De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » wo okt 05, 2011 3:13 pm

Maakt niet uit. Van Basten heeft GangstaRiB en Le T. ooit geen handtekening gegeven en nu moet iedere post aangegrepen worden om hem of zijn leermeester zwart te maken.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » wo okt 05, 2011 3:13 pm

GangstaRiB schreef:Wow, de discussie giert lekker uit de hand.

Het gaat over Ajax. Van Gaal heeft Ajax aan de wereldtop gebracht, Van Basten aan de rand van de afgrond. Mooi om te zien dat sommigen zich toch in 100 bochten wringen om Van Basten te rechtvaardigen als TD. Zoals een wijs man ( :smallgrin.gif: ) ooit zei: voordat je een fout maakt, moet je em niet maken.
Inderdaad. Iemand moet meteen Van Gaal aanvallen als het over Van Basten gaat, ik trap erin en de aandacht wordt weer lekker afgeleid van waar het om ging: De incompetentie van Van Basten, de idiote logica van dat goede voetballers toch iets moeten kunnen behalve zelf voetballen, en de hufterigheid waarmee voormalig spelers hun naam misbruiken om lekker wat met Ajax aan te kloten en het opruimen van de rotzooi aan anderen over te laten, om dan doodleuk weer opnieuw te beginnen als die is opgeruimd.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door bryan » wo okt 05, 2011 3:23 pm

Ajax Rules schreef:
bryan schreef:Kijk, als Nederland zo een prestatie neerzet op een WK dan zullen ze het weer over een topteam hebben die weer te vroeg naar huis gaat wegens een penaltydrama. Maar als Ierland dat doet dan is het weer niet goed.
Ierland had buiten Keane niet 1 fatsoenlijke speler. En dat is min of meer objectiveerbaar door te kijken naar de betreffende clubs van deze spelers. Nu is een team meer dan de som der delen, maar Nederland had dit zooitje brandhout gewoon moeten oprollen.
Hmmja, Staunton 10 jaar lang vaste kracht bij Liverpool en Aston Villa, Steve Finnan die ff de Champions Leauge won bij Liverpool, Duff die schitterde met Chelsea in de Champions League, Harte en Kelly die halve-finale Champions League speelde met Leeds United (die toen een degelijke club was), Robbie Keane met meer dan 100 doelpunten in de Premier League, Shay Given meerdere seizoenen uitgekozen tot beste keeper van de Premier League. Nee, omdat jij ze niet kent zijn ze niet goed. Kevin Hofland, Bobo Zenden en Arthur Numan moeten toch beter zijn. Al verliezen ze.

Weet niet of San Marco het beter had gedaan met dat groepje spelers. Kluivert zou toen de ster zijn geweest, maar we weten nu achteraf dat het bijna afgelopen was met zijn carriere. Davids had het verschil kunnen maken, maar was geschorst voor Nandrolone gebruik. Zou die onder Van Basten niet geschorst zijn geweest of zo?
Ierland werd in de eerste helft compleet weggespeeld door Spanje. Het was een groot wonder dat het toen nog geen 4-0 ofzo stond. De opleving was overigens wel knap.
Hmm ja, als voetbal een wedstrijd was van 45 minuten was dan had Spanje misschien gewonnen in de reguliere tijd. Maar dat is voetbal niet. Na 120 minuten:

ESP - IRL
Doelpunten: 1-1
Shoten: 11 - 18
Op doel: 8 - 9
Balbezit: 45% - 55%

Ieren weggespeeld door technisch begaafde Spanjaarden inderdaad.
Laatst gewijzigd door bryan op wo okt 05, 2011 3:27 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Lionel » wo okt 05, 2011 3:26 pm

Liverpool won inderdaad dankzij Finnan de CL :excited.gif:

En tja.. keepers in de PL zijn gewoon ruk.
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » wo okt 05, 2011 3:27 pm

Rishi schreef:Dat staat nergens Gangstarib.
Die strekking wel. Net zoals iedereen die eerst 100% achter Cruijff en z'n fluwelen revolutie ging staan. Toen Cruijff daarna onmogelijke dingen wilde (en eigenlijk keihard op z'n bek ging met als toppunt dat interview met de NOS op het parkeerdek van de Arena), trokken de medestanders ineens hun keutel in. Eerst wilde iedereen dat Cruijff het beleid ging maken, daarna was het ineens voldoende voor z'n medestanders op dit forum om Cruijff vooral herrie te laten schoppen en daarna mocht Ajax het uitzoeken.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » wo okt 05, 2011 3:28 pm

Ik ben het met onze Paddy eens: Ierland had toen echt een prima elftal.

