Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33464
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door zeux » do sep 01, 2022 8:30 am

Marillion schreef:
do sep 01, 2022 8:15 am
Zeux schreef:
do sep 01, 2022 8:01 am
Waar komt het verhaal vandaan dat Danny Blind dé kwade genius van de afgelopen dagen is?
Tot nu toe blijkt uit alle verhalen eigenlijk vooral één ding en dat is dat de bezwaren van de RvC sterk gedreven zijn door de financiële kant van de zaak.

Het niet te hoog laten oplopen van de investeringen en afschrijvingen. Het aspect van restwaarde van de spelersgroep. De mate waarin zaakwaarnemers profiteren van transfers.

Het lijkt mij ongeloofwaardig dat deze argumentatie dan vooral zou komen van een oud Commissaris die op het moment Assistent Bondscoach is. En als hij al een rol speelt in het aangeven van deze argumenten dan kunnen de huidige leden natuurlijk zelfstandig besluiten wat te doen. Maar ik denk dus dat het vooral vanuit de financiële hoek komt.

En met wat ik tot nu toe heb gezien zijn dit allemaal zeer goed verdedigbare standpunten. Het is alleen jammer dat het allemaal zo op straat is komen te liggen én dat de interne communicatie niet goed gaat. De werkverhouding tussen Directie (met name Van der Sar) en de RvC moet worden bekeken. En dat lek moet dus worden gevonden.
Precies. Er is een functionerende RvC. Die zouden meer clubs moeten hebben...
Tussen neus en lippen door staat in het AD-stuk - aangenomen dat hun reconstructie klopt - dat Benfica de doelman niet kwijt wilde. Geen interne 'foul play' bij Ajax dus, zo lijkt het.

Heel veel hysterie de afgelopen dagen op basis van vage twitter-berichten. En dan komt Danny Blind uit de hoge hoed als de grote kwade pier. :excited.gif: Heel wonderlijk dat hij in zijn eentje dit hele proces heeft kunnen sturen vanaf een (grote) afstand, met ook nog de conspiracy dat hij uit is op de baan van Hamstra en Huntelaar.

Dat er ongezonde haat tegen Blind bestaat is natuurlijk wel bekend, maar dat die haat zò diep gaat, dat ie er aan de haren (die hij niet heeft) bij wordt gesleept is wel weer next level.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7309
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Trab » do sep 01, 2022 8:31 am

Zeux schreef:
Marillion schreef:
do sep 01, 2022 8:15 am
Zeux schreef:
do sep 01, 2022 8:01 am
Waar komt het verhaal vandaan dat Danny Blind dé kwade genius van de afgelopen dagen is?
Tot nu toe blijkt uit alle verhalen eigenlijk vooral één ding en dat is dat de bezwaren van de RvC sterk gedreven zijn door de financiële kant van de zaak.

Het niet te hoog laten oplopen van de investeringen en afschrijvingen. Het aspect van restwaarde van de spelersgroep. De mate waarin zaakwaarnemers profiteren van transfers.

Het lijkt mij ongeloofwaardig dat deze argumentatie dan vooral zou komen van een oud Commissaris die op het moment Assistent Bondscoach is. En als hij al een rol speelt in het aangeven van deze argumenten dan kunnen de huidige leden natuurlijk zelfstandig besluiten wat te doen. Maar ik denk dus dat het vooral vanuit de financiële hoek komt.

En met wat ik tot nu toe heb gezien zijn dit allemaal zeer goed verdedigbare standpunten. Het is alleen jammer dat het allemaal zo op straat is komen te liggen én dat de interne communicatie niet goed gaat. De werkverhouding tussen Directie (met name Van der Sar) en de RvC moet worden bekeken. En dat lek moet dus worden gevonden.
Precies. Er is een functionerende RvC. Die zouden meer clubs moeten hebben...
Tussen neus en lippen door staat in het AD-stuk - aangenomen dat hun reconstructie klopt - dat Benfica de doelman niet kwijt wilde. Geen interne 'foul play' bij Ajax dus, zo lijkt het.

Heel veel hysterie de afgelopen dagen op basis van vage twitter-berichten. En dan komt Danny Blind uit de hoge hoed als de grote kwade pier. :excited.gif: Heel wonderlijk dat hij in zijn eentje dit hele proces heeft kunnen sturen vanaf een (grote) afstand, met ook nog de conspiracy dat hij uit is op de baan van Hamstra en Huntelaar.

Dat er ongezonde haat tegen Blind bestaat is natuurlijk wel bekend, maar dat die haat zò diep gaat, dat ie er aan de haren (die hij niet heeft) bij wordt gesleept is wel weer next level.
Helemaal mee eens Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

GangstaRiB
Berichten: 16842
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door GangstaRiB » do sep 01, 2022 8:38 am

wimpey schreef:
do sep 01, 2022 7:38 am
AD. Gevoed door? Oh nee, kan niet. Heeft LucaS (niet Ocampos) ons plechtig beloofd.

Eens met GR: EtH hield alles bij elkaar. People manager Schreuder lijkt een splijtzwam.

Zwaargewicht TD gezocht. Een bullebak die de baas is. Gênante vertoning gisteren.
Maar waarom zou Schreuder de splijtzwam zijn? Wat gaat ie daarmee bereiken? Onrust is toch ook niet in zijn belang?

Eens met je andere post, ik denk dat we het daar over eens zijn. Erik Ten Hag is een ‘once in a generation’ manager gebleken. Tuurlijk hier en daar wat blinde vlekken, maar een workaholic die iedereen op scherp zet. We missen em nu al.

wimpey
Berichten: 51804
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » do sep 01, 2022 8:43 am

'Raad van Commissarissen blokkeert komst Vlachodimos'
BRON DE TELEGRAAF

De Raad van Commissarissen (RvC) van Ajax heeft de komst van doelman Odysseas Vlachodimos tegengehouden, zo schrijft De Telegraaf. Ajax bereikte een akkoord met de goalie én naderde een deal met Benfica, maar de toezichthouders op het beleid achten de transfer overbodig.

Rond het begin van de avond leek de komst van Vlachodimos nog door te gaan. Ajax en de goalie bereikten een persoonlijk akkoord over een contract dat hem voor vier jaar aan de club zou verbinden. 'En omdat de clubs elkaar tot op enkele honderdduizenden euro’s naderden over de transfersom tussen de 10 en 12 miljoen euro, leek ook de derde transferdeal op deadlinedag een feit. Tot in de late avonduren het gerucht doorklonk dat de rvc ook deze overgang torpedeert', zo valt te lezen.

Het standpunt van de RvC was duidelijk: Vlachodimos is te oud, te duur en vanwege de al aanwezige keepers overbodig. De transfersom die Benfica voor de doelverdediger wenste te ontvangen, lag tussen de tien en twaalf miljoen euro. Er is voldoende vertrouwen in de kwaliteiten van Remko Pasveer, Maarten Stekelenburg en Jay Gorter.
Het vetgedrukte is toch écht niet de taak van een RvC. Kom op he, dit is je werkvloer overrulen. Een compleet gebrek aan vertrouwen in de dagelijkse leiding. Zo kun je toch als technisch kader je werk niet doen? :excited.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Jöhnk » do sep 01, 2022 8:43 am

Trab schreef:
do sep 01, 2022 7:47 am
Slechte zaak dat de scouting steeds meer buitenspel gezet wordt en de zaakwaarnemer van de trainer voor de transfers zorgt. Goed dat de rvc hier een stokje voor steekt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Soms is er geen scoutingrapport nodig, bijvoorbeeld als je Ziyech terughaalt. Sommige spelers hoort iedereen te kennen en de scouting heeft wel wat beters te doen dan naar wedstrijden van Chelsea en Sevilla kijken, neem ik aan.

Van vage spelers als de Toren van Pisa en de rechtsback uit Mexico zou vanzelfsprekend wel een rapport moeten bestaan.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Ajaciedjuh » do sep 01, 2022 8:44 am

Als deze analyse klopt van het AD, dan functioneert de RVC. :biggthumpup.gif: Bedrijfsrisico’s als te afhankelijk worden van 1 zaakwaarnemer (je eigen scouting wordt hiermee buiten gesloten), beleid (toekomst blijven bieden aan je jeugdopleiding <> huur is daarom logischer om te kijken dat bijvoorbeeld CCC, Axel de ontwikkeling doormaken), samenstelling team (we moeten niet doorslaan met blijven kopen) en natuurlijk het financiële aspect (overschrijving, gezond blijven structureel). Lange termijn waardecreatie (financieel gezond, risicobeheersing (maar ook kansen benutten), dus er voor zorgen dat je beleid/strategie gewaarborgd blijft.

Daar staat vaak haaks de emotie van de supporter op, maar daar moet de RVC doorheen kijken. Duidelijk is dat met het weggaan van Overmars er een gat in de organisatie zit. Daar zal Ajax goed naar moeten kijken, zodat het beleid ook op de juiste manier vertaald kan worden naar de operatie. Met de juiste mensen op de juiste plek (met de juiste competenties) en bijbehorende verantwoordelijkheden en bevoegdheden.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33464
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door zeux » do sep 01, 2022 8:52 am

Ajaciedjuh schreef:
do sep 01, 2022 8:44 am
Als deze analyse klopt van het AD, dan functioneert de RVC. :biggthumpup.gif: Bedrijfsrisico’s als te afhankelijk worden van 1 zaakwaarnemer (je eigen scouting wordt hiermee buiten gesloten), beleid (toekomst blijven bieden aan je jeugdopleiding <> huur is daarom logischer om te kijken dat bijvoorbeeld CCC, Axel de ontwikkeling doormaken), samenstelling team (we moeten niet doorslaan met blijven kopen) en natuurlijk het financiële aspect (overschrijving, gezond blijven structureel). Lange termijn waardecreatie (financieel gezond, risicobeheersing (maar ook kansen benutten), dus er voor zorgen dat je beleid/strategie gewaarborgd blijft.

Daar staat vaak haaks de emotie van de supporter op, maar daar moet de RVC doorheen kijken. Duidelijk is dat met het weggaan van Overmars er een gat in de organisatie zit. Daar zal Ajax goed naar moeten kijken, zodat het beleid ook op de juiste manier vertaald kan worden naar de operatie. Met de juiste mensen op de juiste plek (met de juiste competenties) en bijbehorende verantwoordelijkheden en bevoegdheden.
Dat er werk aan de winkel is aan de top lijkt mij duidelijk. Vooral omdat intern gemonkel - dat er denkelijk altijd is bij zo'n proces met allerlei belanghebbenden - op straat ligt. Da's niet slim. Maar ook de processen kunnen beter afgestemd, zo lijkt het.

Overigens beweren AD en Telegraaf nu twee verschillende dingen. In het AD wilde Benfica de doelman niet verkopen, in de Telegraaf wilde de RvC niet dat hij kwam.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

columbus
Berichten: 5345
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door columbus » do sep 01, 2022 8:54 am

Het stuk van het AD, als het klopt wat er staat, is wel verhelderend. Goed ingegrepen bij Ocampos en over de keeper lag de bal vooral bij Benfica, die wilde hem uiteindelijk niet kwijt. Wat ik alleen niet snap is waarom het allemaal zo rommelig moet en gaan en vooral waarom het zo vroeg gelekt is. Je overlegt toch eerst of het allemaal kan en mag. Ook degene die lekt zit er dus naast

