Wat is er geworden van .... (deel II)

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Andriy Demchenko » ma sep 20, 2021 9:20 pm

Hij was inderdaad erg talentvol. Bij Ajax zagen ze in hem een toekomstige wereldster met bijbehorende transferwaarde. Zulke spelers kunnen van alles uithalen, want ze worden beschermd door de belofte van het grote geld. Ajax had hem meteen een schop onder zijn kont moeten geven: een paar maanden om zijn leven te beteren en anders exit.
Zijn ouders werden op zeker moment door Ajax op het matje geroepen, ze wisten niet wat ze hoorden. Totaal onmogelijk, die zoon van hen. Een rotte appel.
Olympische Spelen '96 vierde met Portugal.

Mja op de dames van plezier kenden Dani ook goed. Toch reviserend als je alles gaat terugkijken. Enorm talentvol binnengehaald als nieuwe wereldster, een clubicoon die zich hard maakt voor je komst, labbekakkerige mentaliteit, hoeren en snoeren, nooit je belofte inlossen, je interlandcarriere die ook stokt en na Ajax bij Benfica neerstrijken waar ze het snel met je bekeken hebben. Op je zevenentwintigste al met een spiraal naar beneden in je loopbaan zitten en bij een marginale club neerstrijken.......dat is dus een kopie van Sulejmani's carriere. :biggrin.gif:
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Yopii » vr sep 24, 2021 11:43 am

https://www.ajaxshowtime.com/voetbalnie ... e-bereiden

Moeilijk voorstelbaar, want Urby was zelf kampioen slaapkop, hahaha.

Urby had in de huidige opleiding veel verder kunnen komen. In die tijd werden de grootste talenten ontzien. Ooit ging Ajax nat door een fout van Urby, zegt de toenmalige trainer van Ajax Danny B: 'Van Urby kan ik het hebben, hij kan zo goed voetballen'.

Dat vergeet ik nooit, hoe kun je zo redeneren? Juist van de beste spelers moet je meer en meer eisen, anders halen ze de top niet. Een matige voetballer kun je niets verwijten, die kan niet beter.

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door columbus » vr sep 24, 2021 12:00 pm

Yopii schreef:https://www.ajaxshowtime.com/voetbalnie ... e-bereiden

Moeilijk voorstelbaar, want Urby was zelf kampioen slaapkop, hahaha.

.
Haha! Mooi inderdaad

Heb/had altijd wel een zwak voor hem. Is volgens mij echt een hele aardige gozer

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Marillion » vr sep 24, 2021 12:13 pm

Ik ben ook vaak helemaal gek van hem geworden. Altijd zo gemakzuchtig. Ook als het er echt om ging.

Soms liet hij dan weer iets geweldigs zien en dan kreeg je hoop maar er kwam altijd weer zo'n droommoment.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Jöhnk » vr sep 24, 2021 12:29 pm

Quinten Timber… daar begrijp ik nou niks van. Was het écht onmogelijk om iets met verlenging en verhuur op te zetten? Of hebben ze dit dossier over het hoofd gezien?

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Yopii » vr sep 24, 2021 12:45 pm

Marillion schreef:
vr sep 24, 2021 12:13 pm
Ik ben ook vaak helemaal gek van hem geworden. Altijd zo gemakzuchtig. Ook als het er echt om ging.

Soms liet hij dan weer iets geweldigs zien en dan kreeg je hoop maar er kwam altijd weer zo'n droommoment.
Dat is dus niet genoeg voor de top. Is later ook wel gebleken.

Wat Q. Timber betreft, ik begrijp het ook niet. Ajax had hem aan Utrecht kunnen uitlenen, waarom niet? Overmars zal spijt krijgen van de manier waarop hij dit dossier heeft aangepakt, denk ik.

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door columbus » vr sep 24, 2021 4:47 pm

Ook hier weer. We weten helemaal niets. Misschien wilde Timber zelf wel vertrekken. Spelers komen en gaan of had Manchester United ook niet vd Beek moeten huren

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Jöhnk » vr sep 24, 2021 5:45 pm

Nee, dit is flauw en zelfs een beetje onredelijk. Op een discussieforum kun je niet elke post onder de noemer ‘we weten het niet’ wegwuiven. Zo is er ook geen enkele kritiek op politici meer mogelijk, trouwens.

We kunnen best een inschatting doen van wat Timber wil. Dat ligt namelijk heel erg voor de hand: hij wil speeltijd op een aanvaardbaar niveau. Waarom gaat hij anders naar Utrecht? Omdat het zo’n mooie club is? Voor het grote geld van Van Seumeren? Voor het prachtige publiek?

