Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Adriaanse
19
23%
Advocaat
2
2%
Rijkaard
6
7%
Koeman
3
4%
McClaren
0
Geen stemmen
Laudrup
2
2%
Hiddink
2
2%
Blind
2
2%
van Gaal
3
4%
Olsen
3
4%
Buitenlandse topper
41
49%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door mattie » ma mei 11, 2009 7:37 pm

Zlatan Son of God schreef:
mattie schreef:
Vedette-10- schreef:Met Adriaanse gaan wij een sociaalvaardige manager met een grote naam en een goed netwerk missen. Hoe moet hij hier een topteam van maken? We missen spelers met routine in de top van het voetbal, die krijgen wij niet onder hem. Wel krijgen wij een goede taktiek, dat scheelt een boel. Maar ik zie de ruzie tussen een temperamentvolle speler(Suarez) en Adriaanse snel oplaaien, ik zie hem Danny Blind schofferen, ik zie het wantrouwen dat Ajax nooit internationaal iets gaat voorstellen, ik voorzie geen groots succes. Maar wel enig succes, ik denk dat dat voor het huidige Ajax genoeg is. Maar niet ultimaal! Het wordt zwoegen om landskampioen te worden, zwoegen om internationaal genoeg weerstand te kunnen bieden. Maar zeker niet de superioriteit die bij Ajax past.

De voetbaltak wordt niet helemaal volledig ingevuld, dat is opzich jammer. Ik denk dat het beter kan, dat het beter hoort. Ik voorzie precies hetzelfde als toen Henk ten Cate trainer werd, alleen hebben we nu Van den Boog die meer luistert naar de wensen van de trainer. Maar missen we dan niks? Geen meesterbrein, geen lange termijn beleid.
ik vermoed en denk dat als Co het wordt, Suarez zijn woorden inslikt en zijn zaakwaarnemer te kennen geeft van weg wezen... Die 2 gaan op zeker botsen. Het gene wat Co voor ogen heeft past totaal niet bij Suarez.

Want jij kent Suarez persoonlijk? Ik denk dat Suarez de speler in deze selectie is die juist prima zal functioneren onder een strak en streng beleid. Deze Jongen leeft voor de sport en wil beter worden om zo de stap naar het buitenland te maken. Of denk je dat hij straks bij een toptrainer die ook volgens de regeltjes werkt ook niet zou slagen?
nee ik ken hem niet persoonlijk en dat zal ook nooit gebeuren. Hoe vaak hebben wij hier niet Suarez lopen vervloeken dat hij zo egoïstisch bezig was. 9 gele kaarten. zo kan ik nog wel ff doorgaan. Daarvan is CO absoluut niet gediend.
Daarnaast MvB accepteerde Suarez zoals hij was en is in het veld. Denk jj werkelijk dat Co dit wel zou doen? echt niet.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Vedette-10- » ma mei 11, 2009 10:23 pm

Adriaanse is veel te koppig om een ruzie met Suarez bij te leggen, evenals dat Suarez het onbegrip zou voelen en daar zich niet lekker bij zou voelen. Dat stapelt zich maar op tot het moment dat Adriaanse weer iemand de lul wil laten zijn en dan ontploft de situatie.
Daarom zeg ik dat Ajax een peoplemanager zou missen, zoals Rijkaard dat bij Barcelona van Ten Cate was. Bij Ajax had Ten Cate dat niet en zag je dat spelers zich ergerden aan zijn uitspattingen. Dat werkt alleen maar tegen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door 999 » ma mei 11, 2009 11:44 pm

mattie schreef:Daarnaast MvB accepteerde Suarez zoals hij was en is in het veld. Denk jj werkelijk dat Co dit wel zou doen? echt niet.
Zou je denken ?.Denk eerder dat MVB door had dat in dat losse zand er toch nog een speler was die hij zeker moest laten staan ...

Kijk als er wel een team staat dan kun je wel tegen Suarez zeggen .. Hee Suarez zou je niet ook eens een keertje meeverdedigen ?.En anders kom maar naar de kant ..

Dat dus wat Koeman wel deed met Zlatan tegen Groningen toen deze voor de zoveelste keer de afspraken aan zijn laars lapte ..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Jöhnk » di mei 12, 2009 12:26 am

Dat was Mido.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Dubbel » di mei 12, 2009 2:37 am

Jöhnk schreef:Dat was Mido.
Mido wisselde Zlatan? Geeft al lekker aan hoe slecht Koeman het in de hand had. Die hoeft dus niet terug.

Vd Boog met z'n onderwijzer. Voor volgend seizoen nemen we Co want AZ is kampioen geworden met zo'n type. Jaar erop nemen we dan een duo grijze muizen omdat daarmee Psv kampioen werd en het jaar daar weer na dan nemen we een type Mario Been... En daar weer na weten we Rita Verdonk te strikken die voor weinig allemaal spelers van VELO en DSVP meebrengt. Ehm, meneer vd Boog, zouden we nu dan niet beter meteen proberen om Frank Rijkaard aan te stellen en te zorgen dat Frank de Boer blijft om het over een jaar of 3 over te nemen?

