Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Yopii
Berichten: 18351
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Yopii » ma sep 28, 2020 9:09 am

Scherrer schreef:
zo sep 27, 2020 3:54 pm
Yopii schreef:
zo sep 27, 2020 3:43 pm
Jöhnk schreef:
zo sep 27, 2020 1:33 pm
Ja, heel goeie aankopen, zo op het eerste oog. Complimenten.

Ik hoop alleen niet dat dit het startsein is om een blik miskopen open te trekken, zoals na Blind-Tadic. Men heeft het over ‘buitenkansjes’. Dat vertrouw ik niet.
Ik ook niet! We hebben al een tijdje geen afgezakte ex-speler meer gehaald. Als dat maar goed gaat... :blush.gif:
Nou... Twee maanden geleden Stekelenburg en acht maanden geleden Babel.

O ja, dat is waar ook.

Dan hoeft het voorlopig niet, toch? :blush.gif:

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Gaizka1985 » ma sep 28, 2020 9:49 am

Babel was echt een misser, deed het bij het NL elftal vreemd genoeg best aardig. Bij Ajax sprongen alle ballen van zijn voeten.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Jöhnk » ma sep 28, 2020 1:21 pm

Dat was geen verrassing, toch? Babel heeft altijd een zwakke controle gehad.

Iets anders: geen publiek meer bij het voetbal, dat gaat Rutte afkondigen. Hier gaat Ajax extreem veel last van krijgen. Meer dan alle andere NL clubs.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40928
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Marillion » ma sep 28, 2020 1:27 pm

Was er al een beetje bang voor maar het lijkt me ook dat dit Ajax zwaar treft gezien de uitspraken van Edwin van der Sar hierover.

Dit is natuurlijk deels een symbolische maatregel. Het zal aan de daadwerkelijke verspreiding misschien niet zoveel bijdragen maar het springt enorm in het oog en is daarmee slecht te verkopen in combinatie met andere maatregels.
Nil volentibus arduum

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Gaizka1985 » ma sep 28, 2020 2:04 pm

Dit gaat inderdaad heel veel geld kosten, maar is onvermijdelijk ben ik bang.

De Dominee
Berichten: 5814
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door De Dominee » ma sep 28, 2020 2:08 pm

Tja, ik was er zaterdagavond met mijn 3 Ajax maatjes bij maar er was geen lol aan hoor. Per tweetal naar binnen, want ander tijdslot. Veel te ver voor de wedstrijd naar binnen. Compleet sfeerloos natuurlijk, 4 stoelen uit elkaar dus met elkaar een beetje ouwehoeren over de wedstrijd of andere zaken nauwelijks mogelijk.

Wij hadden al besloten de volgende ronde niet meer mee te loten.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 18351
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Yopii » ma sep 28, 2020 2:13 pm

Jöhnk schreef:
ma sep 28, 2020 1:21 pm
Iets anders: geen publiek meer bij het voetbal, dat gaat Rutte afkondigen. Hier gaat Ajax extreem veel last van krijgen. Meer dan alle andere NL clubs.
Het gaat Ajax meer geld kosten, maar Ajax heeft tenminste reserves. Andere clubs stevenen op het faillissement af.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40928
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Marillion » ma sep 28, 2020 2:42 pm

Gelukkig heeft Emmen Easy Toys binnen. :smallgrin.gif:

Het is lastig beslissingen nemen op het moment. Niemand weet hoe lang dit nog duurt. Nu risico nemen zou heel gunstig kunnen uitpakken omdat dit misschien wel het moment is om een goede deal te doen met een club die in zwaar weer zit. Maar diezelfde actie kan ook het begin van de ondergang van de eigen club zijn.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33444
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door zeux » ma sep 28, 2020 2:48 pm

Marillion schreef:
ma sep 28, 2020 2:42 pm
Gelukkig heeft Emmen Easy Toys binnen. :smallgrin.gif:
Die hebben hun sponsorgeld er al lang en breed uit met al die gratis commotie-exposure!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 18351
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Yopii » ma sep 28, 2020 4:37 pm

Feyenoord is ontstemd over de maatregelen die genomen gaan worden. "Als dit juist is, is dit een enorme klap voor alle clubs", zegt een woordvoerder tegen RTV Rijnmond. De woordvoerder benadrukt dat de Nederlandse clubs er alles aan doen om de verspreiding van het virus tegen te gaan. "En dat terwijl er nog steeds geen bewijs is dat het virus zich in de open lucht in stadions verspreidt."
Goh. Je moet maar durven. :excited.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40928
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Marillion » ma sep 28, 2020 4:45 pm

Inderdaad, zij zijn één van de oorzaken dat deze maatregel er komt. Dit is er vooral één voor de publieke opinie en die is bepaald door de Willem II Supporters op het plein en die van Feyenoord in het stadion.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13396
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Arthur » ma sep 28, 2020 5:15 pm

Klopt, maar het is natuurlijk ontzettend irritant dat je financieel zo hard wordt gepakt uit pure symboolpolitiek. Want het lijkt toch wel een feit dat Corona in de buitenlucht een stuk moeilijker verspreid en dan loop je dus miljoenen mis omdat politici zo'n maatregel voor de buhne nemen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40928
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Marillion » ma sep 28, 2020 5:59 pm

Ander nieuws. We stoppen met Ajax Cape Town:
Ajax verkoopt aandelen Ajax Cape Town

AFC Ajax NV heeft overeenstemming bereikt over de verkoop van het 51%-aandelenbelang in Ajax Cape Town aan de minderheidsaandeelhouder. De transactie zal uiterlijk 1 oktober worden afgerond.

Na de strategische heroriëntatie, waar in februari 2020 melding van werd gemaakt bij de presentatie van de halfjaarcijfers, is door Ajax geconcludeerd dat de ambities en resultaten in Amsterdam in te groot contrast staan met de ontwikkeling van de voetbalmarkt in Zuid-Afrika.

Ajax heeft de ambitie uitgesproken om structureel aan te haken bij de Europese top en in de afgelopen jaren is er in de Zuid-Afrikaanse markt onvoldoende talent voortgebracht van het niveau dat Ajax nastreeft. Bovendien ziet Ajax hier onvoldoende potentieel voor de toekomst. De club heeft de aandacht verlegd naar andere markten. Ajax Amsterdam had de 51% aandelen in Ajax Cape Town sinds 1999 in bezit.

Bron: Ajax.nl
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33444
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door zeux » ma sep 28, 2020 6:32 pm

Arthur schreef:
ma sep 28, 2020 5:15 pm
Klopt, maar het is natuurlijk ontzettend irritant dat je financieel zo hard wordt gepakt uit pure symboolpolitiek. Want het lijkt toch wel een feit dat Corona in de buitenlucht een stuk moeilijker verspreid en dan loop je dus miljoenen mis omdat politici zo'n maatregel voor de buhne nemen.
Het gaat - getuige de persco net - ook niet alleen om het samenzijn in de openlucht, maar ook om de reisbewegingen die het genereert.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47266
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » ma sep 28, 2020 6:37 pm

Exact. Ervoor en erna de kroeg in.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40928
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Marillion » ma sep 28, 2020 6:39 pm

Dat was in de beginfase ook een argument om niet te spelen. Lijkt me ook valide.

Het is even niet anders. We zullen het met de televisie moeten doen. Zet dat bandje met supportersgeluiden maar weer aan dan.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47266
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » ma sep 28, 2020 7:02 pm

Ik snap het wel hoor. We willen dat we wel kunnen sporten. Dan maar geen publiek. Ik heb liever dat ik zelf kan sporten dan dat Ajax met publiek speelt.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7288
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Trab » di sep 29, 2020 7:33 pm

Zie artikel "Jaarcijfers Ajax: transfers zorgen voor netto winst van 20,7 miljoen euro" op VI.nl - https://www.vi.nl


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Jöhnk » di sep 29, 2020 7:33 pm

https://www.ajax.nl/artikelen/ajax-boek ... 2019-2020/

CL én meer dan 100 miljoen aan verkopen leidt tot een positief resultaat van 20 miljoen onder de streep...

Transfer Ziyech nog niet in de cijfers. (Ook dit was uiteraard niet waar :hypocrite.gif: )

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Scherrer » di sep 29, 2020 7:37 pm

Jöhnk schreef:
di sep 29, 2020 7:33 pm
https://www.ajax.nl/artikelen/ajax-boek ... 2019-2020/

CL én meer dan 100 miljoen aan verkopen leidt tot een positief resultaat van 20 miljoen onder de streep...

Transfer Ziyech nog niet in de cijfers. (Ook dit was uiteraard niet waar :hypocrite.gif: )
Echt heel raar dit. Frenkie werd bij exact dezelfde situatie vorig jaar wél meegenomen en Ziyech nu niet. Heel benieuwd hoe ze dat uitleggen.
***

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33444
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door zeux » di sep 29, 2020 8:52 pm

De winst na belastingen van € 20,7 miljoen wordt aan de overige reserves toegevoegd die hiermee op € 120,6 miljoen positief komen.
Wat houden die 'overige reserves' in? Is dat de 'bankrekening'?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Jöhnk » di sep 29, 2020 8:59 pm

Nee, op de 'bankrekening' staat 22,4 miljoen per boekjaareinde. Dat zie je op pagina 78 van het jaarverslag (liquide middelen op de balans).

https://www.ajax.nl/media/ox0hgngj/ajax ... -small.pdf

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Iniesta » di sep 29, 2020 9:57 pm

zeux schreef:
De winst na belastingen van € 20,7 miljoen wordt aan de overige reserves toegevoegd die hiermee op € 120,6 miljoen positief komen.
Wat houden die 'overige reserves' in? Is dat de 'bankrekening'?
Als je de winst in het bedrijf laat zitten en niet uitkeert aan dividend wordt het toegevoegd aan de reserves wat onderdeel is van het eigen vermogen.
Theoretisch is het de waarde van het eigendom voor de aandeelhouders. Je alles wat Ajax op de balans hebt staan verkoopt tegen de balanswaarde en alle crediteuren en andere schuldeisers betaalt zou je het bedrag aan eigen vermogen op de bank moeten hebben.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Iniesta » di sep 29, 2020 9:58 pm

Scherrer schreef:
Jöhnk schreef:
di sep 29, 2020 7:33 pm
https://www.ajax.nl/artikelen/ajax-boek ... 2019-2020/

CL én meer dan 100 miljoen aan verkopen leidt tot een positief resultaat van 20 miljoen onder de streep...

Transfer Ziyech nog niet in de cijfers. (Ook dit was uiteraard niet waar :hypocrite.gif: )
Echt heel raar dit. Frenkie werd bij exact dezelfde situatie vorig jaar wél meegenomen en Ziyech nu niet. Heel benieuwd hoe ze dat uitleggen.
Ja, zal wel een detail verschil in de voorwaarden van verkoop moeten zitten om dit door de audit heen te krijgen

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Jöhnk » di sep 29, 2020 10:36 pm

Ik zou er een memo over schrijven.
Jöhnk schreef:
zo sep 27, 2020 1:33 pm
Ja, heel goeie aankopen, zo op het eerste oog. Complimenten.

Ik hoop alleen niet dat dit het startsein is om een blik miskopen open te trekken, zoals na Blind-Tadic. Men heeft het over ‘buitenkansjes’. Dat vertrouw ik niet.
Nou, Klaiber is binnen! :ajaxscarf.gif:

Plaats reactie