Ajax marketing van flop naar top!

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door beelzebub » di mei 31, 2011 11:48 am

Hmmz. Dan verbaast het me dat ze niet allang in de winkel liggen. Kan je niet 3 sterren op het oude shirt laten zetten?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Ride » di mei 31, 2011 2:54 pm

beelzebub schreef:Hmmz. Dan verbaast het me dat ze niet allang in de winkel liggen. Kan je niet 3 sterren op het oude shirt laten zetten?
Volgens mij wel.. in ieder geval wel bij Sportscore in Hoorn.
Die kan het ook
Vakkie 129

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door beelzebub » di mei 31, 2011 7:21 pm

Eigenlijk is dat geschiedvervalsing. Net zoals Maradona achter op een Bayern shirt zetten. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Lionel » di mei 31, 2011 9:37 pm

Dan verdien je een paar beuken!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo jun 05, 2011 12:51 pm

Bloody hell! Ben woensdag even Lillywhite's ingelopen, in Londen, om te checken of ons shirt er hangt. Maar wat denken jullie wat? Drie kakkieshirts, eentje van psv en niks, maar dan ook niks van Ajax!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Jesse » zo jun 05, 2011 1:03 pm

Uitverkocht. :hypocrite.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo jun 05, 2011 1:14 pm

:smallgrin.gif: Precies wat ik Mevrouw de Wolf vertelde (die me meewarig aankeek)
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Duke » wo jun 08, 2011 4:50 pm

Geen eredivisiebadge bij voorinschrijving thuisshirt

nieuws Door: Redactie op 8 jun 2011
Het blijkt niet mogelijk de gouden kampioensbadge te bestellen bij aanschaf van het nieuwe thuisshirt via Ajax.nl. De fanshop laat in een reactie aan Ajaxlife.nl weten dat de badge pas eind juni binnen komt. Deze gouden badge van de eredivisie mag alleen worden gedragen door de regerend kampioen.

Sterren
Wanneer u uw shirt in de verpakking laat, is het mogelijk de eredivisiebadge er alsnog op te laten zetten. Dit tegen een vergoeding van ongeveer 6 euro.

Wanneer het shirt eenmaal is gedragen, is het niet meer mogelijk om dit kampioensteken erop te laten zetten. De drie sterren die Ajax gratis op het tricot laat zetten, worden ook bedrukt en niet genaaid.

Wilt u dus een zo volledig mogelijk shirt, dan is het advies om te wachten met de bestelling en op 28 juni de fanshop te bezoeken.

Dan kunt u uw shirt samenstellen, precies zoals u wilt, inclusief bedrukte sterren en gouden eredivisiebadge.
www.ajaxlife.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Marillion » wo jun 08, 2011 6:25 pm

Wat een aanfluiting zeg. We zullen onze nieuwe spits er misschien niet van kunnen betalen maar als je eindelijk weer eens kampioen bent geworden dan is het tijd om geld te verdienen. Dan moeten al dit soort spullen gewoon direct op de plank liggen. We zijn nu weken verder en je kan nog niet eens een compleet wedstrijdshirt kopen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Daily Blind » wo jun 08, 2011 6:52 pm

Duke schreef:
Geen eredivisiebadge bij voorinschrijving thuisshirt

nieuws Door: Redactie op 8 jun 2011
Het blijkt niet mogelijk de gouden kampioensbadge te bestellen bij aanschaf van het nieuwe thuisshirt via Ajax.nl. De fanshop laat in een reactie aan Ajaxlife.nl weten dat de badge pas eind juni binnen komt. Deze gouden badge van de eredivisie mag alleen worden gedragen door de regerend kampioen.

Sterren
Wanneer u uw shirt in de verpakking laat, is het mogelijk de eredivisiebadge er alsnog op te laten zetten. Dit tegen een vergoeding van ongeveer 6 euro.

Wanneer het shirt eenmaal is gedragen, is het niet meer mogelijk om dit kampioensteken erop te laten zetten.
De drie sterren die Ajax gratis op het tricot laat zetten, worden ook bedrukt en niet genaaid.

