Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » wo nov 06, 2019 1:44 pm

Jöhnk schreef:https://www.ad.nl/home/psv-en-ajax-in-q ... ~a69b17f0/

Daar is spuit 11. Heeft deze man eigenlijk ooit iets positiefs geschreven over Ajax?
Ja, hoe durft ie Ajax en mbesv met elkaar te vergelijken! :hypocrite.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Jöhnk » wo nov 06, 2019 1:45 pm

Dat vindt Mossou vast een compliment voor Ajax.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Nihad » wo nov 06, 2019 2:24 pm

Ik vind het wel merkwaardig deze ophef. Niet dat ik vind dat Ajax geen rekening moet houden met mensenrechten e.d., maar meer om dat in het verleden met andere landen nooit ophef is geweest. Ajax heeft in het verleden ook trainingskampen of wedstrijden gespeeld in China, waar de mensenrechtensituatie nog slechter is. Verder hebben Nederlandse clubs regelmatig wedstrijden gespeeld in landen als Rusland, Turkije, Wit-Rusland, Israël etc waar mensenrechtenschendingen ook aan de orde van de dag is.

Ik vind het allemaal niet heel consequent.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Gezond verstand » do nov 07, 2019 2:58 am

Jöhnk schreef:https://www.ad.nl/home/psv-en-ajax-in-q ... ~a69b17f0/

Daar is spuit 11. Heeft deze man eigenlijk ooit iets positiefs geschreven over Ajax?
Wat hij zelf al schrijft, hij is zonder gene en gewetensbezwaren naar Doha gegaan om centen te verdienen. Maar brult nu dat anderen dat niet moeten doen. Hypocriet geleuter.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Cruijff » do nov 07, 2019 11:16 am

Jöhnk schreef:https://www.ad.nl/home/psv-en-ajax-in-q ... ~a69b17f0/

Daar is spuit 11. Heeft deze man eigenlijk ooit iets positiefs geschreven over Ajax?

Ja.
Het AD en ook Sjoerd Mossou hebben diverse keren positieve stukjes over het spel van Ajax geschreven.

Zelfs een "journalist" als Arno Vermeulen heeft recent twee complimentjes aan Ajax gegeven. Al kost hem dat altijd erg veel moeite.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Sandro » di nov 12, 2019 3:48 pm

VEB: curieuze beloningsmethoden top Ajax

Gepubliceerd op 12 nov 2019 om 13:33 |

Ajax (15:17)

20,700 +0,200 (+0,98%)

AMSTERDAM (AFN) - De beloningsmethoden voor de bestuurstop van Ajax zijn curieus. Dat stelt de Vereniging van Effectenbezitters (VEB) op haar website. De enige beursgenoteerde voetbalclub van Nederland heeft de bestuurstop kunnen overtuigen van een langer verblijf bij de landskampioen. Daarvoor was voor directeur voetbalzaken Marc Overmars een retentiebonus nodig, terwijl de precieze afspraken met bestuursvoorzitter Edwin van der Sar nog onduidelijk zijn.

Overmars ondertekende afgelopen maart al zijn nieuwe contract dat loopt tot het einde van het seizoen 2024. In ruil voor zijn handtekening ontving hij een retentiebonus van 1,25 miljoen euro, 250.000 euro per seizoen. Ajax heeft dit bedrag in één keer overgemaakt. Mocht Overmars tussentijds toch vertrekken, dan moet hij dit bedrag naar rato terugbetalen.

