Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do okt 31, 2019 5:11 pm

Ik denk niet dat Ajax toen ten onder ging aan al die projecten. Veel eerder aan een nieuw management dat op onontgonnen terrein liep met ineens een nieuw groot stadion, dikke transfersommen voor oversxhatte spelers (Machlas anyone?) en het uit elkaar trekken van het eerste dat bij de Arena trainde en de rest van de club een eind verderop op de Toekomst.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Jöhnk » do okt 31, 2019 7:32 pm

Maar dat kwam, net als die megalomane en kansloze projecten, voort uit het krampachtig vastklampen aan het succes. Waarbij werd vergeten hoe Ajax ook alweer zo goed was geworden.

Hoge transfersommen voor overschatte spelers is overigens iets wat ik nu ook weer zie gebeuren.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Cruijff » vr nov 01, 2019 3:46 am

Jöhnk schreef:Ajax moet oppassen dat het niet opnieuw ten onder gaat aan megalomanie, zoals in de periode vlak voor de eeuwwisseling. Samenwerkingsverbanden in China, kantoren in de VS, krantenadvertenties in Zuid-Amerika, trainingskampen in Qatar, een ‘buikschuifbaan’ in het stadion... het kan blijkbaar niet op.
Krantenadvertenties in Zuid-Amerika vind ik niet zo heel gek.
Een 'buikschuifbaan' is een uitglijder en belachelijke kitsch, maar inspringen op voetbal in de VS en adverteren in kranten in Zuid-Amerika is logisch, dat levert je gewoon wat op.

Een bezoek aan Qatar is beschamend. Voor een paar lullige oliedollars naar de zandbak. Zou Ronald de Boer, één van de voorpleiters voor het WK daar een rol in hebben gehad? De Boer vind ik zo schaamteloos, al tientallen miljoenen op de bank hebben en je dan voor nog een hoopje extra geld voor het karretje laten spannen van die minderwaardige patjepeeërs in een jurk.

Lionel
Berichten: 47270
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » vr nov 01, 2019 8:16 am

brigade zuid schreef:
Lionel schreef:Meen je dit?
Waarom moeten we ons altijd zo druk maken om de rest vd wereld.
Dat hoeft niet. Maar je hoeft bepaalde zaken niet in stand te houden of indirect te promoten. Ik vind het walgelijk dat Ajax zich laat verleiden tot dit soort dingen.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Cruijff » vr nov 01, 2019 10:17 am

Lionel schreef: Dat hoeft niet. Maar je hoeft bepaalde zaken niet in stand te houden of indirect te promoten. Ik vind het walgelijk dat Ajax zich laat verleiden tot dit soort dingen.
Precies.
Ik zie Ajax liever in de winter een paar dagen een bergwandeling door Nepal maken en dan een groepje multimiljonairs die het goede voorbeeld geven door hier en daar wat achtergelaten plastic op te ruimen.

Genieten van de wonderen van de natuur en daar dan respect voor tonen.
Voor de teamgeest en dus ook voor je voetbalprestaties heb je daar denk ik meer aan dan aan een shit oefenpotje in die bloedhete klote zandbak.

wimpey
Berichten: 51793
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » vr nov 01, 2019 10:56 am

brigade zuid schreef:
Lionel schreef:Meen je dit?
Waarom moeten we ons altijd zo druk maken om de rest vd wereld.
Mensenrechten zijn een hobby in Qatar, BZ. Ronald de Boer en Sneyder zullen het ongetwijfeld een fijne plek vinden. Dat gegeven en wat doekoe zouden voor Ajax echter niet leading moeten zijn...

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Cruijff » vr nov 01, 2019 11:04 am

wimpey schreef: Mensenrechten zijn een hobby in Qatar, BZ. Ronald de Boer en Sneyder zullen het ongetwijfeld een fijne plek vinden.
Precies. Als je De Boer of Sneijder statuur hebt is het er lekker rondlopen. Sneijder is in Nederland 23 centimeter, daar wordt hij 2 meter groot gemaakt. Alcohol en een harem aan wijven of een patjepeeër als Dreetje Hazes die even een paar liedjes komen zingen kunnen met een vingerknip worden aangerukt.

Welke rechten de doodarme mensen daar hebben, zal die Arabieren zorg zijn.
Als er een paar dood neervallen dan is dat mooi, dan hoeven ze niet alle maanden salaris uit te betalen en zeggen ze tegen familie in Nepal en de Filippijnen dat hij zelf onvoorzichtig is geweest bij een ongeluk. Als die familie überhaupt ooit nog iets hoort.

Ik vind het walgelijk dat Ajax zich laat verleiden tot dit soort dingen.
Mensenrechten zijn een hobby in Qatar. Dat gegeven en wat doekoe zouden voor Ajax echter niet leading moeten zijn...
Precies. Ajax heeft geld zat. Door daar iets goeds mee dat het voetbal kan overstijgen.
Maar op zich kunnen we wel lachen als Oranje in 2022 daar wereldkampioen weet te worden en een aantal van de 11 Oranje spelers de belangrijkste Arabieren in jurken zogenaamd per ongeluk geen hand geven. :smallgrin.gif:

Of op een andere manier voor lul zetten. Zoiets kun je best op het veld middenin een stadion doen voor het oog van de wereld. Zo'n pipo kan daar 1 minuut voor de aftrap van een WK finale helemaal niets tegen doen.

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door LucaS » vr nov 01, 2019 11:11 am

Vinden jullie dan ook dat oranje het WK moet boycotten? Voor de duidelijkheid; ik vind ook dat Ajax dit niet moet doen
I think I lost my fucking headache

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Cruijff » vr nov 01, 2019 11:22 am

LucaS schreef:Vinden jullie dan ook dat oranje het WK moet boycotten? Voor de duidelijkheid; ik vind ook dat Ajax dit niet moet doen
Nee, want helaas zullen Duitsland, Argentinië, Brazilië, Frankrijk, etc etc het toernooi ook niet boycotten.
De FIFA en Qatar passeren door de voetbalwereld uit te nodigen om hier te komen spelen ipv daar, zal vrees ik ook niet lukken.

Dus je moet daar gewoon zo sterk mogelijk voor de dag komen, liefst de wereldtitel pakken en die positie benutten om die Arabieren aan te pakken. Bijv door veel kaarten op te eisen voor sponsoren en dan ipv ING medewerkers nodig je Filippijnen en Nepalezen om in Oranje shirt / met hun Filippijnse vlag op de tribune te zitten.

Onder het mom van dat die mensen voor de stadions hebben gebloed, zij verdienen een plek op de tribune meer dan welke verveelde Arabier dan ook. Na afloop krijgen ze de shirts van Van Dijk, Blind en Frenkie en zijn veel belangrijker mensen dan al die zandmannetjes, dan die hufters in een jurk.
Laatst gewijzigd door Cruijff op vr nov 01, 2019 11:28 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Cruijff » vr nov 01, 2019 11:30 am

Dat je de boel niet boycot, betekent niet dat je niets kunt doen.
Juist als je die zomer één van de spectaculairste teams van het toernooi is, genereer je macht die je kunt benutten om iets te doen.

Cruijff schreef:
wimpey schreef: Ik vind het walgelijk dat Ajax zich laat verleiden tot dit soort dingen.
Mensenrechten zijn een hobby in Qatar. Dat gegeven en wat doekoe zouden voor Ajax echter niet leading moeten zijn...
Precies. Ajax heeft geld zat. Door daar iets goeds mee dat het voetbal kan overstijgen.
Doe daar iets goeds mee.

wimpey
Berichten: 51793
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » vr nov 01, 2019 3:47 pm

LucaS schreef:Vinden jullie dan ook dat oranje het WK moet boycotten? Voor de duidelijkheid; ik vind ook dat Ajax dit niet moet doen
Nee, want de FIFA heeft smeergeld aangenomen om dat toernooi daar plaats te laten vinden. De gekwalificeerde landen kiezen niet zélf voor Qatar.

Ik vind dat Ajax best kritisch mag zijn qua bestemmingen. Sport en politiek scheiden is onzin, wanneer er 100en doden vallen en nog meer mensen uitgebuit worden omdat er voetbalstadions in die zandbak gebouwd moeten worden.

Dan ben je als club een verlengstuk van FIFA, vind ik.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Cruijff » vr nov 01, 2019 5:21 pm

1.700 doden zijn het er al bij de bouw van die stadions. :blush.gif:
En dat zijn de officiële cijfers, dus het zullen er wel eerder meer dan minder zijn. Schandalig.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58829
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door 999 » vr nov 01, 2019 5:36 pm

wimpey schreef:
LucaS schreef:Vinden jullie dan ook dat oranje het WK moet boycotten? Voor de duidelijkheid; ik vind ook dat Ajax dit niet moet doen
Nee, want de FIFA heeft smeergeld aangenomen om dat toernooi daar plaats te laten vinden. De gekwalificeerde landen kiezen niet zélf voor Qatar.

Ik vind dat Ajax best kritisch mag zijn qua bestemmingen. Sport en politiek scheiden is onzin, wanneer er 100en doden vallen en nog meer mensen uitgebuit worden omdat er voetbalstadions in die zandbak gebouwd moeten worden.

Dan ben je als club een verlengstuk van FIFA, vind ik.
Tuurlijk, en moet AJAX ook niet doen.Maar bakken Nederlanders gaan op vakantie naar Turkije b.v..Tis natuurlijk allemaal lekker hypocriet ...

Lionel
Berichten: 47270
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » vr nov 01, 2019 9:49 pm

Wat heeft Ajax daar mee te maken?

