Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Alexander » ma sep 25, 2023 8:49 am

Het is rot in de top. En dat vertaald zich door naar de presentaties op het veld. Leuk dat die Duitser eruit is, maar hij heeft de ruimte gekregen van de mensen boven hem. Een van Halst heeft iedere uitgave geaccordeerd. En ontslaat hem nu, zonder daar zelf ook consequenties aan te hangen. Daar vind ik wel wat van. En dat allemaal onder leiding van Eringa, die er in no time een nog grotere tering bende van heeft gemaakt.

De Dominee
Berichten: 5920
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door De Dominee » ma sep 25, 2023 10:51 am

Oneens. De manier waarop de organisatie ingericht werd leek eindelijk op een professionele voetbalclub. We gaan nu weer 25 jaar terug in de tijd vrees ik. Met de uitgaven is niet veel mis, het gros van de spelers die gehaald zijn zal naar mijn idee uiteindelijk een versterking blijken. Dat Sven gegraaid heeft geloof ik niet, en als het al gebeurd is dan is dat in de marge van de marge en binnen de voetballerij geen uitzondering. Dat is nooit aanleiding voor ophef, behalve nu.

Dat de trainer geen compleet incapabele prutser is die zelfs met 2 Kroatisch internationals, toptalent Hato en 2 verschillende rechtsbacks geen solide defensie kan creëren kun je alleen diezelfde trainer aanrekenen. Dat elke 6 verzuipt in zijn 'systeem' idem dito. Dat hij spelers voor de bus gooit en constant wisselt in de rust om zijn eigen fouten te herstellen.

Met deze selectie moet je gewoon meedoen om de eerste 2 plekken. De titel is misschien te hoog gegrepen, maar plek 2 en 3 zouden ZEKER binnen bereik moeten zijn.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9085
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma sep 25, 2023 11:40 am

Alexander schreef:Het is rot in de top. En dat vertaald zich door naar de presentaties op het veld. Leuk dat die Duitser eruit is, maar hij heeft de ruimte gekregen van de mensen boven hem. Een van Halst heeft iedere uitgave geaccordeerd. En ontslaat hem nu, zonder daar zelf ook consequenties aan te hangen. Daar vind ik wel wat van. En dat allemaal onder leiding van Eringa, die er in no time een nog grotere tering bende van heeft gemaakt.
Je kritiek is inmiddels helder, maar heb je ook een visie over hoe nu dan verder?

De Dominee
Berichten: 5920
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door De Dominee » ma sep 25, 2023 12:04 pm

Louis van Gaal natuurlijk. Carte blanche. Danny Blind, FdB. Heitinga direct terug.

:hypocrite.gif:
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door LucaS » ma sep 25, 2023 12:06 pm

En voortaan gevulde koeken op elke tafel
I think I lost my fucking headache

De Dominee
Berichten: 5920
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door De Dominee » ma sep 25, 2023 12:20 pm

Lekker Calvin Steng en El Ghazi scouten en contracteren... :blush.gif: Donny die al 2 jaar niets gespeeld heeft.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Andriy Demchenko » ma sep 25, 2023 2:29 pm

De Dominee schreef:
ma sep 25, 2023 10:51 am
Oneens. De manier waarop de organisatie ingericht werd leek eindelijk op een professionele voetbalclub. We gaan nu weer 25 jaar terug in de tijd vrees ik. Met de uitgaven is niet veel mis, het gros van de spelers die gehaald zijn zal naar mijn idee uiteindelijk een versterking blijken. Dat Sven gegraaid heeft geloof ik niet, en als het al gebeurd is dan is dat in de marge van de marge en binnen de voetballerij geen uitzondering. Dat is nooit aanleiding voor ophef, behalve nu.

Dat de trainer geen compleet incapabele prutser is die zelfs met 2 Kroatisch internationals, toptalent Hato en 2 verschillende rechtsbacks geen solide defensie kan creëren kun je alleen diezelfde trainer aanrekenen. Dat elke 6 verzuipt in zijn 'systeem' idem dito. Dat hij spelers voor de bus gooit en constant wisselt in de rust om zijn eigen fouten te herstellen.