Maar goed. Er staat een goede selectie, de frustraties van Schreuder waren begrijpelijk maar zijn opgelost. Directie gast lekker evalueren en verder gewoon weer lekker voetballen want er staan een hele rits mooie potjes op het programma en je zou haast vergeten dat Ajax al 12 uit 4 heeft

wimpey
Berichten: 51804
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » do sep 01, 2022 8:59 am

GangstaRiB schreef:
do sep 01, 2022 8:38 am
Maar waarom zou Schreuder de splijtzwam zijn? Wat gaat ie daarmee bereiken? Onrust is toch ook niet in zijn belang?
Ten Hag heeft aangetoond te kunnen verbinden. Hij was ijzersterk t.t.v. het schandaal rond Overmars. Hield de gelederen gesloten. We zien nu hoe knap dat was.

Hij is amper weg en de pleuris breekt uit. Lees (social) media, het aantal kampen is amper te tellen. Alles ligt op straat. Het AD heeft ineens inside info. Je hebt Hammie de Hamster, die profiteert van een enorm lek. De T. heeft weer wat 'clout'.

Ik lees scouting, zaakwaarnemer, een boze trainer, technisch managers die teruggefloten worden. Sar die blijkbaar TD-werkzaamheden oppakt. Een Hendriks die hem moet gaan helpen. Sar die meer kant kiest van 'techniek', Lenderink die van de RvC. Een RvC die 'techniek' blijkbaar zodanig wantrouwt dat ze voor sportieve deals gaan liggen. Is dat RvC als unaniem orgaan? Koster? Wat is de rol van de "mysterieuze" (DB), die door die Hamstelaar wordt genoemd?

Het lijkt wel een whodunnit. Dit is ontstaan na het vertrek van EtH. Opportunisten die hun kans ruiken. Als Schreuder al zelf niet lekt, dan is wel op z'n minst duidelijk dat hij bij lange na niet de krachtige persoonlijkheid van Ten Hag heeft. Schreuder is een omhooggevallen assistentje joh. Maar goed, hij verdient een kans. En vooral een dijk van een TD, die 'm uit de wind houdt en die al die opportunisten terug in hun hokken schopt.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13396
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Arthur » do sep 01, 2022 9:01 am

Ik ben ook wel tevreden over de uitkomst van deze transferperiode, maar ik geloof er niks van dat de afgelopen dagen geen consequenties gaan hebben. Je kunt na deze chaos niet zomaar over tot de orde van de dag.

En degene die Hamstelaar voedt moet natuurlijk op staande voet worden ontslagen.

wimpey
Berichten: 51804
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » do sep 01, 2022 9:08 am

Arthur schreef:
do sep 01, 2022 9:01 am
Ik ben ook wel tevreden over de uitkomst van deze transferperiode, maar ik geloof er niks van dat de afgelopen dagen geen consequenties gaan hebben. Je kunt na deze chaos niet zomaar over tot de orde van de dag.

En degene die Hamstelaar voedt moet natuurlijk op staande voet worden ontslagen.
Ja en ja. Ik zou het wel weten in de positie van H2. Zo'n vernedering....

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Ajaciedjuh » do sep 01, 2022 9:10 am

wimpey schreef:
do sep 01, 2022 8:59 am
GangstaRiB schreef:
do sep 01, 2022 8:38 am
Maar waarom zou Schreuder de splijtzwam zijn? Wat gaat ie daarmee bereiken? Onrust is toch ook niet in zijn belang?
Ten Hag heeft aangetoond te kunnen verbinden. Hij was ijzersterk t.t.v. het schandaal rond Overmars. Hield de gelederen gesloten. We zien nu hoe knap dat was.

Hij is amper weg en de pleuris breekt uit. Lees (social) media, het aantal kampen is amper te tellen. Alles ligt op straat. Het AD heeft ineens inside info. Je hebt Hammie de Hamster, die profiteert van een enorm lek. De T. heeft weer wat 'clout'.

