Wat is er geworden van .... (deel II)

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Giacomo Puccini » vr okt 29, 2021 12:18 pm

Ik zag onlangs wat beelden van Matthijs de Ligt voorbij komen... mijn god wat is die slecht geworden zeg. Als hij geïnterviewed wordt dan presenteert hij zich als een intelligente jongen, maar in het veld is hij toch vaak een kip zonder kop. In het verleden compenseerde hij dat nog met tomeloze inzet, charisma en een imposante fysiek. Qua inzicht/spelintelligentie ontwikkelt hij zich bij Juve, tegen de verwachting in, totaal niet, en met zijn fysieke gesteldheid lijkt iets aan de hand want een 22-jarige hoort niet als een bejaarde over het veld te sjokken.
Ajax!

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door columbus » vr okt 29, 2021 12:32 pm

Ik dacht aan een gevalletje te veel aan de gewichten gehangen. Oogt lomp, zwaar en niet echt wendbaar

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10237
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door WP_Legend » vr okt 29, 2021 12:40 pm

https://youtu.be/O7i68cbiYs8

Valt wel mee als ik de training beelden zo bekijk?

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Scherrer » vr okt 29, 2021 1:32 pm

Die jongen was als 17-jarige al een beer van een vent. Niet gek dat hij op z'n 22e dan nog een stukje breder en groter is: dat is de ontwikkeling die iedere jongeman in die leeftijdsfase doormaakt. Probleem is alleen dat een bredere De Ligt eerder een nadeel is op een voetbalveld. Overigens is dit iets wat in de jeugd al speelde: scouts van andere clubs vreesden toen al dat De Ligt uiteindelijk te groot en log voor topvoetbal zou worden.
***

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr okt 29, 2021 1:58 pm

Nou, net op tijd verkocht dan :ajaxsmiley.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Cruijff » vr okt 29, 2021 2:26 pm

Scherrer schreef:
vr okt 29, 2021 1:32 pm
Die jongen was als 17-jarige al een beer van een vent. Niet gek dat hij op z'n 22e dan nog een stukje breder en groter is: dat is de ontwikkeling die iedere jongeman in die leeftijdsfase doormaakt. Probleem is alleen dat een bredere De Ligt eerder een nadeel is op een voetbalveld.
Klopt.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Historicus » zo okt 31, 2021 2:28 pm

Interview met Harvey Esajas in Trouw: https://www.trouw.nl/verdieping/harvey- ... ~b2b7da16/

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Andriy Demchenko » zo okt 31, 2021 2:51 pm

Historicus schreef:
zo okt 31, 2021 2:28 pm
Interview met Harvey Esajas in Trouw: https://www.trouw.nl/verdieping/harvey- ... ~b2b7da16/
Wist eigenlijk niet dat hij ooit bij Ajax gezeten had, die tentenbouwer. Kende wel Etienne Esajas maar dat is geen familie blijkbaar.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo okt 31, 2021 8:38 pm

Kwam toevallig dit filmpje van Donny van de Beek tegen, toen hij een keertje mocht mee doen met Man U.

https://youtu.be/ODLQHVih9D4

Ik zie hem voornamelijk vooruit spelen, lekkere tackles maken, zonde dat ie daar wegkwijnt op de bank.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13361
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Arthur » zo okt 31, 2021 9:18 pm

Zijn incompetente trainer zal er niet lang meer zitten. Wie weet krijgt hij daarna wat meer kans.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Andriy Demchenko » zo okt 31, 2021 9:34 pm

Arthur schreef:
zo okt 31, 2021 9:18 pm
Zijn incompetente trainer zal er niet lang meer zitten. Wie weet krijgt hij daarna wat meer kans.
Denk dat C. Ronaldo Solksjaer nog net in het zadel gaat houden helaas.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Cruijff » ma nov 01, 2021 1:07 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
zo okt 31, 2021 8:38 pm
Kwam toevallig dit filmpje van Donny van de Beek tegen, toen hij een keertje mocht mee doen met Man U.

https://youtu.be/ODLQHVih9D4

Ik zie hem voornamelijk vooruit spelen, lekkere tackles maken, zonde dat ie daar wegkwijnt op de bank.
In dit geval is hij deels ook wel "slachtoffer" omdat én Bruno Fernandes één van de beste middenvelders van Europa is én het elftal waar hij speelt niet aanvallend genoeg durft te spelen.

