Martin Jol ex-trainer Ajax

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Martin Jol is de nieuwe trainer van Ajax, positief of negatief? Roept u maar...

Ik ben tevreden, een prima keuze.
70
83%
Helaas, dat gaat weer niks worden.
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 84

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Daily Blind » vr dec 18, 2009 4:56 pm

Bertje schreef:
Zlatan Son of God schreef:Ik begrijp je Bertje, maar van Cvitanich is al sinds het begin van het seizoen afscheid genomen.. dat de transfer afketste ten spijt. Castillion bewijst de laatste 2 maanden zich gewoon erg goed te hebben ontwikkeld dan moet hij gewoon de plek op de bank van Cvitanich die soweiso niet meer aan spelen toe komt vervangen. Want gaat Pantelic eraf dan komt Suarez centraal te spelen. (Jol ziet niks in Dario) Met Castillion heb je een grote sterke speler die je in kan brengen.
Cvitanich was er de afgelopen maanden gewoon nog. Dat Ajax van hem af wilde doet er niets aan af dat er eerst een deal gesloten moest worden. Dan moet je zo'n jongen dus niet compleet buiten de markt plaatsen.
Wat is het verschil dan met nu? Hij heeft nu ook helemaal niet meer gespeeld en alleen maar de bank warmgehouden. Dat zijn geen prestaties waarmee je hem nog in de markt houdt.
Josefzoon is gewoon de beste vleugelspeler binnen de gehele club. De beste moeten gewoon spelen. Dan maar jongens als Kennedy en Rommedahl op de tribune. Deze hebben weinig gekost en de nog af te schrijven kosten zijn nihyl.
Kan ik niet over oordelen, want ik heb Jozefzoon al meer dan een jaar geen hele wedstrijd meer zien spelen.
Heb hem dit jaar nu 7 keer volledig aan het werk gezien en de rest haal ik terug uit verhalen van bekende die wekelijks hem aan het werk zien, samenvattingen en verschillende wedstrijdverslagen.
Eriksen is een ander verhaal.. hij speelt komt fysiek denk ik nog iets te kort, maar onze huidige middenvelders (de Jong, Aisatti) blinken ook niet uit van het fysieke en laten wekelijks te weinig zien. Donald die fysiek sterk is maakt er geen gebruik van. Waarom dan niet Eriksen brengen? Je weet in iedergeval dat je er een middenvelder heb die de bal makkelijk in het netje legt.
Ajax is de meest scorende ploeg van de Eredivisie. Scorend vermogen lijkt me niet het grootste mankement.
Klopt Ajax scoort veel, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar een middenvelder die er een paar extra balletjes in prikt, waardoor de aandacht bij de tegenstander niet alleen ligt op het afstoppen van Suarez. Door het hebben van scorende middenvelders creëer je meer ruimtes over het gehele veld, omdat je de tegenstander oplegt hun verdediging op meerdere van onze spelers te focussen.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Vedette-10- » vr dec 18, 2009 8:30 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op di dec 29, 2009 11:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel
Berichten: 47494
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Lionel » ma dec 21, 2009 10:13 am

Bertje schreef:
Zlatan Son of God schreef:Ik begrijp je Bertje, maar van Cvitanich is al sinds het begin van het seizoen afscheid genomen.. dat de transfer afketste ten spijt. Castillion bewijst de laatste 2 maanden zich gewoon erg goed te hebben ontwikkeld dan moet hij gewoon de plek op de bank van Cvitanich die soweiso niet meer aan spelen toe komt vervangen. Want gaat Pantelic eraf dan komt Suarez centraal te spelen. (Jol ziet niks in Dario) Met Castillion heb je een grote sterke speler die je in kan brengen.
Cvitanich was er de afgelopen maanden gewoon nog. Dat Ajax van hem af wilde doet er niets aan af dat er eerst een deal gesloten moest worden. Dan moet je zo'n jongen dus niet compleet buiten de markt plaatsen.
Josefzoon is gewoon de beste vleugelspeler binnen de gehele club. De beste moeten gewoon spelen. Dan maar jongens als Kennedy en Rommedahl op de tribune. Deze hebben weinig gekost en de nog af te schrijven kosten zijn nihyl.
Kan ik niet over oordelen, want ik heb Jozefzoon al meer dan een jaar geen hele wedstrijd meer zien spelen.
Eriksen is een ander verhaal.. hij speelt komt fysiek denk ik nog iets te kort, maar onze huidige middenvelders (de Jong, Aisatti) blinken ook niet uit van het fysieke en laten wekelijks te weinig zien. Donald die fysiek sterk is maakt er geen gebruik van. Waarom dan niet Eriksen brengen? Je weet in iedergeval dat je er een middenvelder heb die de bal makkelijk in het netje legt.
Ajax is de meest scorende ploeg van de Eredivisie. Scorend vermogen lijkt me niet het grootste mankement.
Ik ben het helemaal met jou en Thomas eens. Ik roep ook al een tijdje dat Jol het tov het gehele beleid niet kan maken om spelers als Silva, Cvita enz enz niet op te nemen in de selectie. Denken we nou echt dat zo een Mexicaanse club een dergelijk hoog (ik vind het, mocht hij gekocht worden, een geweldige deal) zou neerleggen voor Cvita als hij maanden geen wedstrijd had gespeeld of nooit met het eerste zou zijn meegegaan?

Ik vind je laatste argument alleen nergens op slaan. Ik denk juist wel dat scorend vermogen een probleem is bij Ajax. Als Ajax ruimte krijgt scoort het er op los. Maar als de ruimtes kleiner worden heeft dit Ajax wel degelijk een probleem. Pantelic is een spits die geen actie heeft, Rommedahl heeft ruimte nodig, Sulejmani is aanvallend ook nog niet van waarde, Aissati heeft 2x gescoord maar die doelpunten hoef je niet eens te tellen. Net als de goals van De Jong en Donald. Doelpunten die eigenlijk al niet meer meetelden (qua score).

Utrecht uit, Twente uit, Anderlecht thuis..... Als Suarez niet in vorm is en Ajax als ploeg niet de betere is dan heeft dit Ajax een probleem.....
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51975
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door wimpey » ma dec 21, 2009 9:02 pm

Was Jol niet aangesteld om meer uit de selectie van MvB te halen en om de opleiding een extra impuls te geven? Is nog weinig van te zien. Niets eigenlijk.

Ik wens Jol veel bezinning de komende dagen. In de 2e seizoenshelft zal ie er meer van moeten bakken. Want anders is ie de zoveelste in een steeds langer wordende rij.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door joey » ma dec 21, 2009 9:35 pm

wimpey schreef:Was Jol niet aangesteld om meer uit de selectie van MvB te halen en om de opleiding een extra impuls te geven? Is nog weinig van te zien. Niets eigenlijk.

Ik wens Jol veel bezinning de komende dagen. In de 2e seizoenshelft zal ie er meer van moeten bakken. Want anders is ie de zoveelste in een steeds langer wordende rij.
Yep, zijn wittebroodsweken zijn voorbij. Vanaf nu zal hij kritischer gevolgd worden. Hij kan maar beter juiste beslissingen gaan nemen.
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door D_skilled » di dec 22, 2009 6:01 pm

Jol: 'Niet veel mogelijk op de markt'

Martin Jol heeft in de Voetbal International gezegd dat 'er niet veel mogelijk' is voor Ajax op de transfermarkt in de winterstop. 'We zijn altijd alert. Toch is er ook veel talent in huis'.

'Cvitanich wordt verhuurd, maar we hebben Castillion en Suk achter de hand als Pantelic geblesseerd raakt. Suarez en Sulejmani kunnen ook in de spits spelen. Aan de andere kant mogen er jongen weg die weinig of niet spelen. In de winterstop maken we die balans'
Bron: AS

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door peter » di dec 22, 2009 6:23 pm

Dat zegt hij alleen maar om de schijn op te houden. :hypocrite.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door joey » di dec 22, 2009 9:57 pm

Precies. Ze hoeven niet te weten dat wij nog geld genoeg hebben. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Vedette-10- » di dec 22, 2009 11:47 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op di dec 29, 2009 11:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel
Berichten: 47494
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Lionel » wo dec 23, 2009 10:40 am

We zullen het zien.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Harm » wo dec 23, 2009 11:17 am

Vedette-10- schreef:Dat hebben wij helemaal niet, jullie gaan toch niet denken als Amerikanen? Je moet het zien als een meneer die al zijn geld heeft uitbesteedt aan de aankoop van spullen en dan noemt men hem nog rijk, omdat hij veel eigendommen bezit. Maar je kan niet oneindig blijven consumeren: het geld is opgeraakt, dus moet je eerst weer geld gaan opbrengen zodat moet weer kan betalen. En dan heeft Ajax ook nog te maken met het feit dat er afschrijvingskosten op verdere slechte investeringen moet gerekend, want in de handel van Ajax in voetballers is de laatste tijd een erg verliesgevend resultaat geboekt. Ook met rente lenen is verliesgevend en wanneer je niet meer aan jouw verplichtingen niet kan voldoen is het zelfs desastreus, want dan raak je jouw onderpand kwijt.
Ik ben gerustgesteld dat er bij Ajax wel verstandig over deze zaken wordt nagedacht, al vind ik de terughoudendheid om te investeren in nodige spelers slecht want effect dat die investering teweegbrengt kan al van veel grotere waarde zijn en daarnaast kan het nog een verkoopbedrag opleveren.
Die computerprogramma's van tegenwoordig begrijpen niet eens smilies. Tijd voor een serieuze system update zou ik zeggen.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door D_skilled » wo dec 23, 2009 12:38 pm

Jol wil Chinees leger van Ajax maken

De laatste Ajax Life van 2009 ligt morgen op de deurmat onze leden. Daarin een interview met Martin Jol. Onze trainer vertelt z'n visie in een groot interview. “Ken je het Chinese leger? Als er daar eentje omviel, stond er meteen weer een ander op. Zij waren onverslaanbaar. Zo moet het ook bij Ajax. Als er een speler verkocht wordt, staat er een ander op die beter is. Als je dat weet te bereiken, gaat het alleen nog maar om kwaliteit,” aldus de trainer.

Iedereen in Oranje
Jol vindt dat Ajax op ieder gebied de beste moet zijn. “Het is een cliche, maar als ik op iedere positie de beste speler heb, zijn wij de beste. Ajax heeft nu drie internationals. Greg, Demy en Steek. Ik vind dat straks alle Nederlandse Ajacieden in Oranje moeten spelen.”
Bron: Ajaxlife.nl

Lionel
Berichten: 47494
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Lionel » wo dec 23, 2009 12:42 pm

Heb nu wel genoeg mooie teksten gehoord..... hij moet het nu maar gaan waarmaken!
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door joey » wo dec 23, 2009 1:52 pm

Het Chinese leger? Wat een gezwets. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Harm » wo dec 23, 2009 2:06 pm

Zijn die niet door Japan overlopen?

Ik dacht dat hij doelde op de samenwerking met de Chinese bond. Dat je straks 11 Chinezen aan het werk zou zien in de ArenA, net zoals ze in België een compleet Afrikaans team hebben. :smallgrin.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Banjavi » wo dec 23, 2009 2:59 pm

Zijn die niet door Japan overlopen?
In dat geval moet Ajax maar hopen dat Honda snel verkocht wordt, anders wordt het tegen VVV helemaal nix... :-)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59101
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door 999 » do dec 24, 2009 2:50 pm

Jol: 'Van Ajax verwacht iedereen korte termijnsucces'

24/12/2009 14:17

Hoewel Ajax dit seizoen na zeventien duels evenveel punten heeft als in de jaargang 2008/09 (38), ziet coach Martin Jol wel degelijk progressie in de Amsterdam Arena.

In het kerstnummer van Voetbal International wijst Jol, die Marco van Basten afgelopen zomer opvolgde, op het relatief moeilijke programma dat Ajax in de eerste competitiehelft had. 'Je moet de wedstrijdschema's natuurlijk wel naast elkaar leggen. We hebben nu al veel zware uitwedstrijden gehad.'

Ook stipt Jol aan dat Van Basten meer geld te besteden had bij zijn komst. 'Vorig jaar is er 35 miljoen geïnvesteerd. Wij hebben het met een kleiner transferbudget moeten doen. Van een club als Ajax verwacht iedereen korte termijnsucces, terwijl we aan de andere kant bezig zijn met de organisatie van de hele club en de ontwikkeling van jonge spelers.'

Als gevolg van dat laatste is het basiselftal van Ajax op een aantal plaatsen gewijzigd in vergelijking met het begin van het seizoen. Vurnon Anita bijvoorbeeld heeft zich aangediend als linksachter. Iemand die altijd zeker is van zijn plaats, is sterspeler Luis Suarez. Jol vreest een verrek van de aanvaller tijdens de winterstop niet. 'We zitten midden in een metamorfose. Dan zou het niet logisch zijn je beste speler te laten vertrekken. Er heeft zich ook nog geen club gemeld, ook Chelsea niet.'

Welk gevoel overheerst als u de eerste competitiehelft analyseert?
'Het is een beetje tweeledig. Onze ontwikkeling heeft noodgedwongen plaatsgehad tijdens de competitie. Met name in de verdediging was het even zoeken. Ondanks dat hebben we ongeveer net zo weinig tegengoals als PSV en Twente en veel meer gescoord dan zij. Minder positief is natuurlijk de achterstand in punten. Die moeten we na de winterstop zien weg te werken.'

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Kowalczyk » do dec 24, 2009 2:51 pm

Kijk, aan dit soort redeneringen heb ik dus een godsgruwelijke bloedhekel. Of ze nou plaatsvinden in de nivellerende hersentjes van middelmatige scheidsrechters, in het warrige brein van Evert ten Napel of waar dan ook.

Martin Jol: "Een ervaren scheidsrechter had deze gele kaart echter niet gegeven. Die had geweten dat Luis op scherp stond en het bij een vermaning gelaten."

Sinds wanneer heeft de beslissing om een gele kaart te trekken iets te maken met eerder ontvangen gele kaarten, in deze wedstrijd of daarvoor?

Dit is hele slechte tekst, Martin. Dat misstaat je.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41026
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Marillion » do dec 24, 2009 2:52 pm

Precies, er is er maar één die rekening moet houden met het feit dat Suarez op scherp staat. En dat is Luis zelf.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59101
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door 999 » do dec 24, 2009 2:56 pm

Kowalczyk schreef:Kijk, aan dit soort redeneringen heb ik dus een godsgruwelijke bloedhekel.

Martin Jol: "Een ervaren scheidsrechter had deze gele kaart echter niet gegeven. Die had geweten dat Luis op scherp stond en het bij een vermaning gelaten."

Sinds wanneer heeft de beslissing om een gele kaart te trekken iets te maken met het aantal eerder ontvangen gele kaarten, in deze wedstrijd of daarvoor?

Dit is hele slechte tekst, Martin. Dat misstaat je.

K.
True, alleen gebeurt het meestal wel dat een scheidsrechter daar rekening mee houdt ..

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Kowalczyk » do dec 24, 2009 2:57 pm

999 schreef:
Kowalczyk schreef:True, alleen gebeurt het meestal wel dat een scheidsrechter daar rekening mee houdt ..
Ja, en dat is al schandalig genoeg.

Laat staat dat trainers dat soort natte-vinger-'geest van de wedstrijd'-fluiterij ook nog eens moeten propageren.

Een scheidsrechter met ballen durft een speler twee keer geel te geven voor 'praten', of een keeper twee keer voor tijdrekken, als zich zo'n situatie aandient. Een keeper die tijd staat te rekken en daarvoor geel krijgt, denkt: ah, mooi, die hebben we gehad, hij gaat me nooit nóg een keer geel geven voor tijdrekken, dus ik ga gewoon door.

Een scheidsrechter met ballen geeft dan nog één waarschuwing en trekt daarna gewoon ijskoud gele prent numero twee. Douchen.

Of de gele kaart voor Suárez terecht was, weet ik trouwens niet. Volgens mij kreeg hij hem vanwege protesteren tegen het afkeuren van dat tweede doelpunt. Toen was er net een herhaling van de situatie bezig, dus ik heb niet gezien wat Suárez deed. Maar ik vind het in elk geval goed dat de scheidsrechter zich niet heeft laten leiden door 'voorkennis' als het aantal gele kaarten achter Suárez' naam. Iedere scheids die dat wel doet, is een marchanderende natte krant die willens en wetens de regels aan zijn laars lapt.

K.
Still alive...

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Banjavi » do dec 24, 2009 3:01 pm

Gisteren zei Driessen ook bij een Buitenspelval van WHC dat de grens de vlag maar gewoon naar beneden moest laten... waarom was mij een vraag.
Maa ze stonden al met zoveel doelpunten achter... dan mag je volgens Driessen wel buitenspel staan (ofzo).

Gewoon kul van Jol... maar die zeikt vaker op dingen waarop hij niet hoort te zeiken. Beetje zielig allemaal.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59101
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door 999 » do dec 24, 2009 3:03 pm

Kowalczyk schreef:
999 schreef:
Kowalczyk schreef:True, alleen gebeurt het meestal wel dat een scheidsrechter daar rekening mee houdt ..
Ja, en dat is al schandalig genoeg.

Laat staat dat trainers dat soort natte-vinger-'geest van de wedstrijd'-fluiterij ook nog eens moeten propageren.

Een scheidsrechter met ballen durft een speler twee keer geel te geven voor 'praten', of een keeper twee keer voor tijdrekken, als zich zo'n situatie aandient. Een keeper die tijd staat te rekken en daarvoor geel krijgt, denkt: ah, mooi, die hebben we gehad, hij gaat me nooit nóg een keer geel geven voor tijdrekken, dus ik ga gewoon door.

Een scheidsrechter met ballen geeft dan nog één waarschuwing en trekt daarna gewoon ijskoud gele prent numero twee. Douchen.

Of de gele kaart voor Suárez terecht was, weet ik trouwens niet. Volgens mij kreeg hij hem vanwege protesteren tegen het afkeuren van dat tweede doelpunt. Toen was er net een herhaling van de situatie bezig, dus ik heb niet gezien wat Suárez deed. Maar ik vind het in elk geval goed dat de scheidsrechter zich niet heeft laten leiden door 'voorkennis' als het aantal gele kaarten achter Suárez' naam. Iedere scheids die dat wel doet, is een marchanderende natte krant die willens en wetens de regels aan zijn laars lapt.

K.
Mwah, ik trek me niet zoveel aan van deze teksten van trainers.Suarez had recht van spreken, beetje scheids zou dan aan moeten voelen dat je voor zo'n niemandalletje nooit en te nimmer geel moet trekken.Je hebt gelijk, Jol moet zoiets niet zeggen, maar aan de andere kant begrijp ik de lichte frustratie wel .. tja, ik denk dat er voor " andere " dingen in het veld geel gegeven moet worden dan het " normaal " praten van een speler die even in het vuur van de strijd zijn emotie laat gaan .. aan de andere kant zou Suarez het nu onderhand ook wel moeten weten .. dat wel ...

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Kowalczyk » do dec 24, 2009 3:15 pm

banjavi schreef:Gisteren zei Driessen ook bij een Buitenspelval van WHC dat de grens de vlag maar gewoon naar beneden moest laten... waarom was mij een vraag.
Maa ze stonden al met zoveel doelpunten achter... dan mag je volgens Driessen wel buitenspel staan (ofzo).
Zulke beweringen doet Evert ten Napel ook vaak. Die zegt het gewoon hardop, expliciet, zonder enige schaamte: "De steekpass... en daar gaat De Vries, alleen op de keeper af! EN DAN VLAGT DE GRENSRECHTER VOOR BUITENSPEL! Wat ben je dan een vervelende man zeg... 6-0 achter, eindelijk eens een goede aanval en dan gaat die pietlut staan vlaggen..." (herhaling loopt inmiddels) "De Vries staat inderdaad een stapje buitenspel, maar wat ben je dan een Pietje Precies, wat ben je dan een vervelende, vervelende man!"

Serieus: hij doet het. En het mooie is: Evert ten Napel is scheidsrechter geweest, dus hij geeft hiermee onbewust een kijkje in de keuken van de middelmatig denkende scheidsrechter. Toppers denken niet zo. Die zijn kreukloos. Het zijn de kleine mannetjes met de kleine gedachten die zo denken.

En dat zijn de meesten, zeker in de huidige lichting in Nederland.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Harm » do dec 24, 2009 8:29 pm

999 schreef:
Jol: 'Van Ajax verwacht iedereen korte termijnsucces'

24/12/2009 14:17

Hoewel Ajax dit seizoen na zeventien duels evenveel punten heeft als in de jaargang 2008/09 (38), ziet coach Martin Jol wel degelijk progressie in de Amsterdam Arena.

In het kerstnummer van Voetbal International wijst Jol, die Marco van Basten afgelopen zomer opvolgde, op het relatief moeilijke programma dat Ajax in de eerste competitiehelft had. 'Je moet de wedstrijdschema's natuurlijk wel naast elkaar leggen. We hebben nu al veel zware uitwedstrijden gehad.'

Ook stipt Jol aan dat Van Basten meer geld te besteden had bij zijn komst. 'Vorig jaar is er 35 miljoen geïnvesteerd. Wij hebben het met een kleiner transferbudget moeten doen. Van een club als Ajax verwacht iedereen korte termijnsucces, terwijl we aan de andere kant bezig zijn met de organisatie van de hele club en de ontwikkeling van jonge spelers.'

Als gevolg van dat laatste is het basiselftal van Ajax op een aantal plaatsen gewijzigd in vergelijking met het begin van het seizoen. Vurnon Anita bijvoorbeeld heeft zich aangediend als linksachter. Iemand die altijd zeker is van zijn plaats, is sterspeler Luis Suarez. Jol vreest een verrek van de aanvaller tijdens de winterstop niet. 'We zitten midden in een metamorfose. Dan zou het niet logisch zijn je beste speler te laten vertrekken. Er heeft zich ook nog geen club gemeld, ook Chelsea niet.'

Welk gevoel overheerst als u de eerste competitiehelft analyseert?
'Het is een beetje tweeledig. Onze ontwikkeling heeft noodgedwongen plaatsgehad tijdens de competitie. Met name in de verdediging was het even zoeken. Ondanks dat hebben we ongeveer net zo weinig tegengoals als PSV en Twente en veel meer gescoord dan zij. Minder positief is natuurlijk de achterstand in punten. Die moeten we na de winterstop zien weg te werken.'
Volgens mij heeft Ajax ongeveer net zoveel punten als onder Van Basten als je de speelschema's naast elkaar legt. Je prikt als journalist toch makkelijk tegen dat soort feitelijke onwaarheden heen? Hij maakt de prestaties van Van Basten slechter dan ze daadwerkelijk waren.

Plaats reactie