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Toppie » di mei 12, 2009 7:05 am

Ajax polst Co Adriaanse Van onze Telesportredactie

AMSTERDAM - Ajax vraagt Co Adriaanse (61) een dezer dagen of hij beschikbaar en bereid is om Marco van Basten op te volgens als trainer van Ajax. "We hebben een shortlist opgesteld en Co staat daarop", bevestigt algemeen directeur Rik van den Boog. "Hij zal op korte termijn worden gepolst."

Co Adriaanse
Van den Boog haast zich erbij te zeggen dat Adriaanse niet bovenaan het wensenlijstje staat. "Er is nog geen volgorde bepaald. Pas na de gesprekken met alle kandidaten hebben we een nummer één, twee, drie, enzovoort." Adriaanse kan komend weekeinde kampioen worden met zijn huidige club Red Bull Salzburg, is na dit seizoen transfervrij, stond in 2000 al onder contract bij Ajax en sluit aan bij de door Urby Emanuelson verwoorde wens van de spelersgroep nu een 'strenge' trainer te krijgen. "Dat heeft deze selectie nodig."
Co al 61, nou dan maar een contract voor 2 jaar en Co kan met pensioen maar wij wel 2x kampioen :worshippy.gif:

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door LouisXIV & co » di mei 12, 2009 8:08 am

Raar dat VDB wel zegt dat Co op de shortlist staat, maar niet onthult wie nog meer. Mijn gevoel zegt daarom dat Co het niet wordt. Net zoals Beenhakker destijds zei een type Vennegoor te willen en toen stiekem met Zlatan op de proppen kwam. Ik zie het telefoongesprek met die arme Vennegoor op AT5 nog voor me ("Ik ben vereerd.").
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door GangstaRiB » di mei 12, 2009 8:17 am

LouisXIV & co schreef:Raar dat VDB wel zegt dat Co op de shortlist staat, maar niet onthult wie nog meer. Mijn gevoel zegt daarom dat Co het niet wordt. Net zoals Beenhakker destijds zei een type Vennegoor te willen en toen stiekem met Zlatan op de proppen kwam. Ik zie het telefoongesprek met die arme Vennegoor op AT5 nog voor me ("Ik ben vereerd.").
Nou ik heb het idee dat er juist geen enkele andere optie, dan Co is.. :ajaxsmiley.gif:

Op AN gaat het gerucht dat Co de klus samen met F. de Boer wil doen en Van 't Schip wil lozen.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Lionel » di mei 12, 2009 8:19 am

Co met Frankie zou natuurlijk wel goed zijn. Dan kan Frankie het ala Pep overnemen over 3 jaar :anew.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door LouisXIV & co » di mei 12, 2009 8:23 am

GangstaRiB schreef:
LouisXIV & co schreef:Raar dat VDB wel zegt dat Co op de shortlist staat, maar niet onthult wie nog meer. Mijn gevoel zegt daarom dat Co het niet wordt. Net zoals Beenhakker destijds zei een type Vennegoor te willen en toen stiekem met Zlatan op de proppen kwam. Ik zie het telefoongesprek met die arme Vennegoor op AT5 nog voor me ("Ik ben vereerd.").
Nou ik heb het idee dat er juist geen enkele andere optie, dan Co is.. :ajaxsmiley.gif:
Dat kan natuurlijk ook. Weer zo'n befaamde schaduwlijst die achteraf leeg blijkt te zijn. :smile-ajax.gif:

Combi Co en Frank de Boer zou wel ok zijn. Ervaring en Ajax-gigant.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Vedette-10- » di mei 12, 2009 10:11 am

Ik denk dat ik reëel mijn verwachtingen moet bijstellen, want met Adriaanse aan het roer zullen we nooit superieur zijn. Dat is hem namelijk nog nooit gelukt. Ajaxonwaardig!
Nou spelersgroep, succes met deze drillcoaches die ontactvol jullie benaderen. :smallgrin.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door brigade zuid » di mei 12, 2009 11:03 am

Alles wijst er op dat Co het wordt.. :tranen.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door 999 » di mei 12, 2009 11:19 am

Adriaanse voldoet aan alle criteria van Van den Boog


Co Adriaanse is kandidaat de opgestapte Marco van Basten op te volgen als hoofdcoach van Ajax. De 61-jarige trainer, die aan het einde van het seizoen vertrekt bij Red Bull Salzburg, voldoet aan alle voorwaarden die algemeen directeur Rik van den Boog aan de functie stelt.

Van den Boog wil zo snel mogelijk een nieuwe trainer binnenhalen en ziet die taak als de ideale kans zijn onafhankelijkheid en inzicht te laten zien binnen Ajax. In zijn ogen wegen de kernkwaliteiten van de nieuwe technische man zwaarder dan de sentimenten die zijn aanstelling bij de achterban losmaakt.