Ik denk dat Ajax best had kunnen voorzien in wat Timber wil. Een nieuw contract tegen Utrecht-voorwaarden (of misschien ietsje meer) en verhuur aan een club op niveau-Utrecht. Zoiets kon Ajax hem best bieden, natuurlijk. Maar dan moet je wel eerst in gesprek gaan, want anders kom je er niet achter wat hem beweegt en kun je ook geen passend bod doen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door 999 » vr sep 24, 2021 5:53 pm

Niemand weet of ze hem dat ook niet hebben aangeboden.Op een ding na, gegarandeerde speeltijd heeft/had ie dus niet bij AJAX.Niet met deze basis spelers ... Misschien was dat de reden dat ie weg is gegaan ... En wie zegt trouwens dat Utrecht zou willen huren ... En misschien is er wel een optie tot terug koop.Maar goed, heeft een contract dat 2024 ... Kan ie mooi de deur uitlopen richting Amsterdam, mocht AJAX dan interesse hebben ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Jöhnk » vr sep 24, 2021 6:04 pm

Als ze hem dat hebben geboden, waarom gaat hij dan naar Utrecht? Ik vind dat wat vergezocht. Het is evident dat het deze jongen om speeltijd op acceptabel niveau gaat, niet in de KKD. Dat kon Ajax hem bieden.

Nee, misschien wilde Utrecht niet huren. Voor die club is dat natuurlijk slechter dan transfervrij overnemen. Maar bij contractverlenging was hij sowieso niet gratis op te pikken en bij verhuur had het ook Heerenveen, Vitesse of Twente kunnen worden. Tenzij Timber alleen naar Utrecht zou willen, omdat het zijn droomclub is. Wederom vergezocht.

Wat heel misschien zou kunnen, is dat Ajax heeft gezegd: “beste Quinten, wij zien geen toekomst in jou, adieu”. Maar ook dat geloof ik ergens niet, en als dat wel zo is ben ik bang dat het een fout van jewelste is.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Scherrer » vr sep 24, 2021 6:07 pm

Quinten Timber wilde volgens de verhalen van afgelopen zomer zelf zijn contract niet verlengen hè. Ajax wilde dat wel, hij zelf niet. Dat mag.

Waar halen jullie vandaan dat Ajax niet met hem in gesprek is gegaan?
***

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Jöhnk » vr sep 24, 2021 6:26 pm

Dan zijn ze, ben ik bang, niet heel uitvoerig met elkaar in gesprek gegaan. Dit pakket kon Ajax hem ook bieden. En ook weer op het laatste moment? Want wederom transfervrij.

De discussie is niet dat het ‘niet mag’, volgens mij. Begrijp niet zo goed waarom dat erbij wordt gehaald. Waar het om gaat: als spelers met potentie liever naar Utrecht gaan dan bij Ajax blijven, dan moet je hoe dan ook goed nadenken waarom dat zo is. Dan neem ik even geen genoegen met “dat wilde hij gewoon”.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Scherrer » vr sep 24, 2021 6:40 pm

Jöhnk schreef:
vr sep 24, 2021 6:26 pm
Dan zijn ze, ben ik bang, niet heel uitvoerig met elkaar in gesprek gegaan. Dit pakket kon Ajax hem ook bieden. En ook weer op het laatste moment? Want wederom transfervrij.

De discussie is niet dat het ‘niet mag’, volgens mij. Begrijp niet zo goed waarom dat erbij wordt gehaald. Waar het om gaat: als spelers met potentie liever naar Utrecht gaan dan bij Ajax blijven, dan moet je hoe dan ook goed nadenken waarom dat zo is.
Misschien omdat hij een grotere kans wilde op spelen op eredivisie-niveau. En geen zin had om verhuurd te worden.
***

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door columbus » vr sep 24, 2021 11:57 pm

999 schreef:Niemand weet of ze hem dat ook niet hebben aangeboden.Op een ding na, gegarandeerde speeltijd heeft/had ie dus niet bij AJAX.Niet met deze basis spelers ... Misschien was dat de reden dat ie weg is gegaan ... En wie zegt trouwens dat Utrecht zou willen huren ... En misschien is er wel een optie tot terug koop.Maar goed, heeft een contract dat 2024 ... Kan ie mooi de deur uitlopen richting Amsterdam, mocht AJAX dan interesse hebben ...
Dit dus. Net wat Scherrer zegt, hij wilde zelf volgens mij ook niet verlengen. Dat is zijn goed recht. Het verbaast me vooral dat wanneer een ex speler elders een beetje uitblinkt half AT in de stress schiet en dat het dan vast wel weer aan Overmars zou liggen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Jöhnk » za sep 25, 2021 9:18 am

Nu sla je het plat. Het gaat niet om spelers die opeens een beetje presteren nadat ze weg zijn. Mij gaat het daar in ieder geval niet om. Want in dat geval zou ik ‘in de stress zijn geschoten’ door de prestaties van Botman. Maar Botman interesseert me niet; Ajax zag het niet in hem zitten en kon hem goed verlopen - dat begrijp ik best.

Het gaat me om een speler met potentie die Ajax wil houden maar die zelf weg wil. En niet voor het geld, voor de competitie of voor de roem, maar voor zijn eigen ontwikkeling. Dan gaat er, vind ik, serieus iets mis. Net als bij Noa Lang. En nee: de ‘dwingen-frame’ gaat niet op want deze spelers mogen dit uiteraard, maar de grote vraag is waarom ze het willen.

NB: ook hier geldt dat ik het een beetje raar vind dat Quinten Timber met een aflopend contract een jaar lang wordt opgesteld, terwijl hij weg wil, in een ontwikkelelftal zelfs. Wat zegt dat over het moment dat die zogenaamde gesprekken hebben plaatsgevonden? Wanneer kwam Ajax erachter dat hij weg wilde?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Marillion » za sep 25, 2021 10:36 am

Het eindresultaat is in het geval van Quinten Timber in ieder geval opmerkelijk te noemen. Ajax wilde met hem door. Zijn broer speelt hier. En toch wilde hij niet verlengen. De oplossing lijkt zo logisch. Verlengen en dan verhuren aan een club als Utrecht. Toch is die oplossing er niet gekomen.

Wilde Ajax hem niet op Eredivisie niveau verhuren maar in Jong Ajax laten spelen? Vond hij het contract niet goed genoeg? Zag hij te weinig lange termijn perspectief?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22999
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door raymon » ma sep 27, 2021 3:31 pm

https://www.nu.nl/voetbal/6159344/train ... nnati.html

'Trainer' in ieder geval niet. Wat bezielt mensen om te denken dat oud-spelers wel even trainer kunnen worden. :excited.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Duke » ma sep 27, 2021 3:37 pm

En Jaap Stam is weer ontslagen. Heeft hij al ooit een contract als trainer uitgediend?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Arthur » ma sep 27, 2021 3:58 pm

raymon schreef:
ma sep 27, 2021 3:31 pm
https://www.nu.nl/voetbal/6159344/train ... nnati.html

'Trainer' in ieder geval niet. Wat bezielt mensen om te denken dat oud-spelers wel even trainer kunnen worden. :excited.gif:
Toen hij aangaf niet in de schoolbanken te willen gaan zitten wist ik wat hem betreft al genoeg.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Yopii » ma sep 27, 2021 4:18 pm

raymon schreef:
ma sep 27, 2021 3:31 pm
https://www.nu.nl/voetbal/6159344/train ... nnati.html

'Trainer' in ieder geval niet. Wat bezielt mensen om te denken dat oud-spelers wel even trainer kunnen worden. :excited.gif:
Bijna alle trainers zijn oud-spelers. Er zijn goede bij en slechte.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22999
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door raymon » ma sep 27, 2021 4:32 pm

Yopii schreef:
ma sep 27, 2021 4:18 pm
raymon schreef:
ma sep 27, 2021 3:31 pm
https://www.nu.nl/voetbal/6159344/train ... nnati.html

'Trainer' in ieder geval niet. Wat bezielt mensen om te denken dat oud-spelers wel even trainer kunnen worden. :excited.gif:
Bijna alle trainers zijn oud-spelers. Er zijn goede bij en slechte.
Ik zei ook bewust 'wel even'. Stam is het type dat het 'wel even' op gevoel doet. Zoals Arthur opmerkte, meneer had geen zin om er voor te leren.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Yopii » ma sep 27, 2021 5:08 pm

Uiteindelijk lost het probleem zichzelf op. Ik zie Stam niet snel meer bij een topclub belanden.

Een middelmatige voetballer kan tijdens zijn carrière trainersdiploma's halen. Dat is iets lastiger voor topvoetballers, die veel zwaarder worden belast. Laten we het erop houden dat 'grote namen' een zetje in de rug hebben gekregen. Dat is ook alles en garandeert niets. Ze moeten het zelf wel laten zien.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Arthur » ma sep 27, 2021 7:07 pm

Stam vond zelfs het versnelde traject niets, want dan moest hij een boek lezen. Met zo’n mentaliteit kun je nooit een toptrainer worden.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Duke » di sep 28, 2021 8:26 am

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Mano » di sep 28, 2021 9:32 am

maken van Basten en Gullit hier een punt?

https://www.youtube.com/watch?v=ddlOU1nCNow
punt 1: hoe kan je op 19 al concentratieverlies hebben als je voor staat?
Punt 2: de Ajax CL spelers hebben niets gepresteerd in het buitenland (de ligt, de jong, Ziyech, vd Beek)

Bij punt 1 vind ik dat hij waarschijnlijk meegaat met de journalist in het lollige maar hij heeft een handje vol goeie wedstrijden gespeeld, zeker niet meer dan dat.
Punt 2, 100% mee eens.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie