Martin Jol ex-trainer Ajax

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Martin Jol is de nieuwe trainer van Ajax, positief of negatief? Roept u maar...

Ik ben tevreden, een prima keuze.
70
83%
Helaas, dat gaat weer niks worden.
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 84

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door Lionel » za jul 02, 2011 2:06 am

Los van de opstelling was ook de instelling compleet anders. Met Urby en Suarez hadden we max 3 punten verspeeld en Spartak met 9-0 naar huis gestuurd.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door Le T. » za jul 02, 2011 8:44 am

Benji schreef:
GangstaRiB schreef:
Duke schreef:Denk je dat we met Jol ook kampioen waren geworden?
Verder was er niet zoveel aan de hand in de Eredivisie. De Boer heeft ook een behoorlijk aantal punten verspeelt, laten we dat niet vergeten. Het was te danken aan de concurrentie (die nog meer liet liggen) dat wij kampioen zijn geworden.
De Boer heeft gemiddeld 2,41 punten per wedstrijd gehaald, Jol 1,88. Ik denk dat Ajax met Jol aan het roer geen kampioen was geworden, negatieve spiraal en ik had het gevoel dat een groot gedeelte van de selectie er ook geen vertrouwen meer in had dat het zou verbeteren onder hem. Misschien ook wel een zwakte van deze selectie.
Die negatieve spiraal is ook wel een handje geholpen van buitenaf natuurlijk. Tegen Real was het een zwakke wedstrijd maar dat is juist een gevolg van het feit dat je het zo goed doet dat je weer mee mag doen op het hoogste podium. Op zich deed dat Ajax het veel beter dan het Ajax dat aldoor door Oost-Europese en Scandinavische dwergen waarvan ik de naam alweer vergeten ben werd uitgeschakeld. Ook was de 4-0 in Moskou een veel grotere afgang dan de 2-0 in Madrid, maar ja, het is maar uit welke hoek de wind waait.

Ik vond Ajax aan het begin van het seizoen juist goed bezig. Er kwam méér voetbal in, het seizoen ervoor was sterk maar behoorlijk opportunistisch. In de voorbereiding zag je al fases met goed combinatievoetbal, in de voorrondes ook hele goede helften, tegen Twente een helft uitstekend gespeeld en ook de 1e helft tegen Milan was indrukwekkend. Het was geen puur Ajaxvoetbal, maar het was aanvallend, dominant en met goed snelle combinaties. Wel wat opportunistisch maar zeker geen lange halen naar voren. Dat niveau van bijvoorbeeld de 1e helft Milan, daar is het Ajax van De Boer nog niet in de buurt geweest, zelfs niet in de kampioenswedstrijd. Met de hetze en de daaropvolgende trainerswissel is een stap terug gedaan.

Natuurlijk schuurde de aanpak van Jol met de Ajaxtraditie, daardoor was Jol ook geen goede trainer voor de lange termijn. Maar Jol verstaat zijn vak wel in tegenstelling tot zijn voorganger(s), en hij heeft Ajax uit de stront getrokken waar het dankzij Cruijff in zat, en was daarmee een prima tussenpaus. Zijn tijd als trainer van Ajax had dan ook ordelijk beiendigd moeten worden, na één seizoen of na twee seizoenen. Die hetze van Cruijff en de Telegraaf is dan ook schadelijk geweest. Dankzij het falen van de concurrentie zijn we dan kampioen geworden, maar ook De Boer had een betere start kunnen hebben, gewoon, met eigen aankopen en een seizoensvoorbereiding. Dan heb je ook minder kapitaalvernietiging, geen afkoopsommen en El Hamdaoui was bijvoorbeeld in november vermoedelijk zo'n 10 miljoen waard, terwijl je nu blij moet zijn als je er nog 2 miljoen voor krijgt. Een tussentijdse trainerswissel is voor geen enkele club goed, en je kunt beter een goede trainer voor een tijdje accepteren dan altijd de perfecte trainer eisen en daardoor allerlei prutsers uitproberen met af en toe een gelukkig schot in de roos.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door Toppie » za jul 02, 2011 9:20 am

In Jol zijn interview zit toch een kern van waarheid bij Ajax lopen er teveel met een hoge dunk en denken alles beter te weten. :1evil.gif:

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door Lionel » za jul 02, 2011 11:12 am

De eerste helft tegen Milaan was ook weer niet zo goed hoor. En tegen Milaan voetbal je altijd goed.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door LucaS » za jul 02, 2011 11:15 am

Het was niet best dit seizoen onder Jol, en inderdaad, Jol is niet een typische Ajax trainer, maar de matige periode oktober - november helemaal aan Jol toeschrijven is ook overdreven. De clubartsen hadden al een moeilijke periode voorspeld, omdat de halve selectie agv het WK en voorronde CL niet of nauwelijks vakantie had gehad. Daar heeft Ajax/Jol in de periode ook tol voor betaald. Neemt niet weg dat de Boer meer bij Ajax past.
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door wimpey » za jul 02, 2011 11:18 am

LucaS schreef:Zegt Jol nou echt dat hij zelf is opgestapt? :hypocrite.gif:
Hij zegt i.i.g. niét dat hij tot einde seizoen is doorbetaald, ondanks dat hij is opgestapt. :hypocrite.gif:

Jol praat hier wel meer onzin: 10 maanden omgeslagen. Huh? :confused.gif:

Ook een mooie 'toen ik kwam had de club een verlies van 23 miljoen'. Nee, lobbes: dat was nadat Jol en Boog zich te goed hadden gedaan aan Atouba, Verhoeven, de Brazilianen, Lodeiro etc.

Kortom: Jol's geheugen is nogal selectief. Ook v.w.b. zijn 'opstappen'. :smallgrin.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door joey » za jul 02, 2011 11:18 am

Je bedoelt dat het aan de vermoeidheid van onze spelers lag dat ADO beter positiespel speelde dan onze ploeg? :confused.gif:

Jol aanstellen was puur gokken op resultaat. Op het moment dat het resultaat uitblijft, heb je niets meer.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door LucaS » za jul 02, 2011 11:23 am

Tja, ik begrijp dat de man niets goeds kan doen, Cruijff heeft hem immers afgemaakt. Maar als je het zeer late einde van het voorgaande seizeon en het zeer vroege begin van het nieuwe seizoen niet als verzachtende omstandigheid kan zien, dan vind ik dat niet van realiteitszin getuigen.

@Wimpey: roddels en achterklap. In die zelfde roddel stond immers dat Jol was ontslagen. Maar goed, je kan geloven wat je wil natuurlijk.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door joey » za jul 02, 2011 11:27 am

LucaS schreef:Tja, ik begrijp dat de man niets goeds kan doen, Cruijff heeft hem immers afgemaakt. Maar als je het zeer late einde van het voorgaande seizeon en het zeer vroege begin van het nieuwe seizoen niet als verzachtende omstandigheid kan zien, dan vind ik dat niet van realiteitszin getuigen.

Ja, Suarez was moe, toen was het meteen gedaan met Ajax. Want zonder al die goals en assists van Suarez stelde het Ajax van Jol geen reet voor.

Ik vind Jol echt niet zo geweldig. Een goede PR heeft hij wel.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door wimpey » za jul 02, 2011 11:28 am

LucaS schreef:Tja, ik begrijp dat de man niets goeds kan doen, Cruijff heeft hem immers afgemaakt. Maar als je het zeer late einde van het voorgaande seizeon en het zeer vroege begin van het nieuwe seizoen niet als verzachtende omstandigheid kan zien, dan vind ik dat niet van realiteitszin getuigen.
Je hebt net zo'n selectief geheugen als Jol. Tot het moment dat Cruijff zich ermee ging bemoeien en het lot van Boog bezegeld werd, kon Jol in jouw ogen nl. niets goed doen.
@Wimpey: roddels en achterklap. In die zelfde roddel stond immers dat Jol was ontslagen. Maar goed, je kan geloven wat je wil natuurlijk.
Geldt ook voor jou natuurlijk. Jol en Boog hebben er gewoon een 1-2-tje van gemaakt, zodat ze er beiden zonder al teveel gezichtsverlies vanaf zouden komen. Bovendien zat de enge Boog nooit om een leugentje verlegen...

