Wat is er geworden van .... (deel II)

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Gezond verstand » di feb 09, 2021 2:01 am

Cruijff schreef:
ma feb 08, 2021 11:41 pm

Wat mij betreft nooit een BeNeliga. Potjes tegen Charleroi en Racing Genk, brrrrr.
Dat zijn nou net de clubs die in de keuken divisie van de Beneliga komen te spelen, dus daar hoef je niet bang voor te zijn

(overigens ben ik geen voorstander van de Beneliga)
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Marillion » di feb 09, 2021 10:11 am

Als Racing Genk daar niet in zou komen te spelen. Welke clubs dan wel? We hebben het over de kampioen van 1999, 2002, 2011 en 2019. Staan nu ook gewoon 3e boven een club als RSC Anderlecht.

Wat denken jullie inzake Lang. Staat Ajax daar komende zomer alweer op de stoep of gaat het langer duren?
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Jöhnk » di feb 09, 2021 11:31 am

Deze kans is verkeken. Lang zal niet meer voor Ajax spelen. Dit is een heel, heel grote fout geweest. Een blunder misschien wel.

Racing Genk of VVV. Echt een moeilijke keuze. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Marillion » di feb 09, 2021 11:36 am

Z'n vader heeft anders aangegeven dat hij verwacht dat Lang alsnog een keer voor Ajax zal gaan spelen.

Als ik de geluiden zo hoor ligt de oorzaak van de breuk vooral in de relatie tussen Lang en Ten Hag. De kans dat onze trainer aan zijn laatste seizoen bij Ajax bezig is lijkt me niet ondenkbeeldig. Mocht dat komende zomer gebeuren dan sluit ik niet uit dat Ajax 'm gelijk terug zal proberen te halen. Al is het natuurlijk even de vraag hoe de bezetting van de selectie bij Ajax er verder uit zal gaan zien.
Nil volentibus arduum

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door De Dominee » di feb 09, 2021 11:51 am

Lang komt zeker nog terug naar Ajax. Hij wil niets liever dan slagen in het Ajax shirt. Het gaat ons helaas alleen geld kosten. Onnodig. Denk dat zijn komst zal samenhangen met een vertrek van Ten Hag.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Jöhnk » di feb 09, 2021 12:04 pm

Dit schatten jullie verkeerd in, denk ik. Club Brugge is niet achterlijk. Die gaan 30 miljoen of zoiets vragen. Dat soort bedragen betaalt Ajax alleen voor uitzonderlijke klassespelers zoals Haller. :hypocrite.gif:

Er zullen andere gegadigden ten tonele verschijnen, bovendien. Als Lang naar een grote competitie kan, is Ajax dan nog steeds zijn droom? De vraag stellen is hem beantwoorden.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Marillion » di feb 09, 2021 12:33 pm

Dat zal moeten blijken. Er zijn niet zoveel spelers die vanuit België naar een grote competitie gaan. In die zin zou een stap via Ajax nog steeds niet onlogisch zijn. Die uitspraak doet zijn vader natuurlijk niet zomaar.

Maar het is natuurlijk helder dat het eeuwig zonde is dat ze er niet uit zijn gekomen met verlengen en een aansluitende verhuur. Ook is het zonde dat er, voor zover wij weten, geen afspraak is over een vaste transfersom om hem terug te halen. Want komende zomer terug moeten naar Brugge en dan informeren naar de vraagprijs is een garantie voor een stevig prijskaartje en gezichtsverlies.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door raymon » di feb 09, 2021 1:25 pm

Marillion schreef:
di feb 09, 2021 12:33 pm
Dat zal moeten blijken. Er zijn niet zoveel spelers die vanuit België naar een grote competitie gaan. In die zin zou een stap via Ajax nog steeds niet onlogisch zijn. Die uitspraak doet zijn vader natuurlijk niet zomaar.