Betekent natuurlijk niet dat LvG het ook maar enigszins goed deed. In Dublin stonden destijds 4 centrumspitsen op het veld, meen ik me te herinneren. En z'n wissels in Portugal waren ook bagger. Kan me ook nog Holland - Portugal, met de voorhoede Talan - Vensterbank - Bouma voor de geest halen. :excited.gif:

En MvB moet lekker wegblijven bij Ajax. Wat is zijn toegevoegde waarde? Hij kwam vooral over als iemand die allesbehalve een bruggenbouwer was. Hetgeen me toch een voorwaarde lijkt bij een directeursschap.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door bryan » wo okt 05, 2011 3:28 pm

Rishi schreef:Liverpool won inderdaad dankzij Finnan de CL :excited.gif:

En tja.. keepers in de PL zijn gewoon ruk.
Neuh, hij won de CL met Liverpool en was vijf jaar lang daar basiskracht. Lijkt me een fatsoenlijke speler.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Lionel » wo okt 05, 2011 3:29 pm

Zo is het met JC helemaal niet gegaan.

En het punt dat Peter, AR en ik wilden maken is dat LVG gewoon gefaald heeft als bondscoach. Heel simpel.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door bryan » wo okt 05, 2011 3:30 pm

wimpey schreef:de voorhoede Talan - Vensterbank - Bouma voor de geest halen. :excited.gif: .
Haha, wie is vensterbank?

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Lionel » wo okt 05, 2011 3:36 pm

wimpey schreef:Ik ben het met onze Paddy eens: Ierland had toen echt een prima elftal.

Betekent natuurlijk niet dat LvG het ook maar enigszins goed deed. In Dublin stonden destijds 4 centrumspitsen op het veld, meen ik me te herinneren. En z'n wissels in Portugal waren ook bagger. Kan me ook nog Holland - Portugal, met de voorhoede Talan - Vensterbank - Bouma voor de geest halen. :excited.gif:

En MvB moet lekker wegblijven bij Ajax. Wat is zijn toegevoegde waarde? Hij kwam vooral over als iemand die allesbehalve een bruggenbouwer was. Hetgeen me toch een voorwaarde lijkt bij een directeursschap.
Dat ze een goed elftal hadden kan best. Maar Nederland hoort daar van te winnen. Zeker met de spelers die LVG had.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door bryan » wo okt 05, 2011 3:47 pm

Hmm, ook Portugal, Duitsland en Spanje "hoort" (volgens de voetbalwetten der grote voetballanden) daarvan te winnen. Maar dat lukte helemaal niet.

Zo hoort Van Basten nog meer van Rusland te winnen dan dat Van Gaal van Ierland hoort te winnen. Die Russen in 2008 speelde allemaal voor nog mindere clubs dan de Ieren in 2001. Maar Van Bastens Nederland werd aardig weggeveegd.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » wo okt 05, 2011 3:58 pm

Dan verklaren we Ierland toch als topland met betere spelers dan Nederland in die tijd? Dan blijft over dat Portugal verloor van een stel Amerikaantjes met 3-2 en niet eens de poulefase overleefde. Was die gouden lichting van Nederland dan ook nog eens zo slecht dat we ook tegen de VS geen enkele schijn van kans hadden gehad? Het blijft als een paal boven water staan dat Nederland zich niet kwalificeerde met geweldig materiaal en dat daarna de winnaars van 'onze poule' ook nog eens geen hoge ogen gooiden. Al moeten we misschien maar blij zijn dat we tegen die Portugezen en Ieren toch nog maar twee puntjes wisten te halen in vier wedstrijden...