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door LucaS » za jul 02, 2011 11:29 am

Ik zeg ook niet dat Jol geweldig was, ik zeg dat het eerste seizoen que resultaat erg goed was en dat voor het tweede seizoen er wel een aantal verzachtende omstandigheden bestaan. Jol is niet geweldig, maar als trainer ook niet zo'n drama als hier wordt beweerd.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door joey » za jul 02, 2011 11:35 am

Mij is hij erg tegengevallen. Hij leek vooral geïnteresseerd in het kopen van spelers.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door peter » za jul 02, 2011 11:43 am

Laatste seizoenshelft van 2009/2010 heb ik genoten. Toen liep het goed en waren we kampioenwaardig. Daarna kwam de klad erin, temeer omdat Jol geen mogelijkheden meer zag en ging muiten. Iedereen was er toen wel klaar mee en toen hadden we augustus eigenlijk al afscheid moeten nemen van de Jol-clan.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door Le T. » za jul 02, 2011 11:50 am

wimpey schreef:
LucaS schreef:Zegt Jol nou echt dat hij zelf is opgestapt? :hypocrite.gif:
Hij zegt i.i.g. niét dat hij tot einde seizoen is doorbetaald, ondanks dat hij is opgestapt. :hypocrite.gif:

Jol praat hier wel meer onzin: 10 maanden omgeslagen. Huh? :confused.gif:

Ook een mooie 'toen ik kwam had de club een verlies van 23 miljoen'. Nee, lobbes: dat was nadat Jol en Boog zich te goed hadden gedaan aan Atouba, Verhoeven, de Brazilianen, Lodeiro etc.

Kortom: Jol's geheugen is nogal selectief. Ook v.w.b. zijn 'opstappen'. :smallgrin.gif:
Onzin, dat verlies is terug te voeren op Sulejmani, Cvitanich, Wielaert, Witschge etc.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door 999 » za jul 02, 2011 11:53 am

wimpey schreef:Ook een mooie 'toen ik kwam had de club een verlies van 23 miljoen'. Nee, lobbes: dat was nadat Jol en Boog zich te goed hadden gedaan aan Atouba, Verhoeven, de Brazilianen, Lodeiro etc.

Kortom: Jol's geheugen is nogal selectief. Ook v.w.b. zijn 'opstappen'. :smallgrin.gif:
Dat is natuurlijk onzin.Dat verlies was mede ontstaan door MVB en co.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door wimpey » za jul 02, 2011 11:55 am

Le T. schreef: Onzin, dat verlies is terug te voeren op Sulejmani, Cvitanich, Wielaert, Witschge etc.
Zegt 'eeuwig schaak' je iets? :excited.gif:

Of 'herhaling van zetten'?

Als ik jou mag geloven heeft Ajax enorm geprofiteerd van het feit dat Ajax figuren als Atouba, Lodeiro en die kreupele Brazilianen op de loonlijst had staan! Maar zou hun aanwezigheid toch wellicht enigszins van invloed zijn geweest op de hoogte van dat enorme verlies?! :hypocrite.gif:

De aanwezigheid van een AD met enige kennis van voetbalzaken is door die transfers wel weer bewezen. Dan kan je trainer met 100 van dat soort kneuzen op de proppen komen, maar daar ga je als AD dan gewoon vóór liggen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door 999 » za jul 02, 2011 11:58 am

wimpey schreef:
Le T. schreef: Onzin, dat verlies is terug te voeren op Sulejmani, Cvitanich, Wielaert, Witschge etc.
Zegt 'eeuwig schaak' je iets? :excited.gif:

Of 'herhaling van zetten'?

Als ik jou mag geloven heeft Ajax enorm geprofiteerd van het feit dat Ajax figuren als Atouba, Lodeiro en die kreupele Brazilianen op de loonlijst had staan! Maar zou hun aanwezigheid toch wellicht enigszins van invloed zijn geweest op de hoogte van dat enorme verlies?! :hypocrite.gif:

De aanwezigheid van een AD met enige kennis van voetbalzaken is door die transfers wel weer bewezen. Dan kan je trainer met 100 van dat soort kneuzen op de proppen komen, maar daar ga je als AD dan gewoon vóór liggen.
Daar gaat het toch niet over.Die mannen zullen best wat verdient hebben.Maar zijn toch niet de reden voor de " eerdere " 23 miljoen verlies .. Daarvoor moet je toch bij MVB en co zijn ..

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door wimpey » za jul 02, 2011 12:00 pm

999 schreef: Daar gaat het toch niet over.Die mannen zullen best wat verdient hebben.Maar zijn toch niet de reden voor de " eerdere " 23 miljoen verlies .. Daarvoor moet je toch bij MVB en co zijn ..
Ze zijn een deel van de reden. Net als het gepruts van MvB. Maar Le T. wil niet inzien dat het gepruts van Jol en Boog ook aan dat verlies hebben bijgedragen. Ik wil z'n selectief geheugen dus een beetje opfrissen.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door Le T. » za jul 02, 2011 12:04 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef: Onzin, dat verlies is terug te voeren op Sulejmani, Cvitanich, Wielaert, Witschge etc.
Zegt 'eeuwig schaak' je iets? :excited.gif:

Of 'herhaling van zetten'?

Als ik jou mag geloven heeft Ajax enorm geprofiteerd van het feit dat Ajax figuren als Atouba, Lodeiro en die kreupele Brazilianen op de loonlijst had staan! Maar zou hun aanwezigheid toch wellicht enigszins van invloed zijn geweest op de hoogte van dat enorme verlies?! :hypocrite.gif:
Ajax heeft ontzettend geprofiteerd van de keuzes van Jol ja. Hij heeft namelijk een heel klein spelersbudget geaccepteerd en daarmee toch gepresteerd en CL gehaald. Dan draai je dus positief, en daardoor kan De Boer nu spelers halen. Dat er dan ook spelers tussenzitten die het niet gered hebben maakt daarvoor niet uit.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door 999 » za jul 02, 2011 12:07 pm

wimpey schreef:
999 schreef: Daar gaat het toch niet over.Die mannen zullen best wat verdient hebben.Maar zijn toch niet de reden voor de " eerdere " 23 miljoen verlies .. Daarvoor moet je toch bij MVB en co zijn ..
Ze zijn een deel van de reden. Net als het gepruts van MvB. Maar Le T. wil niet inzien dat het gepruts van Jol en Boog ook aan dat verlies hebben bijgedragen. Ik wil z'n selectief geheugen dus een beetje opfrissen.
En daarin overdrijf je dus.Dat is dan wel jammer .. Maar dat als we voor Sno, Sulejmani, Aissati en Cvitanich minimaal het aankoop bedrag kunnen vangen komt het allemaal nog goed .. lol ..

Deze was ook wel leuk ..
Evander Sno
Laat door Ajax aangetrokken middenvelder, afkomstig van de Schotse club Celtic. Sno, geboren op 9 april 1987, staat bekend om zijn fysieke kracht als middenvelder. Volgens coach Van Basten kan de voetballer echter ook op de centrale spitspositie uit de voeten, wat door critici vooralsnog wordt betwijfeld.
Laatst gewijzigd door 999 op za jul 02, 2011 12:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

jamie
Berichten: 898
Lid geworden op: zo apr 19, 2009 9:51 pm

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door jamie » za jul 02, 2011 12:08 pm

joey schreef:Mij is hij erg tegengevallen. Hij leek vooral geïnteresseerd in het kopen van verkeerde spelers.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door Lionel » za jul 02, 2011 1:25 pm

Marco had Sno een wedstrijd met Jong Oranje in de spits zien spelen en toen was hij volgens mij samen met Aissati geniaal!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door Daily Blind » do jul 07, 2011 10:41 am

SLOTJE!!!

Zabski
Berichten: 109
Lid geworden op: za mar 26, 2011 5:24 pm

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door Zabski » do jul 07, 2011 10:51 am

Die bolle scheveningse haringboer mét petje gooit nog even wat olie op het vuur
Jol: 'Ik had Cruijff kunnen bellen'

Martin Jol kan zijn periode in Amsterdam maar moeilijk achter zich laten. Tegenover ELF Voetbal doet de Hagenees opnieuw een boekje open over zijn periode bij Ajax.

'Een telefoontje naar Barcelona had mij een hoop ellende kunnen schelen, aldus Jol tegenover het maandblad. Cruijff heeft de mensen die vertrouwen in mij hadden zo zwaar beschadigd. Dat ik het niet over mijn hart kon verkrijgen om contact met Johan Cruijff op te nemen. Daar ben ik te loyaal voor', vervolgt Jol.
'Uri Coronel, Rik van den Boog en Danny Blind hadden aangegeven nóóit meer met Cruijff te willen praten. Ze werden moe van het gezeur om Cruijff.'

'Ik had Johan inderdaad kunnen bellen. Ik weet zeker dat we snel op dezelfde lijn hadden gezeten. Het is zuur dat er gelijk naar mijn vertrek wel ineens contact met Cruijff op genomen werd.
Bedankt Martin, wél tot einde seizoen salaris opstrijken en dan tóch niet kunnen nalaten om een trap na te geven... siert de man niet, moge duidelijk zijn

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door InnerHarbour » do jul 07, 2011 12:02 pm

Yep Bas, triest zodra je al je geld hebt natrappen.
YNWA

Plaats reactie