Maar het is natuurlijk helder dat het eeuwig zonde is dat ze er niet uit zijn gekomen met verlengen en een aansluitende verhuur. Ook is het zonde dat er, voor zover wij weten, geen afspraak is over een vaste transfersom om hem terug te halen. Want komende zomer terug moeten naar Brugge en dan informeren naar de vraagprijs is een garantie voor een stevig prijskaartje en gezichtsverlies.
Je kunt ook denken dat zonder dit uitstapje had hij een jaar voornamelijk op de bank gezeten met af en toe een invalbeurt. Wordt hij daar beter van? Lijkt me dat hij nu veel sneller doorgroeit.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door De Dominee » di feb 09, 2021 1:42 pm

Jöhnk schreef:
di feb 09, 2021 12:04 pm
Dit schatten jullie verkeerd in, denk ik. Club Brugge is niet achterlijk. Die gaan 30 miljoen of zoiets vragen. Dat soort bedragen betaalt Ajax alleen voor uitzonderlijke klassespelers zoals Haller. :hypocrite.gif:

Er zullen andere gegadigden ten tonele verschijnen, bovendien. Als Lang naar een grote competitie kan, is Ajax dan nog steeds zijn droom? De vraag stellen is hem beantwoorden.
Tja. Aannames.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do feb 11, 2021 12:02 am

Eventjes he. Hij zegt hier zelf dat hij Tadic voor zich had en daarom zelf de keuze heeft gemaakt om te vertrekken. Dus verhalen dat Ajax hem heeft laten gaan en daarmee heeft lopen blunderen kunnen dan toch definitief de prullenbak in, lijkt mij. Of je moet het een blunder vinden dat Ten Hag Tadic in de basis zet natuurlijk.

https://nos.nl/l/2352099

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door De Dominee » do feb 11, 2021 8:08 am

Hij wilde zelf echter verhuurd worden voor 1 jaar, aan Brugge. Ajax wilde hem perse verkopen tot zijn verbazing.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door peter » do feb 11, 2021 10:17 am

Tadic - Haller - Antony is volgend jaar de basis. Daar komt geen speler tussen. Oftewel, Lang zal genoegen moeten nemen met een vierde of vijfde plek als aanvaller. En dat zal hij, ook gelet op zijn prestaties nu, echt niet doen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Marillion » do feb 11, 2021 10:25 am

De Dominee schreef:
do feb 11, 2021 8:08 am
Hij wilde zelf echter verhuurd worden voor 1 jaar, aan Brugge. Ajax wilde hem perse verkopen tot zijn verbazing.
Maar ze kwamen er niet uit inzake een verlenging volgens mij.

Verlengen en verhuren was het beste scenario geweest. Dan had hij in Brugge zijn ontwikkeling door kunnen maken en hadden we daarna kunnen zien hoe de zaken er voor stonden. Daar was dan wel een verlenging voor nodig. Ik weet niet of dat nu is stukgelopen op salaris of dat het de relatie met Ten Hag was. De verhalen lopen nogal door elkaar.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door elliquido » do feb 11, 2021 1:11 pm

toevallig heb ik onze ingooivriend jairo riedewald aan het werk gezien 2 wedstrijden,
hij scoorde in de 1e van afstand (met deflection) en speelde tegen Leeds in de 2e wedstrijd.
Nou, dat hield niet over zeg maar. hij speelde als een soort 6 , maar om nou te zeggen dat dat veel energie en kracht uitstraalde.. moah/. oogt als een oude man die op veteranenniveau meehobbelt, heel stijfjes ook, roestig, knokig.
Wel een mooie afro, dat dan weer wel.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Andriy Demchenko » do feb 11, 2021 8:43 pm

Lasse naar Heerenveen, leuk voor hem.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Gezond verstand » vr feb 12, 2021 7:59 am

Marillion schreef:
di feb 09, 2021 10:11 am
Als Racing Genk daar niet in zou komen te spelen. Welke clubs dan wel? We hebben het over de kampioen van 1999, 2002, 2011 en 2019. Staan nu ook gewoon 3e boven een club als RSC Anderlecht.

Wat denken jullie inzake Lang. Staat Ajax daar komende zomer alweer op de stoep of gaat het langer duren?
Dan doet Genk het beter dan ik dacht. Maar Charleroi is toch echt weinig soeps.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Andriy Demchenko » vr feb 12, 2021 9:23 am

Gezond verstand schreef:
vr feb 12, 2021 7:59 am
Marillion schreef:
di feb 09, 2021 10:11 am
Als Racing Genk daar niet in zou komen te spelen. Welke clubs dan wel? We hebben het over de kampioen van 1999, 2002, 2011 en 2019. Staan nu ook gewoon 3e boven een club als RSC Anderlecht.

Wat denken jullie inzake Lang. Staat Ajax daar komende zomer alweer op de stoep of gaat het langer duren?
Dan doet Genk het beter dan ik dacht. Maar Charleroi is toch echt weinig soeps.
Apart dat Genk niet de aandacht heeft getrokken, daar liepen toch spelers als De Bruyne, Bailey, Kouhibaly, Berge, Ndidi, Benteke, Courtois, Castagne rond het afgelopen decenium. Sowieso hoort Genk bij de grote 5 van Belgie met Standard, Brugge, Gent en Andelecht zoals we in Nederland de top 4 hebben.

Verder zit je met een Beneliga ook aan Charleroi vast hoor. Dat is ongeveer de nummer 6 of 7 van het land, nummer 6 momenteel misschien Antwerp door de grote investeerder daar maar daarna komt Charleroi die al consistent de tweede club van Wallonie zijn en sinds 1952 onafgebroken hoogste klasse spelen. Voor alles wat daar onder zit: Eupen, Beveren, Oostende, Beerschot, Leuven, Mechelen, Moeskroen, Kortrijk, St Truiden, Cercle geldt dat ze in een goed seizoen top 7 spelen en in een slecht seizoen degraderen. Zulte Waregem de enige die de afgelopen 10 jaar niet gedegradeerd is veder.

En voor men bij de BENELIGA begint over, ja maar we nemen enkel de top 5, dat gaan ze nooit accepteren, hun competitie staat hoger op de EL ranglijst dan de onze.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Ramona » vr feb 12, 2021 12:59 pm

Andriy Demchenko schreef:
do feb 11, 2021 8:43 pm
Lasse naar Heerenveen, leuk voor hem.
Yep, fijn voor hem! :biggthumpup.gif:

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Historicus » vr feb 12, 2021 2:07 pm

Ramona schreef:
vr feb 12, 2021 12:59 pm
Andriy Demchenko schreef:
do feb 11, 2021 8:43 pm
Lasse naar Heerenveen, leuk voor hem.
Yep, fijn voor hem! :biggthumpup.gif:
Ja, dat vind ik ook. Heerenveen heeft best een behoorlijk middenveld onderhand.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Gezond verstand » vr feb 12, 2021 3:58 pm

Andriy Demchenko schreef:
vr feb 12, 2021 9:23 am


Verder zit je met een Beneliga ook aan Charleroi vast hoor. Dat is ongeveer de nummer 6 of 7 van het land, nummer 6 momenteel misschien Antwerp door de grote investeerder daar maar daarna komt Charleroi die al consistent de tweede club van Wallonie zijn en sinds 1952 onafgebroken hoogste klasse spelen.
Misschien moet je je feiten iets beter controleren Andriy. Waar ik fout zat met Genk, zit jij echt fout met Charleroi. Die speelden nog geen 10 jaar geleden in de tweede klasse, en daarvoor ook niet "onafgebroken in de hoogste klasse sinds 1952"
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Andriy Demchenko » za feb 13, 2021 9:38 pm