Ik lees scouting, zaakwaarnemer, een boze trainer, technisch managers die teruggefloten worden. Sar die blijkbaar TD-werkzaamheden oppakt. Een Hendriks die hem moet gaan helpen. Sar die meer kant kiest van 'techniek', Lenderink die van de RvC. Een RvC die 'techniek' blijkbaar zodanig wantrouwt dat ze voor sportieve deals gaan liggen. Is dat RvC als unaniem orgaan? Koster? Wat is de rol van de "mysterieuze" (DB), die door die Hamstelaar wordt genoemd?

Het lijkt wel een whodunnit. Dit is ontstaan na het vertrek van EtH. Opportunisten die hun kans ruiken. Als Schreuder al zelf niet lekt, dan is wel op z'n minst duidelijk dat hij bij lange na niet de krachtige persoonlijkheid van Ten Hag heeft. Schreuder is een omhooggevallen assistentje joh. Maar goed, hij verdient een kans. En vooral een dijk van een TD, die 'm uit de wind houdt en die al die opportunisten terug in hun hokken schopt.
EtH compenseerde veel, maar is uiteindelijk dan ook de trechter waar alles doorheen moet. Als hij dan weggaat, ontstaat er een enorm gat, omdat niet de juiste mensen met de juiste competenties op der plek zitten. Persoonlijk vind ik het ook niet goed om zo’n persoon in charge te hebben, omdat je als organisatie dan ontzettend kwetsbaar bent. Het camoufleert de gebreken in de organisatie of het ontneemt personen om zich te ontplooien. Maar goed, dat is een persoonlijke mening.

Duidelijk is wel dat nu van alles bloot is komen te liggen, er werk aan de winkel is. Hypothese: daarom wil de RVC de operatie versterken met Maurits Hendriks. Om de boel door te lichten en daar waar nodig eea aan te passen.
Hypothese 2: na het goede jaar met EtH en Schreuder. Lekken zitten in de hoek van Schreuder en daarom heeft EtH destijds de keuze gemaakt om afscheid te nemen van Schreuder. Vanuit zijn controle wilde hij het lekken er niet bijhebben.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 51804
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » do sep 01, 2022 9:14 am

Ajaciedjuh schreef:
do sep 01, 2022 9:10 am
Duidelijk is wel dat nu van alles bloot is komen te liggen, er werk aan de winkel is. Hypothese: daarom wil de RVC de operatie versterken met Maurits Hendriks. Om de boel door te lichten en daar waar nodig eea aan te passen.
Wat vind je van het bericht in De T. v.w.b. de rol van de RvC in casu Vlachodimos?

Misschien moet de RvC ook doorgelicht worden? Kan écht niet dat die op de stoel van Schreuder / H2 gaan zitten. Dat is ondermijning van je technisch kader.

Alexander
Berichten: 8554
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Alexander » do sep 01, 2022 9:15 am

Het zou me niets verbazen als Van der Sar op korte termijn opstapt. De RVC heeft de laatste tijd op meerdere manieren laten blijken geen vertrouwen in hem te hebben. Zie o.a. de komst van Hendriks, waar ze nota bene nog niet eens een functietitel voor hebben kunnen verzinnen.

Mijn analyse? RVC ziet het niet zitten in de voetballers. Zie eerder Overmars en zie de druk die wordt gelegd op Sar en Huntelaar. Ze kiezen voor Lenderik. Waarom? Ik heb geen idee. Maar met die vrouw aan het roer gaan we nog hele gekke dingen meemaken.