De financiële afspraken tussen Ajax en Van der Sar zijn daarentegen nog onduidelijk. In de uitnodiging voor de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering schrijven commissarissen dat ‘de belangrijkste elementen na het sluiten van het managementcontract’ naar buiten worden gebracht. "Die manier van handelen is zeer ongewoon", aldus de VEB. Bij beursgenoteerde bedrijven bepalen de Nederlandse regels voor goed ondernemingsbestuur dat de precieze arbeidsvoorwaarden ruim voor de geplande (her)benoeming met aandeelhouders moeten worden gedeeld.
Bron:www.belegger.nl
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Mano » do dec 05, 2019 2:08 pm

Dit jaar gaat Ajax wederom een financiële klapper maken.
Zo en zo pakken ze zo'n 40 miljoen aan CL inkomsten (and still counting....)
Daarnaast zullen er een aantal spelers vertrekken die voor dik geld weg kunnen gaan.
Onana, Ziyech, vd Beek, Tagliafico en misschien Blind staan op de hitlists van rijkere clubs. Dat kan gewoon weer 200 miljoen opleveren.

Dan moet je weer bouwen

Wil je dan aansluiting houden bij de Europese top zal je wederom moeten investeren.
minimaal 1 à 2 'zekerheidjes' kopen a la Blind/Tadic en wellicht 1 à 2 talenten
Vervolgens moeten mensen als Schuurs, Dest en Martinez opstaan.
Proberen bepaalde spelers te behouden zoals men dit jaar deed.
2 à 3 jeugdspelers erbij en je bent zo en zo goed genoeg voor een kampioenschap in NL.
Overwinteren in de CL moet dan wel de doelstelling blijven. Voordeel volgend jaar is dat je geen voorrondes hoeft te spelen.

Ik zou trouwens wel proberen EtH nog een jaar aan je te binden.
Ik kan nl. niemand noemen die in zijn voetsporen zou kunnen treden.

Spannende tijd, hoop dat het niet als een kaartenhuis in elkaar zakt.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Mano » di jan 28, 2020 3:10 pm

We zitten lekker eerste rang mee te genieten van de Crisis bij PSV maar ik heb het idee dat Ajax wel moet oppassen of zij rollen ook in een mini-crisis.


De laatste aankopen zijn niet heel best.
Ajax speelt al een tijdje niet bevlogen en stroef.
De Cl heb je door je vingers laten glijden, zeg maar dag naar die extra miljoenen.
Met je huidige vorm, is Getafe een pittige horde
Je 2 beste spelers geblesseerd. dat mocht bij PSV geen reden zijn... :hypocrite.gif:

Einde seizoen zullen er wel een aantal vertrekken die opgevangen moeten worden.
Tagliafico, Neres, Ziyech, vd Beek, Onana en wellicht EtH.
Een Promes zonder Ziyech is niet veel en de oudjes KJH en SIEM mogen wat mij betreft ook vervangen worden.
Vervolgens lopen er nog een paar die gewoon niet kunnen aanhaken, zoals Marin, Alvarez en de terugkerende Magallan.

dat grapje los je niet op met alleen maar jeugd.
Met de laatste aankopen als referentie, ben ik bang voor het resultaat van de aan te kopen spelers.

al met al, ik grinnik om PSV maar niet in het openbaar :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Gaizka1985 » di jan 28, 2020 4:32 pm

Mano schreef:
di jan 28, 2020 3:10 pm
We zitten lekker eerste rang mee te genieten van de Crisis bij PSV maar ik heb het idee dat Ajax wel moet oppassen of zij rollen ook in een mini-crisis.


De laatste aankopen zijn niet heel best.
Ajax speelt al een tijdje niet bevlogen en stroef.
De Cl heb je door je vingers laten glijden, zeg maar dag naar die extra miljoenen.
Met je huidige vorm, is Getafe een pittige horde
Je 2 beste spelers geblesseerd. dat mocht bij PSV geen reden zijn... :hypocrite.gif:

Einde seizoen zullen er wel een aantal vertrekken die opgevangen moeten worden.
Tagliafico, Neres, Ziyech, vd Beek, Onana en wellicht EtH.

