Wat is er geworden van .... (deel II)

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Duke » za dec 27, 2008 9:10 pm

Daar waren we gebleven, hier gaan we verder.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Return of the Boombap
Berichten: 31
Lid geworden op: za dec 20, 2008 5:00 pm

Bericht door Return of the Boombap » zo dec 28, 2008 8:26 pm

Laat ik dan maar aftrappen, ik hou wel van dit soort nostalgietopics.

Froylan Ledezma.

met dank aan wikipedia en de clubsite van Admira Wacker

Ivan Gabrich wordt vaak betiteld als een van de slechtste aankopen van het tijdperk Van Gaal. Een bijna net zo'n legendarische miskoop vind ik Froylan Ledezma. Aanvankelijk was het Feyenoord die deze held ontdekte en z'n overkomst regelde. Arie Van Eijden pikte de Costa Ricaan op van het vliegveld en bracht hem bij Ajax, tot grote furie van Feyenoord. Ledezma had in de twee seizoenen daarvoor respectievelijk 14 en 21 doelpunten gemaakt en stond te boek als groot talent. Ajax betaalde 10 Miljoen gulden aan LD Alajuelense. De aanvaller zou nooit doorbreken en werd een grote flop, na 1,5 seizoen vertrok hij naar Paraguay (Cerro Porteno) waarna hij weer de grens overstak naar Bolivie om voor The Strongest uit te komen. Na ook dara niet uit de verf gekomen te zijn was een terugkeer naar de competitie in eigen een land een logisch vervolg. Daar ontspoorde de voetballer pas echt, illegaal wapenbezit en drankmisbruik brachten de speler pas echt in de problemen. Nadat bekend werd dat Ledezma ook schoten gelost had werd hij door De Telegraaf spontaan omgedoopt tot Pistolen Paultje. Pas bij de terugkeer naar Alajuelense kwam er weer iets van het talent bovendrijven. Ledezma kreeg het weer aan de stok met de bondscoach toen hij niet in de basis stond. Dezelfde reden dat Ledezma niet meemocht naar het WK in Duitsland. Ledezma werd na het incident ook 1 jaar geschorst voor de nationale ploeg en de eigen competitie. Dat zorgde ervoor dat Ledezma opnieuw naar het buitenland ging. Z'n eerste club werd Akritos in Griekenland, waar hij na een seizoen en met achterstallige uitbetaling vertrok. Daarna volgde FC Augsburg (Duitse tweede klasse) en het Oostenrijkse Rheindorf Altach, waar hij zich opnieuw snel onmogelijk maakte. De coach nam ontslag, mede wegens de conflicten.

Dit seizoen speelt Ledezma voor Admira Wacker Modling, in de Oostenrijkse tweedeklasse. Volgens de site van die club heeft Ledezma er dit seizoen 4 inliggen. Ledezma is er vaste basisspeler, de club doet zelf mee om promotie naar de hoogste Oostenrijkse klasse en staat tweed ein de stand.

Toen...
Afbeelding

Nu... (bij Admira Wacker)
Afbeelding
"Wrecktime."

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » ma dec 29, 2008 10:27 am

Wie had dat ooit gedacht, Froylan bij Wanker... :smallgrin.gif:

J.G.
Berichten: 324
Lid geworden op: za nov 15, 2008 5:25 pm

Bericht door J.G. » ma dec 29, 2008 11:45 am

Die gekke taxichauffeur die van Zaterdag 1 naar Ajax 2 ging dat toen een tijdje heel leuk mee deed in de beker, weet iemand wie ik bedoel?

Mooie tijden waren dat, ook nog de dubbele wedstrijd in de Arena!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma dec 29, 2008 11:49 am

Jamal Akachar. De scorende taxichauffeur.

J.G.
Berichten: 324
Lid geworden op: za nov 15, 2008 5:25 pm

Bericht door J.G. » ma dec 29, 2008 11:53 am

Haha, ja die. :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » ma dec 29, 2008 12:54 pm

Hij heeft wel gespeeld bij de club van mijn stad in Marokko ja! :headbang.gif:

En deze wou ik jullie niet onthouden.

Afbeelding

Wat een lekker wijf heeft die Litmanen toch. :smallgrin.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma dec 29, 2008 1:05 pm

Wat betreft Ledezma:
Aanvankelijk was het Feyenoord die deze held ontdekte en z'n overkomst regelde.
Eigenlijk had Arie op basis van deze informatie toch genoeg moeten weten? Laat maar gaan... :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Return of the Boombap
Berichten: 31
Lid geworden op: za dec 20, 2008 5:00 pm

Bericht door Return of the Boombap » di dec 30, 2008 12:35 pm

Christopher Kanu

Het broertje van is toch nooit helemaal uit de verf gekomen. In het elftal van slechste spelers van de afgelopen 15 jaar verdient ook hij wel z'n plek. Toch begon het allemaal niet zo slecht voor C. Kanu, hij starte als 15 jarige in de basis bij Eagle Clement (een club in Nigeria). Toen is hij vervolgens naar Ajax gegaan, waar broer Nwanko al zat. Hij verhuusde weer mee naar Inter en kwam later weer terug naar Ajax. Vervolgens haalde hij de hoofdmacht en speelde 9 wedstrijden. Onder de grote sanering van Adriaanse moest hij vertrekken en werd hij naar Deportivo Alaves gestuurd, hij werd verhuurd samen met Richard Witschge. Daarna volgde Top Oss. Bij de Brabanders boterde het niet helemaal en Peterborough in de Engelse derde klasse werd z'n volgende club. Ook dat avontuur duurde niet lang en hij vertrok naar een klein Noors Team Odd Grenland (een paar jaar terug nog de tegenstander van Feyenoord). Daar is het nooit helemaal goed gegaan en C. Kanu zit nu op 29 jarige leeftijd weer waar hij ooit begon: Eagles Clement in Nigeria.

Afbeelding
"Wrecktime."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di dec 30, 2008 12:36 pm

Dat was echt één van de slechtste verdedigers ooit in ons oh zo mooie shirt.

Gebruikersavatar
Return of the Boombap
Berichten: 31
Lid geworden op: za dec 20, 2008 5:00 pm

Bericht door Return of the Boombap » di dec 30, 2008 12:41 pm

Peter schreef:Dat was echt één van de slechtste verdedigers ooit in ons oh zo mooie shirt.
Het was i.i.g. de slechtste rechtsback die ik ooit het Ajaxshirts heb zien dragen. :biggrin.gif:
"Wrecktime."

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di dec 30, 2008 12:45 pm

Return of the Boombap schreef:
Peter schreef:Dat was echt één van de slechtste verdedigers ooit in ons oh zo mooie shirt.
Het was i.i.g. de slechtste rechtsback die ik ooit het Ajaxshirts heb zien dragen. :biggrin.gif:
Ogararu was de slechtste!

Gebruikersavatar
Return of the Boombap
Berichten: 31
Lid geworden op: za dec 20, 2008 5:00 pm

Bericht door Return of the Boombap » di dec 30, 2008 12:52 pm

Maar ik vind dat deze man toch minstens in de buurt komt:

Kofi Mensah

Maakte zijn debuut in het vervaljaar 96-97. Vervolgens kwam hij tot 5 wedstrijden in het kampioensjaar waarin Ajax meer dan 100 keer scoorde. Het seizoen 98-99 kwam hij tot 15 wedstrijden voor de hoofdmacht. Kort daarna werd hij overgenomen door NAC waar hij 4 seizoenen speelde, weer een seizoen ADO Den Haag en de Cypriotische zon van Famagusta. Mensah keerde nog terug naar Nederland en speelde twee seizoenen bij Omniworld. Momenteel is hij nog steeds profvoetballer voor de Ghanese club Tema.


Wikpedia: Zijn voornaam heeft supporters van verschillende clubs regelmatig geïnspireerd tot liedjes. Bij Ajax werd hij door de F-Side toegezongen met Kofi "met gebak" Mensah, en in Breda werd het al snel Kofi "on the rocks" Mensah.

Afbeelding
"Wrecktime."

Lionel
Berichten: 47050
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di dec 30, 2008 1:46 pm

Boabdil schreef:Hij heeft wel gespeeld bij de club van mijn stad in Marokko ja! :headbang.gif:

En deze wou ik jullie niet onthouden.

Afbeelding

Wat een lekker wijf heeft die Litmanen toch. :smallgrin.gif:
Beeldschoon
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di dec 30, 2008 2:59 pm

Kwam John Bosman nog tegen bij de Argentijn in Amstelveen.
Maar hij durfde niet op te kijken. wilde zijn mede bekende BA-er met AFCA shirt aan waarschijnlijk niet zien.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di dec 30, 2008 3:07 pm

Ik kwam een kleine drie weken geleden Pienaar tegen op vliegveld John Lennon, Liverpool. Kennelijk betaalt Everton niet best, want hij vloog economy - easy jet naar Amsterdam! Ik zeg: Steven, kom terug!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » di dec 30, 2008 3:26 pm

En wat zei hij? :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di dec 30, 2008 3:26 pm

Who Fuck are you .. of zoiets :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di dec 30, 2008 3:27 pm

Pienaar kon niets zeggen, want hij moest doorlopen in het vliegtuig. Cees vloog namelijk wél businessclass.

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » di dec 30, 2008 5:27 pm

Ik vloog begin dit jaar van Eindhoven naar Madrid met RyanAir. Ik had het cancellen van een andere vlucht als excuus maar kennelijk betaalt Ajax ook niet meer zo best want Dennis Rommedahl zat er ook met zijn gezinnetje :smallgrin.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 30, 2008 5:29 pm

Elke cent die ze die gek geven is er dan ook één te veel.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di dec 30, 2008 8:41 pm

Bertje schreef:Elke cent die ze die gek geven is er dan ook één te veel.
Best een botte belediging! :smallgrin.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » di dec 30, 2008 8:46 pm

De rem is er helemaal af bij Bertje... :smallgrin.gif:

Lionel
Berichten: 47050
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo dec 31, 2008 10:36 am

Raul Gonzalez Blanco schreef:Ik vloog begin dit jaar van Eindhoven naar Madrid met RyanAir. Ik had het cancellen van een andere vlucht als excuus maar kennelijk betaalt Ajax ook niet meer zo best want Dennis Rommedahl zat er ook met zijn gezinnetje :smallgrin.gif:
Geen vedetteneigingen die gozer! En terecht... en met zijn lengte zit hij prima hoor in gare vliegtuigen :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo dec 31, 2008 11:45 am

Is dit vip-spotting bij AT-boulevard met Return of the Boombap als Albert Verlinden en WeekendCees als Bram Moskowitz?

Plaats reactie