Gezond verstand schreef:
vr feb 12, 2021 3:58 pm
Andriy Demchenko schreef:
vr feb 12, 2021 9:23 am


Verder zit je met een Beneliga ook aan Charleroi vast hoor. Dat is ongeveer de nummer 6 of 7 van het land, nummer 6 momenteel misschien Antwerp door de grote investeerder daar maar daarna komt Charleroi die al consistent de tweede club van Wallonie zijn en sinds 1952 onafgebroken hoogste klasse spelen.
Misschien moet je je feiten iets beter controleren Andriy. Waar ik fout zat met Genk, zit jij echt fout met Charleroi. Die speelden nog geen 10 jaar geleden in de tweede klasse, en daarvoor ook niet "onafgebroken in de hoogste klasse sinds 1952"
Je schiet nu een beetje op een detail, ik had bijna geen degradatie moeten zeggen en zie dat de Engelse wikipedia wat fouten heeft ja. Maar sinds 85 een enkel seizoennetje geen hoogste klasse. Het punt dat Charleroi bij de 7 clubs van het land zit op basis van status, supporters etc. heb je er nou niet echt mee weerlegd. Maargoed zo belangrijk vind ik de discussie nou verder ook niet om er deze topic nog meer mee te vervuilen. YOU WIN :aai.gif:

Er is nog vrij weinig aandacht voor geweest maar vandaag is officieel de dag dat Jelle Van Damme is gestopt en hij bedankte nog even al zijn voormalige clubs op twitter. Ik was eerlijk gezegd alweer vergeten dat hij nog bij Werder, Wolves en La Galaxy gezeten had. Ik weet wel dat ik me altijd gruwelijk ergerde als Koeman in het CL seizoen 2002 2003 weer eens op linksback gezet had, daar was hij imo veel te houterig.
Het is niet helemaal eerlijk maar ik moet altijd denken aan die rode kaart die hij pakt in dit duel
https://www.youtube.com/watch?v=33g7_6FlM-Y
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door elliquido » ma feb 15, 2021 1:12 am

Sven Botman gaat weg voor 45 miljoen

Milan, united en psg worden genoemd

Ps. Is het niet een idee om de oud spelers topic uit het archief te halen en er een actief topic van te maken,?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door De Dominee » ma feb 15, 2021 10:53 am

Kleine mis peer van Ajax, al hadden weinig mensen dit zien aankomen. Ik niet in ieder geval. Ook is Ajax met Martinez en Blind reeds goed voorzien op LCV. Ook benieuwd of hij elders gaat slagen. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat het geen wereldwonder is deze jongen.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Yopii » ma feb 15, 2021 11:01 am

Grote, sterke speler, dus niet verwonderlijk dat Engelse teams hem interessant vinden.

Bij Heerenveen deed hij het aardig, maar niet meer dan dat.

Bij Ajax wordt heel veel nadruk gelegd op voetballende kwaliteiten, die heeft hij wat minder.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Marillion » ma feb 15, 2021 11:08 am

De Dominee schreef:
ma feb 15, 2021 10:53 am
Kleine mis peer van Ajax, al hadden weinig mensen dit zien aankomen. Ik niet in ieder geval. Ook is Ajax met Martinez en Blind reeds goed voorzien op LCV. Ook benieuwd of hij elders gaat slagen. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat het geen wereldwonder is deze jongen.
Zeg maar gerust niemand. Volgens mij waren we hier collectief enthousiast over het feit dat Overmars een matige verdediger zonder ook maar één wedstrijd in Ajax 1 voor meer dan 10 miljoen had weten te verkopen.

Maar het niet inschrijven van Haller is misschien wel een probleem voor Botman. Die krijgt straks ineens Tadic tegenover zich (mag ik toch hopen). Dat is 'ie Frankrijk denk ik niet gewend. Ben benieuwd hoe hij daar mee omgaat. Ga wel even op hem letten.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie