De Marco van Basten-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do nov 13, 2008 3:39 pm

Je vergeet weer eens de nuance in het quoten van van Basten:

'Hij heeft maandag voor het eerst sinds zijn blessure weer een helftje bij Jong Ajax gevoetbald. Hij moet zich daar nu eerst bewijzen'.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13430
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » do nov 13, 2008 3:40 pm

Ik ben het met Joey eens dat Van Basten zijn zinnen zo zorgvuldig moet formuleren dat ook types als Joey hem er niet op kunnen aanvallen :ajaxsmiley.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do nov 13, 2008 3:47 pm

Tja Arthur, als 'een type als joey' hem al kan afschieten, moet je nagaan hoe hij dan afgeschoten wordt door pers en publiek als Ajax toevallig een paar keer achter elkaar verliest... Een trainer moet altijd zijn woorden zorgvuldig kiezen. Denk maar aan Adriaanse met zijn paard en zijn ruiter.

@Luuk: dan citeer ik deze, hier al eerder door Peter geplaatst:
''Als speler van Jong Ajax moet je een plek in het eerste verdienen''
Ik vind dit duidelijk genoeg. Spelers van Jong Ajax moeten hun plek in het eerste in Jong Ajax verdienen. Zegt hij over Bodul. Maar hoe moet dat dan met spelers van de A1, die op een niveau spelen dat de spelers van Jong Ajax allang ontgroeid zijn?
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do nov 13, 2008 4:03 pm

Darko Bodul komt nog niet in aanmerking voor een plaats in de A-selectie. 'Als speler van Jong Ajax moet je een plek in het eerste verdienen', zei Van Basten over de spits. 'Hij heeft maandag voor het eerst sinds zijn blessure weer een helftje bij Jong Ajax gevoetbald. Hij moet zich daar nu eerst bewijzen'.

Dit is de volledige quote op Ajax showtime. Volkomen terecht. Je moet een plaats bij het eerste verdienen in het team war je speelt. Dat kan niet als je zes weken niet hebt gespeeld. Dat is zo'n beetje waar de opmerking van van basten op neerkomt. En gelijk heeft hij
I think I lost my fucking headache

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do nov 13, 2008 4:05 pm

joey schreef:Tja Arthur, als 'een type als joey' hem al kan afschieten, moet je nagaan hoe hij dan afgeschoten wordt door pers en publiek als Ajax toevallig een paar keer achter elkaar verliest... Een trainer moet altijd zijn woorden zorgvuldig kiezen. Denk maar aan Adriaanse met zijn paard en zijn ruiter.
Dus als media en supporters een opmerking compleet uit hun verband en context rukken, is degene die de opmerking heeft gemaakt degene die het verweten moet worden? Eigenaardig
I think I lost my fucking headache

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » do nov 13, 2008 4:06 pm

Hij is gewoon meer gecharmeerd van Zeegelaar dan van de andere spelers in Jong Ajax.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do nov 13, 2008 4:07 pm

Ik vind het ook bijzonder dat je vindt, Joey, dat Sulejmani nog niet mag worden opgesteld in het eerste, maar Bodul, die net een paar minuten heeft gemaakt, zou wel opgesteld moeten worden.
I think I lost my fucking headache

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do nov 13, 2008 4:09 pm

Van Basten koopt 'duurste huis Amsterdam' Van een onzer verslaggeefsters


AMSTERDAM - Marco van Basten heeft misschien wel het duurste huis van Amsterdam gekocht. Het herenhuis aan de Oranje Nassaulaan in Oud-Zuid, waarvan de vraagprijs op 6,8 miljoen euro was vastgesteld, staat sinds 10 oktober van dit jaar op naam van de voormalige bondscoach.

Wat hij uiteindelijk heeft betaald, is niet bekend, maar uit het Kadaster blijkt dat Van Basten een hypotheek van 6,5 miljoen euro heeft afgesloten. Volgens de verkopend makelaar, Arnold Postma van Broersma Makelaars, is het het duurste pand dat dit jaar verkocht is in Amsterdam en is het überhaupt één van de duurste panden van de hoofdstad.

"Ik kan niet zo snel een gebouw bedenken dat mogelijk nog meer waard is", zegt hij. Op dit moment staat er nog een voormalig schoolgebouw aan de Nicolaas Maesstraat te koop voor 5,9 miljoen, maar volgens Postma is die vraagprijs te hoog. Daarop volgt een vrijstaande villa op De Borcht voor 5,8 miljoen. Volgens Postma was het herenhuis, gebouwd in 1925 en ontworpen door architect M.J. Granpré Molière, voor de verkoop eigendom van een artsenfamilie. "Het pand was veertig jaar in familiebezit. Door het overlijden van de laatste bewoner kwam het op de markt. De familie wilde het niet langer behouden." En denk nu niet dat zo'n duur huis lang te koop staat. Slechts twee à drie maanden is het op de markt geweest voor Van Basten zijn oog erop liet vallen.

Parkeerplekken

Het huis heeft zo'n zeshonderd vierkante meter woonoppervlak en over parkeerdruk hoeft het gezin Van Basten zich ook geen zorgen te maken, het beschikt over een eigen parkeerplaats. De tientallen meters diepe tuin grenst aan het Vondelpark en vanuit zijn slaapkamer kan de Ajax-trainer uitkijken over de vijver in het groene park.
wat je moet die info moet... kweet niet, maar ach...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do nov 13, 2008 4:12 pm

Heb een foto van het huis gezien, vind het zeker voor dat geld er helemaal niet mooi uitzien, wel een toplocatie dat dan weer wel.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do nov 13, 2008 4:18 pm

LucaS schreef:Darko Bodul komt nog niet in aanmerking voor een plaats in de A-selectie. 'Als speler van Jong Ajax moet je een plek in het eerste verdienen', zei Van Basten over de spits. 'Hij heeft maandag voor het eerst sinds zijn blessure weer een helftje bij Jong Ajax gevoetbald. Hij moet zich daar nu eerst bewijzen'.

Dit is de volledige quote op Ajax showtime. Volkomen terecht. Je moet een plaats bij het eerste verdienen in het team war je speelt. Dat kan niet als je zes weken niet hebt gespeeld. Dat is zo'n beetje waar de opmerking van van basten op neerkomt. En gelijk heeft hij
Was allemaal waar geweest, als hij die algemene opmerking niet had gemaakt over spelers van Jong Ajax die hun plek moesten verdienen. Het geldt dus niet alleen voor Bodul. Ik neem tenminste aan dat het zo bedoeld is, want met Van Basten weet je het nooit. Hij zegt de ene dag dit en de andere dag dat.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do nov 13, 2008 4:21 pm

Het lijkt me iets voor het open-deuren-topic, als een trainer zegt dat een speler een plaats bij het eerste moet verdienen. Ik snap werkelijk niet wat met die opmerking an sich mis kan zijn. Mbt Bodul was de opmerking genuanceerder, eerste de algemene opmerking, vervolgens in een adem dat Bodul net terug is en zich dus in jong-Ajax dient te bewijzen. Werkelijk geen speld tussen te krijgen
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do nov 13, 2008 4:24 pm

Zeegelaar heeft het wél verdiend? Op dat niveau?

Van Basten neemt wie hij goed vindt en wie hij denkt te kunnen gebruiken. Niets mis mee, maar hang dan geen lulpraatjes op.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do nov 13, 2008 4:26 pm

joey schreef:
''Als speler van Jong Ajax moet je een plek in het eerste verdienen''
Ik vind dit duidelijk genoeg. Spelers van Jong Ajax moeten hun plek in het eerste in Jong Ajax verdienen. Zegt hij over Bodul. Maar hoe moet dat dan met spelers van de A1, die op een niveau spelen dat de spelers van Jong Ajax allang ontgroeid zijn?
Joey, jij weet toch ook dat de echte toptalenten vaak in een keer vanuit de A1 hun debuut maken? Het is dus vrij logisch dat spelers uit de A-jeugd ook tegenwoordig hun plek in het eerste kunnen verdienen met prestaties in de competitie. Net zoals spelers van Jong Ajax hun plek kunnen verdienen met prestaties bij Jong Ajax. Geen van deze beweringen zijn volgens mij onjuist en geen van allen is in strijd met wat Van Basten zegt.

