Hosanna op 410: Overdreven gedoe of goede sfeeractie?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za dec 20, 2008 11:33 pm

Scherrer schreef:
joey schreef:
Scherrer schreef:Dat kan buiten clubliefde met niets anders te maken hebben met het jezelf ongegeneerd kunnen laten gaan.
Nee hoor. Ik constateer dat het spel niet goed is. Dat Van Basten er tot op heden weinig van bakt. Punt.
Dit is natuurlijk niet waar. Onzin, zelfs. Als jij alleen maar aan 'constateren' deed, zou je niet dagelijks in 30 posts vertellen hoe slecht Van Basten wel niet is. Dit gaat veel verder, dit is gewoon een hetze tegen die man, niets meer en niets minder.

Buiten dat gaat het 'ongegeneerd jezelf laten gaan' met name over de postings in de wedstrijd-topics. Daar wordt tegenwoordig alleen nog maar gezeken en gek*nk*rd door een bepaalde groep. De reactie daar hebben allang niets meer te maken met 'constateren', maar puur met het eruit gooien van je frustraties. Helemaal los gaan op de spelers en Van Basten, dingen roepen die je niet tegen je vrouw, vriendin of kinderen zou roepen, omdat zij je dan gek aan zouden kijken. Lucht wel op, dat snap ik absoluut, alleen jammer dat het ontkend wordt.
Als ik zo gefrustreerd was, pleegde ik zelfmoord. Of breng ik Joey nu op een idee? :hypocrite.gif:

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » zo dec 21, 2008 9:55 am

Joey doet me vaak denken aan die bromsmurf of hoe dat chagerijnige blauwhoofd ook heet!
Bertje for President!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo dec 21, 2008 10:24 am

Weet jij veel, Kaboem. :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo dec 21, 2008 10:28 am

Kaboem weet heel veel, ja. En over Ajax waarschijnlijk net zoveel als jij

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo dec 21, 2008 10:29 am

Maar over mij weet hij lekker niets. :headbang.gif:

Ik heb altijd de indruk gehad dat hij meer verstand had van basketball dan van voetbal.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo dec 21, 2008 10:32 am

Ach, verstand van voetbal hebben we hier allemaal evenveel

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo dec 21, 2008 10:36 am

Maar ik durf dat wel te zeggen. Veel voetbal zien maakt je geen grotere kenner, ook al verbeelden sommigen zich wel dat ze groot kenner zijn

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo dec 21, 2008 10:39 am

Mwah, het hangt ervan af wat je onder kennis verstaat. Thomas kent veel spelers, die ziet een hoop. Dat is kennis. Maar dat wil niet zeggen dat zijn analyse van Volendam-Ajax per definitie beter is dan die van jou of mij.

Al heeft hij er aardig kijk op, hoor. Dat wel.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo dec 21, 2008 10:42 am

Veel spelers kennen is is niet hetzelfde als een groter inzicht hebben.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11429
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo dec 21, 2008 11:07 am

Het gaat niet vanzelf klagen, maar als je elke week dat baggervoetbal voorgeschoteld krijgt dan wil je verbetering zien en ik zie niet nu dat er over 3 of 4 maanden dit elftal beter zal worden. Ik baal er gewoon van punt uit

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo dec 21, 2008 12:08 pm

Ik heb Kaboem wel eens de beste analyse van iedereen zien geven, en dan had-ie de wedstrijd nog niet eens gezien!

:ajaxscarf.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo dec 21, 2008 1:21 pm

Scherrer schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Ik vind het vooral schrikbarend dat sommige mensen eigenlijk nooit positief zijn hier. Heb je dan een kutleven ofzo? Kun je dan niet gewoon stoppen met voetbal volgen? Want bepaalde mensen hier leggen op elke slak zout. Ga dan gewoon ergens anders continue zitten chagerijnen.
Je hebt gelijk. We gaan vanaf nu, net als vak 410 afgelopen woensdag bij een 1-2 achterstand, lekker heen en weer hossen als Ajax weer eens baggervoetbal op de mat legt.


Wat een bijzónder kinderachtige reactie.

Je weet best dat Daniel dat niet bedoelt. Wat hij wel bedoelt is de zure lucht van een pak melk, dat 3 maanden over tijd is én gedurende die hele tijd in de brandende zon heeft gestaan, die je hier ruikt na werkelijk élke wedstrijd. We winnen uit bij HSV en wat lees je op AT? Alleen maar gemok. Mensen die zich schamen voor Ajax enz, enz. Natuurlijk is het spel kut, natuurlijk moet dat gezegd worden, maar een aantal mensen hier overdrijven enorm.
Mwoch, dat kinderachtige valt toch wel mee? Ik vond mijn reactie best origineel en door de beugel kunnen. Zo niet, dan bij voorbaat mijn excuses voor allen die zich beledigd voelen.

Punt is dat ik me wel aangesproken voelde door de post van Daniel, omdat ik over het huidige Ajax zelden tot nooit iets positiefs uit op dit forum, en in mijn ogen terecht. Als je je dan aangesproken voelt, en iemand dus de optie open houdt dat ik een kutleven heb, of suggereert dat ik gewoon ergens anders continue moet gaan zitten chagerijnen, probeer ik daar een reactie op te geven die mijn onvrede doet blijken, enigszins cynisch is en bovendien gericht is op de actualiteit. Zo mag je best weten dat ik me woendag zat te ergeren aan Vak 410, die een volkomen misplaatste blijheid liet zien (was al weer een tijdje geleden). Twee vliegen in een post dus. Als Daniel dan kennelijk wat anders bedoelt en het niet tegen mij heeft (want dat post hij later in dit topic), hoe moet ik dat allemaal hineininterpretieren?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo dec 21, 2008 1:39 pm

J.G. schreef:
Zo mag je best weten dat ik me woendag zat te ergeren aan Vak 410, die een volkomen misplaatste blijheid liet zien (was al weer een tijdje geleden).
Dat heet nou je club steunen, zou je ook eens moeten doen, pannekoek!
:smallgrin.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

J.G.
Berichten: 324
Lid geworden op: za nov 15, 2008 5:25 pm

Bericht door J.G. » zo dec 21, 2008 2:10 pm

Kan je wel zo gaan doen, maar dat zegt mij genoeg.

Dat jij niet inziet dat die gasten gewoon aan het zingen zijn en Ajax op die manier trachten te steunen maar praat over misplaatste blijheid slaat gewoon nergens op, dan heb je het echt niet begrepen.
En de aanleiding was trouwens een zeer terechte opmerking van Daniel!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo dec 21, 2008 5:59 pm

Meende je het serieus? Dan moet je in de eerste plaats mijn een na laatste post in dit topic nog eens in zijn geheel nalezen. Ik vraag daarbij met name aandacht voor de eerste alinea.

Daarnaast zie ik wer-ke-lijk niet hoe Ajax in de rug gesteund wordt als er een stel de polka gaan dansen alsof we net de Europacup hebben gewonnen, terwijl op het veld de ene na de andere pass niet aankomt tegen een marginale tegenstander en we een 1- 0 voorsprong hebben zien veranderen in een 1-2 achterstand. Dansen/hossen is niet: je ploeg steunen; dat is: iets te vieren hebben.

Je lijkt wat kort aan het karretje te staan J.G. Of vergis ik me?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59041
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 21, 2008 6:27 pm

Daar begreep ik dus ook niks van.Maar misschien is dat de nieuwe manier van sfeermaken ?.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13378
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » zo dec 21, 2008 6:50 pm

Daarnaast zie ik wer-ke-lijk niet hoe Ajax in de rug gesteund wordt als er een stel de polka gaan dansen alsof we net de Europacup hebben gewonnen, terwijl op het veld de ene na de andere pass niet aankomt tegen een marginale tegenstander en we een 1- 0 voorsprong hebben zien veranderen in een 1-2 achterstand. Dansen/hossen is niet: je ploeg steunen; dat is: iets te vieren hebben.
Ach, dat heb ik 2 jaar geleden al geroepen over 410. Al vind ik het tegenwoordig wel meevallen. Dat soort sfeer maken is tegenwoordig blijkbaar in en populair bij sommige Ajax supporters. Het heeft volgens mij ook met leeftijd te maken.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59041
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 21, 2008 7:25 pm

In de stijl zoals bij het Nederlands elftal.Daar zie je ook de meest vreemde dingetjes langs komen ..

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » zo dec 21, 2008 7:42 pm

Voetske schreef:Daar begreep ik dus ook niks van.Maar misschien is dat de nieuwe manier van sfeermaken ?.
En toch werkt het. Ik ben blij dat ze nu boven ons zitten, want het zorgt gewoon voor veel meer leven in de brouwerij en het gaf Ajax de kracht om nog meer druk op Slavia te zetten.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13378
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » zo dec 21, 2008 7:44 pm

Het heeft volgens mij vooral met leeftijd te maken en daarmee je perceptie van Ajax.

De meeste van die jongens zijn eind jaren 80 of begin jaren 90 geboren. Zij weten niet beter dat Ajax in de Arena speelt en nauwelijks kampioen wordt. Voor hun is 1995 vooral iets van de videoband. Iets wat Daley Blind onlangs in een interview nog.

Voor ons is dat heel anders. Wij hebben Ajax (ik kom zelf uit 1984) Europacups zien winnen. Wij hebben de tijd meegemaakt dat Ajax de aller allerbeste was (...van de hele weeeeeereld ;)). Wij vinden Ajax al jaren drama en zijn niet vlug tevreden met iets.

Dat beïnvloed hoe je supporter bent en hoe je je team steunt. Ik heb persoonlijk weinig zin om te hossen en tossen tijdens zo'n wedstrijd. Zij blijkbaar wel.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo dec 21, 2008 7:46 pm

Dát causaal verband heb ik dan toch even gemist, Clavo. Ik ben het met je eens dat qua vocale ondersteuning de verhuizing van 410 een goed idee was. Dit seizoen is de Arena zonder meer levendiger (sterker: het levendigst sinds de opening in '96). De "samenzang" van F en 410 trekt soms al stukjes lange zijde mee. Prima. Maar die polka (die "gelukkig" een tijdje afwezig was, kwam op mij bepaald niet over als een "we helpen jullie wel even op weg, Ajax!", integendeel. Maar goed. Daar gaat het in dit topic niet over.

Terug naar MvB: vonden jullie zijn wissel Van der Wiel - Silva terecht?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo dec 21, 2008 7:48 pm

Boabdil schreef:Het heeft volgens mij vooral met leeftijd te maken en daarmee je perceptie van Ajax.

De meeste van die jongens zijn eind jaren 80 of begin jaren 90 geboren. Zij weten niet beter dat Ajax in de Arena speelt en nauwelijks kampioen wordt. Voor hun is 1995 vooral iets van de videoband. Iets wat Daley Blind onlangs in een interview nog.

Voor ons is dat heel anders. Wij hebben Ajax (ik kom zelf uit 1984) Europacups zien winnen. Wij hebben de tijd meegemaakt dat Ajax de aller allerbeste was (...van de hele weeeeeereld ;)). Wij vinden Ajax al jaren drama en zijn niet vlug tevreden met iets.

Dat beïnvloed hoe je supporter bent en hoe je je team steunt. Ik heb persoonlijk weinig zin om te hossen en tossen tijdens zo'n wedstrijd. Zij blijkbaar wel.
Ach ja, misschien ben ik wel gewoon een ouwe lul. Die ergeren zich ook sneller aan bepaalde zaken, en vinden dat vroeger alles beter was! :666.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo dec 21, 2008 8:15 pm

Ouwe lul!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo dec 21, 2008 8:16 pm

Dan zijn we op zijn minst met twee ouwe lullen onder elkaar, Luuk!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo dec 21, 2008 8:17 pm

Dat is waar. Gelukkig houdt Syl me jong!

Plaats reactie