Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Alexander » vr mar 01, 2024 1:14 pm

En hoe denk je dat het precies het jaar erna zit dan? Als er volgend jaar geen CL wordt gehaald staat Ajax op rand van faillissement.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » za mar 02, 2024 10:08 am

Alexander schreef:
vr mar 01, 2024 1:14 pm
En hoe denk je dat het precies het jaar erna zit dan? Als er volgend jaar geen CL wordt gehaald staat Ajax op rand van faillissement.
Helemaal niet. Een liquiditeitstekort is helemaal geen probleem als je weet dat er inkomsten tegenover staan.

Dat Ajax wat spelers heeft die niet voldoen en wat spelers teveel betaalt is een ander probleem maar we gaan niet failliet, Alexander. Ook niet als we de komende 100 jaar geen CL spelen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7312
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Trab » za mar 02, 2024 10:23 am

Lionel schreef:
Alexander schreef:
vr mar 01, 2024 1:14 pm
En hoe denk je dat het precies het jaar erna zit dan? Als er volgend jaar geen CL wordt gehaald staat Ajax op rand van faillissement.
Helemaal niet. Een liquiditeitstekort is helemaal geen probleem als je weet dat er inkomsten tegenover staan.

Dat Ajax wat spelers heeft die niet voldoen en wat spelers teveel betaalt is een ander probleem maar we gaan niet failliet, Alexander. Ook niet als we de komende 100 jaar geen CL spelen.
Failliet gaan we natuurlijk niet. Maar je zal wel spelers moeten verkopen en verder moeten gaan met de jeugd. Ondertussen zullen Feyenoord en PSV steeds verder weglopen door de CL inkomsten. Talentvolle spelers zullen eerder voor die clubs kiezen met het oog op CL. Je ziet het ook met Babadi. Die had normaal gesproken voor Ajax gekozen. Maar ja, we staan 5e he? En die plek zie ik ons ook nog verspelen als we zo doorgaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » za mar 02, 2024 11:35 am

Natuurlijk moeten we presteren. Maar een liquiditeitstekort is niet heel gek. Zolang je maar geld (aan het einde van het jaar) krijgt. Ajax maakt toch winst? Dan is het geen probleem.

Er zijn weinig clubs die geen leningen hebben. Zal kijken of ik dat artikel van VI PRO kan vinden.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie