Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47242
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » za sep 28, 2019 12:27 pm

Omzet van 200 miljoen komt voor 80% uit het bizarre CL-jaar hé..
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53546
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door LucaS » za sep 28, 2019 6:16 pm

50%
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47242
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » za sep 28, 2019 6:44 pm

Excuus. De 100 bovenop de eerste 100 miljoen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Giacomo Puccini » za sep 28, 2019 10:54 pm

Veel te kort door de bocht. Zowel de sportieve als financiële successen van Ajax komen niet uit de lucht vallen, daar is veel in geïnvesteerd en naartoe gewerkt door jarenlang slim beleid.
Ajax!

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Iniesta » zo sep 29, 2019 3:47 pm

zeux schreef:
Het onverdeelde positieve resultaat na belasting van € 51,9 miljoen wordt aan de overige reserves toegevoegd, die hiermee op
€ 101,2 miljoen positief komen.
• De directie en de raad van commissarissen stellen voor een dividend uit te keren van vijfentwintig eurocent per aandeel.
• Het saldo liquide middelen op 30 juni 2019 bedraagt € 62,0 miljoen en is gestegen met € 49,8 miljoen ten opzichte van 30 juni
2018.
• Het eigen vermogen bedraagt € 210,0 miljoen en komt op 54,2% van het balanstotaal.
Financieel overzicht 1-7-2018/
Begrijp ik goed dat er:

- € 210m Eigen vermogen is
- € 101,2m Overige reserves
- € 49,8m Liquide Middelen

Dat is in totaal dus € 360m 'in de plus'?

En dat eigen vermogen a 54,2 % van het balanstotaal, hoeveel procent is dat doorgaans bij bedrijven?

Verkoop De Ligt en aankoop Alvarez zitten niet in deze begroting.
Nee daarvan is geen enkele optelsom gerechtvaardigd.
Zoals hierboven aangegeven zijn de overige reserves onderdeel van het eigen vermogen. Dus de 101m zijn onderdeel van het totaal van 210m
Het eigen vermogen en vreemd vermogen is geïnvesteerd in verschillende zaken zoals spelers, activa op de toekomst en ook nog een deel in cash.
Als ze nu een speler voor 50 miljoen contant kopen is er niks veranderd in het eigen vermogen, maar staat er niks meer op de bank.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33798
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Duke » wo okt 02, 2019 12:47 pm

Ophef over bonus falende Ajax-directeur
Door MIKE VERWEIJ


VALENCIA - Binnen Ajax is na het verschijnen van de jaarcijfers beroering ontstaan over de bonus van 37.500 en de beëindigingsvergoeding van 425.000 euro voor de falende directeur Rutger Arisz. Die 425.000 euro die hij bij zijn vertrek bovenop zijn jaarsalaris van 277.777 euro kreeg, is een veelvoud van de contractueel vastgelegde vertreksom van circa 140.000 euro.

In een persbericht meldde Ajax dat Arisz zelf had besloten na ruim twee jaar een punt te zetten achter zijn dienstverband, maar - zoals De Telegraaf meldde - werd intern al gefluisterd dat hij door de rvc (onder druk van het overige personeel) naar de uitgang werd geduwd, omdat hij van bijna elk dossier (onder meer de zaak-Nouri en de naamgeving van de Johan Cruijff ArenA) een puinhoop maakte.

De in totaal 462.500 euro zou het gedwongen vertrek volgens de boze werknemers bewijzen en onderstrepen dat Arisz inderdaad het lievelingetje van de commissarissen was. De bij fans en personeel geliefde financieel directeur Jeroen Slop kon na een dienstverband van 20,5 jaar(!) immers maar op een fractie meer rekenen: een prestatiebonus van 50.000 euro en een vertrekpremie van 486.000 euro bovenop zijn jaarsalaris van 225.000 euro. Dat wordt de rvc intern kwalijk genomen.

President-commissaris Leen Meijaard is in Valencia om een reactie gevraagd, maar verwijst naar de algemene vergadering van aandeelhouders (AVA) op 15 november, waar tekst en uitleg zal worden gegeven.

De sportieve successen van Ajax in het afgelopen seizoen zorgden ervoor dat ook de directeuren Edwin van der Sar en Marc Overmars (foto) flink konden cashen. Omdat Overmars ook nog eens zijn contract verlengde, incasseerde hij in totaal 2,3 miljoen euro, blijkt ook uit de jaarcijfers van de Amsterdammers.

"Overmars en Van der Sar cashen door topseizoen"
Voorheen waren bonussen van de technische man gekoppeld aan de transferbalans, maar dat vond Johan Cruijff al onwenselijk en is afgeschaft. De grootste klapper maakte Overmars door het tekenen van zijn nieuwe contract tot de zomer van 2024: 1,25 miljoen loyaliteitsbonus.

