Marcel Keizer - De ex-trainer

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Iniesta » zo jul 30, 2017 9:42 am

Voor iemand die altijd prat gaat op feiten, vloog hij wel duidelijk uit de bocht met zn zware training, hoogte en ramadan!
Zou me niks verbazen dat hij het wel bedoelde als aanval richting media, vind het ook dan nog steeds bedroevend om deze situatie voor je eigen aandacht te gebruiken.
Daarbij, als de hele wereld je text op een bepaalde manier uitlegt, mag je eerst wel eens naar jezelf kijken in plaats van kritiek te geven op degenen die het zo begrepen hebben.
Als hij zich iets normaler zou opstellen, had hij een beduidend betere invloed op Nederlands voetbal gehad. Ben het vaak wel eens met zijn kritiek op trainingsmethoden en lage opleidingsniveau in top van voetbal.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34436
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Ramona » zo jul 30, 2017 10:08 am

Kan me in dit stukje van Menno wel vinden op Twitter:
Raymond Verheijen strikes again... #Ajax #Nouri

De inspanningsfysioloog Raymond Verheijen heeft zojuist de tweet afgevuurd waarvan je hoopte dat hij hem niet zou plaatsen, uit elementair fatsoen bijvoorbeeld.

Maar we kennen 's mans narcistische trekken en dus deed hij het toch:

"Sprak @FreekJansenVI met Ajax coach Keizer ook over ramadan, harttest, slaappillen, 30+ graden Celsius, 1000m hoogte & overtraining?"

Om te beginnen kloppen die 'feiten' niet. De Ramadan eindigde op 24 juni, de wedstrijd was op 8 juli, twee volle weken later. Nouri's harttest was goed. Ajax speelde niet op 1000 meter hoogte, maar op minder dan 650 meter. Nouri was niet overbelast, want hij had wegens een enkelblessure twee dagen niet getraind.

Zelfs als dit zuiver inhoudelijk relevante vragen zouden zijn (inspanningsfysiologie is mijn vak niet), dan nóg is het onheus, onkies, beschamend en boosaardig om het op deze manier te insinueren, effe via Twitter, en dan ook nog in twee talen (want hij plaatste dezelfde aantijging ook in het Engels).

Dan ben je niet bezig met waarheidsvinding of het belang van je vakgebied of wat dan ook; dan ben je gewoon je eigen narcistische showtje aan het opvoeren. Pure eigenpijperij, terwijl hij er niet bij was, de verantwoordelijken niet heeft gesproken over hoe in Oostenrijk gewerkt is en onmogelijk kan weten waardoor Nouri's hartfalen werd veroorzaakt.

Als je dan de sociale media als zeepkist kiest om Marcel Keizer onverantwoord handelen aan te wrijven... dan ben je echt een belabberd exemplaar hoor. Te gênant voor woorden

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33688
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door zeux » zo jul 30, 2017 11:06 am

De tweet van Verheyen is zonder meer insinuerend en daarmee ongelooflijk fout. Zeker als hij ook nog op basis van verkeerde feiten insinueert.

Waar ik zelf inmiddels wel benieuwd naar ben, is in hoeverre er door Ajax een soort van medische reconstructie is gemaakt. Niet om 'schuldigen' te vinden, maar om te voorkomen - stel dàt de trainingscondities een rol speelden - dat het ooit weer gebeurt, voor zover dat zou kunnen.
Ik geloof niet dat ik die analyse nog ergens ben tegengekomen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13430
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Arthur » zo jul 30, 2017 11:13 am

zeux schreef: Waar ik zelf inmiddels wel benieuwd naar ben, is in hoeverre er door Ajax een soort van medische reconstructie is gemaakt. Niet om 'schuldigen' te vinden, maar om te voorkomen - stel dàt de trainingscondities een rol speelden - dat het ooit weer gebeurt, voor zover dat zou kunnen.
Ik geloof niet dat ik die analyse nog ergens ben tegengekomen.
Ik ben bang dat je hiermee nogal overschat wat er mogelijk is met onze medische kennis. Je kunt niet Nouri's lichamelijke situatie van voor het hartfalen compleet reconstrueren. Ook kun je niet gevolg en oorzaak op basis van één geval bepalen. Daar heb je statistieken, kansberekeningen en vele vergelijkbare gevallen voor nodig.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33688
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door zeux » zo jul 30, 2017 12:25 pm

