Wat is er geworden van .... (deel II)

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door 999 » wo mar 10, 2021 11:25 am

’Amsterdam werd gek’
Young Boys-aanvaller Miralem Sulejmani beschrijft bemachtigen derde ster als hoogtepunt in Ajax-tijd
AMSTERDAM De karakteristieke glimlach van Miralem Sulejmani (32) is door het mondkapje slecht te zien. Maar de twinkeling in zijn ogen verraadt dat de Young Boys-speler niet kan wachten tot hij donderdagavond (18.55 uur) de Johan Cruijff ArenA weer mag betreden. „Het is een heel bijzondere wedstrijd”, zegt de oud-Ajacied over het Europa League-treffen tussen Ajax en Young Boys.

Sulejmani zat nog in het vliegtuig toen het nieuws doordrong dat het lot zijn Zwitserse werkgever aan Ajax had gekoppeld. „We kwamen terug uit Leverkusen en na de landing zag ik een berichtje van mijn zus. Ze stuurde dat ik tegen Ajax mag spelen. Sinds de loting ben ik super excited, blij in Amsterdam te mogen terugkeren. Het worden twee zware wedstrijden, maar we willen in de ArenA ons beste voetbal laten zien.”

Iets waar de in 2008 voor 16,25 miljoen euro van SC Heerenveen overgenomen aanvaller in zijn Ajax-tijd minder in slaagde dan hem lief was. „Het was pas mijn tweede seizoen als professional. En iedereen weet wat voor een club Ajax is: een van de beste van Europa. In het begin had ik niet door hoe hoog de druk voor een Ajax-speler is. Daar heb ik steeds beter mee om leren gaan. De fans verwachten successen”, aldus Sulejmani.

„Ik heb vijf jaar voor Ajax gespeeld en het was een heel bijzondere periode”, blikt hij vanuit Bern terug. „Ik heb ups en downs gekend, maar dat hoort erbij in het voetbal. De fans hebben me altijd gesteund en daar ben ik ze dankbaar voor.”

Sulejmani betaalde ze met klinkende munt terug. „In vijf seizoenen ben ik drie keer kampioen geworden.” Zijn mooiste herinnering is vanzelfsprekend de eerste landstitel in zijn profloopbaan, Ajax’ dertigste kampioenschap. „We kregen de derde ster op ons shirt.”

Op verzoek haalt hij herinneringen op aan die legendarische 15 mei 2011. „Ajax was zeven jaar geen landskampioen geworden en dat is ongewoon. We stonden tweede achter FC Twente en zouden de titel pakken als we de laatste vijf wedstrijden allemaal wonnen, omdat het laatste duel met FC Twente was. Op de dag zelf waren we nerveus, maar we hebben alles gegeven en pakten de schaal. Amsterdam werd gek. Alle mensen zó blij te zien, raakte mij in het hart. We hebben het dagenlang gevierd. De derde ster gaf ons een boost, want ook de twee seizoenen daarna werden we eerste.”

Met Maarten Stekelenburg en Dusan Tadic treft Sulejmani twee oude bekenden. „Ik ben blij ze na een lange tijd weer eens te zien en kijk ernaar uit om met ze te praten. Met Maarten heb ik lang samengespeeld en met Dusan ben ik opgegroeid. We zijn even oud en hebben samen in alle jeugdselecties en het nationale team van Servië gevoetbald.”

De voormalige Ajax-publiekslieveling spreekt van een ’grote uitdaging’ voor Young Boys. „Het wordt niet makkelijk. Natuurlijk volg ik Ajax op de voet. Ik heb er vijf prachtige jaren gehad. Als ik zelf niet moet voetballen, zit ik samen met mijn zoon op de bank en kijken we de Ajax-wedstrijden. Hij is in Amsterdam geboren en heeft ook sympathie voor Ajax.”