Wilt u dus een zo volledig mogelijk shirt, dan is het advies om te wachten met de bestelling en op 28 juni de fanshop te bezoeken.

Dan kunt u uw shirt samenstellen, precies zoals u wilt, inclusief bedrukte sterren en gouden eredivisiebadge.
http://www.ajaxlife.nl
Wat een onzin. Vorig jaar waren de badges halverwege het seizoen op en kreeg je bij je bestelling een brief dat de badges nagestuurd zouden worden. 8 weken later gebeurde dit ook met een gebruiksaanwijzing hoe je de badges erop moest strijken. Niks geen bericht over dat dit niet mogelijk was als het shirt al gebruikt was.

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Ride » do jun 09, 2011 6:58 am

Marillion schreef:Wat een aanfluiting zeg. We zullen onze nieuwe spits er misschien niet van kunnen betalen maar als je eindelijk weer eens kampioen bent geworden dan is het tijd om geld te verdienen. Dan moeten al dit soort spullen gewoon direct op de plank liggen. We zijn nu weken verder en je kan nog niet eens een compleet wedstrijdshirt kopen.
Las dat ze bij Smit-cruyff ze de gouden sterren erop naaien ipv dat drukken wat ze bij de Ajaxshop doen... :ajaxsmiley.gif:
Vakkie 129

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Duke » do jun 09, 2011 8:10 am

Zlatan Son of God schreef:
Duke schreef:
Geen eredivisiebadge bij voorinschrijving thuisshirt

nieuws Door: Redactie op 8 jun 2011
Het blijkt niet mogelijk de gouden kampioensbadge te bestellen bij aanschaf van het nieuwe thuisshirt via Ajax.nl. De fanshop laat in een reactie aan Ajaxlife.nl weten dat de badge pas eind juni binnen komt. Deze gouden badge van de eredivisie mag alleen worden gedragen door de regerend kampioen.

Sterren
Wanneer u uw shirt in de verpakking laat, is het mogelijk de eredivisiebadge er alsnog op te laten zetten. Dit tegen een vergoeding van ongeveer 6 euro.

Wanneer het shirt eenmaal is gedragen, is het niet meer mogelijk om dit kampioensteken erop te laten zetten.
De drie sterren die Ajax gratis op het tricot laat zetten, worden ook bedrukt en niet genaaid.

Wilt u dus een zo volledig mogelijk shirt, dan is het advies om te wachten met de bestelling en op 28 juni de fanshop te bezoeken.

Dan kunt u uw shirt samenstellen, precies zoals u wilt, inclusief bedrukte sterren en gouden eredivisiebadge.
http://www.ajaxlife.nl
Wat een onzin. Vorig jaar waren de badges halverwege het seizoen op en kreeg je bij je bestelling een brief dat de badges nagestuurd zouden worden. 8 weken later gebeurde dit ook met een gebruiksaanwijzing hoe je de badges erop moest strijken. Niks geen bericht over dat dit niet mogelijk was als het shirt al gebruikt was.
Volgens mij gaat dit erover dat je met het niet gedragen shirt naar de shop zou kunnen gaan om de badge erop te laten zetten, zelf doen kan altijd. Maar het komt allemaal een beetje knullig over.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door joey » za jun 11, 2011 5:49 pm

En toch doen we het qua toeschouwersaantallen niet slecht op de ranglijst. Het merk ajax verkoopt zichzelf blijkbaar. :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Cruijff » za jan 14, 2012 11:31 pm

Aegon was in Brazilië prominent bezig met allerlei activiteiten rondom dit trainingskamp en tijdens de wedstrijd verscheen meerdere malen op de reclameborden in het stadion in het Portugees een verwijzing naar de Facebook pagina van Ajax. Jammer dat ik op mijn eigen FB zelf de taal niet in het Portugees krijg...