Adriaanse was al eerder hoofdcoach in Amsterdam. Na een dienstverband van zestien maanden werd hij in november 2001 ontslagen. Die geschiedenis speelt wat Van den Boog betreft geen rol. De algemeen directeur zoekt een veeleisende motivatietrainer, een man die een groep jonge spelers kan kneden tot een homogeen geheel, een ervaren coach naar wie geluisterd wordt. Adriaanse voldoet aan al die criteria.

Van den Boog bevestigt in De Telegraaf dat Ajax contact op zal nemen met Adriaanse. 'We hebben een shortlist opgesteld en Co staat daarop. Hij zal op korte termijn worden gepolst. Er is nog geen volgorde bepaald. Pas na de gesprekken met alle kandidaten hebben we een nummer een, twee, drie, enzovoort.'

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Jöhnk » di mei 12, 2009 11:40 am

brigade zuid schreef:Alles wijst er op dat Co het wordt.. :tranen.gif:
:tranen.gif:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door LucaS » di mei 12, 2009 11:42 am

:cheer.gif:
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door El Clavo » di mei 12, 2009 11:44 am

Ik zou er ook blij mee zijn. Ik blijf erbij dat hij destijds geen eerlijke kans heeft gehad.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door gaizka » di mei 12, 2009 11:52 am

Apart om te zien hoe de meningen hier verdeeld zijn, ikzelf ben positief. Zeker in combi met Frank de Boer.

Iemand die Willem 2 in de CL kan krijgen en AZ in de halve finale van de uefa cup is gewoon een zeer goede trainer.

Zat trouwens te denken: als Co over 2 a 3 jaar klaar is bij Ajax kan Louis hem mooi opvolgen!

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Beloki » di mei 12, 2009 11:54 am

Jöhnk schreef:
brigade zuid schreef:Alles wijst er op dat Co het wordt.. :tranen.gif:
:tranen.gif:
:tranen.gif:
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Jim » di mei 12, 2009 12:01 pm

LucaS schreef::cheer.gif:
Lucas is weer eens blij. Net zoals bij de eerste aanstelling van Adriaanse, en met de benoemingen van Blind en Van Basten. En Lucas maar juichen. Het is hem van harte gegund.
Vraag me echter intussen wel af of de andere Ajax-supporters wel zo blij met Lucas' zoveelste vreugdedansje moeten zijn. Nuchter in ogenschouw nemend wat ze Ajax allemaal hebben gebracht. Wens Ajax en haar supporters in ieder geval veel sterkte.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Lionel » di mei 12, 2009 12:02 pm

Ik vind het geen slechte zet maar dan wil ik wel weten wie de assistent wordt. Vind dat wel belangrijk, zeker als de resultaten misschien wat minder worden is het belangrijk dat Co + co wel de steun krijgen van het publiek en bestuur.

Co is natuurlijk geen slechte trainer al heeft hij ook zo zn kuren. Veel hangt ook af wat voor aankopen er komen. Co moeten we natuurlijk niet het alleenrecht geven om aankopen te doen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door jabu » di mei 12, 2009 12:20 pm

Jim schreef:
LucaS schreef::cheer.gif:
Lucas is weer eens blij. Net zoals bij de eerste aanstelling van Adriaanse, en met de benoemingen van Blind en Van Basten. En Lucas maar juichen. Het is hem van harte gegund.
Vraag me echter intussen wel af of de andere Ajax-supporters wel zo blij met Lucas' zoveelste vreugdedansje moeten zijn. Nuchter in ogenschouw nemend wat ze Ajax allemaal hebben gebracht. Wens Ajax en haar supporters in ieder geval veel sterkte.
Dat hangt natuurlijk geheel af van de criteria die je aan een trainer van Ajax stelt. Als je op korte termijn successen wilt en minder waarde hecht aan het trouw blijven aan de identiteit van Ajax, dan steekt jouw idool er tov andere recente trainers met kop en schouders bovenuit. Als je bereidt bent verder te kijken dan de korte termijn en vooral veel waarde hecht aan de wijze waarop een trainer bij Ajax te werk dient te gaan, dan moet je het uitblijven van succes op de korte termijn voor lief nemen en een trainer de tijd gunnen.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13443
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Nihad » di mei 12, 2009 12:34 pm

Gelukkig zijn alle anti-Co spandoeken nog bewaard gebleven. Mijn god, wat heeft Zuid toen vol gehangen.

Afbeelding
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Thom » di mei 12, 2009 12:40 pm

LucaS schreef::cheer.gif:
Ik deel Lucas' vreugde volledig. Alleen Louis of Guus Hiddink had ik liever gehad, maar ik ben al zeer blij als Co terugkomt. Met Frank de Boer lijkt me een goed idee.

GO CO!!!
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Kowalczyk » di mei 12, 2009 12:49 pm

Boabdil schreef:Gelukkig zijn alle anti-Co spandoeken nog bewaard gebleven. Mijn god, wat heeft Zuid toen vol gehangen.

Afbeelding
Nou en?

Andere tijd, andere club, andere mensen - kortom: irrelevant.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13443
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Nihad » di mei 12, 2009 12:51 pm

Nee, hoor. Adriaanse is voor geen meter verandert. Wordt niets.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gesloten