Sulejmani zegt niet te zijn verrast door de Europese resultaten van zijn oude club. „Ajax heeft een goede mix van ervaren spelers en jonge talenten. Ze spelen aanvallend voetbal, hebben individueel goede spelers, maar zijn ook een echt team.”
De T.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Marillion » wo mar 10, 2021 2:21 pm

Drie keer kampioen in vijf seizoenen. Als je het zo opschrijft lijkt het ineens of zijn transfer een groot succes is geweest.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Yopii » wo mar 10, 2021 2:37 pm

Ik heb er vijf prachtige jaren gehad.
Hmm, wij niet met hem. Hij was dé grote tegenvaller van al die tegenvallers die Marco en Danny binnenbrachten. Vervolgens liep hij nog gratis de deur uit ook.

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door columbus » wo mar 10, 2021 6:14 pm

Terwijl ik het toen een transfer vond die zeker wel te begrijpen viel. Hij was bij Heerenveen echt vreselijk goed

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door peter » vr mar 12, 2021 8:30 am

Vooral in de diepte als er veel ruimte lag. Dat werkte bij Heerenveen erg goed.

Hij leek me trouwens sneller dan toen hij bij ons voetbalde. :smallgrin.gif:

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door columbus » vr mar 12, 2021 1:55 pm

In ieder geval een stuk fitter inderdaad

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Gezond verstand » za mar 13, 2021 1:07 pm

Ik bedenk me net, er wordt altijd wel geklaagd dat Ajax geen spelers van AZ moet kopen omdat die allemaal falen, maar heeft Ajax ooit wel 1 aankoop uit Heerenveen gehaald die het echt gemaakt heeft? Sinkgraven heeft het een paar wedstrijdjes leuk gedaan, maar is nooit onomstreden geweest. Bodul, Johnson, Sulejmani allemaal geen succes.Tom Sier was ook al geen schot in de roos.

Vonk heeft z'n waarde gehad als tweede keeper, dat wel, maar dat blijft als tweede keeper. Alleen Ole Tobiassen had een succes kunnen zijn zonder al z'n blessures.

Mis ik iemand?
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Rooie » za mar 13, 2021 1:15 pm

Huntelaar.

Buiten de discussie of het een 'echte' Ajax-spits was qua type natuurlijk wel een doorslaand succes.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Gezond verstand » za mar 13, 2021 1:23 pm

ja, die was ik vergeten. Dat was inderdaad wel een succes, sportief en financieel.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door zeux » za mar 13, 2021 3:38 pm

Chelsea vandaag 0-0 gespeeld tegen Leeds.
Bij Chelsea had Hakim Ziyech een basisplaats. De van Ajax overgekomen middenvelder werd halverwege de tweede helft gewisseld. Hij heeft al bijna vier maanden geen doelpunt gemaakt of assist gegeven in een competitiewedstrijd.
Het wil nog niet vlotten met Hakim in Engeland.

Gevalletje te klein voor het tafellaken (PL), te groot voor servet (Eredivisie)?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door 999 » za mar 13, 2021 3:57 pm

Zeux schreef:
za mar 13, 2021 3:38 pm
Chelsea vandaag 0-0 gespeeld tegen Leeds.
Bij Chelsea had Hakim Ziyech een basisplaats. De van Ajax overgekomen middenvelder werd halverwege de tweede helft gewisseld. Hij heeft al bijna vier maanden geen doelpunt gemaakt of assist gegeven in een competitiewedstrijd.
Het wil nog niet vlotten met Hakim in Engeland.

Gevalletje te klein voor het tafellaken (PL), te groot voor servet (Eredivisie)?
Loopt er verloren bij.Nog te vroeg vind ik.Wat wel is dat ie bij Chelsea een van tig is, bij Twente en AJAX de man.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za mar 13, 2021 4:05 pm

Hoe heet in deze vergelijking de Champions League Zeux? Hij liet het daarin zien tegen de hele groten.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Trab » za mar 13, 2021 4:12 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Hoe heet in deze vergelijking de Champions League Zeux? Hij liet het daarin zien tegen de hele groten.
Kwestie van vertrouwen. Lampard zag het wel in hem zitten, Tuchel niet. Die is van de Duitse school. Wil - a la Schmidt - liever hardlopers in zijn ploeg.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Andriy Demchenko » zo mar 14, 2021 8:33 am

columbus schreef:
wo mar 10, 2021 6:14 pm
Terwijl ik het toen een transfer vond die zeker wel te begrijpen viel. Hij was bij Heerenveen echt vreselijk goed
Het bedrag was toen al te groot, was in die zin al een onverantwoord risico.