Ik hoef vBasten niet als TD, want dat geeft geen goed gevoel, maar hij begint wel op nul. Dat is namelijk wel zo fair.

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » wo okt 05, 2011 4:02 pm

Peter schreef:Ik hoef vBasten niet als TD, want dat geeft geen goed gevoel, maar hij begint wel op nul. Dat is namelijk wel zo fair.
Fair, maar niet slim. Hij begint immers niet op nul, want hij is al eens eerder TD bij Ajax geweest. En dat stoort mij persoonlijk in de hele discussie. Ik heb geen moeite met Van Basten als persoon (iemand zei dat ik wellicht geen handtekening van em kreeg..), maar hij is uiterst ongeschikt als TD. Hoeveel klappen kan Ajax nog aan? We zijn eindelijk financieel een beetje op de rit, juist na de dramatische avonturen van Van Basten. En nu gaan we dat avontuur mogelijk wéér aan. Het feit dat je zegt dat je em niet hoeft, maar wel vanaf nul begint impliceert toch een 'deur op de kier'.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door bryan » wo okt 05, 2011 4:07 pm

Van Basten verloor met 3-1 van Rusland, die op het EK van 2008 de twee wedstrijden tegen Spanje gezamenlijk met 7-1 verloor.

Dat zijn pas cijfers...

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Lionel » wo okt 05, 2011 4:07 pm

Hij was toen ook trainer..
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » wo okt 05, 2011 4:08 pm

GangstaRiB schreef:
Peter schreef:Ik hoef vBasten niet als TD, want dat geeft geen goed gevoel, maar hij begint wel op nul. Dat is namelijk wel zo fair.
Fair, maar niet slim. Hij begint immers niet op nul, want hij is al eens eerder TD bij Ajax geweest. En dat stoort mij persoonlijk in de hele discussie. Ik heb geen moeite met Van Basten als persoon (iemand zei dat ik wellicht geen handtekening van em kreeg..), maar hij is uiterst ongeschikt als TD. Hoeveel klappen kan Ajax nog aan? We zijn eindelijk financieel een beetje op de rit, juist na de dramatische avonturen van Van Basten. En nu gaan we dat avontuur mogelijk wéér aan. Het feit dat je zegt dat je em niet hoeft, maar wel vanaf nul begint impliceert toch een 'deur op de kier'.
Hij was toen trainer en TM. Geef iedere trainer de portemonnaie en hij slaat aan het graaien. Helaas was dat ook het geval bij van Basten. Er zat toen niemand met voetbalverstand in de organisatie en ook nog eens niemand met enige financiële bagage (Ja, Slop, maar dat is een windvaan). Nu krijg je in ieder geval die scheiding in rollen. De bewaker van het Technisch beleid en de trainer zijn niet één en dezelfde persoon. Gelukkig niet, want daar ging het bij vBasten en Jol faliekant mis.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » wo okt 05, 2011 4:11 pm

bryan schreef:Van Basten verloor met 3-1 van Rusland, die op het EK van 2008 de twee wedstrijden tegen Spanje gezamenlijk met 7-1 verloor.

Dat zijn pas cijfers...
Het materiaal van 2008 was van Nederland een stuk minder en de Spanjaarden waren in 2008 'ietsje' beter dan in 2002. Al was Ierland toen wel heul goed.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Lionel » wo okt 05, 2011 4:13 pm

Blijven doorgaan over dat Ierland... vermoeiend :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » wo okt 05, 2011 4:16 pm

bryan schreef:
wimpey schreef:de voorhoede Talan - Vensterbank - Bouma voor de geest halen. :excited.gif: .
Haha, wie is vensterbank?
Jimmy Floyd. :biggthumpup.gif:

Maar laten we maar eens ontopic gaan. Van Basten zal heus geen Technisch Manager worden. Hij zat nota bene niet op een lijn met Cruijff als het ging om de jeugd en dat is nu net het stokpaardje. Daar moet de boel veranderen.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door bryan » wo okt 05, 2011 4:25 pm

Peter schreef:
bryan schreef:Van Basten verloor met 3-1 van Rusland, die op het EK van 2008 de twee wedstrijden tegen Spanje gezamenlijk met 7-1 verloor.