Als je veel ballen vooruit speelt, dan moet dat wel aan je medespelers zijn besteed. En als je goed aanvoelt waar de vrije ruimte straks ontstaat en dan steeds loopacties in de diepte maakt, dan is het wel fijn als iemand uit het team vervolgens die bal in de vrije ruimte speelt. Anders maak je die loopacties de hele tijd voor niets.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Cruijff » ma nov 01, 2021 1:09 pm

Andriy Demchenko schreef:
zo okt 31, 2021 9:34 pm
Arthur schreef:
zo okt 31, 2021 9:18 pm
Zijn incompetente trainer zal er niet lang meer zitten. Wie weet krijgt hij daarna wat meer kans.
Denk dat C. Ronaldo Solksjaer nog net in het zadel gaat houden helaas.
Ze begonnen de CL al met een thuisnederlaag tegen Young Boys. Young Boys, hè! :confused.gif: :excited.gif:

Vervolgens heeft Man U in de 2e en 3e poulewedstrijd ontzettend veel mazzel gehad en vervolgens inderdaad die mazzel uitgebuit doordat Cristiano de winnende maakte. Daardoor staan ze per ongeluk op de 1e plaats in hun poule, waar de 4e plaats logischer was geweest.

C. Ronaldo verbloemt veel, een topploeg is Man U niet.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Andriy Demchenko » ma nov 01, 2021 10:59 pm

Cruijff schreef:
ma nov 01, 2021 1:09 pm
Andriy Demchenko schreef:
zo okt 31, 2021 9:34 pm
Arthur schreef:
zo okt 31, 2021 9:18 pm
Zijn incompetente trainer zal er niet lang meer zitten. Wie weet krijgt hij daarna wat meer kans.
Denk dat C. Ronaldo Solksjaer nog net in het zadel gaat houden helaas.
Ze begonnen de CL al met een thuisnederlaag tegen Young Boys. Young Boys, hè! :confused.gif: :excited.gif:

Vervolgens heeft Man U in de 2e en 3e poulewedstrijd ontzettend veel mazzel gehad en vervolgens inderdaad die mazzel uitgebuit doordat Cristiano de winnende maakte. Daardoor staan ze per ongeluk op de 1e plaats in hun poule, waar de 4e plaats logischer was geweest.

C. Ronaldo verbloemt veel, een topploeg is Man U niet.
Greenwood, Rashford, Martial, Ronaldo, Sancho, maar ze hebben geen echte centrumaanvaller van kwaliteit. Cavani is over een paar maand 35. Dat is toch het verschil met Mbappe, Lewandowski, Benzema, etc.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Andriy Demchenko » vr nov 05, 2021 5:21 pm

Dennis Van Wijk komt wel met opvallend nieuws over hoe Ajax onder Ten Cate zich nogal arrogant gerdagen had wat dus erg had meegespeeld op de motivatie die laatste pot tegen Willem II toen. Opvallend verhaal op 1uur twee en twintig.

https://www.youtube.com/watch?v=OEKHtm1h5XE
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Historicus » za nov 06, 2021 7:01 pm

Andriy Demchenko schreef:
vr nov 05, 2021 5:21 pm
Dennis Van Wijk komt wel met opvallend nieuws over hoe Ajax onder Ten Cate zich nogal arrogant gerdagen had wat dus erg had meegespeeld op de motivatie die laatste pot tegen Willem II toen. Opvallend verhaal op 1uur twee en twintig.

https://www.youtube.com/watch?v=OEKHtm1h5XE
Het verrast me niks, zulke meningen over Ten Cate.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Historicus » za nov 06, 2021 9:56 pm

Overigens is Wim Jonk nu koploper in de Eerste Divisie met FC Volendam. Zeker een prestatie!

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Yopii » wo nov 10, 2021 5:53 pm

Jonk heeft een goede kijk op voetbal, maar ontbeert charisma.

Interessant om te zien hoe hij bouwt aan Volendam.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Andriy Demchenko » wo nov 10, 2021 9:19 pm

Yopii schreef:
wo nov 10, 2021 5:53 pm
Jonk heeft een goede kijk op voetbal, maar ontbeert charisma.

Interessant om te zien hoe hij bouwt aan Volendam.
Hij doet het samen met rechterhand Jasper Van Leeuwen, die heeft ook wel een goede visie om een club naar een topsportklimaat te brengen.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Historicus » do nov 11, 2021 4:37 pm

Afbeelding

Dean en Donny Huijsen tijdens de presentatie bij Juventus.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Zuidema » za nov 20, 2021 9:55 am

Het voetballeven van John Rep: ‘Cruijff was de beste, maar die eeuwige armgebaren...’

