Martin Jol ex-trainer Ajax

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Martin Jol is de nieuwe trainer van Ajax, positief of negatief? Roept u maar...

Ik ben tevreden, een prima keuze.
70
83%
Helaas, dat gaat weer niks worden.
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 84

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door 999 » wo dec 15, 2010 2:46 pm

Met alle respect Joey, maar de V.I. is de Prive in voetballandblaadjes geworden ..

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Lionel » wo dec 15, 2010 2:50 pm

Ik geloof het ook wel eerlijk gezegd. Frank de Boer gaf namelijk ook al aan dat hij gepolst was om hoofdcoach te worden.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Marillion » vr dec 24, 2010 4:07 pm

Afbeelding

Afbeelding

:smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Pride of Amsterdam » vr dec 24, 2010 4:08 pm

Had hem ook zien staan. Kostelijk! :drecul.gif:
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Daily Blind » vr dec 24, 2010 6:03 pm

Slotje?

Tijd dat deze vetklap naar het archief gaat..

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door D_skilled » wo dec 29, 2010 3:03 pm

Kesler: 'Jol is volstrekt ongeschikt voor zijn vak'

Henk Kesler kijkt tevreden terug op zijn regeerperiode bij de KNVB. De 61-jarige Enschedeër zwaaide in 2010 af als directeur betaald voetbal en gaf het stokje over aan Bert van Oostveen. In gesprek met Voetbal International geeft Kesler te kennen dat hij tot zijn geluk nooit over is gegaan tot het aanstellen van Martin Jol als bondscoach van Oranje.

“Weet je waar ik nooit spijt van gehad heb?”, zegt Kesler. “Dat ik tien jaar lang de druk heb kunnen weerstaan om Martin Jol bondscoach te maken van het Nederlands elftal. De man heeft totaal geen gevoel voor normen en waarden. Dat bleek maar weer met dat bijtincident van Luis Suárez, die een schop onder zijn kont had moeten hebben.” Kesler veroordeelt de reactie van de Uruguayaan.

“Maar nee, Jol bagatelliseerde het als een liefdebeetje, echt ongelooflijk.” Kesler is niet mals in zijn kritiek op de bij Ajax vertrokken oefenmeester. Voortbordurend op de actie van Suárez zegt hij dat Jol totaal onjuist handelde bij de beet van de spits in de hals van Otman Bakkal. “Suárez wordt geschorst voor zeven competitiewedstrijden, maar is wél aanvoerder tegen Real Madrid. Jol is volstrekt ongeschikt voor zijn vak.”
VZ.nl

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Bert » wo dec 29, 2010 3:05 pm

Echt een zegen voor het Nederlandse voetbal dat Kesler opgedonderd is. Wat een kwal.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door 999 » wo dec 29, 2010 3:07 pm

Inderdaad een Kwal.Was een paar daagjes geleden te horen op Radio 1 in een knuffel debat met Munsterman, over zijn liefde Fc Twente ..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Jöhnk » wo dec 29, 2010 3:09 pm

Kesler heeft een financiële chaos achtergelaten. Het Nederlandse voetbal staat op instorten.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door 999 » wo dec 29, 2010 3:27 pm

Jöhnk schreef:Kesler heeft een financiële chaos achtergelaten. Het Nederlandse voetbal staat op instorten.
Huh ?.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Banjavi » wo dec 29, 2010 6:54 pm

Kesler heeft toch gelijk hier?
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Marillion » wo dec 29, 2010 7:03 pm

Het zou hem beter staan als hij gewoon zijn mond zou houden. Dit is gewoon een afrekening omdat ooit is uitgelekt dat Martin Jol is gepolst of hij eventueel beschikbaar zou zijn als bondscoach.
Nil volentibus arduum

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Bert » wo dec 29, 2010 7:06 pm

Ach, het is geen toeval dat iedere keer dat Kesler zijn mond opentrekt de rancune en ijdelheid van alle kanten op je afvliegen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door GangstaRiB » wo dec 29, 2010 9:07 pm