Met deze selectie moet je gewoon meedoen om de eerste 2 plekken. De titel is misschien te hoog gegrepen, maar plek 2 en 3 zouden ZEKER binnen bereik moeten zijn.
We zijn het wel eens oneens geweest hier maar dit deel ik volledig.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Alexander » ma sep 25, 2023 7:21 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma sep 25, 2023 11:40 am
Alexander schreef:Het is rot in de top. En dat vertaald zich door naar de presentaties op het veld. Leuk dat die Duitser eruit is, maar hij heeft de ruimte gekregen van de mensen boven hem. Een van Halst heeft iedere uitgave geaccordeerd. En ontslaat hem nu, zonder daar zelf ook consequenties aan te hangen. Daar vind ik wel wat van. En dat allemaal onder leiding van Eringa, die er in no time een nog grotere tering bende van heeft gemaakt.
Je kritiek is inmiddels helder, maar heb je ook een visie over hoe nu dan verder?
Zeker.

De jeugd is de basis van Ajax. Zorg dat de opleiding op de Toekomst op topniveau is. Ik was zelf altijd fan van de manier van denken van Jonk. Op een bal breed of een bal achteruit stond bijkans de doodstraf. Ouaali was middelmaat. En dat zie je terug in het niveau wat er nu op de Toekomst wordt gehaald. Met de jeugd doen ze nu hetzelfde als wat ze met de functie van TD doen; er is nog steeds geen vervanger en de mensen die het nu doen zijn interim. Het is de belangrijkste functie van de jeugd, in mijn optiek is het onacceptabel dat er geen vervanger is binnengehaald. Ik zou er zelf dus alles aan doen om Jonk terug te halen en ik zou daarnaast proberen Vink een leidende positie in de jeugd te geven. Plus jeugdtrainers die ook op niveau gespeeld hebben.

Voor de functie van TD heb ik maar 1 naam en dat is Nigel de Jong. Ik vind hem erg goed overkomen in alles wat hij doet bij de KNVB. Hij heeft het zakelijk goed gedaan en is financieel onafhankelijk. Samen met Huntelaar is hij verantwoordelijk voor het technisch beleid. Waarbij er vanuit de RvC strenge regels moeten worden opgesteld. Er wordt geen speler meer gekocht zonder een scoutingsrapport en zonder dat Huntelaar en De Jong unaniem akkoord zijn over het halen van deze speler. Geen topsalarissen meer voor jongens die nieuw bij Ajax komen en nog onbewezen zijn, maar alleen als je al even speelt in 1 en een toegevoegde waarde blijkt te zijn. Ajax wikkelt zelf transfers af, niet meer via schimmige makelaars. Een maximum bedrag per transfer wat aan de makelaar wordt overgemaakt. Een maximum bedrag van iedere verkochte euro wat besteed mag worden aan nieuwe spelers, wat mij betreft nooit meer dan 70%.

En dan naar de RvC, in mijn optiek een extreem belangrijk orgaan. Daar moeten mensen in die echt iets met Ajax hebben. Niet vanuit het old boys netwerk. Geen Blind, geen van Gaal. Zet er 2 oud-spelers in die de technische mensen moeten controleren. We zijn een voetbalclub, waarom zitten er 5 mensen in onze RvC waarvan er slechts 1 iets van voetbalzaken weet? Zet er een geslaagde zakenman bij (liefst niet al 60+) en vul het verder aan met een goede jurist en iemand met algemene kennis (een politica?). Dan ben je volgens mij al een heel eind.