Dat zijn pas cijfers...
Het materiaal van 2008 was van Nederland een stuk minder en de Spanjaarden waren in 2008 'ietsje' beter dan in 2002. Al was Ierland toen wel heul goed.
Nou ja in ieder geval beter dan Nederland toen.
Laatst gewijzigd door bryan op wo okt 05, 2011 4:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door bryan » wo okt 05, 2011 4:26 pm

Peter schreef:
bryan schreef:
wimpey schreef:de voorhoede Talan - Vensterbank - Bouma voor de geest halen. :excited.gif: .
Haha, wie is vensterbank?
Jimmy Floyd. :biggthumpup.gif:

Maar laten we maar eens ontopic gaan. Van Basten zal heus geen Technisch Manager worden. Hij zat nota bene niet op een lijn met Cruijff als het ging om de jeugd en dat is nu net het stokpaardje. Daar moet de boel veranderen.
Maar Cruijff moet nu maar een van zijn vriendjes binnenkrijgen nudat het met Ling niet lukte. Gaat bij Cruijff om de vriendenstatus, en Van Basten is zijn vriendje. Het belang van Ajax of de Ajaxjeugd is niet zo hoog bij Cruijff.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Neefkens » wo okt 05, 2011 4:29 pm

Peter schreef:
Maar laten we maar eens ontopic gaan. Van Basten zal heus geen Technisch Manager worden. Hij zat nota bene niet op een lijn met Cruijff als het ging om de jeugd en dat is nu net het stokpaardje. Daar moet de boel veranderen.
Inhoudelijk was hij het wel eens met JC, alleen het tempo van de veranderingen ging hem te snel. En dát is nu al geregeld.

Maar ik heb ook twijfels over van Basten, hij heeft geen ervaring in deze functie en lijkt me niet direct de droomjob voor hem. Eigenlijk wil hij gewoon trainer worden, denk ik tenminste. Die is dus direct weg als er een goede club komt.
Hij heeft natuurlijk wel verstand van voetbal en is eigenwijs genoeg voor AJAX... :ajaxsmiley.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » wo okt 05, 2011 4:47 pm

Neef, jij was toch altijd een fan van Marco? :confused.gif:


bryan schreef:Het belang van Ajax of de Ajaxjeugd is niet zo hoog bij Cruijff.

Hoe kom je dáár nou bij? Hij begint altijd weer over de opleiding.

Over Van Basten: ik heb hem altijd gezien als de directeur van de B.V. Van Basten Vooruit. Als een loner die met zijn eigen carrière bezig was en maar weinig mensen vertrouwde. Ik vraag me af of hij geschikt is voor een functie waarbij hij anderen (ook) moet ondersteunen. Als trainer had hij veel moeite met het menselijke aspect van het werk.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door bryan » wo okt 05, 2011 4:56 pm

Cruijff zijn doel is om Ajax vol te proppen met zijn vriendjes. En zijn niet-vriendjes stuk te schrijven. En zo veel mogelijk relschoppen en de club onstabiel maken om dat voor elkaar te krijgen. Of dat nou eigenlijk niet goed voor de club is kan het hem eigenlijk niet schelen. Of hij is zo verblind door zijn eigen ego dat hij niet snapt dat hij de club met zijn acties schade toebrengt.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door bryan » wo okt 05, 2011 5:22 pm

Over Van Basten: ik heb hem altijd gezien als de directeur van de B.V. Van Basten Vooruit. Als een loner die met zijn eigen carrière bezig was en maar weinig mensen vertrouwde. Ik vraag me af of hij geschikt is voor een functie waarbij hij anderen (ook) moet ondersteunen. Als trainer had hij veel moeite met het menselijke aspect van het werk.
Ja eens. En hij is ook zo slim on te weten dat vriendjes blijven met Cruijff hem voordelen kan opleveren.

Plaats reactie