Sjaak Wolfs (76) overleden

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma nov 17, 2008 9:38 pm

Beloki schreef:Jij zat duidelijk niet in het stadion. Die boeren begonnen met juichen, toen begonnen enkele terug te schelden. Toen begon heel nazi-psv te juichen en te sissen.
Mwah vond toch ook wel dat sommige AJAX supporters schuldig waren hoor.. toen het nog relatief stil was.. hoorde ik er keihard 1tje brullen.. kankerboeren!!!... en na mijn idee kwam er toen reactie vanuit het psv vak..

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rednose » ma nov 17, 2008 9:57 pm

Beloki schreef:Doe ik. Blijf jij dan maar slap lullen over je gloeilampjes.
Gewoon een vraag, stel dat het omgekeerd was geweest, weet je zeker dat de Ajaxsupporters zich hadden gedragen?
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik vrees dat (een groepje!!!, dus zeker niet allemaal) het niet echt stil was gebleven.
Ik heb zomaar het idee dat een deel van de harde kern van veel clubs, inclusief Ajax, verdomd weinig beschaving heeft.

Natuurlijk moet je kwaad zijn op het gebrek aan respect, maar laten we ook naar onze eigen club kijken.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41048
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma nov 17, 2008 10:04 pm

Dit is ook niet een probleem van één club. Het gebeurd overal. De ene keer wat extremer dan de andere keer. Maar een echte minuut stilte heb ik in Nederland zelden meegemaakt.

Maar goed. Eigenlijk vind ik het een beetje zonde als we het in Sjakie zijn topic alleen maar over dit respectloze gedrag hebben. Op AN kwam ik een oproep tegen van AFCA.nl:

Laatste eerbetoon Sjakie Wolfs

Via deze weg willen wij een ieder die de geschiedenis van Ajax een warm hart toedraagt oproepen om massaal afscheid te nemen van één van de boegbeelden onze club van de laatste 50 jaar, Sjakie Wolfs. Zoals een ieder afgelopen vrijdag ongetwijfeld heeft meegekregen is Sjakie Wolfs op 76-jarige leeftijd overleden.

Afgelopen zondag werd in de ArenA op een zeer passende manier door club, supporters (helaas kon niet iedereen in het stadion zich gedragen) én niet in de laatste plaats spelers en trainers stil gestaan bij dit verlies. De overwinning was voor Sjakie, mooier kon het bijna niet, maar laten we het donderdag compleet maken. Maak tijd vrij om Sjakie nog eenmaal de eer te geven waar hij recht op heeft en nog eenmaal stil te staan bij één van onze grootste ‘Meersche Helden’.

Verzamelen om 13:00 uur bij café ‘Het Praathuis’ De crematie is om 14:00 uur bij de Oosterbegraafplaats.
Tot donderdag!
Nil volentibus arduum

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di nov 18, 2008 10:04 am

Stadionverbod twee PSV-fans na verstoring

EINDHOVEN - Twee supporters van PSV krijgen binnenkort een stadionverbod omdat zij zondagmiddag voor de wedstrijd Ajax-PSV een minuut stilte verstoorden.De minuut stilte werd gehouden ter nagedachtenis aan Sjaak Wolfs, de materiaalman van Ajax die vrijdag overleed. Stewards van PSV konden de twee schuldigen direct aanwijzen.
ED

Hulde! :biggthumpup.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » di nov 18, 2008 10:26 am

Rednose schreef:
Beloki schreef:Doe ik. Blijf jij dan maar slap lullen over je gloeilampjes.
Gewoon een vraag, stel dat het omgekeerd was geweest, weet je zeker dat de Ajaxsupporters zich hadden gedragen?
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik vrees dat (een groepje!!!, dus zeker niet allemaal) het niet echt stil was gebleven.
Ik heb zomaar het idee dat een deel van de harde kern van veel clubs, inclusief Ajax, verdomd weinig beschaving heeft.

Natuurlijk moet je kwaad zijn op het gebrek aan respect, maar laten we ook naar onze eigen club kijken.
En juist met dit soort dingen zie dat de door jou zo bewierookte 'harde kern' meer respect in hun donder heeft dan menig pet of sjaal, dat geldt voor elke club. Dit zijn juist vaak jonge jochies die niet zo vaak in een stadion komen en er dus geen gevoel bij hebben.

J.G.
Berichten: 324
Lid geworden op: za nov 15, 2008 5:25 pm

Bericht door J.G. » di nov 18, 2008 11:34 am

EINDHOVEN - Twee supporters van PSV krijgen een stadionverbod, omdat ze afgelopen zondag bij Ajax-PSV een minuut stilte hebben verstoord. Die werd gehouden vanwege het overlijden van Sjaak Wolfs, de materiaalman van Ajax.
Stewards konden de schuldigen aanwijzen en PSV heeft daarop de twee mannen bij de KNVB aangemeld voor een stadionverbod voor het restant van dit seizoen.
Ik vind het een redelijk zware straf (ondanks dat het enorme klootzakken zijn enz. enz.), juridisch ook niet te houden lijkt mij.

En de Ajacieden die kankerboeren schreeuwden zouden die ook een SV moeten krijgen?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di nov 18, 2008 11:35 am

Ja, misschien moet je dat maar doen. Om een signaal af te geven.
Het stinkt aan alle kanten!

J.G.
Berichten: 324
Lid geworden op: za nov 15, 2008 5:25 pm

Bericht door J.G. » di nov 18, 2008 11:40 am

Maar op basis waarvan dan?

Goed fatsoen? Geen respect tonen? (krijg je dan ook een tramverbod als je niet voor een oude dame op staat?)

Ik begrijp dat psv wil laten zien dat ze hier niet achter staan maar laat ze dan twee dagen in een bejaardentehuis helpen ofzo. Of de wc's in de arena schoonmaken.

En nogmaals hoe leg je dit juridisch uit of is het weer een geval van het zijn voetbalsupporters dus erg gelden andere regels? (één tik uitdelen in het stadion en je staat op opsporing verzocht, als ze dat bij elk incident in de maatschappij zouden doen hebben ze aan 3 kanalen dag en nacht uitzenden niet genoeg)

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » di nov 18, 2008 11:59 am

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 2:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di nov 18, 2008 12:02 pm

Natuurlijk 'scheiden' die PSV supporters zich af. Wat wil je dan, dat zij zich verantwoordleijk voelen? Moet ik me verantwoordelijk voelen voor malloten die in Eindhoven een glasplaat naar benden gooien? Ik dacht het niet
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » di nov 18, 2008 12:13 pm

brigade zuid schreef:
Beloki schreef:Jij zat duidelijk niet in het stadion. Die boeren begonnen met juichen, toen begonnen enkele terug te schelden. Toen begon heel nazi-psv te juichen en te sissen.
Mwah vond toch ook wel dat sommige AJAX supporters schuldig waren hoor.. toen het nog relatief stil was.. hoorde ik er keihard 1tje brullen.. kankerboeren!!!... en na mijn idee kwam er toen reactie vanuit het psv vak..
Dit is ook zoals ik het op televisie heb meegekregen.

Het lijkt me trouwens dat een stadionverbod makkelijk aan te vechten is.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di nov 18, 2008 12:28 pm

Ik weet niet hoe ze het bij PSV doen, maar volgens mij mag Ajax wie dan ook de toegang tot het stadion ontzeggen. Niemand heeft juridisch gezien het recht om de wedstrijden te bezoeken, een stadion is niet de openbare ruimte.
Het stinkt aan alle kanten!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » di nov 18, 2008 12:38 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 2:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di nov 18, 2008 12:41 pm

Hou nou toch op zeg, ik ben op de een of andere manier met heel Nederland verbonden. Moet ik me schuldig voelen om wandaden van Amsterdammers, mensen met blauwe ogen, mensen met een vriendin, atheisten? Ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen daden en als gekken niet eens het fatsoen hebben om een minuut hun muil te houden, heb ik dar 0,0 verantwoordelijkheid voor of binding mee
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di nov 18, 2008 5:59 pm

Inderdaad, zeg. Ik heb niets met mongolen die glasplaten op andere mensen gooien. Net zo min als het gros van de PSV-supporters iets heeft met mensen die geen respect kunnen tonen voor de doden.
brigade zuid schreef:Mwah vond toch ook wel dat sommige AJAX supporters schuldig waren hoor.. toen het nog relatief stil was.. hoorde ik er keihard 1tje brullen.. kankerboeren!!!... en na mijn idee kwam er toen reactie vanuit het psv vak..
Ik zit vlakbij het uitvak en daar begon het. Een paar man maar. Vervolgens kwam de reactie van Ajacieden en ging het helemaal los in het PSV-vak. Die sukkels die bij Ajax begonnen met roepen mogen wat mij betreft ook van de tweede ring worden afgepleurd, maar dat is wat anders.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di nov 18, 2008 6:02 pm

Dat is denk idd ook het verschil, zoals jij zit op noord en Joey ook, dus dan hoor je eerder het uitvak, maar ik zit op zuid en voor mijn gevoel was het uitvak dus vrij stil en hoorde ik opeens een malloot vanaf zuid keihard.. kankerboeren! roepen en toen kwam er een reactie.. maargoed iedereen die er schuldig aan is is een malloot natuurlijk.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di nov 18, 2008 6:09 pm

Precies. Het ging om Wolfs. Niet om PSV-supporters of om Ajax-supporters. Het gaat om individuele malloten, want die zijn er aan beide kanten. Gewoon treurig dat het zo moest, al hebben we uiteindelijk alsnog op een prachtige manier afscheid kunnen nemen.

Lineker was schijnbaar ook niet te spreken over de PSV-supporters, dus op die manier levert het PSV ook wel wat imagoschade op. Dat wel.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di nov 18, 2008 6:12 pm

Waar ik nog wel over twijfel... waren dat nou sisgeluiden van die psv'ers of een groep die ssst zei in de trant van bek houden iedereen en die minuut stilte respecteren.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di nov 18, 2008 6:13 pm

Volgens mij waren dat inderdaad juist mensen die probeerden die groep te sussen. Had niet het idee dat er kwaad achter zat.

Overigens zeggen veel supporters die echt naast het uitvak zaten dat er vooraf al allerlei liedjes over Wolfs gezongen werden.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di nov 18, 2008 6:16 pm

Tja dat is behoorlijk triest idd.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » di nov 18, 2008 6:25 pm

Ik kwam tussen half en kwart voor 12 het stadion binnen en toen werd er vrij massaal door het uitpubliek gezongen over Sjakie, dat stoorde me eigenlijk nog meer dan de niet-stille minuut stilte.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » di nov 18, 2008 7:49 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 2:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » di nov 18, 2008 8:24 pm

Als ik het goed begrijp zeg je dus eerst dat je het dom vind dat die andere PSV'ers zich afscheidden van die paar PSV'ers die fluitten. En vervolgens maak je een vergelijking en zeg je dat je mensen uit je omgeving aan moet sporen tot goed gedrag? :confused.gif:

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » di nov 18, 2008 8:32 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 2:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » di nov 18, 2008 8:33 pm

Daniel_vT schreef:Als ik het goed begrijp zeg je dus eerst dat je het dom vind dat die andere PSV'ers zich afscheidden van die paar PSV'ers die fluitten. En vervolgens maak je een vergelijking en zeg je dat je mensen uit je omgeving aan moet sporen tot goed gedrag? :confused.gif:
Vedette snapt zichzelf volgens mij ook niet meer helemaal. Hij lult maar wat raak.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Plaats reactie