Arthur schreef:
zeux schreef: Waar ik zelf inmiddels wel benieuwd naar ben, is in hoeverre er door Ajax een soort van medische reconstructie is gemaakt. Niet om 'schuldigen' te vinden, maar om te voorkomen - stel dàt de trainingscondities een rol speelden - dat het ooit weer gebeurt, voor zover dat zou kunnen.
Ik geloof niet dat ik die analyse nog ergens ben tegengekomen.
Ik ben bang dat je hiermee nogal overschat wat er mogelijk is met onze medische kennis. Je kunt niet Nouri's lichamelijke situatie van voor het hartfalen compleet reconstrueren. Ook kun je niet gevolg en oorzaak op basis van één geval bepalen. Daar heb je statistieken, kansberekeningen en vele vergelijkbare gevallen voor nodig.
Ik las ergens dat Nouri anderhalve week voor het fatale moment medisch uitgebreid is gekeurd. '100 % in orde' was het oordeel. In Nieuwsuur kwam een Belgische arts aan het woord die vertelde dat van UEFA/FIFA iedere speler die meedoet aan een groot toernooi grondig onderzocht moet worden met hartfilmpjes, hartecho's, enz. Heeft Nouri dit soort onderzoeken ook gehad? Dan is er in ieder geval veel meer 'data' beschikbaar dan bij een gemiddelde sporter die dit overkomt.
Het zal goed kunnen dat de precieze oorzaak nooit op tafel komt - of uit privacy-overwegingen niet gedeeld wordt -, maar ik vind het ook moeilijk te geloven dat met de huidige kennis van de medische wetenschap niet in ieder geval de richting van een oorzaak gevonden kan worden. Ik sta altijd versteld van wat medisch allemaal kan. En volgens mij wordt nu juist naar het hart en de gedragingen daarvan heel veel onderzoek gedaan, ook om problemen in een vroegtijdig stadium aan te kunnen zien komen.

Misschien is het nog te vroeg om over de oorzaak na te denken, het is zo vers, de pijn zo groot, maar uiteindelijk is iedereen er volgens mij bij gebaat als er in ieder geval iets van een analyse komt. Zodat je eventueel aan preventie kunt doen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door 999 » zo jul 30, 2017 5:10 pm

Persoonlijk denk ik dat je kan reconstrueren tot je een ons weegt, maar mijn mening is dat dit iedereen kan overkomen of je nu een " top fitte " sporter bent, of " gewoon " iemand.Helaas is elke test een moment opname, na een test of onderzoek kan het gewoon weer heel anders zijn.Geloof me, ik heb genoeg personen in mijn omgeving die zoiets hebben meegemaakt.Test op kanker, volledig gezond niks aan de hand, enkele weken later een heel ander verhaal.Of bloeddruk jaren lang 236 te hoog, ze gingen zelfs andere bloeddrukmeters halen omdat ze dachten dat ze kapot waren.Nooit niks gemerkt, zelfs niet bij langdurige zware inspanning.

Voor mij is dit hoe betrekkelijk alles is, ook w.b. gezondheid.Sommige delen van je lichaam hebben elkaar nodig, een hapering in dat circuit kan grote trieste fatale gevolgen hebben, zoals met Nouri.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door mattie » zo aug 06, 2017 10:21 am

Na het debacle van Nice thuis mag het duidelijk zijn dat Keizer niet de trainer is die Ajax verder helpt..
Zoals hij Younes laat staan en Veldman aanvoerder maakt.. Deze 2 maken Ajax zwakker ipv sterkter
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door 999 » zo aug 06, 2017 10:58 am