Marillion schreef:Het zou hem beter staan als hij gewoon zijn mond zou houden. Dit is gewoon een afrekening omdat ooit is uitgelekt dat Martin Jol is gepolst of hij eventueel beschikbaar zou zijn als bondscoach.
Psies. En of iemand nou ooit iets gelekt heeft of niet.. Kesler moet gewoon z'n mond houden. Nergens voor nodig dit achteraf geklets.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Duke » wo dec 29, 2010 10:09 pm

999 schreef:
Jöhnk schreef:Kesler heeft een financiële chaos achtergelaten. Het Nederlandse voetbal staat op instorten.
Huh ?.
Ik denk dat Jöhnk doelt op het recordverlies dat de Nederlandse clubs afgelopen seizoen hebben behaald.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door zeux » do dec 30, 2010 12:04 pm

Duke schreef:
999 schreef:
Jöhnk schreef:Kesler heeft een financiële chaos achtergelaten. Het Nederlandse voetbal staat op instorten.
Huh ?.
Ik denk dat Jöhnk doelt op het recordverlies dat de Nederlandse clubs afgelopen seizoen hebben behaald.
De vraag is wat Kesler daar nu precies aan had kunnen doen. Is een wereldwijd probleem. De KNVB zit de laatste jaren al veel meer bovenop de begrotingen van de clubs. En terecht.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Toppie » do dec 30, 2010 12:47 pm

Martin Jol: 'Schoppen tegen mooie meisje Ajax'
nieuws Door: Redactie op 30 dec 2010
Een paar dagen voordat Martin Jol bij Ajax vertrok, zat hij om tafel met twee journalisten van Ajax Life. Zij tekenden een verhaal vol ergernissen op. Een verhaal waar Jol nog steeds achterstaat en dat vandaag in de nieuwe Ajax Life staat. Jol: "Denken julle niet dat ik niet ben opgegroeid met Cruijff? Van kleins af aan. Ik heb alles opgezogen. Alles!"

Mee-eten uit de ruif
Drie dagen voor zijn vertrek verklaart Jol al: "Er is een stemming die bijna onomkeerbaar is." De Scheveninger heeft in anderhalf seizoen veel zien gebeuren. Mensen die zich er plots mee gingen bemoeien bijvoorbeeld. 'Schoppen tegen het mooie Ajax,' noemt Jol dat. "Dat is nergens zo erg als bij deze club. Schoppen. Totdat ze zelf mogen meedoen. En als ze niet mee mogen doen, beginnen ze weer van voren af aan. Ze willen allemaal mee-eten uit de ruif."

Jol is openhartig en praat over Mino Raiola, talenten met identiteitscrisis, Mido en financiën. "Bij andere clubs is bijna niets zoals het lijkt. Die kreet kennen jullie van me. Ik zeg je: bij Ajax is niets zoals het lijkt," aldus onze vorige trainer.
:biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door peter » do dec 30, 2010 12:51 pm

Interview een paar dagen geleden al gelezen, maar het is ook weer niet zo spectaculair, hoor.

Ik heb me overigens wel verbaasd over de cijfers die AjaxLife gaf voor de verschillende Ajacieden, waarin ze een tussenrapport schreven . Nu zeg ik je dat de schrijver aan de sterke drank heeft gezeten, want iedere Ajacied kreeg een mooie voldoende (behalve El Hamdaoui met een 5 zo uit mijn hoofd). De Zeeuw, van der Wiel en ook Oleguer konden bijvoorbeeld al rekenen op een mooie 7-. Tsja.

Neefkens
Erelid
Berichten: 565
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door Neefkens » do dec 30, 2010 1:22 pm

Toch maar even de titel veranderd in ex-trainer van AJAX. Wel nog even centraal laten staan, dan is het wat gemakkelijker vindbaar.


P.S. Mijn laatste mod-actie?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door joey » do dec 30, 2010 1:41 pm

Neefkens schreef:Mijn laatste mod-actie?

:sad.gif:

Over Jol: leuk dat hij alles over Ajax heeft gelezen, maar blijkbaar heeft hij er weinig van opgestoken.
Het stinkt aan alle kanten!

Rijkaard
Berichten: 454
Lid geworden op: za feb 11, 2006 2:00 pm

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door Rijkaard » do dec 30, 2010 2:42 pm

En toch denk ik dat Jol het bij bijvoorbeeld Fulham gewoon uitstekend gaat doen. Jol is een ideale trainer voor een koopclub, hij kan door zijn verhaal spelers overhalen (El Ham, Ooijer geven specifiek aan voor Jol te zijn gekomen, of we hier nu blij mee moeten zijn of niet het is wel een kwaliteit van hem) en kan prima resultaat voetbal spelen en is tactisch sterk. Alleen Jol past daardoor dus ook totaal niet bij Ajax. Maar dat wil niet zeggen dat Jol een slechte trainer is.
Is 1995 echt zolang geleden??

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door joey » do dec 30, 2010 2:45 pm

Tactisch sterk? Mwah... Dat ren-je-rot-voetbal is wel een beetje simpel, hoor. Jol heeft niet voor niets amper iets gewonnen.

Bij Jol heb ik het gevoel (laat ik me voorzichtig uitdrukken) dat hij het kopen van spelers minstens zo belangrijk vindt als het voetbal zelf.
Het stinkt aan alle kanten!

Rijkaard
Berichten: 454
Lid geworden op: za feb 11, 2006 2:00 pm

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door Rijkaard » do dec 30, 2010 2:54 pm

Tactisch sterk baseer ik me vooral op zijn wedstrijdcoaching. Hij heeft zelden vreemde wissels en wist meestal zeer goed dingen om te zetten in de rust waardoor het na rust bij ajax beter liep. Jol kan mijn insziens wel een wedstrijd lezen. Jol is dan ook geen goede veldtrainer maar wel een goede coach. En past mede door zijn kooplust prima in de manager rol zoals ze die in Engeland gewend zijn.
Is 1995 echt zolang geleden??

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door wimpey » do dec 30, 2010 2:55 pm

Rijkaard schreef: Maar dat wil niet zeggen dat Jol een slechte trainer is.
Idd. Juande Ramos bijv. faalde hopeloos bij de Spurs. Dan deed Jol het veel beter. En bij HSV deed hij het ook veel beter dan Labbadia en Veh. Bij Ajax heeft ie het vorig seizoen goed gedaan. Niet des Ajax, maar z'n aanpak sloeg aan. CL gehaald, dat is ook wat waard gebleken.

Maar vroeg of laat komen types als Jol / Olsen / HtC etc. in de problemen, omdat ze de clubcultuur niet (willen) kennen en respecteren. Dat soort mensen haalt een man of 15 naar Ajax, 12 floppen er en de eigen jeugd is het kind van de rekening. Ze denken Ajax te kunnen en moeten veranderen, i.p.v. dat ze zich aanpassen. Ajax is groter dan welke trainer dan ook, zeker dan Jol / Olsen / HtC etc. :excited.gif:

De les moet nu eindelijk zijn dat Ajax zeer zorgvuldig een trainer dient te zoeken die past bij hetgeen de club voorstaat. Want maar heel weinig trainers passen bij een club als Ajax.

Jol / Olsen / HtC etc. moet je lekker bij mainstream clubs laten. Ajax gaat hen de pet te boven.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door joey » do dec 30, 2010 3:02 pm

Rijkaard schreef:Tactisch sterk baseer ik me vooral op zijn wedstrijdcoaching. Hij heeft zelden vreemde wissels en wist meestal zeer goed dingen om te zetten in de rust waardoor het na rust bij ajax beter liep. Jol kan mijn insziens wel een wedstrijd lezen. Jol is dan ook geen goede veldtrainer maar wel een goede coach.
Ja, daar ben ik het wel mee eens.

Als veldtrainer schiet hij tekort. Zijn opvatting van positiespel is als volgt: met zijn allen hard rennen en dan alle ballen snel richting spits. Van een goede opbouw is geen sprake, daar doet hij niet aan. Hoeft hij ook niet op te trainen. Hij wil vooral fitte en sterke spelers, dat past niet bij Ajax.

Gelukkig is hij weg, want hij wilde zijn inzichten ook doorvoeren bij de jeugdopleiding. En er was niemand die zei: nee, daar beginnen we niet aan, wij doen het bij Ajax op een andere manier.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie