Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » ma feb 24, 2020 3:28 pm

Ze mislukken niet omdat ze geen talent hebben maar omdat ze verpest worden.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 17885
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Yopii » ma feb 24, 2020 4:14 pm

Die spelers vertrekken als ze net zestien zijn. Het blijft afwachten met jongens van die leeftijd.

Christian Rasmussen kostte naar verluidt drie miljoen euro. Zoveel geld neertellen of niet eens reiskosten kunnen betalen, dat is een wereld van verschil. Tot de aanstelling van Co Adriaanse als directeur opleiding kwamen bijna alle jeugdspelers uit Amsterdam en directe omgeving. De Boertjes waren al 'van buiten'. Co Adriaanse begon met het importeren van buitenlands talent: Kwame Quansah, Yakubu en zo. Ook haalde hij spelers van ver buiten de regio, bijvoorbeeld Yousuf Hersi. We kunnen niet zeggen dat die moves Ajax veel hebben gebracht. In dit geval was dat scouten ver weg een teken van armoede. Door bepaalde aanpassingen leverde de opleiding steeds minder talenten op. Dan maar kopen...

Ajax koopt elk jaar jeugdinternationals weg bij andere Nederlandse clubs. In feite wordt de scouting dan door de KNVB gedaan.

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » di feb 25, 2020 6:08 pm

Omdat andere clubs ook een opleiding hebben en daar goed in investeren. Ja, het kan beter. En sommige bedragen zijn wellicht te hoog. Maar het is wel de markt. Kansen verspreiden, niemand mis willen lopen. Je leeft, net als JC deed, 50 jaar geleden.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 17885
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Yopii » di feb 25, 2020 9:31 pm

Even rekenen, dat is dus in 1970. :smallgrin.gif:

Hoezo niemand mis willen lopen? We hadden niet zonder al die mislukte buitenlandse aankopen gekund? :confused.gif:

De lat ligt niet hoog genoeg, dat is het probleem.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9024
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo feb 26, 2020 10:01 am

Overigens heb ik goeie hoop op Alex Mendez.

Verder is de gedachte van buitenlandse jeugdspelers halen ook niet op niks gebaseerd; Vertonghen, Alderweireld en Eriksen zijn geslaagde voorbeelden.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40626
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Marillion » wo feb 26, 2020 10:09 am

Het is eigenlijk net als met reguliere transfers. Ajax moet alléén die grote talenten halen en geen middelmaat. Het is allemaal zo simpel.
Nil volentibus arduum

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Alexander » wo feb 26, 2020 10:53 am

Ik heb een paar leuke potten van die Mendez gezien, maar voorlopig houdt hij meestal de bank warm bij Jong.

Yopii
Berichten: 17885
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Yopii » wo feb 26, 2020 12:33 pm

Marillion schreef:
wo feb 26, 2020 10:09 am
Het is eigenlijk net als met reguliere transfers. Ajax moet alléén die grote talenten halen en geen middelmaat. Het is allemaal zo simpel.
Precies, en dat om meer redenen. Matige talenten halen is niet alleen zielig voor die jongens, het verstoort ook de hiërarchie binnen het team en het is nog duur ook. Bij spelers van die leeftijd weet je sowieso al amper wie het haalt, laat staan als ze ook nog uit een andere cultuur komen en zijn gescout op basis van een leuke wedstrijd ergens op een jeugdtoernooi. Het is ook niet zo dat je 'spelers anders niet meer krijgt', zoals voorstanders van al dat kopen beweren. Onana en Frenkie bijvoorbeeld waren al iets ouder, dan zijn spelers al getest op een wat hoger niveau. Antony speelt ook nog steeds in Brazilië, bijvoorbeeld.

En ja, dan is hij duur, maar hoe duur is het om zes Victor Jensens van drie miljoen in de opleiding te hebben lopen? :confused.gif:

Kortom, ik blijf zeggen: alleen echte top halen. Net als in 1970... :smallgrin.gif: :hypocrite.gif:

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » wo feb 26, 2020 1:56 pm

Sulejmani had zich ook al bewezen...
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 17885
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Yopii » wo feb 26, 2020 2:38 pm

Dat viel wel mee. hij is juist een voorbeeld van hoe het niet moet. Van Basten wilde hem per se hebben nadat Sulejmani indruk maakte tegen Ajax (maar hopeloos faalde in de afwerking), dus op basis van één wedstrijd.

Op het moment dat Sulejmani naar Ajax kwam, had hij al met al pas 34 wedstrijden voor Heerenveen gespeeld.

Ik weet wel dat elke transfer een gok is, maar de ene meer dan de ander. Dat bedoel ik dan ook niet, ik bedoel dat je bij kinderen (want dat zijn zestienjarigen) precies moet weten wat je doet. Wat komt er van zo'n kind terecht als hij het niveau niet heeft en ergens in een vreemd land zijn dagen slijt op de bank of niet eens? En wat als zo'n jongen móet spelen, omdat hij drie miljoen gekost heeft? Daar krijg je maar scheve gezichten van,

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Mr. Ajax » wo feb 26, 2020 5:28 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
wo feb 26, 2020 10:01 am
Overigens heb ik goeie hoop op Alex Mendez.

Verder is de gedachte van buitenlandse jeugdspelers halen ook niet op niks gebaseerd; Vertonghen, Alderweireld en Eriksen zijn geslaagde voorbeelden.
Onana, Dolberg en zelfs gasten als Fischer en Boilesen hebben ook wel hun waarde gehad voor het eerste. Danilo lijkt nu aan de deur te kloppen. Cerny heeft zich niet kunnen doorontwikkeling maar was vroeger ook uitblinker in de jeugd.

Ik denk niet dat er buitenlandse talenten worden gehaald omdat ze als matig worden beschouwd. Achteraf is iedereen ontzettend wijs.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Jöhnk » wo feb 26, 2020 7:34 pm

Het probleem bij Ajax de laatste tijd is juist dat er spelers worden gehaald waarbij je van tevoren al weet dat het niks wordt.

Ook geeft het te denken dat Ajax relatief weinig internationale jeugdscouts heeft maar wel jeugdspelers bij bosjes laat invliegen van over de grens - die dan ook vrijwel allemaal mislukken.

Welke mate van zorgvuldigheid waarborgt het proces? I.e. hoe hoog ligt de lat? Dat zijn mijns inziens relevante vragen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40626
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Marillion » wo feb 26, 2020 8:34 pm

Jöhnk schreef:
wo feb 26, 2020 7:34 pm
Het probleem bij Ajax de laatste tijd is juist dat er spelers worden gehaald waarbij je van tevoren al weet dat het niks wordt.

Ook geeft het te denken dat Ajax relatief weinig internationale jeugdscouts heeft maar wel jeugdspelers bij bosjes laat invliegen van over de grens - die dan ook vrijwel allemaal mislukken.

Welke mate van zorgvuldigheid waarborgt het proces? I.e. hoe hoog ligt de lat? Dat zijn mijns inziens relevante vragen.
Dit is inderdaad bijzonder opmerkelijk. Als de informatie uit dat interview met Jongkind klopt dan halen we dus veel jonge talenten binnen maar hebben we op de meeste van die locaties helemaal geen scouts. Op basis van welke informatie worden die jongens dan allemaal gehaald?

Je gaat natuurlijk nooit een honderd procent score halen met buitenlandse spelers. Maar de hoeveelheid jongens die de afgelopen jaren zijn mislukt lijkt toch echt wel voor verbetering vatbaar.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17885
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Yopii » do feb 27, 2020 11:45 am

Jöhnk schreef:
wo feb 26, 2020 7:34 pm
Het probleem bij Ajax de laatste tijd is juist dat er spelers worden gehaald waarbij je van tevoren al weet dat het niks wordt.

Ook geeft het te denken dat Ajax relatief weinig internationale jeugdscouts heeft maar wel jeugdspelers bij bosjes laat invliegen van over de grens - die dan ook vrijwel allemaal mislukken.

Welke mate van zorgvuldigheid waarborgt het proces? I.e. hoe hoog ligt de lat? Dat zijn mijns inziens relevante vragen.
Precies!