Youness begrijp ik wel, zoveel alternatief is er niet.Veldman als aanvoerder heb ik nooit begrepen.

wimpey
Berichten: 52060
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door wimpey » zo aug 06, 2017 11:46 am

Weet dat ie Duitser is, maar da's geen reden om z'n achternaam met dubbel s te spellen. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Khraa » zo aug 06, 2017 1:24 pm

Ik las ergens dat de tactiek van Keizer met betrekking tot de buitenspelers is dat ze sneller naar binen moeten trekken. Ik hoop niet dat dit de waarheid is, want dan krijgen we weer een kluit spelers in de 16 en middenvelders die elkaar de bal gaan toespelen. The return of the middenveld-rondo.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

GangstaRiB
Berichten: 16883
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door GangstaRiB » zo aug 13, 2017 8:00 am

Hebben we al een wedstrijd onder Keizer gewonnen? De man heeft de wind bepaald tegen gehad, denk aan de hele situatie rond Nouri, maar wat heeft het TH ertoe doen besluiten dat dit de kandidaat was om Bosz op te volgen? Een lichtgewicht die het de leiding van deze club makkelijk maakt, want hij hoeft helemaal geen versterkingen. Alles wat in Jong Ajax loopt moet kunnen doorstromen. Bosz haalde op eigen titel Traoré, die zag er wel het belang van in. Amateur night in de Arena... alweer.

Lionel
Berichten: 47589
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Lionel » zo aug 13, 2017 8:06 am

Keizer wilt toch versterking?

Ik ben zijn wissels en plan B wel zat. En Younes.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11440
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Toppie » zo aug 13, 2017 8:35 am

Keizer is eind deze maand weg

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10318
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door WP_Legend » zo aug 13, 2017 8:41 am

Ja heb er ook niet al te veel vertrouwen in, misschien dat Bosz dan ook al weg is....

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11440
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Toppie » zo aug 13, 2017 9:12 am

Ik zie Ten Hag liever komen :blush.gif:

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Gaizka1985 » zo aug 13, 2017 9:42 am

Toppie schreef:Ik zie Ten Hag liever komen :blush.gif:
Daar was/ben ik ook voorstander van, vrees dat het seizoen al voorbij is voordat het goed en wel begonnen is.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door brigade zuid » zo aug 13, 2017 9:48 am

Het gaat niet gebeuren maar als Ajax slim is trekken ze vandaag de stekker er nog uit, dit gaat niks worden, scholletje 2.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 13, 2017 9:48 am

Mwah, we hebben een dramatische start met Appie, uitschakeling CL, transferperiekelijke en verlies eerste competitie wedstrijd. Ook geen makkelijke start voor de trainer.

Hij moet gewoon de kans krijgen. De club moet ervoor zorgen dat er een goed team staat, zodat het daar niet aan kan liggen. Probleem is de publieke opinie en de druk die naast de problemen erbij komen. Dit zal voor Keizer allemaal nieuw zijn. Belangrijk is dat het technisch hart hem nu volop steunt (in de media en met de beschikbare spelers (kwaliteit)).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Giacomo Puccini » zo aug 13, 2017 10:16 am

Ik ben bang dat Keizer deze zware taak niet aankan. Met name gebaseerd op zijn magere CV trouwens. Een trainer met een grote naam mag een stroeve start maken, maar waar is op gebaseerd dat Keizer dit allemaal ten goede zal weten te keren? Deze trainer heeft vooral bij clubs op het niveau van Telstar gezeten, en is dus gewend om te verliezen. Hij is al blij dat hij met spelers van dit gewedige niveau mag werken, maar nu moet hij een crisis managen bij de grootste club van NL, hoe gaat dit hem af? Eindexamen tegen Rosenborg....