Mikos Gouka 20-11-21, 08:02 Laatste update: 08:21

Afbeelding

John Rep verheugt zich er bepaald niet op, zijn 70ste verjaardag van komende donderdag. Al prijst hij zich gelukkig dat hij nog gezond is. ,,Ik mankeer niets, maar je denkt er weleens over na hoor. Dat de naam Rep ook in het rijtje Cruijff, Suurbier, Keizer, Rensenbrink komt.’’

Johnny Rep snapt het ook even niet meer. Is hij in café-restaurant De Krokodil net tegenover een journalist gaan zitten, stapt er opeens nog iemand het etablissement in Krommenie binnen die beweert een afspraak met hem te hebben. Twee interviews? De FIFA en deze site? De 42-voudig international verkeerde blijkbaar wekenlang in de veronderstelling dat hij met één iemand te maken had. En dat die dan twee verschillende telefoonnummers gebruikte om af te spreken? Ach, er gebeuren wel gekkere dingen, stelt Rep. ,,Twee tegelijk’’, schatert hij. ,,Hoe verzin je het hè.’’

Het is bepaald niet de ideale start voor Rep om uit te leggen dat iemand met zo’n enorme staat van dienst als voetballer maar bitter weinig kansen heeft gekregen in de voetballerij. Zoals het glas Merlot, naast zijn broodje kroket, ook al geen passend antwoord is op de al jarenlang rondzingende verhalen dat de voormalig rechterspits van Ajax, Valencia, Bastia, Saint-Étienne, PEC Zwolle, Feyenoord en Haarlem weleens te diep in het glaasje kijkt. ,,Ach, een glas wijn’’, zegt Rep. ,,Dat heb ik in Spanje geleerd, daar komt de fles op tafel bij het eten hoor. Al die mensen die het beter denken te weten, het zal allemaal wel.’’

We zijn ook niet naar Krommenie afgereisd om Rep de maat te nemen. Integendeel. De man die met Ajax twee keer de landstitel, de nationale beker, twee keer de Europa Cup I, twee keer de Europese Super Cup en de wereldbeker won, heeft eerdaags iets te vieren. Rep is bijna 70 jaar, komende donderdag is het zover. ,,Ik vind er geen ene reet aan’’, zegt hij.

,,Het gaat te snel. Als je eens wist hoe snel het tussen vijftig en zeventig gaat, dan schrik je gewoon. Ja, dan ben je op een gegeven moment wel over de helft hè. En als ik zie wie er de laatste jaren allemaal zijn omgevallen. Keizer, Cruijff, Hulshoff, Suurbier, Rensenbrink. Eerder al Gerrie Mühren. Ja, als je er over na gaat denken, word je heel ongemakkelijk. Ik mankeer niets, maar je denkt er weleens over na hoor. Dat de naam Rep ook een keer in dat rijtje komt.’’

Dat hij niets mankeert, trekt Rep na twee happen van zijn kroket overigens al snel weer in. Twee liesoperaties zorgden niet voor het verdwijnen van zijn klachten. En dus meldde hij zich recent maar weer eens bij de chirurg. Het betekende wel dat hij naar Nederland moest vliegen, want de voormalige aanvaller verblijft zo’n acht maanden per jaar in Spanje, waar zijn vriendin tot voor kort het restaurant Uwe Majesteit in Torremolinos bestierde. ,,Maar voor ik 70 ben geworden, hoop ik weer in Spanje te zitten’’, zegt hij grinnikend. ,,Of ze hier niet iets voor mij organiseren? Ik mag het niet hopen zeg.’’

Toch zou dat niet zo vreemd zijn. Rep, met zeven goals nog altijd de speler met de meeste doelpunten voor het Nederlands elftal op WK’s, is een grote naam in onze voetbalgeschiedenis. Zelfs de FIFA is dus naar Krommenie gereisd, deze keer om over het WK 1974 te praten. Of Rep ondanks de verloren finale toch mooie herinneringen koestert aan dat toernooi in West-Duitsland.

,,Nee, dat is en blijft natuurlijk een enorme kutherinnering’’, zegt hij. ,,We hadden die wereldtitel moeten pakken. Ik blijf erbij dat we die dag genaaid zijn door die Engelse scheidsrechter. Bernd Hölzenbein liet zich vallen, er was niets aan de hand en die eikel gaf een strafschop. En ja, ik kreeg een paar kansen. Die Sepp Maier (Duitse keeper, red.) stond steeds in de weg. De invloed van de zwembadaffaire? Nou, Cruijff heeft geloof ik twee dagen in een telefooncel gestaan om met het thuisfront gerust te stellen, hahaha. In die tijd kon iedereen dat hotel gewoon in en uit lopen. Kan nu niet meer.

