Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51691
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » vr sep 02, 2022 7:52 am

Trab schreef:
vr sep 02, 2022 5:34 am
Precies wat je zegt. Hij is weer aan het stoken. Vreselijke vent Afbeelding
Dit is op meerdere manieren te interpreteren.

Ik ben het ook niet met Ajaciedjuh eens dat VD een bommetje gooit. Deze Cobra-6 ontsteken ze toch zelf echt binnen Ajax. Ze praten met meerdere tongen, lekken als een vergiet en houden de gelederen niet gesloten.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Ajaciedjuh » vr sep 02, 2022 8:34 am

Ajax geeft de Fabeltjeskrant de gelegenheid om een bommetje te gooien. Uiteraard begint het dan bij jezelf, maar dat heb ik ook al eerder geschreven.
De juiste mensen op de juiste plek bepalen uiteindelijk of het goed gaat met een bedrijf. Door het wegvallen van een paar key-personen komt naar boven dat eea niet goed in elkaar steekt. En dan geef je altijd de kans aan bloedgroepen om in beweging te komen. Er is volgens mij ook een schone taak aan het RVC om orde op zaken te stellen, uitgevoerd door capabele mensen vanuit de operatie,
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 51691
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » vr sep 02, 2022 8:45 am

Ajaciedjuh schreef:
vr sep 02, 2022 8:34 am
Er is volgens mij ook een schone taak aan het RVC om orde op zaken te stellen, uitgevoerd door capabele mensen vanuit de operatie,
Je voorziet geen scenario dat de RvC iemand uit haar midden naar voren schuift om de (vacante) functie van TD te vervullen?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Ajaciedjuh » vr sep 02, 2022 8:49 am

wimpey schreef:
vr sep 02, 2022 8:45 am
Ajaciedjuh schreef:
vr sep 02, 2022 8:34 am
Er is volgens mij ook een schone taak aan het RVC om orde op zaken te stellen, uitgevoerd door capabele mensen vanuit de operatie,
Je voorziet geen scenario dat de RvC iemand uit haar midden naar voren schuift om de (vacante) functie van TD te vervullen?
Geen idee, ik sluit niks uit. Het zal blijken hoe professioneel de RVC is. Als ze echt professioneel zijn, zouden ze dit moeten vermijden, omdat je dan altijd de schijn tegen je hebt. Maar het is helaas menselijk, weet ik uit eigen ervaring binnen mijn bedrijf, dat je snel geneigd bent een bevriend netwerk op te zoeken. Ik kan alleen maar aangeven dat het verfrissend en goed voor het bedrijf is, als je dat niet zou doen. Weg oogkleppen en acceptatie van meerdere bloedgroepen. De vraag is meer hoe liggen de machtlijnen? Kunnen ze professioneel handelen of is het nog steeds een wespennest.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13365
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Arthur » vr sep 02, 2022 8:50 am

Ajaciedjuh schreef:
vr sep 02, 2022 8:49 am
wimpey schreef:
vr sep 02, 2022 8:45 am
Ajaciedjuh schreef:
vr sep 02, 2022 8:34 am
Er is volgens mij ook een schone taak aan het RVC om orde op zaken te stellen, uitgevoerd door capabele mensen vanuit de operatie,
Je voorziet geen scenario dat de RvC iemand uit haar midden naar voren schuift om de (vacante) functie van TD te vervullen?
Geen idee, ik sluit niks uit. Het zal blijken hoe professioneel de RVC is. Als ze echt professioneel zijn, zouden ze dit moeten vermijden, omdat je dan altijd de schijn tegen je hebt. Maar het is helaas menselijk, weet ik uit eigen ervaring binnen mijn bedrijf, dat je snel geneigd bent een bevriend netwerk op te zoeken. Ik kan alleen maar aangeven dat het verfrissend en goed voor het bedrijf is, als je dat niet zou doen. Weg oogkleppen en acceptatie van meerdere bloedgroepen. De vraag is meer hoe liggen de machtlijnen? Kunnen ze professioneel handelen of is het nog steeds een wespennest.
Het probleem met Danny Blind naar voren schuiven als TD is niet zozeer dat hij uit een bevriend netwerk komt, maar dat hij al eerder keihard heeft gefaald op die positie (naast vele andere posities).