Niet dat we nu iets kunnen veranderen, dus hopelijk gaat hij snel het ongelijk van de sceptici bewijzen.
Ajax!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33688
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door zeux » zo aug 13, 2017 10:23 am

Ajaciedjuh schreef:Mwah, we hebben een dramatische start met Appie, uitschakeling CL, transferperiekelijke en verlies eerste competitie wedstrijd. Ook geen makkelijke start voor de trainer.
De dramatische start begon al bij het snelle vertrek van Bosz, vanwege verschil van mening met leden van het TH.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 19035
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Yopii » zo aug 13, 2017 10:32 am

Kan me haast niet voorstellen dat het iets wordt. Heb nog niets van hem gezien waarvan ik denk: hé, hierbij doet hij me denken aan een toptrainer.

Ik geloof best dat selectiespelers vorig seizoen het fijn vonden dat ze met die aardige oom Marcel mee mochten als ze door die vervelende trainer Bosz wissel waren gezet. Dat maakt oom Marcel niet meteen geschikt voor het grote werk.

Bij de verwerking van het drama met Appie vond ik hem flets, geen leider. Hoe hard het ook klinkt, voetbal is topsport. De trainer moet zorgen dat de knop z.s.m. omgaat. Hij had bijvoorbeeld Donny van de Beek tegen zichzelf moeten beschermen door ervoor te zorgen dat hij even geen interviews gaf. Nu ging het maar door (niet alleen met Donny) en is de hele voorbereiding in het water gevallen.


Meer in het algemeen: de discipline van vorig seizoen lijkt snel verdwenen. Zowel op het veld (tactische puinhoop) als buiten het veld (opmerkingen van mijnheer de Aanvoerder).

Hij doet inderdaad aan Scholletje denken: veel vriendjes binnen de club, maar geen charisma, geen CV en geen daadkracht. (Dit onder voorbehoud, want we zijn pas anderhalve maand op weg. Het kan natuurlijk zijn dat hij zich herpakt.)

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Demosthenes » zo aug 13, 2017 10:46 am

Meer in het algemeen: de discipline van vorig seizoen lijkt snel verdwenen. Zowel op het veld (tactische puinhoop) als buiten het veld (opmerkingen van mijnheer de Aanvoerder).
Het druk zetten zou geïntensiveerd worden, maar in de praktijk ziet het er anders uit. Vorig seizoen waren er niet van die grote gaten rond het middenveld, zowel naar voren als naar achteren, het gaat om het spelletje en dat ziet er een stuk minder uit, dit seizoen (en helaas ook vorig seizoen bij JA, al heb ik dar alleen maar samenvattingen van gezien) zal de waarde van spelers sterk dalen, zeker als je niet Europees speelt.
Hij doet inderdaad aan Scholletje denken: veel vriendjes binnen de club, maar geen charisma, geen CV en geen daadkracht. (Dit onder voorbehoud, want we zijn pas anderhalve maand op weg. Het kan natuurlijk zijn dat hij zich herpakt.)
Ik neem aan dat Blind wordt bedoeld, maar die vergelijking vind ik mank gaan. Ik vond Blind ook mislukt als trainer van de A1, Keizer is niet mislukt als trainer van JA. Blind solliciteerde zelf naar een functie in de Ajaxtop, waar Keizer eerlijk (en slim?) zei dat hij liever eerst een jaar als assistent bij het eerste zou zijn betrokken. Voor mij een duidelijk verschil qua persoon en 1 1/2 maand onderweg, klopt maar wanneer wordt de knoop doorgehakt?

Overmars moet trouwens nu toch wel gaan investeren, Klaassen 27 miljoen, Sanchez 40 miljoen (als de transfer door gaat), Riedewald bijna negen, Tete vijf à zes miljoen, Clement 1 miljoen, bij elkaar ruim 80 miljoen en er is pas 3,6 miljoen van uitgegeven.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door InnerHarbour » zo aug 13, 2017 11:29 am

Hoe minder Overmars uitgeeft hoe groter zijn bonus. :hypocrite.gif:
YNWA

GangstaRiB
Berichten: 16883
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door GangstaRiB » zo aug 13, 2017 11:38 am

Yopii schreef:Kan me haast niet voorstellen dat het iets wordt. Heb nog niets van hem gezien waarvan ik denk: hé, hierbij doet hij me denken aan een toptrainer.