Over zijn tijd bij Ajax, Ajax heeft hem te veel vrij gelaten heeft er geen mannetje direct op gezet. Zijn zaakwaarnemer deed het al helemaal niet dat begeleiden. En dus zat Sulejmani op zijn appartement vodka parties te geven, vrat zich vol aan besteld voedsel en ging letterlijk uit decadentie zijn geld verbanden. Kreeg niet verrassend overgewicht en was nooit meer zo explosief als zijn eerste dagen bij Heerenveen. Daarnaast 'hoefde' hij ook niet meer want hij was wel binnen met zijn contract, hetzelfde gebeurde daarna nog eens in Portugal. Jol heeft hem toen nog laten traplopen samen met Aissati.

Ongebrijpelijker was overigens dat Ajax Bodul toestond bij Sulejmani in te trekken, Bodul heeft later wel toegegeven da die levensstijl toen hem wel voor een deel een goede carriere gekost heeft.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Yopii » zo mar 14, 2021 10:25 pm

columbus schreef:
wo mar 10, 2021 6:14 pm
Terwijl ik het toen een transfer vond die zeker wel te begrijpen viel. Hij was bij Heerenveen echt vreselijk goed
Die wedstrijd tegen Ajax, daar baseerde Van Basten zijn oordeel op. Ajax had toen een zwakke verdediging. Sulejmani rende erdoorheen, maar er kwam weinig uit. HIj miste veel kansen. Eigenlijk liet hij toen hetzelfde zien als later bij Ajax- te beperkt voor de top.

Ajax betaalde bizar veel geld voor hem en hij werd ook nog de best betaalde speler. :excited.gif:

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Scherrer » zo mar 14, 2021 10:39 pm

Yopii schreef:
zo mar 14, 2021 10:25 pm
(.....)

Eigenlijk liet hij toen hetzelfde zien als later bij Ajax- te beperkt voor de top.

Ajax betaalde bizar veel geld voor hem en hij werd ook nog de best betaalde speler. :excited.gif:
Zeg, Haller heeft al een eigen topic hè :hypocrite.gif:
***

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Jöhnk » zo mar 14, 2021 11:23 pm

Moses Simon, ooit vanuit Trencin op proef bij Ajax, scoort net de winnende tegen PSG namens Nantes.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door zeux » zo mar 14, 2021 11:32 pm

Jöhnk schreef:
zo mar 14, 2021 11:23 pm
Moses Simon, ooit vanuit Trencin op proef bij Ajax, scoort net de winnende tegen PSG namens Nantes.
Wat de vraag opwerpt: wat is er geworden van Tscheu La Ling?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Andriy Demchenko » vr mar 19, 2021 9:55 am

https://www.youtube.com/watch?v=PuoozF0yBoE

Vanaf minuut 22 zijn Ajaxtijd van Jelle van Damme, erg leuk programma.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Cruijff » za mar 20, 2021 11:18 pm

Hoe zou het nu met Dario Cvitanich gaan?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Marillion » zo mar 21, 2021 3:47 pm

Andriy Demchenko schreef:
vr mar 19, 2021 9:55 am
https://www.youtube.com/watch?v=PuoozF0yBoE

Vanaf minuut 22 zijn Ajaxtijd van Jelle van Damme, erg leuk programma.
Onvoorstelbaar dat hij het niet heeft gered bij Ajax. Als je toch kunt kiezen tussen Maxwell en Van Damme.... :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Yopii » ma mar 22, 2021 2:56 pm

Wat zou er geworden zijn van Joshua Pynadath, die jongen van wie AR zo onder de indruk was? Hij verliet Ajax omdat 'verschillende grote clubs belangstelling voor hem hadden', maar waar is hij nu? :confused.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma mar 22, 2021 4:28 pm

Is momenteel clubloos, zo haal ik van het www.

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Yopii » ma mar 22, 2021 4:33 pm

Ik neem dan aan dat hij weg moest bij Ajax. Blijkbaar had hij niets concreets achter de hand.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door peter » di mar 23, 2021 10:33 am

En Bosz is alweer ontslagen. Gaat lekker met die carrière zo. Na een jaar is de koek op.

Plaats reactie