Een Promes zonder Ziyech is niet veel en de oudjes KJH en SIEM mogen wat mij betreft ook vervangen worden.
Vervolgens lopen er nog een paar die gewoon niet kunnen aanhaken, zoals Marin, Alvarez en de terugkerende Magallan.

dat grapje los je niet op met alleen maar jeugd.
Met de laatste aankopen als referentie, ben ik bang voor het resultaat van de aan te kopen spelers.

al met al, ik grinnik om PSV maar niet in het openbaar :hypocrite.gif:
Dit is het meest 'spannende' gedeelte, hoe gaat Ajax dat invullen/opvullen?

Grote verschil met PSV is natuurlijk wel dat wij een enorm goed gevulde kas hebben, transfer van de Beek zou ook om 55 miljoen gaan begreep ik.

Ik denk wel dat Ajax een categorie hoger/duurder moet gaan scouten dan Alvarez en Marin, mogen best 2 aankopen van 25 a 30 miljoen bijzitten wat mij betreft. Al blijkt met Martinez dat een goede speler niet altijd de hoofdprijs hoeft te kosten.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Marillion » wo jan 29, 2020 10:56 am

Ajax en een zak met geld is een combinatie die lang niet altijd succesvol is gebleken. Ik denk zelfs wel dat we het tegenovergestelde kunnen beweren. Kijk ook maar eens wat er een transfers is gedaan in de periode na de beursgang.

De afgelopen seizoenen is het een beetje alles of niets. Er zitten een aantal voltreffers tussen maar ook een behoorlijke serie complete missers. Nu wil ik best geloven dat het niet meevalt om de juiste spelers te scouten en vervolgens ook daadwerkelijk binnen te kunnen halen. Maar je zou toch denken dat het beter moet kunnen dan het huidige slagingspercentage.

Je kunt in ieder geval niet simpelweg stellen dat Ajax het in een categorie van duurdere spelers moet zoeken. Want wat zegt duurder over de kwaliteit? Zie de diverse flaters die toch bepaald niet goedkoop waren. En inderdaad de relatief voordelige transfers van spelers als Tagliafico en Martinez. Onana is een geweldige deal geweest. Daar staan echter ook weer veel mislukte talenten tegenover.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door 999 » wo jan 29, 2020 11:17 am

Je kunt in ieder geval niet simpelweg stellen dat Ajax het in een categorie van duurdere spelers moet zoeken. Want wat zegt duurder over de kwaliteit? Zie de diverse flaters die toch bepaald niet goedkoop waren.
Het blijft een gok, ik bedoel. Transferprijs Magallán+Marin = zoeken in een hoger club niveau dan waar deze spelers vandaan komen.Nadeel is wel dat je dan meteen ook in een hoger salaris zit en doorverkoop stukken lastiger gaat worden i.v.m. prijskaartje.Als dat de bedoeling is natuurlijk ...

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Mano » wo jan 29, 2020 11:50 am

Buiten de bedragen heb je ook te maken met schimmige transacties. 30% transferrechten overdragen etc.

Het is vast niet makkelijk maar moet wel beter kunnen dan het gaat
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Duke » wo jan 29, 2020 1:51 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di apr 02, 2019 7:47 pm
Die bedreiging was paar weken geleden prominent in het nieuws; was Stefano van D., de zaakwaarnemer van (de inmiddels vertrokken) Mees de Wit.
https://revu.nl/artikel/64604/stefanos-strijd
https://www.geenstijl.nl/5151685/team-revu/#more
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Gaizka1985 » wo feb 19, 2020 2:11 pm

Het gaat goed met onze club, 261 miljoen eigen vermogen!

https://www.vi.nl/nieuws/ajax-dankzij-t ... n-vermogen

Kampioenschap is weer CL deelname en 40 miljoen inkomsten, uitgaande transfers zal ook rond de 150 a 200 miljoen zijn (Ziyech, van de Beek, Onana, Neres, Tagliafico). Dan ga je gewoon richting een eigen vermogen van een half miljard, bizar!