Ik geloof best dat selectiespelers vorig seizoen het fijn vonden dat ze met die aardige oom Marcel mee mochten als ze door die vervelende trainer Bosz wissel waren gezet. Dat maakt oom Marcel niet meteen geschikt voor het grote werk.

Bij de verwerking van het drama met Appie vond ik hem flets, geen leider. Hoe hard het ook klinkt, voetbal is topsport. De trainer moet zorgen dat de knop z.s.m. omgaat. Hij had bijvoorbeeld Donny van de Beek tegen zichzelf moeten beschermen door ervoor te zorgen dat hij even geen interviews gaf. Nu ging het maar door (niet alleen met Donny) en is de hele voorbereiding in het water gevallen.


Meer in het algemeen: de discipline van vorig seizoen lijkt snel verdwenen. Zowel op het veld (tactische puinhoop) als buiten het veld (opmerkingen van mijnheer de Aanvoerder).

Hij doet inderdaad aan Scholletje denken: veel vriendjes binnen de club, maar geen charisma, geen CV en geen daadkracht. (Dit onder voorbehoud, want we zijn pas anderhalve maand op weg. Het kan natuurlijk zijn dat hij zich herpakt.)
Eens om hem de tijd te geven, maar de voortekenen zijn niet best. Tegen Nice deed hij in de eerste wedstrijd een goede zet, de tweede wedstrijd werd hij tactisch te kijk gezet. Ik heb de wedstrijd tegen Heracles niet gezien, maar zo te lezen is het een repeterend patroon. Zodra de tegenstander een tegenzet doet, raakt hij in de war. En het is lullig voor hem, maar hij zit op de hoogste positie bij de grootste club van NL. En haar supporters wachten al weer een aardig tijdje op een kampioenschap. Tevens heeft deze club de meeste middelen om hier iets aan te doen.
Dus Keizer moet presteren. Tot nu toe nog geen officiële wedstrijd gewonnen.
Ajax had echt een goede keuze gedaan met Bosz, eindelijk iemand buiten het ons-kent-ons kringetje gezocht. Maar nu trekken ze zich weer terug achter de dijken.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door 999 » zo aug 13, 2017 11:50 am

Yopii schreef:Kan me haast niet voorstellen dat het iets wordt. Heb nog niets van hem gezien waarvan ik denk: hé, hierbij doet hij me denken aan een toptrainer.

Ik geloof best dat selectiespelers vorig seizoen het fijn vonden dat ze met die aardige oom Marcel mee mochten als ze door die vervelende trainer Bosz wissel waren gezet. Dat maakt oom Marcel niet meteen geschikt voor het grote werk.

Bij de verwerking van het drama met Appie vond ik hem flets, geen leider. Hoe hard het ook klinkt, voetbal is topsport. De trainer moet zorgen dat de knop z.s.m. omgaat. Hij had bijvoorbeeld Donny van de Beek tegen zichzelf moeten beschermen door ervoor te zorgen dat hij even geen interviews gaf. Nu ging het maar door (niet alleen met Donny) en is de hele voorbereiding in het water gevallen.


Meer in het algemeen: de discipline van vorig seizoen lijkt snel verdwenen. Zowel op het veld (tactische puinhoop) als buiten het veld (opmerkingen van mijnheer de Aanvoerder).

Hij doet inderdaad aan Scholletje denken: veel vriendjes binnen de club, maar geen charisma, geen CV en geen daadkracht. (Dit onder voorbehoud, want we zijn pas anderhalve maand op weg. Het kan natuurlijk zijn dat hij zich herpakt.)
Yep, kan ik me wel in vinden.Veel eilandjes, alleen met zichzelf bezig ( voor de eigen transfer ) , en een aanvoerder die meer dan zat heeft om zichzelf staande te houden ...

Herpakken doe je met een uitgebalanceerde basis elf, dat is dit elftal op dit moment zeker niet.

Plaats reactie