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Ajaciedjuh » vr sep 02, 2022 8:51 am

Ik doelde niet eens op Blind. Dat zou heel dom zijn. Dat geeft alleen maar meer onrust. Olie op het vuur gooien.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13365
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Arthur » vr sep 02, 2022 8:52 am

Ajaciedjuh schreef:
vr sep 02, 2022 8:51 am
Ik doelde niet eens op Blind. Dat zou heel dom zijn.
Ah ok, ik vermoed dat dat wel is waar Wimpey eigenlijk op doelde.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Ajaciedjuh » vr sep 02, 2022 8:56 am

Arthur schreef:
vr sep 02, 2022 8:52 am
Ajaciedjuh schreef:
vr sep 02, 2022 8:51 am
Ik doelde niet eens op Blind. Dat zou heel dom zijn.
Ah ok, ik vermoed dat dat wel is waar Wimpey eigenlijk op doelde.
Weet ik, maar ik wilde het in een breder context plaatsen. Duidelijk is dat de jarenlange succes de interne organisatie hebben verbloemd. Zo gauw er schakels wegvallen die het overeind houden, komt dit meteen bloot te liggen.
De vraag is ook of het überhaupt mogelijk is om alle bloedgroepen niet der eigen belang, maar het belang van Ajax kunnen omarmen. Dat is zeer lastig weet ik uit eigen ervaring.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Alexander » vr sep 02, 2022 9:00 am

Het is een kwestie van maanden voordat Sar eruit ligt. En ze waren maar wat blij dat ze Overmars ook de laan uit konden sturen. We hebben de vette jaren gehad. De komende jaren zullen er weer nitwits op de belangrijke posities zitten.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12766
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Liberty » vr sep 02, 2022 9:09 am

Dat is onzin Alexander. Overmars had net een nieuw contract gehad en stond op het punt om een flinke bonus te krijgen (of had deze net gekregen).

Uit niets blijkt dat de RvC er op uit was om Overmars eruit te schoppen.

En misschien is het inderdaad wel zo dat Edwin van der Sar niet goed functioneert en dat daar al langere tijd zorgen over zijn. Maar dat de successen van de afgelopen jaren dit verbloemd hebben. Ik kan daar verder niet over oordelen, en jij ook niet waarschijnlijk.

Overigens komt er verder nergens naar voren dat Danny Blind een rol in deze gang van zaken heeft gespeeld behalve in de rioolkrant.
Tijd voor iets nieuws.

wimpey
Berichten: 51691
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » vr sep 02, 2022 9:14 am

Arthur schreef:
vr sep 02, 2022 8:50 am
Het probleem met Danny Blind naar voren schuiven als TD is niet zozeer dat hij uit een bevriend netwerk komt, maar dat hij al eerder keihard heeft gefaald op die positie (naast vele andere posities).
Als dat zo is... :hypocrite.gif: ... hoe komt het dan dat hij telkens weer een nieuw baantje binnen Ajax krijgt?

Ik vermoed dat hij TD wordt nadat Daley de club verlaat.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33283
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door zeux » vr sep 02, 2022 9:24 am

If all else fails: blame Blind... :excited.gif:

De RvC heeft haar werk gedaan.
Wat is het 'netto' resultaat van deze transferperiode: een waarschijnlijk betere deal rond de Argentijn (huur, geen riskante koop), de Oostenrijker is gekomen en alleen de doelman niet (waarover twee lezingen zijn: Benfica wilde niet/de RvC ging er voor liggen). Daarnaast is Antony wel vertrokken (voor de absurde 98 miljoen: een bedrag dat door Ajax geforceerd is) en Alvarez is gebleven (niet gezwicht voor verleidingen uit Londen).
Is bovenstaande schokkend? Lijkt mij niet. Prima zaken gedaan. Misschien jammer van de keeper, maar het is niet helemaal duidelijk hoe dat is gelopen.

Wat was er wel bijzonder: de roddel en achterklap via Twitter (@Hamstelaar) en Telegraaf. Sinds Schreuder ex-assistent werd bij Ajax is er geen roddel en achterklap meer naar buiten gekomen. Nu hij terug is, begint het gesodemieter weer. Dat kan toeval zijn. Of niet.
T-stuk maakt duidelijk dat de inside info - als die er is - niet uit de hoek van de RvC komt (die nemen ze namelijk op de korrel, en pakken - zonder wezenlijk bewijs - Blind daarin mee). Dan moet het dus uit Huntelaar/Hamstra komen of uit de technische staf van Ajax (Schreuder & co). Welk belang hebben Hamstra en Huntelaar om openbaar te krijgen dat ze intern zijn teruggefloten over deals? Lijkt mij niet dat dit er is. Blijft de technische staf over...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Ajaciedjuh » vr sep 02, 2022 9:29 am

Klopt, het grootste probleem is nu imagoschade. Vanuit het RVC het grootste risico wat een bedrijf loopt.

Waar het lek zit, zal achterhaalt moeten worden en passende maatregelen moeten worden genomen. Het is inderdaad opvallend dat met de terugkeer van Schreuder, weer alles op straat ligt. Maar goed, op ‘toeval’ kan je niet acteren, je zal het lek moeten vinden.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 51691
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » vr sep 02, 2022 9:48 am

Ajaciedjuh schreef:
vr sep 02, 2022 9:29 am
Waar het lek zit, zal achterhaalt moeten worden en passende maatregelen moeten worden genomen. Het is inderdaad opvallend dat met de terugkeer van Schreuder, weer alles op straat ligt. Maar goed, op ‘toeval’ kan je niet acteren, je zal het lek moeten vinden.
De kampen lekken stuk voor stuk. Zie het AD gister, waar de RvC z'n straatje schoon veegde.

Dat alles op straat ligt sinds de komst van Schreuder, betekent niet per sé dat Schreuder het lek is, toch? Schreuder heeft de rep van 'lek'. Dus wanneer een ander binnen Ajax lekt, dan weet diegene dat Schreuder de eerste verdachte is.

Maar er speelt weer veel. Komst van die Hendriks. Een AD die er 10 jaar zit, die teruggefloten wordt door RvC. Hamstra en KJH, die door het stof moeten in Sevilla. Het feit dat de vacante functie van TD niet ingevuld is. Het lijkt de regering van dit land wel: zorg voor draagvlak, voor duidelijkheid en los problemen op i.p.v. in schijnoplossingen te grossieren.

Geef VD Sar de backing die hij na 10 jaar verdient en stel een TD aan. Een TD van buiten Ajax welteverstaan.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Trab » vr sep 02, 2022 9:50 am

Vde Sar heeft gewoon dom gehandeld. Hij geeft akkoord voor een hele slechte deal zonder overleg met de rvc. Die gaat er volkomen terecht niet akkoord mee. De rest is gossip. De Telegraaf ziet weer een opening om te stoken over Blind.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

columbus
Berichten: 5288
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door columbus » vr sep 02, 2022 9:51 am

Maar de TD is toch ingevuld? Een duo functie van Huntelaar en Hamstra, zo heb ik het altijd begrepen…

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Ajaciedjuh » vr sep 02, 2022 9:52 am

columbus schreef:
vr sep 02, 2022 9:51 am
Maar de TD is toch ingevuld? Een duo functie van Huntelaar en Hamstra, zo heb ik het altijd begrepen…
Ik begreep dat het meer een soort stage was en dat daarna (deze transferperiode) geëvalueerd zou worden.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 51691
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » vr sep 02, 2022 9:54 am

columbus schreef:
vr sep 02, 2022 9:51 am
Maar de TD is toch ingevuld? Een duo functie van Huntelaar en Hamstra, zo heb ik het altijd begrepen…
Zijn manager. Geen statutair directeur. Ergo: hebben geen bevoegdheid op directie-niveau. Ze zijn gewoon uitvoerders. Wiens instructies ze uitvoeren? :confused.gif:

columbus
Berichten: 5288
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door columbus » vr sep 02, 2022 9:57 am