PS Je kan het natuurlijk ook zo zien: spelers van Jong Ajax hebben eigenlijk een extra stap nodig om het profvoetbal te bereiken. De echte toptalenten halen immers vanuit de A-jeugd het eerste. Spelers van Jong Ajax moeten dus extra hard hun best doen om erbij te komen, want ze hebben wat 'goed te maken'.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » do nov 13, 2008 4:27 pm

Zeegelaar heeft het laten zien in de A1. Er zitten weinig kwaliteitsverschil tussen de a-competitie en de beloftencompetitie dus zo gek is het niet dat zeegelaar werd doorgeschoven. Daarbij schuiven de echt grote talenten voor mijn gevoel altijd direct door vanaf de A-junioren.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do nov 13, 2008 4:29 pm

Hij hangt geen lulpraatjes op hoor, je hebt gewoon geen zin om hem te begrijpen.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do nov 13, 2008 5:10 pm

Benji schreef:Zeegelaar heeft het laten zien in de A1. Er zitten weinig kwaliteitsverschil tussen de a-competitie en de beloftencompetitie.
Dat klopt niet, het verschil is aanzienlijk.

Jij bent een slimmerik, Thomas, maar zo ver heeft Van Basten niet doorgeredeneerd, dat weet jij zelf ook wel. Hij heeft in het ene geval dit gedaan en in het andere geval dat. Het zou me niet eens verbazen als Bodul zondag alsnog bij de wedstrijdselectie zit, want het experiment met Sno was tegen Volendam geen succes.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41080
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do nov 13, 2008 5:41 pm

Dat is dan overigens wel weer een plus aan V.Basten. Hij is niet te beroerd om terug te komen op zijn mening als blijkt dat hij er naast zat.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do nov 13, 2008 5:42 pm

LucaS schreef:Hij hangt geen lulpraatjes op hoor, je hebt gewoon geen zin om hem te begrijpen.
Denk je een beetje om de sfeer Lucas. :icon_wink.gif:

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do nov 13, 2008 7:07 pm

Hij heeft er wel gelijk mee. Joey is waar mogelijk (meestal overigens niet mogelijk) op zoek naar dingen die hij Van Basten kan verwijten.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33942
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do nov 13, 2008 7:23 pm

Joey is gewoon kritisch op Van Basten, en terecht. Er hangt heel veel van zijn functioneren af.

Ik moet zeggen dat ik niet ondersteboven ben van het tactisch inzicht van Van Basten (en Van 't Schip en Witschge), hij moet wel erg vaak corrigeren.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Mr. Ajax
Berichten: 14563
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » do nov 13, 2008 7:32 pm

Duke schreef:Joey is gewoon kritisch op Van Basten, en terecht. Er hangt heel veel van zijn functioneren af.

Ik moet zeggen dat ik niet ondersteboven ben van het tactisch inzicht van Van Basten (en Van 't Schip en Witschge), hij moet wel erg vaak corrigeren.

Helemaal mee eens, en ik heb daarnaast ook een heleboel kritiek op Van Basten op verschillende vlakken, maar joey maakt zichzelf gewoon belachelijk hoor. Heeft niks met kritiek meer te maken.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do nov 13, 2008 7:36 pm

Jabu schreef:Hij heeft er wel gelijk mee. Joey is waar mogelijk (meestal overigens niet mogelijk) op zoek naar dingen die hij Van Basten kan verwijten.
Ach en anderen zitten weer vuistdiep in Marco.. het is van beide kanten.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47981
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do nov 13, 2008 8:36 pm

Thomas schreef:Daarmee zegt hij dus niet dat je je in Jong Ajax moet bewijzen en dat je dat niet kan doen in de A1. Hij zegt dat als je in Jong Ajax speelt, je je daar moet bewijzen om een kans bij het eerste te komen. Blijkbaar hebben Bodul en Castillion dat in zijn ogen niet gedaan, terwijl Zeegelaar wel indruk heeft gemaakt in de A1 en afgelopen maandag in Jong Ajax.
Mag ik je er even op wijzen dat Zeegelaar in de 72e minuut inviel. Niet om lullig te zijn, maar toen was Marco van Basten al weg zo lees ik in de verslagen. Prima dat die jongen in 18 minuten blijkbaar een grote indruk heeft achtergelaten. Blijkbaar maak je daar al indruk zonder dat hij het ziet. :smallgrin.gif:

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » do nov 13, 2008 9:10 pm

brigade zuid schreef:
Jabu schreef:Hij heeft er wel gelijk mee. Joey is waar mogelijk (meestal overigens niet mogelijk) op zoek naar dingen die hij Van Basten kan verwijten.
Ach en anderen zitten weer vuistdiep in Marco.. het is van beide kanten.
We hebben het hier over een deepeetje? :blush.gif:
Bertje for President!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13411
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do nov 13, 2008 10:03 pm

Joey heeft gewoon gelijk. Van Basten bakt er tot nu weinig van.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Plaats reactie