,,Kijk, ik lig er nu natuurlijk niet meer letterlijk wakker van, maar die nederlaag in 1974 heeft wel heel lang echt pijn gedaan. Veel meer dan 1978 in Argentinië. Met dat gelul dat Robbie Rensenbrink ons de titel daar had moeten bezorgen. Het was al enorm knap dat Robbie die bal nog tegen de paal kreeg. Nee, vier jaar eerder in München had het moeten gebeuren. Met al die spelers in bloedvorm, dát was de kans.

,,Als er destijds een VAR was geweest, hadden we daar overigens nooit gespeeld. Driemaal raden wie buitenspel ophief tegen de Belgen in de kwalificatiewedstrijd toen Jan Verheyen scoorde. Ik dus. Dat was een geldige treffer, maar gelukkig keurde die scheidsrechter hem af. Anders waren we weer niet op het WK geweest met een geweldige lichting spelers, net als in 1970. Dat hadden we ons best mogen aantrekken.

,,Maar de KNVB ook. Die zetten af en toe trainers voor de groep. Kees Rijvers, Jan Zwartkruis, dat kon eigenlijk niet. Rinus Michels de uitvinder van het totaalvoetbal? Onzin man, dat ontstond gewoon. Door Cruijff, Van Hanegem, Neeskens en die mannen. Er is helemaal niet aan dat soort voetbal gewerkt. Mijn rol? Nou, doelpunten maken, haha. En in beweging zijn als Cruijff de bal had. Wat een ploeg hadden we hè. Toch was de beste voorhoede waar ik ooit in speelde die van Valencia, met de Argentijn Mario Kempes en Carlos Diarte uit Paraguay.’’

Rep tovert op zijn telefoon een foto van het illustere trio tevoorschijn. ,,Ik heb lang gedacht dat die Kempes onze aanvoerder was, maar we dragen hier een rouwband. Geen flauw idee voor wie.’’

In Frankrijk speelde hij onder anderen met Michel Platini, Dominique Rocheteau en Jean-François Larios. ,,De laatste pikte de vrouw van Platini in’’, vertelt Rep geamuseerd. ,,Platini. Kon wel wat hè. Geweldige speler en die vrije trappen, ongekend.’’

De reporter van de FIFA wil van Rep graag horen hoe uniek het was om de beroemde Cruyff-turn tegen Zweden in 1974 van dichtbij mee te maken. Rep haalt zijn schouders op. ,,Wij kenden Johan toch? We zagen dat dagelijks. In het veld liep het geweldig tussen Johan en mij. Als hij die bal niet had geraakt voor de 2-0 tegen Brazilië, dan had ik hem binnengekopt hoor. Ik stond al klaar. Wat een wedstrijd was dat. Zo hard, zo gemeen. Met Van Hanegem, Neeskens en Suurbier hadden we wel jongens die er dan stonden hè. Nee, Cruijff deelde eigenlijk niet uit. Nooit. Hij incasseerde ook niet veel, want hij sprong altijd overal overheen.”

“Op de training heb ik weleens met hem gevochten. Bij Ajax. Ik speelde nog in het tweede elftal, maar trainde dagelijks mee. Mocht ik van trainer Stefan Kovács een maand niet meer bij het eerste elftal meedraaien. Kostte me toch een hoop geld. Cruijff was de allerbeste, maar dat eeuwige wijzen en die voortdurende armgebaren, ik werd er soms knettergek van. Hij was wel de baas hoor, een echte leider. Dat vond ik het verschil met Platini, dat was ook een geweldige speler maar géén geboren leider.’’

Afbeelding

Zijn bijnaam Goudhaantje valt. Rep trekt er een zuur gezicht bij. ,,Volgens mij had Sjaak Swart die bijnaam verzonnen. Alsof het mij allemaal kwam aanwaaien. Swart was natuurlijk de rechterspits bij Ajax en ik kwam eraan. Zeiden die jongens vaak expres dat ik zo goed bezig was, daar kon Sjakie niet zo goed tegen, haha. Tijdens de Europa Cup-finale tegen Inter in 1972 in de Kuip bleef ik op de bank. Daar had ik de kolere over in man. In 1973 tegen Juventus stond ik er wel. Ik kan me het moment van de goal nog goed herinneren. Ik sprong zoveel hoger dan Gianpietro Marchetti en kopte die bal langs Dino Zoff. Na afloop droeg ik een shirt van Juve, dat heb ik nog verkocht voor mijn dochter. Ik had de mooiste shirts, zelfs dat van Diego Maradona van de interland tegen de Argentijnen in 1979 in Zwitserland. Waar het gebleven is, geen idee. Maar het is allemaal weg.