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Gezond verstand » do feb 20, 2020 10:44 am

je vergeet dat er ook spelers gekocht moeten worden. En dat de binnenkomende transfergelden allemaal bruto zijn.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Alexander » do feb 20, 2020 12:03 pm

Cijfers zijn toch helemaal niet goed? We hebben voor een godsvermogen aan spelers verkocht, en CL bereikt. En alsnog 'maar' zo een winst. Zonder verkoop van spelers was je heel erg ruim de min in gegaan.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22999
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door raymon » do feb 20, 2020 12:58 pm

Alexander schreef:Cijfers zijn toch helemaal niet goed? We hebben voor een godsvermogen aan spelers verkocht, en CL bereikt. En alsnog 'maar' zo een winst. Zonder verkoop van spelers was je heel erg ruim de min in gegaan.
85 miljoen zat in het vorige boekjaar.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » do feb 20, 2020 1:45 pm

raymon schreef:
do feb 20, 2020 12:58 pm
85 miljoen zat in het vorige boekjaar.
Pcs. Ziyech-transfer zal in huidige boekjaar meegenomen worden.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door peter » do feb 20, 2020 1:56 pm

Precies. Dus alleen Matta en Dolberg zitten in deze cijfers. Oftewel, 95 miljoen. Vergeet niet dat we het nodige hebben gekocht (Marin, Alvarez, Promes) die wél in deze cijfers zitten. En de hogere salarissen drukken natuurlijk ook flink de winst.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door LucaS » do feb 20, 2020 4:17 pm

Er zit wel wat in dat dit nietbgeweldig is zonder transfers. De Ligt en Dolberg samen is 95 miljoen bruto, zo'n 70 miljoen netto.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22999
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door raymon » do feb 20, 2020 4:53 pm

LucaS schreef:Er zit wel wat in dat dit nietbgeweldig is zonder transfers. De Ligt en Dolberg samen is 95 miljoen bruto, zo'n 70 miljoen netto.
Maar dat is toch ook logisch? Ajax heeft geen snoept van honderden miljoenen euro’s via een Arabische suikeroom of Britse tv gelden. Dus om aansluiting te vinden moet je wel vertrouwen op uitgaande transfers en CL miljoenen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door LucaS » do feb 20, 2020 6:17 pm

Ik weet nog toen PSV dat nodig had om rond te komen dat a) hier achterlijk gevonden werd en b) dat uiteindelijk ook mis ging
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22999
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door raymon » do feb 20, 2020 6:21 pm

LucaS schreef:
do feb 20, 2020 6:17 pm
Ik weet nog toen PSV dat nodig had om rond te komen dat a) hier achterlijk gevonden werd en b) dat uiteindelijk ook mis ging
Het gaat er uiteraard om dat je verantwoord investeert in buitenlands talent en dat je blijft investeren in je jeugdopleiding. Ajax weet dat het gaat cashen voor een groot aantal spelers in het eerste. Dan kun je daar op inspelen. De vergelijking met PSV gaat volledig mank aangezien die geen achtergrond heeft in het opleiden van jeugd spelers en ze waren al bijna failliet toen ze nog even verder gingen investeren.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Jöhnk » do feb 20, 2020 7:54 pm

Ik vind het niet wenselijk dat de salariskosten stijgen terwijl de selectie veel slechter is geworden.

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Mano » vr feb 21, 2020 9:55 am

Aankomend boekjaar zullen de salariskosten weer dalen. Aantal spelers die nu op de begroting drukken zullen gaan.


Het is grappig om te lezen dat men wilt aansluiten aan de Europese top en vervolgens jankt dat de winst niet zo hoog is :confused.gif:
Het eigen vermogen dat behoorlijk is, is wederom gestegen en men probeert sportief aan te sluiten bij de top. Vanuit een Mickey Mouse competitie met Disney tv gelden.Dat je dan afhankelijk bent van de CL en transfers.... DUH

PSV deed iets gelijkwaardig alleen hadden zijn een eigen vermogen van 0,0. Bij de eerste de beste tegenslag, voelde zij direct het gevolg van hun beleid.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie