Wat is er geworden van .... (deel II)

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Historicus
Berichten: 3350
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Historicus » ma feb 17, 2020 10:42 pm

Al te veel voetbalfragmenten van Hulshoff staan er niet op Youtube. Toevallig dezelfde als die het NOS journaal toonde. Rare motoriek, maar moet wel een heel goede voetballer geweest zijn gezien zijn staat van dienst. En leek me altijd wel een aardige man. Treurig nieuws.

Van dat team van 1969-1973 zijn er al veel overleden, inmiddels.
Gert Bals, Sies Wever, Velibor Vasovic, Barry Hulshoff nu, Nico Rijnders, Gerrie Mühren, Dick van Dijk, Johan Cruijff, Piet Keizer. Ik hoop maar dat ik niemand vergeten ben.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11935
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Zuidema » ma feb 17, 2020 11:23 pm

Als je vanaf 1969 rekent, zou Ton Pronk er ook nog bijhoren. Ik reken vanaf medio 1970 en dan horen Van Dijk, Rijnders en Wever er in mijn rijtje hierboven natuurlijk ook nog bij. Bedankt voor de hint. Shame on me. :blush.gif:

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9365
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Monkey Tonk » di feb 18, 2020 12:16 am

Bedankt Barry. Een seizoen Ajax: https://www.youtube.com/watch?v=KFLexa9rSk0

Historicus
Berichten: 3350
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Historicus » di feb 18, 2020 1:00 am

Zuidema schreef:
ma feb 17, 2020 11:23 pm
Als je vanaf 1969 rekent, zou Ton Pronk er ook nog bijhoren. Ik reken vanaf medio 1970 en dan horen Van Dijk, Rijnders en Wever er in mijn rijtje hierboven natuurlijk ook nog bij. Bedankt voor de hint. Shame on me. :blush.gif:
Nou, die hoort er inderdaad bij. Ton Pronk had het gruwzame ALS.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Gezond verstand » di feb 18, 2020 7:39 am

Barry, de man die er uit zag als het oude logo. Een echte Ajacied.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Yopii
Berichten: 18271
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Yopii » di feb 18, 2020 10:41 am

Heinz Kroket is er nog, Snabbel en Babbel ook, verder nog Nees, Sjakie uiteraard en Johnny Rep. Arnold Mühren behoorde ook tot die selectie, en Gerrie Kleton. Er werd toen weinig gewisseld, Ajax speelde eigenlijk altijd met de basis.

Tonnie Pronk en Bennie Muller waren duidelijk van een eerdere generatie. Gert Bals ook.

Als kind kreeg ik een vergeeld voetbalblad (VI?) uit die tijd met teamfoto's, data van spelers, enz. De adressen van de spelers stonden toen gewoon in zo'n blad, zodat fans brieven konden schrijven aan een speler. . Ruud Krol woonde op de Koninginneweg, bijvoorbeeld. Telkens als ik door die straat kom, denk ik daaraan. :smallgrin.gif:

Historicus
Berichten: 3350
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Historicus » di feb 18, 2020 3:40 pm

Yopii schreef:
di feb 18, 2020 10:41 am
Heinz Kroket is er nog, Snabbel en Babbel ook, verder nog Nees, Sjakie uiteraard en Johnny Rep. Arnold Mühren behoorde ook tot die selectie, en Gerrie Kleton. Er werd toen weinig gewisseld, Ajax speelde eigenlijk altijd met de basis.

Tonnie Pronk en Bennie Muller waren duidelijk van een eerdere generatie. Gert Bals ook.

Als kind kreeg ik een vergeeld voetbalblad (VI?) uit die tijd met teamfoto's, data van spelers, enz. De adressen van de spelers stonden toen gewoon in zo'n blad, zodat fans brieven konden schrijven aan een speler. . Ruud Krol woonde op de Koninginneweg, bijvoorbeeld. Telkens als ik door die straat kom, denk ik daaraan. :smallgrin.gif:
Owja, Gerrie Kleton, natuurlijk. Maar Bennie Muller leeft nog, hoor!

Historicus
Berichten: 3350
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Historicus » di feb 18, 2020 3:41 pm

Yopii schreef:
di feb 18, 2020 10:41 am
Heinz Kroket is er nog, Snabbel en Babbel ook, verder nog Nees, Sjakie uiteraard en Johnny Rep. Arnold Mühren behoorde ook tot die selectie, en Gerrie Kleton. Er werd toen weinig gewisseld, Ajax speelde eigenlijk altijd met de basis.

Tonnie Pronk en Bennie Muller waren duidelijk van een eerdere generatie. Gert Bals ook.

Als kind kreeg ik een vergeeld voetbalblad (VI?) uit die tijd met teamfoto's, data van spelers, enz. De adressen van de spelers stonden toen gewoon in zo'n blad, zodat fans brieven konden schrijven aan een speler. . Ruud Krol woonde op de Koninginneweg, bijvoorbeeld. Telkens als ik door die straat kom, denk ik daaraan. :smallgrin.gif:
Ja, volgens mij was dat de VI. Derksen vertelt wel eens op tv dat die adressen er vroeger in stonden, maar ook dat de redacteuren maar al te vaak info zoals lichaamsgewicht verzonnen.

Yopii
Berichten: 18271
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Yopii » zo mar 08, 2020 5:26 pm

Trainer Erik ten Hag stelde voor de wedstrijd dat Timber Edson Álvarez en Perr Schuurs voorbij was voor deze specifieke wedstrijd. "Ik ken hem niet, maar het is wel een jongen uit de jeugd", zei Van Basten voor de wedstrijd bij FOX Sports.
"Als je kijkt naar de lichting weet je wat je in handen hebt. Ze zijn opgegroeid bij Ajax, kunnen redelijk goed voetballen en hebben goed inzicht. Ik verwacht dat hij goed kan verdedigen, maar ik ken hem niet zo goed", zegt de analist.
Van Basten zet zijn vraagtekens bij de aankopen van Ajax. "Maar ze hebben Álvarez, Martínez, Marin, Schuurs en Kik Pierie gekocht. Kom op man.. Wat koop je dan? Als je iets koopt, moet het niveau hebben. Anders is het gewoon zinloos. Wat er bij Ajax in de jeugd loopt is dan nog beter dan allerlei buitenlanders."
VZ

Je zult niet snel iemand vinden die onbeschaamder is dan Marco van Basten. Als ik hem was, zou ik voor eeuwig benadrukken dat spelers kopen zo gemakkelijk niet is. :1evil.gif:

Marc Overmars maakt fouten, maar hij gooit geld over de balk dat hij zelf heeft verdiend. Van Basten eiste 30 miljoen uit het EV en verspilde elke cent daarvan.

Brrr, ik kan die vent niet uitstaan. :biggrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58788
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door 999 » zo mar 08, 2020 6:00 pm

Yopii schreef:
zo mar 08, 2020 5:26 pm
Trainer Erik ten Hag stelde voor de wedstrijd dat Timber Edson Álvarez en Perr Schuurs voorbij was voor deze specifieke wedstrijd. "Ik ken hem niet, maar het is wel een jongen uit de jeugd", zei Van Basten voor de wedstrijd bij FOX Sports.
"Als je kijkt naar de lichting weet je wat je in handen hebt. Ze zijn opgegroeid bij Ajax, kunnen redelijk goed voetballen en hebben goed inzicht. Ik verwacht dat hij goed kan verdedigen, maar ik ken hem niet zo goed", zegt de analist.
Van Basten zet zijn vraagtekens bij de aankopen van Ajax. "Maar ze hebben Álvarez, Marin, Schuurs en Kik Pierie gekocht. Kom op man.. Wat koop je dan? Als je iets koopt, moet het niveau hebben. Anders is het gewoon zinloos. Wat er bij Ajax in de jeugd loopt is dan nog beter dan allerlei buitenlanders."
VZ

Je zult niet snel iemand vinden die onbeschaamder is dan Marco van Basten. Als ik hem was, zou ik voor eeuwig benadrukken dat spelers kopen zo gemakkelijk niet is. :1evil.gif:

Marc Overmars maakt fouten, maar hij gooit geld over de balk dat hij zelf heeft verdiend. Van Basten eiste 30 miljoen uit het EV en verspilde elke cent daarvan.

Brrr, ik kan die vent niet uitstaan. :biggrin.gif:
Als je dat even langs je af laat glijden kom je bij dat dik gedrukte uit.En dan heeft ie wel een punt ... Dat kunnen we na al die wedstrijden toch niet meer ontkennen ..

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40868
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Marillion » zo mar 08, 2020 6:12 pm

Hij is zelf zeker niet foutloos maar heeft in deze natuurlijk volkomen gelijk. Nou ja, bijna. Marin past niet in dat rijtje want het gaat om de CV positie. Als je die naam vervangt door Magallan klopt het helemaal. Het zou wel typisch Ajax zijn als de opvolger uiteindelijk gewoon uit de eigen jeugd komt. Al had iedereen het natuurlijk idioot gevonden als hij vanaf het begin naar voren was geschoven.

Ik heb er niet zo'n probleem mee als Van Basten kritiek heeft. Hij heeft volgens mij diverse keren zichzelf volledig afgemaakt als het gaat om zijn presteren als coach. Het is bepaald niet zo dat hij nu doet alsof hij het allemaal beter zou doen. Maar als je ergens als analist zit moet je ook wat zeggen.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18271
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Yopii » zo mar 08, 2020 6:54 pm

Ik ben nog niet vergeten dat hij Ajax zowat naar de ***** heeft geholpen.

De wereld is voor hem een speeltuin. Alleen met zichzelf bezig is die man.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo mar 08, 2020 10:07 pm

Gelukkig maar. Anders was ie vast niet zo’n geweldige voetballer geweest. Een van de beste spelers die ik ooit in een Ajaxshirt heb zien voetballen én degene die de mooiste goal uit de geschiedenis in De Meer heeft gemaakt.

(Dat vind ik dan weer belangrijker dan zijn persoonlijkheid.)

Yopii
Berichten: 18271
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Yopii » zo mar 08, 2020 10:34 pm

Die goal tegen Malmö vind ik nog mooier. Iedereen in het stadion hield de adem in. Onvergetelijk.

Geweldige speler, maar als trainer was hij helaas iets minder.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo mar 08, 2020 10:42 pm

De 3-0 bedoel je denk ik? Wachtte inderdaad (voor mijn gevoel dan) tergend lang! Maar De Omhaal is esthetisch van grotere schoonheid (al valt over smaak natuurlijk niet te twisten).

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Cruijff » ma mar 09, 2020 3:27 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
zo mar 08, 2020 10:42 pm
De 3-0 bedoel je denk ik? Wachtte inderdaad (voor mijn gevoel dan) tergend lang! Maar De Omhaal is esthetisch van grotere schoonheid (al valt over smaak natuurlijk niet te twisten).

Over smaakt valt inderdaad niet te twisten, maar naar mijn bescheiden mening is die omhaal van Marco, incl het zo mooi volmaakt in de lucht hangen nog niet zo snel geevenaard.
Laat staan overtroffen.

Kan me nog herinneren dat Rooney op een gegeven moment viral ging met een omhaal waar half Engeland op klaar kwam. Maar die kwam mijns inziens echt nog niet in de buurt van die van MvB.

Bij deze wereldgoal tegen FC Den Bosch is Marco echt ongegeevenaard wbt de controle over zijn lichaam.
Al was dit gozertje, deze Garnaal uit Betondorp op dat vlak ook wel aardig.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23010
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door raymon » ma mar 09, 2020 7:45 am

De goal tegen Rusland. Het moment, het onverwachte, het ongeloof.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13747
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Jinne » ma mar 09, 2020 10:29 am

Yopii schreef:
zo mar 08, 2020 6:54 pm
Ik ben nog niet vergeten dat hij Ajax zowat naar de ***** heeft geholpen.
Diegene die hem geadviseerd heeft bij Ajax zal ook wel gedacht hebben: Jezus Christus, wat heb ik gedaan! Ik trek me vanaf nu terug op een berg en zal Marco niet meer aanbevelen bij Ajax. In welke functie dan ook. :666.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Cruijff » ma mar 09, 2020 11:44 am

Rik van den Boog, niet vies van regelmatig een glad praatje met weinig inhoud, concludeerde tussentijds - toen Van Basten al de nodige maanden- bezig was: 'Marco is technisch en tactisch geniaal' :smallgrin.gif:


De werkomgeving bij en cultuur rondom Ajax was in die tijd compleet vergiftigd.
Na het slachtofferen van Morten Olsen zijn achtereenvolgens Jan Wouters, Co Adriaanse, Danny Blind, Henk ten Cate, Van Basten en Martin Jol op hun bek gegaan.

Koeman zat tussen Adriaanse en Blind in en je zou kunnen zeggen dat Ronald Koeman niet op zijn bek is gegaan, maar uiteindelijk na zeperds tegen Club Brugge en Auxerre en daarvoor ook een clash met TD van Gaal toch min of meer ook wel.


Frank de Boer had vanaf zijn eerste potjes tegen AC Milan, Vitesse, AZ de uitslagen mee. Dat was echt cruciaal, bij een serie nederlagen was het met Frank meteen mis gegaan en er waren ook heel knullige nederlagen tegen oa Ado met Bulykin en Wesley Verhoek.

De concurrentie bleef echter ook goed morsen in het eerste De Boer jaar, vervolgens leidde een serie overwinningen naar de ultieme climax op 15 mei de zeer geile 30e landstitel tegen Twente die Frank zeer stevig in het zadel zette.
En vergis je niet: in het begin had De Boer tegen oa PSV, Manchester City en Barcelona gewoon een heel goed tactisch plan en heeft Ajax in die wedstrijden uitstekend gevoetbald.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Cruijff » za mar 14, 2020 5:10 am

Christian Poulsen is weer helemaal gezond en dus ook weer terug op het trainingsveld:
https://www.nu.nl/voetbal/6037361/assis ... -ajax.html


Maar kijk aan: oude bekende en zeg ook maar gerust cultspeler Hyun-Jun Suk is de eerste Franse profvoetballer die besmet lijkt met Corona:
https://www.msn.com/nl-nl/sport/voetbal ... li=BBoPEwG

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Iniesta » za mar 14, 2020 9:43 am

Bogarde inmiddels vast toegevoegd als assistent.
Ben benieuwd of er 1 gaat afvallen

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40868
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Marillion » za mar 14, 2020 10:26 am

Het lijkt me wel dat er een grens is aan het aantal assistenten dat je bij een groep wil hebben.

Over Bogarde hoor ik vaak goede verhalen. Spelers zijn ook altijd enthousiast. Hij zal dus toch meer goed doen dan alleen indruk maken met zijn voorkomen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Gezond verstand » ma mar 16, 2020 4:06 am

Cruijff schreef:
za mar 14, 2020 5:10 am

Maar kijk aan: oude bekende en zeg ook maar gerust cultspeler Hyun-Jun Suk is de eerste Franse profvoetballer die besmet lijkt met Corona:
https://www.msn.com/nl-nl/sport/voetbal ... li=BBoPEwG
En de andere cult held Marko Pantalic heeft nu ook Corona
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Historicus
Berichten: 3350
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Historicus » vr mar 20, 2020 8:02 pm

Naar nieuws, hoor, van Suk en Pantelic.

Historicus
Berichten: 3350
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Historicus » wo mar 25, 2020 5:25 pm

Ajax.nl heeft een Ajax Doc over Bobbie Haarms online gezet. Het duurt 3 kwartier. https://www.ajax.nl/streams/actueel/aja ... e-beul.htm

Van Gaal schreeuwt zelfs op de begrafenis van Haarms. Rare man is dat toch.

Plaats reactie