Van der Sar staat voor 370.000 euro op de loonlijst en incasseerde dankzij de dubbel én het bereiken van de halve finale van de Champions League nog eens bijna 750.000 euro.
www.telegraaf.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Cruijff » wo okt 02, 2019 1:26 pm

Dit stukje moet wel door Mike Verweij of door een andere NSB'er geschreven zijn,..

Duke schreef:

De in totaal 462.500 euro zou het gedwongen vertrek volgens de boze werknemers bewijzen en onderstrepen dat Arisz inderdaad het lievelingetje van de commissarissen was. De bij fans en personeel geliefde financieel directeur Jeroen Slop kon na een dienstverband van 20,5 jaar(!) immers maar op een fractie meer rekenen: een prestatiebonus van 50.000 euro en een vertrekpremie van 486.000 euro bovenop zijn jaarsalaris van 225.000 euro. Dat wordt de rvc intern kwalijk genomen.

:drecul.gif: :drecul.gif: :excited.gif: :drecul.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33798
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Duke » wo okt 02, 2019 1:54 pm

Zijn naam staat er inderdaad boven, dus alles wijst daar op.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 51781
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » wo okt 02, 2019 2:21 pm

Duke schreef:Zijn naam staat er inderdaad boven, dus alles wijst daar op.
:biggrin.gif:

Ik vind die premie voor Arisz trouwens wel EtH aan te rekenen. Als Ajax gewoon het scenario van De T. had gevolgd, was die premie veel lager uitgevallen!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Cruijff » wo okt 02, 2019 4:25 pm



Ik vind die premie voor Arisz trouwens wel EtH aan te rekenen. Als Ajax gewoon het scenario van De T. had gevolgd, was die premie veel lager uitgevallen!!

Jep, het is Ten Hag te verwijten dat de directie hun zakken met een bonus kan vullen.
Daar zou Ten Hag een schop onder zijn hol voor moeten krijgen!

Historicus
Berichten: 3350
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Historicus » za okt 12, 2019 11:46 am

Iniesta schreef:
zeux schreef:
Het onverdeelde positieve resultaat na belasting van € 51,9 miljoen wordt aan de overige reserves toegevoegd, die hiermee op
€ 101,2 miljoen positief komen.
• De directie en de raad van commissarissen stellen voor een dividend uit te keren van vijfentwintig eurocent per aandeel.
• Het saldo liquide middelen op 30 juni 2019 bedraagt € 62,0 miljoen en is gestegen met € 49,8 miljoen ten opzichte van 30 juni
2018.
• Het eigen vermogen bedraagt € 210,0 miljoen en komt op 54,2% van het balanstotaal.
Financieel overzicht 1-7-2018/
Begrijp ik goed dat er:

- € 210m Eigen vermogen is
- € 101,2m Overige reserves
- € 49,8m Liquide Middelen

Dat is in totaal dus € 360m 'in de plus'?

En dat eigen vermogen a 54,2 % van het balanstotaal, hoeveel procent is dat doorgaans bij bedrijven?

Verkoop De Ligt en aankoop Alvarez zitten niet in deze begroting.
Nee daarvan is geen enkele optelsom gerechtvaardigd.
Zoals hierboven aangegeven zijn de overige reserves onderdeel van het eigen vermogen. Dus de 101m zijn onderdeel van het totaal van 210m
Het eigen vermogen en vreemd vermogen is geïnvesteerd in verschillende zaken zoals spelers, activa op de toekomst en ook nog een deel in cash.
Als ze nu een speler voor 50 miljoen contant kopen is er niks veranderd in het eigen vermogen, maar staat er niks meer op de bank.
Hoezo verandert je eigen vermogen niet als je 50 miljoen uitgeeft? Omdat je dan inteert op vreemd vermogen?

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Iniesta » za okt 12, 2019 12:40 pm

Nee, omdat aan de activa kant van je balans het geld verschoven wordt naar spelers.
Transfersommen worden in eerste instantie geactiveerd op de balans.

Stel je voor dat wij een voetbalclub beginnen en beide een miljoen inleggen. Dan heb je op de balans aan de ene kant cash/bank van 2 miljoen en daar tegenover eigen vermogen van 2 miljoen.
Als je vervolgens een speler van 1 miljoen koopt heb je 1 miljoen cash, 1 miljoen spelers en daar tegenover nog steeds eigen vermogen van 2 miljoen.
Als je spelers in 4 jaar afschrijft, is de waarde van spelers na 1 jaar nog 0.75miljoen.
Na 1 jaar heb je dus 1 m cash, 0.75m speler als bezit, en daar tegenover nog 1.75m eigen vermogen

Vervang wellicht spelers voor gebouwen of machines, dan is het idee wellicht wat beter te volgen.

Historicus
Berichten: 3350
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Historicus » za okt 12, 2019 2:01 pm

Iniesta schreef:Nee, omdat aan de activa kant van je balans het geld verschoven wordt naar spelers.
Transfersommen worden in eerste instantie geactiveerd op de balans.

Stel je voor dat wij een voetbalclub beginnen en beide een miljoen inleggen. Dan heb je op de balans aan de ene kant cash/bank van 2 miljoen en daar tegenover eigen vermogen van 2 miljoen.
Als je vervolgens een speler van 1 miljoen koopt heb je 1 miljoen cash, 1 miljoen spelers en daar tegenover nog steeds eigen vermogen van 2 miljoen.
Als je spelers in 4 jaar afschrijft, is de waarde van spelers na 1 jaar nog 0.75miljoen.
Na 1 jaar heb je dus 1 m cash, 0.75m speler als bezit, en daar tegenover nog 1.75m eigen vermogen

Vervang wellicht spelers voor gebouwen of machines, dan is het idee wellicht wat beter te volgen.
Ik heb het iets anders geleerd...:

" Indeling balans
De activa worden, kort gezegd, gevormd door de bezittingen, zoals geldtegoeden, gebouwen, goederen, e.d., en de passiva bestaan uit het eigen vermogen en het vreemd vermogen (geleend geld, schulden), dus de middelen waarmee de activa gefinancierd zijn. "

LucaS
Berichten: 53546
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door LucaS » za okt 12, 2019 2:35 pm

Dus verandert je eigen vermogen niet als je geld uitgeeft.

Indirect wel natuurlijk; eind van het boekjaar hebben kosten invloed op je winst of verlies, en die komt ten gunste of ten laste van je eigen vermogen
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47242
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » za okt 12, 2019 3:06 pm

Hier kan je toch niet over discussiëren?
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53546
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door LucaS » za okt 12, 2019 3:26 pm

Wij zijn AT, wij kunnen overal over discussieren
I think I lost my fucking headache

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Iniesta » za okt 12, 2019 3:29 pm

Historicus schreef:
Iniesta schreef:Nee, omdat aan de activa kant van je balans het geld verschoven wordt naar spelers.
Transfersommen worden in eerste instantie geactiveerd op de balans.

Stel je voor dat wij een voetbalclub beginnen en beide een miljoen inleggen. Dan heb je op de balans aan de ene kant cash/bank van 2 miljoen en daar tegenover eigen vermogen van 2 miljoen.
Als je vervolgens een speler van 1 miljoen koopt heb je 1 miljoen cash, 1 miljoen spelers en daar tegenover nog steeds eigen vermogen van 2 miljoen.
Als je spelers in 4 jaar afschrijft, is de waarde van spelers na 1 jaar nog 0.75miljoen.
Na 1 jaar heb je dus 1 m cash, 0.75m speler als bezit, en daar tegenover nog 1.75m eigen vermogen

Vervang wellicht spelers voor gebouwen of machines, dan is het idee wellicht wat beter te volgen.
Ik heb het iets anders geleerd...:

" Indeling balans
De activa worden, kort gezegd, gevormd door de bezittingen, zoals geldtegoeden, gebouwen, goederen, e.d., en de passiva bestaan uit het eigen vermogen en het vreemd vermogen (geleend geld, schulden), dus de middelen waarmee de activa gefinancierd zijn. "
volgens mij is dit exact wat ik aangeef

LucaS
Berichten: 53546
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door LucaS » za okt 12, 2019 7:47 pm

Overigens wat nieuwe sponsoren toegevoegd tijsens een trip naar Amerika van vd Sar. Ik las in het artikel hierover dat de VS na Nederland de hoogste opbrengst geeft uit shirtverkoop. Verbaasde me wel
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47242
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » za okt 12, 2019 8:21 pm

Lozano?
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53546
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door LucaS » za okt 12, 2019 10:19 pm

Wat is er met Lozano?
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47890
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door peter » zo okt 13, 2019 7:34 am

Lionel las het verkeerd. Hij dacht dat het ging om Nederlandse shirtjes, maar het gaat natuurlijk om AJAX-shirtjes.

Lionel
Berichten: 47242
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » zo okt 13, 2019 8:08 am

Inderdaad. Excuus.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53546
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door LucaS » di okt 15, 2019 12:25 pm

Nou lees ik dat AJAX,WII en RKC een belastingaanslag van in totaal 15.mio hebben gekregen? Iemand enig idee waar dat voor is? Het is ongeveer 20% van 75 mio, dus het lijkt BTW, maar.ik heb niet eerder gehoord van BTW over transfersommen (in dat geval mag je die dan bij aankopen ook aftrekken lijkt me)
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58783
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door 999 » di okt 15, 2019 12:30 pm

AJAX alleen al 12 Miljoen ???

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Iniesta » di okt 15, 2019 2:28 pm

25 %vennootschapsbelasting lijkt me?

Plaats reactie