Buitenlandse spelers die nu in Jong Ajax spelen zijn o.a. die twee Zuid-Afrikanen, Mendez, Danilo, Victor Jensen en voorheen Kühn. Wie van deze spelers gaat van waarde worden voor Ajax 1? :confused.gif

Voor de A1 zijn spelers als Tasci en die jongen van Excelsior gescout. Iemand die in hen toppers ziet? :confused.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40626
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Marillion » do feb 27, 2020 2:26 pm

Dat is natuurlijk een bewuste keuze. Je moet het de echt grote talenten niet te makkelijk maken door ze te omringen met allerlei andere grote talenten. Door ook matige spelers op te stellen moeten de grote talenten er echt voor werken en kunnen ze niet op halve kracht spelen.

Nu zou je kunnen beargumenteren dat het voordeliger is om die matige spelers gewoon bij Blauw Wit vandaan te halen maar dan werkt dat proces psychologisch niet meer. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17885
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Yopii » do feb 27, 2020 2:34 pm

:smallgrin.gif:

Laten we het daarop houden, Marillion :biggthumpup.gif:

De bedoeling is dus om de hoogste jeugdteams en JA te verzwakken. Dat lukt aardig. Hulde voor dit beleid! :ajaxscarf.gif: :hypocrite.gif:

Jij weet, als enige hier, het mysterie van de jeugdscouting te doorgronden. Alles wordt me opeens duidelijk. Zo weet ik nu waarom Ajax maar weinig scouts heeft. Slechte spelers ontdek je zo, daar heb je geen leger talentenjagers voor nodig. Je hoeft alleen maar jongens met een slechte balaanname in de gaten te houden, die pik je er meteen uit.. Om je werkelijke bedoelingen verborgen te houden voor het publiek, presenteer je zo'n 'aanwinst' vervolgens als 'de nieuwe Babel'. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Gezond verstand » zo mar 01, 2020 12:41 am

Trab schreef:
za feb 22, 2020 10:58 am
Waarom worden er zoveel ‘moeilijke’ jongens ten onrechte weggestuurd (Boadu,wijndal,bergwijn etc)?

Boadu weggestuurd? Die is volgens mij gewoon nooit goed genoeg bevonden en is twee keer afgewezen bij Ajax.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Gezond verstand » zo mar 01, 2020 12:46 am

Yopii schreef:
wo feb 26, 2020 12:33 pm


Kortom, ik blijf zeggen: alleen echte top halen. Net als in 1970... :smallgrin.gif: :hypocrite.gif:
Lap jij mee voor spelers als Neymar?
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Cruijff » do mar 26, 2020 8:41 pm

Zelfs Ajax voelt financiële gevolgen van coronacrisis

Als er één Nederlandse club niet in de financiële problemen komt door de impact van het coronavirus is het Ajax wel. Het is een veelgemaakte en te gemakkelijke conclusie. Ronkende halfjaarcijfers en een flinke transfersom voor Hakim Ziyech ten spijt, ook Ajax zal de gevolgen ondervinden.

Ajax maakte onlangs opnieuw een gigantische winst van 53 miljoen euro bekend, het eigen vermogen steeg met 51,7 miljoen naar 261,7 miljoen. Geld genoeg dus, zo op het eerste oog. Maar die cijfers maakten ook duidelijk dat de Amsterdammers afstevenen op een operationeel miljoenenverlies. Kort gezegd, de kosten zijn hoger dan de inkomsten.

Door het betalen van hogere transfersommen, het behouden van steunpilaren, het geven van megasalarissen en het betalen van hoge premies zijn de kosten flink gestegen. De inkomsten zullen vooral door het niet overwinteren in de Champions League en de vroege Europa League-uitschakeling tegen Getafe tegenvallen.

Het operationele miljoenentekort dat hierdoor ontstaat, wordt dit seizoen nog weggepoetst door de transferwinsten van Matthijs de Ligt, Kasper Dolberg en Hakim Ziyech. Overmars zal bijzonder blij zijn dat hij de laatste nog voor de uitbraak van de coronacrisis heeft verkocht. Anders had Ajax nooit 45 miljoen euro gekregen voor de voetballer.

Door het gevoerde beleid heeft Ajax nu een overvolle portemonnee. Maar duidelijk is ook dat als de transfermarkt instort Ajax niet meer de transfersommen krijgt die het eerder had kunnen ontvangen. Het is onrealistisch te denken dat Donny van de Beek op dit moment nog vijftig, zestig miljoen euro oplevert.

Essentieel
Voor de komende seizoenen heeft Ajax vanwege het gigantische eigen vermogen nog geen probleem. Dat is er wél als de club een paar keer geen Champions League speelt en de huidige situatie te lang duurt. Voor Ajax is de minimaal veertig miljoen euro die direct wordt verdiend bij het bereiken van het miljardenbal zeer essentieel.

Als nu in het slechtste scenario de competities niet worden uitgespeeld, er geen Champions League-winnaar komt, dan is het realistisch dat de UEFA teruggrijpt op de coëfficiëntenlijst van voor dit seizoen. In dat scenario zou Ajax opnieuw eerst voorrondes moet spelen om het miljardenbal überhaupt te bereiken. Lukt dit niet, dan is dat samen met de ingestorte transfermarkt een giftige combinatie voor de inkomstenstroom van Ajax.

https://www.vi.nl/nieuws/zelfs-ajax-voe ... ronacrisis

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Jöhnk » di apr 07, 2020 10:01 am

Van der Sar in de Telegraaf: Ajax geeft structureel meer uit dan er binnenkomt en is afhankelijk van winst op spelershandel.

Dit klinkt als wanbeleid, als ik heel eerlijk ben. De hand moet weer op de knip.

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Alexander » di apr 07, 2020 10:18 am

Waanzin. Je ziet hoe dun het is. Kans lijkt me klein dat er deze zomerstop voor krankzinnige bedragen spelers weggaan. Dan zijn er 2 opties. Of we geven spelers voor een prikkie weg, om zo de salariskosten te besparen of we gaan zo maar 50 miljoen verlies maken.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door peter » di apr 07, 2020 10:24 am

Heeft iemand dat artikel? Ik moet betalen om te kunnen lezen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Jöhnk » di apr 07, 2020 11:15 am

Ajax-directeur Van der Sar over Eredivisie: ’De lol is eraf’

Gisteren, 19:59 in AMSTERDAM -

Edwin van der Sar was best wel een beetje verrast over de ophef die ontstond na het pleidooi van Marc Overmars over het onmiddellijk stopzetten van de Eredivisie. „Maar niet over de boodschap zelf, want we staan er hetzelfde in”, zegt de algemeen directeur van Ajax.

„En ik wist dat hij een interview zou geven. Maar ik was achteraf gezien liever een dag later samen met een paar andere clubs naar buiten gekomen. Dat was misschien netter geweest.”

"Niet over de boodschap zelf, want we staan er hetzelfde in"

Ajax geeft het advies de Eredivisie niet meer te hervatten, net als PSV, AZ een een aantal clubs dat tegen degradatie strijdt. De KNVB schaart zich voorlopig achter de UEFA, die alles op alles zet om de Europese competities uit te laten spelen. De nationale bond volgt de richtlijnen van het RIVM, het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu waarop ook de overheid blind vaart. Vanwaar die haast bij Ajax? „Wij kijken om ons heen, naar wat er nu in de maatschappij gebeurt”, zegt Van der Sar. „We vinden dat er duidelijkheid moet komen voor spelers en supporters. De lol is eraf, laten we kijken naar volgend seizoen.”

Volgens Louis van Gaal gebruiken clubs de coronacrisis voor eigen gewin, Ajax voorop. „Dat is natuurlijk niet zo”, antwoordt de algemeen directeur van de landskampioen uit Amsterdam. „Als we stoppen, dan worden wij met onze dure huishouding zelfs het hardst geraakt. Harder dan dat we door kunnen gaan. Iedereen gaat er ook maar vanuit dat de kampioen van Nederland zich rechtstreeks kwalificeert voor de Champions League en al 40 miljoen euro rijker is.”

"Maar ik was achteraf gezien liever een dag later samen met een paar andere clubs naar buiten gekomen. Dat was misschien netter geweest"

De kampioen van Nederland gaat het hoofdtoernooi van de Champions League pas in als de winnaar zich ook via de eigen competitie weet te plaatsen. „De kans bestaat dat de kampioen van Nederland dus gewoon een voorronde moet spelen”, benadrukt Van der Sar. „En wat gebeurt er als de Champions League helemaal niet meer wordt hervat? Wij voetballen voor onze supporters. En het lijkt mij sterk dat die op de tribune mogen zitten als we in juni hervatten. Ook daarom adviseren we te stoppen.”

"We vinden dat er duidelijkheid moet komen voor spelers en supporters. De lol is eraf, laten we kijken naar volgend seizoen"

Onduidelijk is of Nederlandse clubs volgend seizoen nog wel aan Europese toernooien mogen deelnemen. De UEFA heeft strenge maatregelen aangekondigd voor competities die voortijdig stoppen. De dreigende brief werd ook ondertekend door de ECA, een organisatie van Europese clubs waarvan Van der Sar vicevoorzitter is. „Nee, dat voelt helemaal niet ongemakkelijk”, zegt de oud-doelman. „Ik vertegenwoordig daar de Europees spelende clubs uit de middelgrote landen. Dus niet de grote clubs voor wie het vanwege de tv-gelden veel belangrijker is dat de competitie wordt afgemaakt. Er zijn in Europa ook heel veel clubs die er net als Ajax wel mee willen stoppen. Verder ben ik geen jurist, dus ik weet niet of de UEFA een dergelijk sanctie kan opleggen, maar daarover zal ongetwijfeld gesproken worden als landen stoppen.”

Ajax is een gezonde club, met een eigen vermogen van 261 miljoen euro. „We hebben hard gewerkt voor een buffer in zware tijden”, zegt Van der Sar. „Maar we hebben 470 werknemers in dienst en de spelerssalarissen zijn in ruim 2 jaar gegroeid van 25 naar 55 miljoen euro. Ik ga geen bedragen noemen over hoeveel we er mogelijk bij inschieten, want we zijn beursgenoteerd. Maar er komt niets binnen nu. Onze drie fanshops zijn gesloten, maar de huur en personeelskosten lopen door. We hebben gelukkig langlopende contracten met onze sponsors Ziggo en Adidas, maar we hebben ook zakelijke relaties die het lastig hebben. De voetbalwereld gaat er straks ook echt anders uitzien, ook de transfermarkt. En wij zijn erg afhankelijk van transfers. We willen aanhaken bij de Europese top en geven structureel meer uit dan dat er binnenkomt. Voor de coronacrisis stevenden we daarom al af op een verlies.”

"Ik weet niet of de UEFA een dergelijk sanctie kan opleggen"

Van der Sar schuift dinsdag namens Ajax aan bij een overleg tussen alle profclubs en de KNVB met al zijn stakeholders. „Daar zal geen beslissing vallen over het wel of niet nu al stoppen van de Eredivisie”, verwacht hij. „We gaan het daar wel hebben over de gevolgen van de scenario’s die nog op tafel liggen. Natuurlijk heb ik wel mijn ideeën over hoe de Eredivisie er moet gaan uitzien als de competitie niet meer wordt afgemaakt. Maar laat ik die maar voor de vergadering bewaren en daar nu niet op vooruitlopen. We hebben al met de KNVB over een soort van noodfonds gesproken. En natuurlijk kan Ajax daar meer instoppen dan andere clubs. Maar nogmaals, het is niet zo dat we die premie van deelname aan de Champions League van volgend jaar al binnen hebben.”

Yopii
Berichten: 17885
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Yopii » di apr 07, 2020 11:34 am

Gaat hard met het geld als je naast de pot pist. Voor dat gezeik heb je geen corona nodig. Een paar keer CL missen is genoeg om gaten in zo'n optimistische begroting te slaan.

Helaas gaat het steeds hetzelfde. De wal keert het schip op een zeker moment.

Gezond verstand schreef:
zo mar 01, 2020 12:46 am
Yopii schreef:
wo feb 26, 2020 12:33 pm


Kortom, ik blijf zeggen: alleen echte top halen. Net als in 1970... :smallgrin.gif: :hypocrite.gif:
Lap jij mee voor spelers als Neymar?
Ging over talenten. :confused.gif:

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Iniesta » di apr 07, 2020 11:58 am

Als je zoveel investeert in een jeugdopleiding is het logisch dat je de transferinkomsten ook nodig hebt. Verkoop van spelers is simpelweg onderdeel van bedrijfsmodel. Ook nog eens eentje die niet afhankelijk is van een bal op de paal in de laatste minuut zoals champions league voetbal, maar van jaren structureel spelers opleiden

Als je en Europees voetbal en transferinkomsten niet gaat meenemen in begroting kun je ook wel stoppen met doelstellingen op Europees niveau.

Plaats reactie