Volgens mij is de RVC is een controlerend orgaan. En horen het geen uitvoerders te zijn. Dat gaat nu helemaal mis. Sowieso begrijp ik niet waarom we zulke mensen hebben zitten in zo een belangrijke plek in de organisatie. Dit is toch niet de top van NL die daar nu zit?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Ajaciedjuh » do sep 01, 2022 9:18 am

wimpey schreef:
do sep 01, 2022 9:14 am
Ajaciedjuh schreef:
do sep 01, 2022 9:10 am
Duidelijk is wel dat nu van alles bloot is komen te liggen, er werk aan de winkel is. Hypothese: daarom wil de RVC de operatie versterken met Maurits Hendriks. Om de boel door te lichten en daar waar nodig eea aan te passen.
Wat vind je van het bericht in De T. v.w.b. de rol van de RvC in casu Vlachodimos?

Misschien moet de RvC ook doorgelicht worden? Kan écht niet dat die op de stoel van Schreuder / H2 gaan zitten. Dat is ondermijning van je technisch kader.
Ik lees 2 verschillende berichten: 1 dat ze op de stoel zitten van technisch kader: geen keeper, omdat ze er nog 3 hebben. Dat is idd niet ter beoordeling van de RVC, maar ze kunnen wel vragen stellen mbt bijvoorbeeld Jay Gorter.
Bericht 2 is dat Benfica gewoonweg de keeper niet laat gaan. Dan heeft de RVC er geen invloed op gehad.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Ajaciedjuh » do sep 01, 2022 9:22 am

Alexander schreef:
do sep 01, 2022 9:15 am
Het zou me niets verbazen als Van der Sar op korte termijn opstapt. De RVC heeft de laatste tijd op meerdere manieren laten blijken geen vertrouwen in hem te hebben. Zie o.a. de komst van Hendriks, waar ze nota bene nog niet eens een functietitel voor hebben kunnen verzinnen.

Mijn analyse? RVC ziet het niet zitten in de voetballers. Zie eerder Overmars en zie de druk die wordt gelegd op Sar en Huntelaar. Ze kiezen voor Lenderik. Waarom? Ik heb geen idee. Maar met die vrouw aan het roer gaan we nog hele gekke dingen meemaken.

Volgens mij is de RVC is een controlerend orgaan. En horen het geen uitvoerders te zijn. Dat gaat nu helemaal mis. Sowieso begrijp ik niet waarom we zulke mensen hebben zitten in zo een belangrijke plek in de organisatie. Dit is toch niet de top van NL die daar nu zit?
Het is natuurlijk heel moeilijk oordelen vanaf de buitenkant, maar ik denk dat de RVC prima fungeert. Alleen door het wegvallen van het kwaliteitsblok EtH/Overmars, zijn er ontzettende gaten ontstaan. Wat er dus moet gebeuren is deze gaten in beeld te brengen en een complementair team optuigen. Daar kan nog steeds plaats zijn voor VD Sar, Huntelaar et cetera. Dit vanuit het voetballende gedeelte. Maar een operatie draaien, is wel iets anders. Dat is specialisme, domeinkennis en bijbehorende competenties. Gevoelsmatig hadden EtH en Overmars naast een voetballende achtergrond deze competenties van nature en daarnaast ontwikkelt. EtH heeft overal die centrale rol mogen invullen en zich daarin ontwikkelt voordat hij naar Ajax kwam en dat geldt ook voor Overmars, die al een echte ondernemer was (vastgoed).
Maar nogmaals … eindelijk houd ik hier niet van, omdat het speculeren is.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13396
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Arthur » do sep 01, 2022 9:27 am

wimpey schreef:
do sep 01, 2022 9:08 am
Arthur schreef:
do sep 01, 2022 9:01 am
Ik ben ook wel tevreden over de uitkomst van deze transferperiode, maar ik geloof er niks van dat de afgelopen dagen geen consequenties gaan hebben. Je kunt na deze chaos niet zomaar over tot de orde van de dag.

En degene die Hamstelaar voedt moet natuurlijk op staande voet worden ontslagen.
Ja en ja. Ik zou het wel weten in de positie van H2. Zo'n vernedering....
De vernedering ontstaat wel vooral door al dat lekken. Als dit de uitkomst was geweest en wij verder van niks wisten was er wellicht niet zoveel aan de hand voor H2.
Ik snap vooral niet wat voor belang iemand binnen Ajax erbij kan hebben om dit allemaal naar buiten te brengen, inclusief de transfergeruchten.

Yopii
Berichten: 18377
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Yopii » do sep 01, 2022 9:33 am

De berichten zijn zo warrig en tegenstrijdig dat ik liever mijn oordeel uitstel tot we meer informatie hebben.
Ik lees 2 verschillende berichten: 1 dat ze op de stoel zitten van technisch kader: geen keeper, omdat ze er nog 3 hebben. Dat is idd niet ter beoordeling van de RVC
Hier ben ik het niet mee eens.
De RVC mag niet bepalen welke linksbuiten er komt, maar kan wel de uitgangspunten van het beleid in de gaten houden en een aankoop afschieten als de TD en trainer zich te buiten gaan aan overbodige (paniek) aankopen.

Bijvoorbeeld: we hebben al drie linksbuitens lopen, verkoop er eerst maar eens een.
Of: die speler is dertig, in hem gaan we geen twintig miljoen investeren.

Dat heeft niets te maken met de voetbaltechnische kant, maar alles met de pecunia. Als je blijft kopen tegen de verkeerde voorwaarden, zit je te zijner tijd met een salarishuis ter hoogte van de Empire State Building.
Mijn analyse? RVC ziet het niet zitten in de voetballers. Zie eerder Overmars en zie de druk die wordt gelegd op Sar en Huntelaar. Ze kiezen voor Lenderik. Waarom? Ik heb geen idee. Maar met die vrouw aan het roer gaan we nog hele gekke dingen meemaken.
Volgens mij kreeg Overmars een prachtig nieuw contract en zou hij nog lang gebleven zijn, als hij zijn dick niet in een pic had vastgelegd.

Waar komt die aversie tegen Lenderink toch vandaan? Eerst kregen we te horen dat ze gierig was (hallo! Bassey! Bergwijn!) en nu dit weer... Die vrouw is FD, ze moet de financiële randvoorwaarden in de gaten houden.

Het gedrag van Schreuder vind ik verontrustender dan dat van de RVC... :excited.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Marillion » do sep 01, 2022 9:38 am

Yopii schreef:
do sep 01, 2022 9:33 am
...
Het gedrag van Schreuder vind ik verontrustender dan dat van de RVC... :excited.gif:
Helemaal mee eens. De beslissingen lijken me echt vooral gedreven vanuit de financiële invalshoek. Die controle moeten zij ook uitvoeren. Het zou alleen fijn zijn als dit voortaan gewoon in stilte op de achtergrond kan plaatsvinden. Nu kijkt iedereen hiervan op maar ik denk dat we allemaal nog gaan opkijken als we zien hoe vaak dit soort zaken in het verleden al hebben gespeeld.

Echt dat lekken is verreweg ons grootste probleem. En dat gezeur van de trainer inderdaad. We kunnen de link niet hard maken maar het is wel opvallend dat alles op straat ligt sinds hij terug is bij Ajax.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Ajaciedjuh » do sep 01, 2022 9:40 am

@Yopi: misschien heb ik het dan niet duidelijk omschreven, maar ik bedoel hetzelfde als jij schrijft. RVC mag uiteraard (moet) vragen stellen die het beleid raken. Zie mijn eerdere post mbt de rol van RVC.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Ajaciedjuh » do sep 01, 2022 9:40 am

Marillion schreef:
do sep 01, 2022 9:38 am
Yopii schreef:
do sep 01, 2022 9:33 am
...
Het gedrag van Schreuder vind ik verontrustender dan dat van de RVC... :excited.gif:
Helemaal mee eens. De beslissingen lijken me echt vooral gedreven vanuit de financiële invalshoek. Die controle moeten zij ook uitvoeren. Het zou alleen fijn zijn als dit voortaan gewoon in stilte op de achtergrond kan plaatsvinden. Nu kijkt iedereen hiervan op maar ik denk dat we allemaal nog gaan opkijken als we zien hoe vaak dit soort zaken in het verleden al hebben gespeeld.

Echt dat lekken is verreweg ons grootste probleem. En dat gezeur van de trainer inderdaad. We kunnen de link niet hard maken maar het is wel opvallend dat alles op straat ligt sinds hij terug is bij Ajax.
De vraag hierin is …… wie lekt!? Vermoed dat het niet vanuit de hoek van RVC komt.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Marillion » do sep 01, 2022 9:44 am

Moet toch niet zo heel erg moeilijk zijn om dat te achterhalen vanuit de club?

Ik zou daar hard op ingrijpen. Je kunt soms de pers ook voor je gebruiken maar dit is gewoon schadelijk.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12850
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Liberty » do sep 01, 2022 9:45 am

Marillion schreef:
do sep 01, 2022 9:38 am
Yopii schreef:
do sep 01, 2022 9:33 am
...
Het gedrag van Schreuder vind ik verontrustender dan dat van de RVC... :excited.gif:
Helemaal mee eens. De beslissingen lijken me echt vooral gedreven vanuit de financiële invalshoek. Die controle moeten zij ook uitvoeren. Het zou alleen fijn zijn als dit voortaan gewoon in stilte op de achtergrond kan plaatsvinden. Nu kijkt iedereen hiervan op maar ik denk dat we allemaal nog gaan opkijken als we zien hoe vaak dit soort zaken in het verleden al hebben gespeeld.

Echt dat lekken is verreweg ons grootste probleem. En dat gezeur van de trainer inderdaad. We kunnen de link niet hard maken maar het is wel opvallend dat alles op straat ligt sinds hij terug is bij Ajax.
Ja, er waren mensen die zich hier van te voren al zorgen over maakten, ook hier op AT.
Als er hard gemaakt kan worden dat Schreuder het lek is, of iemand om Schreuder, dan moeten er harde maatregelen genomen worden. Mocht Schreuder inderdaad het lek zijn of opdracht hebben gegeven om te lekken dan vind ik ontslag wel op zijn plaats. De hele club is in de fik gestoken gisteren terwijl daar mogelijk geen enkele echte aanleiding toe was.
Als het verhaal van het AD klopt dan heeft de RvC gewoon haar werk gedaan en is dat te prijzen.

Verder moet er uiteraard wel snel duidelijkheid komen over de rol van H2. Die staan nu gigantisch in hun hemd en hebben grote reputatie schade opgelopen. Het lijkt me handig als er op korte termijn een ervaren TD wordt aangesteld met tekenbevoegdheid en dat Huntelaar zijn assistent wordt. Hamstra is vast een aardige vent maar wordt helaas door niemand echt serieus genomen (zie zaak-Martinez (als dat waar is)).
Laatst gewijzigd door Liberty op do sep 01, 2022 9:46 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Ajaciedjuh » do sep 01, 2022 9:45 am

Marillion schreef:
do sep 01, 2022 9:44 am
Moet toch niet zo heel erg moeilijk zijn om dat te achterhalen vanuit de club?

Ik zou daar hard op ingrijpen. Je kunt soms de pers ook voor je gebruiken maar dit is gewoon schadelijk.
Mee eens.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopii
Berichten: 18377
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Yopii » do sep 01, 2022 9:52 am

Ajaciedjuh schreef:
do sep 01, 2022 9:40 am
@Yopi: misschien heb ik het dan niet duidelijk omschreven, maar ik bedoel hetzelfde als jij schrijft. RVC mag uiteraard (moet) vragen stellen die het beleid raken. Zie mijn eerdere post mbt de rol van RVC.
Ah, oké. :biggthumpup.gif:

Plaats reactie