Eerst lekker pronken met de treinreis naar Lille maar als KLM Ajax 10K had betaald waren ze gewoon met het vliegveld gegaan hoor :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33450
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door zeux » vr nov 01, 2019 9:55 pm

Lionel schreef:Wat heeft Ajax daar mee te maken?

Eerst lekker pronken met de treinreis naar Lille maar als KLM Ajax 10K had betaald waren ze gewoon met het vliegveld gegaan hoor :excited.gif:

Da's wel een boel asfalt om mee te torsen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47270
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » vr nov 01, 2019 9:56 pm

Haha. Vliegtuig.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Cruijff » za nov 02, 2019 9:31 am

Zijn we wel meteen van stempel grootste stikstof vervuiler van Europa af. Gewoon dat het hele vliegveld verslepen naar Frankrijk.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58829
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door 999 » za nov 02, 2019 10:40 am

Lionel schreef:Wat heeft Ajax daar mee te maken?

Eerst lekker pronken met de treinreis naar Lille maar als KLM Ajax 10K had betaald waren ze gewoon met het vliegveld gegaan hoor :excited.gif:
Jesus het gaat toch helemaal niet om de treinreis of vliegtuig ..

Lionel
Berichten: 47270
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » za nov 02, 2019 10:55 am

Jawel. Daar gaat het dus wel om.

Een week na het bericht over de treinreis maken ze bekend dat ze naar Qatar gaan. Nu moeten we politiek en voetbal gescheiden houden omdat er 700K tegenover staat. Maar denk maar niet dat Ajax met de trein was gegaan als het 5 minuten langer had geduurd dan het vliegtuig. Hypocriet gelul. Jammer. Ajax had een statement kunnen maken. Ajax had kunnen laten zien echt anders te zijn.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58829
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door 999 » za nov 02, 2019 10:59 am

Dus jij vind dat belangrijker dan dit ?

Slaven stierven voor de stadions die Ajax in Qatar ‘test’

Vliegtuigje en treintje gaan voor in plaats van mensenrechten ect.Van mij mag jij daar je focus op richting, maar dat is dus pas hypocriet gelul ...

Lionel
Berichten: 47270
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » za nov 02, 2019 1:26 pm

999 schreef:Dus jij vind dat belangrijker dan dit ?

Slaven stierven voor de stadions die Ajax in Qatar ‘test’

Vliegtuigje en treintje gaan voor in plaats van mensenrechten ect.Van mij mag jij daar je focus op richting, maar dat is dus pas hypocriet gelul ...
Of ik leg het niet goed uit of je begrijpt mij niet.

Ik snap niet dat Ajax aan de ene kant zichzelf op de borst klopt omdat ze met de trein naar Lille gaan terwijl ze zich voor 700.000 laten omkopen door een stel slavemdrijvers.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58829
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door 999 » za nov 02, 2019 1:50 pm

Lionel schreef:
999 schreef:Dus jij vind dat belangrijker dan dit ?

Slaven stierven voor de stadions die Ajax in Qatar ‘test’

Vliegtuigje en treintje gaan voor in plaats van mensenrechten ect.Van mij mag jij daar je focus op richting, maar dat is dus pas hypocriet gelul ...
Of ik leg het niet goed uit of je begrijpt mij niet.

Ik snap niet dat Ajax aan de ene kant zichzelf op de borst klopt omdat ze met de trein naar Lille gaan terwijl ze zich voor 700.000 laten omkopen door een stel slavemdrijvers.
Tja, dan heb je het niet goed uitgelegd ( trouwens denk dat je er nu een draai aanmaakt ) je hebt het over Trein->Vliegtuig en rept daarin met geen woord over mensenrechten .. Maar goed ..

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Zuidema » za nov 02, 2019 2:56 pm

Menno Pot over het "Ajax van de 21ste eeuw":

https://www.ajaxshowtime.com/article/ho ... itgevonden

Lionel
Berichten: 47270
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » za nov 02, 2019 5:02 pm

@999

Mijn punt was, en dat begreep je niet, dat Ajax alles Mar doet voor geld of publiciteit. Dat wanneer KLM 10K had overgemaakt, Ajax niks om een duurzamere wereld had gegeven en ze de trein hadden gelaten en lekker met het vliegveld waren gegaan.

Nu gaan ze naar Qatar voor 700.000. Kan er niet bij. Van een club met geen geld had ik het begrepen. Maar van Ajax niet.

En zeker niet omdat ze dus een week eerder liepen te pronken met de treinreis naar Lille.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Jöhnk » wo nov 06, 2019 1:41 pm

https://www.ad.nl/home/psv-en-ajax-in-q ... ~a69b17f0/

Daar is spuit 11. Heeft deze man eigenlijk ooit iets positiefs geschreven over Ajax?

Plaats reactie