Lionel
Berichten: 47494
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » ma sep 25, 2023 7:30 pm

Alexander schreef:
ma sep 25, 2023 7:21 pm
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma sep 25, 2023 11:40 am
Alexander schreef:Het is rot in de top. En dat vertaald zich door naar de presentaties op het veld. Leuk dat die Duitser eruit is, maar hij heeft de ruimte gekregen van de mensen boven hem. Een van Halst heeft iedere uitgave geaccordeerd. En ontslaat hem nu, zonder daar zelf ook consequenties aan te hangen. Daar vind ik wel wat van. En dat allemaal onder leiding van Eringa, die er in no time een nog grotere tering bende van heeft gemaakt.
Je kritiek is inmiddels helder, maar heb je ook een visie over hoe nu dan verder?
Zeker.

De jeugd is de basis van Ajax. Zorg dat de opleiding op de Toekomst op topniveau is. Ik was zelf altijd fan van de manier van denken van Jonk. Op een bal breed of een bal achteruit stond bijkans de doodstraf. Ouaali was middelmaat. En dat zie je terug in het niveau wat er nu op de Toekomst wordt gehaald. Met de jeugd doen ze nu hetzelfde als wat ze met de functie van TD doen; er is nog steeds geen vervanger en de mensen die het nu doen zijn interim. Het is de belangrijkste functie van de jeugd, in mijn optiek is het onacceptabel dat er geen vervanger is binnengehaald. Ik zou er zelf dus alles aan doen om Jonk terug te halen en ik zou daarnaast proberen Vink een leidende positie in de jeugd te geven. Plus jeugdtrainers die ook op niveau gespeeld hebben.

Voor de functie van TD heb ik maar 1 naam en dat is Nigel de Jong. Ik vind hem erg goed overkomen in alles wat hij doet bij de KNVB. Hij heeft het zakelijk goed gedaan en is financieel onafhankelijk. Samen met Huntelaar is hij verantwoordelijk voor het technisch beleid. Waarbij er vanuit de RvC strenge regels moeten worden opgesteld. Er wordt geen speler meer gekocht zonder een scoutingsrapport en zonder dat Huntelaar en De Jong unaniem akkoord zijn over het halen van deze speler. Geen topsalarissen meer voor jongens die nieuw bij Ajax komen en nog onbewezen zijn, maar alleen als je al even speelt in 1 en een toegevoegde waarde blijkt te zijn. Ajax wikkelt zelf transfers af, niet meer via schimmige makelaars. Een maximum bedrag per transfer wat aan de makelaar wordt overgemaakt. Een maximum bedrag van iedere verkochte euro wat besteed mag worden aan nieuwe spelers, wat mij betreft nooit meer dan 70%.

En dan naar de RvC, in mijn optiek een extreem belangrijk orgaan. Daar moeten mensen in die echt iets met Ajax hebben. Niet vanuit het old boys netwerk. Geen Blind, geen van Gaal. Zet er 2 oud-spelers in die de technische mensen moeten controleren. We zijn een voetbalclub, waarom zitten er 5 mensen in onze RvC waarvan er slechts 1 iets van voetbalzaken weet? Zet er een geslaagde zakenman bij (liefst niet al 60+) en vul het verder aan met een goede jurist en iemand met algemene kennis (een politica?). Dan ben je volgens mij al een heel eind.
Goed verhaal, Alexander. Kan mij in een aantal zaken zeker vinden. Maar waarom vind je Nigel de Jong geschikt? En was Huntelaar niet mede-verantwoordelijk voor de bende vorig jaar? Waar Mislintat ook mee moest dealen.
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee
Berichten: 5920
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door De Dominee » ma sep 25, 2023 7:50 pm

Alexander schreef:
ma sep 25, 2023 7:21 pm
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma sep 25, 2023 11:40 am
Alexander schreef:Het is rot in de top. En dat vertaald zich door naar de presentaties op het veld. Leuk dat die Duitser eruit is, maar hij heeft de ruimte gekregen van de mensen boven hem. Een van Halst heeft iedere uitgave geaccordeerd. En ontslaat hem nu, zonder daar zelf ook consequenties aan te hangen. Daar vind ik wel wat van. En dat allemaal onder leiding van Eringa, die er in no time een nog grotere tering bende van heeft gemaakt.
Je kritiek is inmiddels helder, maar heb je ook een visie over hoe nu dan verder?
Zeker.

De jeugd is de basis van Ajax. Zorg dat de opleiding op de Toekomst op topniveau is. Ik was zelf altijd fan van de manier van denken van Jonk. Op een bal breed of een bal achteruit stond bijkans de doodstraf. Ouaali was middelmaat. En dat zie je terug in het niveau wat er nu op de Toekomst wordt gehaald. Met de jeugd doen ze nu hetzelfde als wat ze met de functie van TD doen; er is nog steeds geen vervanger en de mensen die het nu doen zijn interim. Het is de belangrijkste functie van de jeugd, in mijn optiek is het onacceptabel dat er geen vervanger is binnengehaald. Ik zou er zelf dus alles aan doen om Jonk terug te halen en ik zou daarnaast proberen Vink een leidende positie in de jeugd te geven. Plus jeugdtrainers die ook op niveau gespeeld hebben.

Voor de functie van TD heb ik maar 1 naam en dat is Nigel de Jong. Ik vind hem erg goed overkomen in alles wat hij doet bij de KNVB. Hij heeft het zakelijk goed gedaan en is financieel onafhankelijk. Samen met Huntelaar is hij verantwoordelijk voor het technisch beleid. Waarbij er vanuit de RvC strenge regels moeten worden opgesteld. Er wordt geen speler meer gekocht zonder een scoutingsrapport en zonder dat Huntelaar en De Jong unaniem akkoord zijn over het halen van deze speler. Geen topsalarissen meer voor jongens die nieuw bij Ajax komen en nog onbewezen zijn, maar alleen als je al even speelt in 1 en een toegevoegde waarde blijkt te zijn. Ajax wikkelt zelf transfers af, niet meer via schimmige makelaars. Een maximum bedrag per transfer wat aan de makelaar wordt overgemaakt. Een maximum bedrag van iedere verkochte euro wat besteed mag worden aan nieuwe spelers, wat mij betreft nooit meer dan 70%.

En dan naar de RvC, in mijn optiek een extreem belangrijk orgaan. Daar moeten mensen in die echt iets met Ajax hebben. Niet vanuit het old boys netwerk. Geen Blind, geen van Gaal. Zet er 2 oud-spelers in die de technische mensen moeten controleren. We zijn een voetbalclub, waarom zitten er 5 mensen in onze RvC waarvan er slechts 1 iets van voetbalzaken weet? Zet er een geslaagde zakenman bij (liefst niet al 60+) en vul het verder aan met een goede jurist en iemand met algemene kennis (een politica?). Dan ben je volgens mij al een heel eind.
Goed verhaal wel, Alexander. Met het meerendeel eens, al denk ik dat je bijvoorbeeld geen toppers haalt als je ze geen dito salaris geeft. Tadic en Blind waren dan nooit gekomen, Ziyech ook niet.

Dan krijg je dus alleen onbewezen spelers.

Daarnaast bevalt de werkwijze van Jonk als opleider mij ook wel, maar is zijn probleem dat hij niet communiceert en volgens mij geen genoegen neemt met die rol als opleider.

Nigel de Jong vind ik ook een gewaagde keuze. Kun je aangeven waarom je precies van hem onder de indruk bent?

Idem voor Vink.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

GangstaRiB
Berichten: 16872
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door GangstaRiB » ma sep 25, 2023 8:39 pm

Wat een puinhoop in 2 jaar tijd. Zit bij Rondo die directeur van Feyenoord even mooi weer te spelen, maar die gast heeft wel even een rampzalig Feyenoord uit het slop getrokken. Bij Ajax vooralsnog veel paniek maar weinig actie. Allemaal zogenaamde toppers uit het bedrijfsleven, maar dit overkomt ze allemaal. Pak eens de regie!

Het probleem van de slechte TD heeft zichzelf opgelost. Nu als een gek wat mensen aantrekken die hart voor de club hebben en verstand van het spelletje. Ik vrees dat Steijn het ook niet gaan redden want die heeft al veel te veel schade opgelopen in z’n strijd met de TD. Ook daar schitterde de directie in afwezigheid.

We zitten ons te verlekkeren om 1 minuut naamsbekendheid in Ted Lasso, maar we staan in het rechterrijtje. Van het ‘Bayern’ van Nederland zijn we in rap tempo het ‘Anderlecht’ van Nederland geworden.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door peter » di sep 26, 2023 1:19 pm

Mooi hoe Eringa zich genoodzaakt voelt om te reageren, maar hij snapt toch ook wel dat ze geen heel beste beurt maken zo. Het voelt voor mij alsof zich toch wat willen distantiëren van dit alles, maar die vlieger gaat natuurlijk totaal niet op.
Eringa zegt in het interview dat hij zich niet voor alle ellende bij Ajax verantwoordelijk voelt ,,Je merkt dat in beeld en beleving nu te snel wordt gekeken naar de rvc, die verantwoordelijk zou zijn voor alles. De governance werkt zo dat de sportieve prestaties bij de technisch directeur en de trainer liggen. De rvc houdt toezicht op de directie. Dat is geen licht klusje, maar ik hecht aan rolzuiverheid. Daar ben ik vrij principieel in. Dus wij hebben een belangrijke taak, maar wij zijn niet als eerste aanspreekbaar op beleid. Onze taak is wel dat er een goede directie zit.”
De crux zit hem namelijk in die laatste zin. Hij mag merken dat in beeld en beleving nu te snel wordt gekeken naar zijn rol, maar dat is zijn eigen beleving en beeld. Als toezichthouder heb je formeel gezien drie rollen, die van werkgever, adviseur en controleur. Hij drukt het nu wel heel erg naar adviseur en controleur, maar in iedere governance code staat iets opgenomen als dit (even vanuit een code waarin ik zelf werk):
In zijn rol als werkgever houdt de RvC zich bezig met:

bepalen van de omvang en de vormgeving van de topstructuur;
het werven, selecteren en benoemen van het bestuur;
vaststellen van de beloning van het bestuur;
jaarlijks beoordelen van het functioneren van het bestuur op basis van de resultaten van de prestatieafspraken;
het bevorderen van de ontwikkeling van competenties van het bestuur;
het schorsen en ontslaan van het bestuur;
(bewust nadenken over) de opvolging;
zorgdragen voor de continuïteit in het bestuur bij tussentijds ontslag
Als je dit zo leest en je ziet de puinbak van Ajax, dan kan ik niet anders concluderen dat Eringa en co wel iets meer verantwoordelijkheid mogen nemen. De rol van werkgever (en daarmee het laatste zin van dat interviewtje...) is door de RvC echt slecht ingevuld. Even wat meer hand in eigen boezem dus.

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Alexander » wo sep 27, 2023 12:19 pm

Prutser Pier is gelukkig ook weg. En meer gaat nog volgen.

Merkwaardig overigens dat ze dit een half uur voor de wedstrijd bekend maken. Nog merkwaardiger is dat hij maandag in het FD aangaf zich niet verantwoordelijk te voelen voor de huidige situatie. Hij zat ook niet bij de andere commissarissen die zondag al hebben aangegeven op te stappen, dus daar zal de afgelopen 48 uur wel iets zijn gebeurd.

Lionel
Berichten: 47494
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » wo sep 27, 2023 12:32 pm

Alexander schreef:
wo sep 27, 2023 12:19 pm
Prutser Pier is gelukkig ook weg. En meer gaat nog volgen.

Merkwaardig overigens dat ze dit een half uur voor de wedstrijd bekend maken. Nog merkwaardiger is dat hij maandag in het FD aangaf zich niet verantwoordelijk te voelen voor de huidige situatie. Hij zat ook niet bij de andere commissarissen die zondag al hebben aangegeven op te stappen, dus daar zal de afgelopen 48 uur wel iets zijn gebeurd.
Bang voor de F Side.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Mano » wo sep 27, 2023 12:35 pm

dus we hebben een RvC in duigen, geen TD, geen AD en een trainer die er geen malle moer van kan. :drecul.gif:


Wat een enorme shitstorm.

Dus de AD (maart 2024) heeft de sleutels van de club.
Zijn wil is wet want er is namelijk niemand anders om mee te sparren :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

De Dominee
Berichten: 5920
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door De Dominee » wo sep 27, 2023 12:53 pm

Alexander schreef:
wo sep 27, 2023 12:19 pm
Prutser Pier is gelukkig ook weg. En meer gaat nog volgen.

Merkwaardig overigens dat ze dit een half uur voor de wedstrijd bekend maken. Nog merkwaardiger is dat hij maandag in het FD aangaf zich niet verantwoordelijk te voelen voor de huidige situatie. Hij zat ook niet bij de andere commissarissen die zondag al hebben aangegeven op te stappen, dus daar zal de afgelopen 48 uur wel iets zijn gebeurd.
Tijd dat de F-Side de naam van Steijn bovenaan het lijstje zet en daar ook 'iets laat gebeuren' in de komende 48 uur. Maken die eencelligen zich nog eens nuttig.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33592
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door zeux » wo sep 27, 2023 1:33 pm

Mano schreef:
wo sep 27, 2023 12:35 pm
dus we hebben een RvC in duigen, geen TD, geen AD en een trainer die er geen malle moer van kan. :drecul.gif:


Wat een enorme shitstorm.

Dus de AD (maart 2024) heeft de sleutels van de club.
Zijn wil is wet want er is namelijk niemand anders om mee te sparren :hypocrite.gif:
Eigenlijk begint dit bij Sar.

Die kon totaal niet omgaan met plotselinge vertrek Overmars. Deed niets, kon niets, had geen idee. Lamgeslagen. Als een bokser die een uppercut heeft gekregen in de touwen.
Die apathie/passiviteit duurde tot in de zomer voort en hij heeft eigenlijk nooit geweten hoe met het plotselinge vacuüm om te gaan. Waardoor er geen nieuwe TD kwam, er geen visie was en allerlei figuren van die 'ruimte' gebruik konden maken. Toen hij - eindelijk - zelf vertrok, had de impasse zich door al die passieve besluiteloosheid zo verdiept, dat de kuil alleen maar dieper is geworden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 51975
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » wo sep 27, 2023 1:49 pm

Eens. VD Sar was de trigger.

Lionel
Berichten: 47494
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » wo sep 27, 2023 2:29 pm

It started with a dickpic.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33592
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door zeux » wo sep 27, 2023 2:55 pm

Lionel schreef:
wo sep 27, 2023 2:29 pm
It started with a dickpic.
Dat is in principe een geïsoleerd geval, waar een goede manager mee weet te dealen. Heel klote, maar doorrr. En dat 'door' lukte Van der Sar niet.
Ik denk dat steeds duidelijker werd dat Sar alleen in combi met Overmars - de man van de ideeën en visie met de power om die te implementeren - kon functioneren.

Van der Sar is volgens mij nooit een echte AD geweest. Hij was een 'gemaakte' AD (dank Johan), maar de daadkracht en leiderscapaciteiten van een AD leek hij te ontberen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Mano » wo sep 27, 2023 3:02 pm

zeux schreef:
wo sep 27, 2023 2:55 pm
Lionel schreef:
wo sep 27, 2023 2:29 pm
It started with a dickpic.
Dat is in principe een geïsoleerd geval, waar een goede manager mee weet te dealen. Heel klote, maar doorrr. En dat 'door' lukte Van der Sar niet.
Ik denk dat steeds duidelijker werd dat Sar alleen in combi met Overmars - de man van de ideeën en visie met de power om die te implementeren - kon functioneren.

Van der Sar is volgens mij nooit een echte AD geweest. Hij was een 'gemaakte' AD (dank Johan), maar de daadkracht en leiderscapaciteiten van een AD leek hij te ontberen.
100% eens!
En is tijden van voorspoed zal het allemaal wel.
Toen kwam de dickpic en kijk waar we ons nu bevinden.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47494
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » wo sep 27, 2023 3:13 pm

zeux schreef:
wo sep 27, 2023 2:55 pm
Lionel schreef:
wo sep 27, 2023 2:29 pm
It started with a dickpic.
Dat is in principe een geïsoleerd geval, waar een goede manager mee weet te dealen. Heel klote, maar doorrr. En dat 'door' lukte Van der Sar niet.
Ik denk dat steeds duidelijker werd dat Sar alleen in combi met Overmars - de man van de ideeën en visie met de power om die te implementeren - kon functioneren.

Van der Sar is volgens mij nooit een echte AD geweest. Hij was een 'gemaakte' AD (dank Johan), maar de daadkracht en leiderscapaciteiten van een AD leek hij te ontberen.
Uiteraard. Maar blijkbaar is het vinden van een goede TD best belangrijk. Alsof we iets waren opgeschoten met Mislintat die meteen was aangesteld.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Mano » wo sep 27, 2023 3:14 pm

Lionel schreef:
wo sep 27, 2023 3:13 pm
zeux schreef:
wo sep 27, 2023 2:55 pm
Lionel schreef:
wo sep 27, 2023 2:29 pm
It started with a dickpic.
Dat is in principe een geïsoleerd geval, waar een goede manager mee weet te dealen. Heel klote, maar doorrr. En dat 'door' lukte Van der Sar niet.
Ik denk dat steeds duidelijker werd dat Sar alleen in combi met Overmars - de man van de ideeën en visie met de power om die te implementeren - kon functioneren.

Van der Sar is volgens mij nooit een echte AD geweest. Hij was een 'gemaakte' AD (dank Johan), maar de daadkracht en leiderscapaciteiten van een AD leek hij te ontberen.
Uiteraard. Maar blijkbaar is het vinden van een goede TD best belangrijk. Alsof we iets waren opgeschoten met Mislintat die meteen was aangesteld.
Hadden we 1 kutjaar ipv 2
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33592
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door zeux » wo sep 27, 2023 3:19 pm

Lionel schreef:
wo sep 27, 2023 3:13 pm
zeux schreef:
wo sep 27, 2023 2:55 pm
Lionel schreef:
wo sep 27, 2023 2:29 pm
It started with a dickpic.
Dat is in principe een geïsoleerd geval, waar een goede manager mee weet te dealen. Heel klote, maar doorrr. En dat 'door' lukte Van der Sar niet.
Ik denk dat steeds duidelijker werd dat Sar alleen in combi met Overmars - de man van de ideeën en visie met de power om die te implementeren - kon functioneren.

Van der Sar is volgens mij nooit een echte AD geweest. Hij was een 'gemaakte' AD (dank Johan), maar de daadkracht en leiderscapaciteiten van een AD leek hij te ontberen.
Uiteraard. Maar blijkbaar is het vinden van een goede TD best belangrijk. Alsof we iets waren opgeschoten met Mislintat die meteen was aangesteld.
Mislintat opereerde in een 'no AD'-vacuüm. Dat moet dus niet.
Eigenlijk is er een 'zes ogen'-principe nodig: geen aankoop zonder vinkje van TD, AD en FD. Eventueel TD en AD (met duidelijke structuurkaders van FD), maar nooit alleen TD.

En dàt is RvC aan te rekenen, dat er anderhalf jaar (en eigenlijk twee jaar als Kroes in maart begint) steeds of geen AD of geen TD was en de AD niet wezenlijk aan het 'besturen' was. Je kunt een organisatie niet zo lang laten bungelen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13423
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Arthur » wo sep 27, 2023 3:21 pm

Het dickpicgeval geeft vooral aan wat een zwakke organisatie Ajax na al die jaren nog steeds heeft. Alles hangt af van 1 of 2 capabele personen en zodra die weg zijn stort alles weer als een kaartenhuis in elkaar.

Plaats reactie