Ah oke. Vandaar dat vd Sar er ook tussen zit. Dst snapte ik al niet als AD zijnde

wimpey
Berichten: 51691
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » vr sep 02, 2022 10:01 am

columbus schreef:
vr sep 02, 2022 9:57 am
Ah oke. Vandaar dat vd Sar er ook tussen zit. Dst snapte ik al niet als AD zijnde
Je hebt gewoon een TD nodig, zo blijkt. Nu heb je AD, RvC, trainer, scouting, zaakwaarnemers, H2 die landje pik lijken te doen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Jöhnk » vr sep 02, 2022 10:11 am

Machtsvacuüm + scholletje + intrigantje = chaos^2.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Ajaciedjuh » vr sep 02, 2022 10:13 am

Grootste fout die altijd gemaakt wordt met het op orde stellen van organisatie, dat men denkt vanuit wat men heeft en niet wat nodig is.

Vertaling naar de organisatie m.b.t. Verantwoordelijkheden, bevoegdheden, competenties, lijnstructuur zijn invullingen. Het belang van Ajax moet het uitgangspunt zijn, niet de belangen van mensen die er al zitten of veel invloed hebben.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Trab » vr sep 02, 2022 10:20 am

Ik snap niet dat er zo’n punt van gemaakt wordt. Hadden we dan liever gehad dat de rvc akkoord was gegaan met een kostenpost van 40 mio voor een 28 jarige speler die de laatste jaren niks gepresteerd heeft? De rvc heeft gewoon z’n werk gedaan. Laat vde sar maar uitleggen waarom hij wel dacht dat dit een goede deal was.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12766
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Liberty » vr sep 02, 2022 10:27 am

Zo'n 10 jaar geleden was er het technische hart dat alles besprak en beslissingen nam, inclusief het aan- en verkoopbeleid.
Wat ik heb begrepen liep dat uiteindelijk niet zo lekker en is er vanaf gestapt om vervolgens Overmars TD te maken zodat de hiërarchie in ieder geval duidelijk was.
Nu hebben ze het probleem gecreëerd dat het Technische Hart weer terug is omdat er geen TD is. Iedereen mag overal over meepraten en blijkbaar ook beslissen. En daar moet Ajax vanaf.

Stel een ervaren TD aan (uiteraard makkelijker gezegd dan gedaan) en laat Huntelaar (en eventueel Hamstra) als assistent meekijken zodat hij het over een jaar of 2/3 zo over kan nemen.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Ajaciedjuh » vr sep 02, 2022 10:28 am

Trab schreef:
vr sep 02, 2022 10:20 am
Ik snap niet dat er zo’n punt van gemaakt wordt. Hadden we dan liever gehad dat de rvc akkoord was gegaan met een kostenpost van 40 mio voor een 28 jarige speler die de laatste jaren niks gepresteerd heeft? De rvc heeft gewoon z’n werk gedaan. Laat vde sar maar uitleggen waarom hij wel dacht dat dit een goede deal was.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zeker :biggthumpup.gif: , de RVC heeft zijn controlerende taak goed uitgevoerd, zover we kunnen beoordelen. Maar er is ook veel naar buitengekomen, wat niet goed is voor de club (imagoschade). Daar zal iets meegedaan moeten worden.

Cijfermatig en op het eerste oog ook het opvullen van de selectie lijkt adequaat te zijn ingevuld. We hebben vooral veel extra power, snelheid (Bassey, Wijndal, Brobbey, Bergwijn, Sanchez..) erbij gekregen. Klasse met Bergwijn en mogelijkerwijs Ocampus toegevoegd. Daarnaast vind ik Grillitisch een interesse speler (die kan voetballen). Hopelijk vinden onze sterkhouders van de afgelopen jaren snel de vorm terug en kan Schreuder gaan bouwen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Plaats reactie