer aan het mopperen zijn. Joey voorop. :smallgrin.gif:

Nu denk ik wel dat verzorgder voetbal AJAX meer winstpartijen zal opleveren ..

Gebruikersavatar
Wim
Site Admin
Berichten: 5467
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:49 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Wim » zo mei 10, 2009 6:20 pm

Zlatan Son of God schreef: Er zit genoeg kwaliteit in de ploeg en Co is de perfecte trainer die voetbal in de ploeg krijgt. Het snelle aanvallende positiespel. Door zijn duidelijke hand. Hard en hameren op details haalt benut hij de kwaliteiten in de groep. Iets wat al jaren niet gedaan is!
Ajax Celtic, een nachtmerrie. :00001595.gif:
Dat was voetbal in de ploeg, van Celtic weliswaar maar het was voetbal. Verder heb ik onder CA niet veel voetbal gezien.
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

Gebruikersavatar
Wim
Site Admin
Berichten: 5467
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:49 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Wim » zo mei 10, 2009 6:22 pm

LouisXIV & co schreef:
Wim schreef:Een ezel doet het een keer, maarliefst 22 % (stand nu) doet het graag nog een keer met Co. In het Parool staat het mooi.
De club is in de war en de achterban zo langzamerhand ook. In zijn nadagen als trainer van Ajax legde Adriaanse uit dat in zijn technische staf geen plaats was voor Marco van Basten, die zijn licht bij de club wilde opsteken. ''Een goed paard is nog geen goede ruiter'', vond Adriaanse. Hij werd om die uitspraak verketterd. Op 26 november 2001, tijdens Ajax-PSV, zwaaide de supporters in de Arena massaal met witte zakdoekjes naar de coach - die kort daarna zijn ontslag kreeg - en werd Van Basten luid toegezongen. Acht jaar later is het omgekeerde het geval: zakdoekjes voor Van Basten en onder de aanhang klinkt de roep om Co.
Naar mijn gevoel is het de achterban die in de war is.
Treffende uitspraak van Parool, en op zich hebben ze gelijk. Maar voor mij gaat het niet op. Ik heb nooit om het vetrek van Co geroepen en was fel tegenstander van de komst van Van Basten. Kortom: ik ben al jaren scherp en niet in de war. Maar ja, naar mij luisteren ze helaas niet :hypocrite.gif:

:aai.gif:
Ik herken het
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Ronald! » zo mei 10, 2009 8:02 pm

AJA-TWE: reactie Rik van den Boog

In dit interview geeft hij aan dat het profiel en de mogelijkheden allemaal al bekend zijn en de vraag nu alleen nog is "kunnen we het krijgen?". Als je dat nu allemaal al voor mekaar hebt betekent dat gewoon dat het rapport Coronel nageleefd wordt, anders kun je dat nooit zo snel allemaal op papier zetten. Verder is het in het algemeen een goed interview. VDB kun je wel een mediaoptreden toevertrouwen. :biggthumpup.gif:

Gesloten