,,Maar de herinneringen zijn er nog hoor. Die 6-0 winst met Saint-Étienne tegen PSV. Maar ook de verloren dubbele finale tegen PSV met Bastia. Maar ook mijn laatste jaren bij PEC Zwolle en Feyenoord. Wij hadden een familiebedrijf, een fruithandel. Als jonge jongen werkte ik mee. Ik kwam vaak in Rotterdam en vond Feyenoord als jonge jongen zó mooi. Maar het werd Ajax voor mij. Later kwam ik dan toch nog bij Feyenoord terecht, maar ik kon er mijn draai nooit vinden. Gek is dat hè. Voetbal heeft me veel gebracht. Veel gekost ook? Nou, van dat elftal uit 1974 is zo’n beetje iedereen gescheiden. Dat kwam ook door die trainingskampen joh, bij Valencia was je voor elke uitwedstrijd vier dagen van huis. Niet te doen.’’

Rep ritst zijn jas dicht. Het logo van Cruyff Sports is duidelijk te zien. ,,Ja, Cruijff. Is maar 68 jaar geworden. Dus ik moet blij zijn met 70, maar zo voelt het niet. Ik vind er helemaal niets aan. Ik wil nog wel even mee. Ja, ook om voetbal te kijken. Laatst Ajax tegen Borussia Dortmund in Amsterdam. Dat was toch schitterend. Ja, dat is voetbal. Niet dat slaapverwekkende rondtikken.

,,Je moet de mensen iets bieden. Dat deden we met Ajax, Oranje, Bastia en zeker ook Saint-Étienne. Als ik die club bel en zeg dat ik kom, maken ze een plekje vrij naast de voorzitter. Ze betaalden mij daar ooit met zwart geld en dat wist ik niet. De fiscus heeft twee bungalows van mij afgepakt. Ik durfde lang niet door Frankrijk te reizen. Maar dat is gelukkig allemaal voorbij. Kan ik toch af en toe even naast die voorzitter neerploffen, hahaha.’’
AD.nl (premium)

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Marillion » za nov 20, 2021 11:53 am

Mooi die opmerking over de kwalificatie voor het WK van 1974 tegen België. We vinden dat we daar wereldkampioen hadden moeten worden maar het scheelde dus maar heel weinig of Oranje was daar überhaupt niet aanwezig geweest.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Zuidema » za nov 20, 2021 1:44 pm

Marillion schreef:
za nov 20, 2021 11:53 am
Mooi die opmerking over de kwalificatie voor het WK van 1974 tegen België. We vinden dat we daar wereldkampioen hadden moeten worden maar het scheelde dus maar heel weinig of Oranje was daar überhaupt niet aanwezig geweest.
Ja, klopt. NL zwijnde daar ongelooflijk in de laatste minuut. Vonden sommige spelers later ook. O.a. Van Hanegem en Rensenbrink. Verheyen stond daar never nooit niet buitenspel. Overigens was het niet Rep, die buitenspel ophief. Achterin op links liepen er een of meer te pitten. Kan alleen niet goed zien wie. Mansveld? Krol? Verder had NL qua spelbeeld wel minimaal een gelijk spel verdiend. NL speelde aanvallend, had ook enkele goede kansen. Daar waar Belgica alleen maar verdedigde, hopend op dat ene momentje. Wat dus nog bijna lukte ook. Gelukkig werd die lafheid niet beloond.

https://nos.nl/index.php/video/2405822- ... mee-het-wk

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Andriy Demchenko » za nov 20, 2021 1:46 pm

Wie nog wat over de beste man wil lezen digitaal moet mij maar een pm sturen.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Zuidema » za nov 20, 2021 3:33 pm

Andriy Demchenko schreef: Bor Van Steenhoven: "Vroeger toen je bij namen als Cees De Wolf, Zuidema en Cruijff nog aan de voetballer dacht"
:drecul.gif:

Arme Bor. Het is er inderdaad niet beter op geworden. :666.gif:

Plaats reactie