...Uit dit soort dingen is wel mega exposure te halen. Vaak geven bedrijven prijzen weg aan consumenten die 'liken' maar in een land als Brazilië zou je dus een actie kunnen doen dat de eerste 10.000 mensen die liken een bal krijgen of een t-shirtje. Kan daar super goedkoop geproduceerd worden dus voor pak hem beet 8.000 euro lopen er straks in een voetbalgek land 10.000 arme sloebers en wat meer welgestelden rond met iets waar jouw logo op staat. Fantastische reclame en die Ajax spullen met Aegon sponsornaam blijven lange tijd in het straatbeeld van Sao Paolo.

Tijdens de 1e helft van Palmeiras - Ajax ging het nogal hard regenen, het voorspelde onweer bleef gelukkig uit. De regen was eergister al voorspeld, velen op de tribune trokken toen hun poncho aan. Als je een bedrijf als Aegon bent en hoofdorganisator van deze wedstrijd dan deel je bij de poorten van het stadion een paar duizend ponchos uit in rood-wit, blauw en kanariegeel. Vervolgens zien alle tv kijkers bij de shots van de tribunes hele ladingen mensen in beeld die jouw naam op een zeer opvallend overdekkend kledingstuk dragen. Kassa!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Cruijff » zo aug 05, 2012 11:45 am

Dit is wel tof gedaan! :biggthumpup.gif: Leuk om op een dag als vandaag op deze manier een link met het koningsnummer van de Olympische Spelen te maken!

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Ronald! » zo aug 05, 2012 1:11 pm

Leuk inderdaad! In het algemeen is de Ajax TV afdeling er op vooruit gegaan de afgelopen tijd.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Cruijff » zo aug 05, 2012 1:19 pm

Daar ben ik het zeker mee eens! En ook over Ajax Life ben ik door de jaren heen steeds positiever geworden. Vroeger bracht de SVA altijd een tenenkrommende goed nieuws show de wereld in, maar de laatste jaren hebben ze gewoon een erg goede redactie en originele invalshoeken!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo aug 05, 2012 1:50 pm

Ik vind dit meer op goeie PR dan op marketing lijken, trouwens.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Marillion » zo aug 05, 2012 7:19 pm

Grappig filmpje maar om nu Sulejmani voor de 200 meter te nomineren? Die jongen is doorgaans na 10 meter al stuk. :confused.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door beelzebub » zo aug 05, 2012 10:42 pm

Als massa eenmaal op topsnelheid is blijft het nog ff doorgaan. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Cruijff » zo aug 05, 2012 11:27 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik vind dit meer op goeie PR dan op marketing lijken, trouwens.
Klopt, dit is inderdaad vooral een staaltje PR. Kon hier even geen beter topic voor vinden, maar wel goed om te zien dat ze bij Ajax sommige dingen wat beter zijn gaan snappen.
Marillion schreef:Grappig filmpje maar om nu Sulejmani voor de 200 meter te nomineren? Die jongen is doorgaans na 10 meter al stuk. :confused.gif:
Haha tja Björn Rekelhof hangt eigenlijk gewoon maar een kletspraatje op :smile-ajax.gif: alhoewel ik Toby Alderweireld als discuswerper wel voor me zie. :ajaxscarf.gif:

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door beelzebub » ma aug 06, 2012 8:52 am

Geeft in elk geval aan dat Toby geen draaicirkel van een tank heeft. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Pride of Amsterdam » di aug 14, 2012 10:31 am

Even checken, hebben jullie ook allemaal zo'n prachtig kartonnen hoesje ontvangen van Ajax voor onze steun?

Je weet wel, dat mooie ding waar je je seizoenskaart in kan doen zodat de sterren prachtig zichtbaar worden.

Oftewel, die sterren die (op mijn seizoenskaart) van links naar rechts, van boven naar beneden lopen... en die dan zo mooi zichtbaar zouden moeten worden in de uitsparingen in dat mooie hoesje..... die van links naar rechts, VAN BENEDEN NAAR BOVEN lopen...... kansloos.

Maar nogmaals, just checking, misschien ben ik wel de enige.....
Op naar de vierde ster!

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Ronald! » di aug 14, 2012 2:15 pm

Pride of Amsterdam schreef:Even checken, hebben jullie ook allemaal zo'n prachtig kartonnen hoesje ontvangen van Ajax voor onze steun?

Je weet wel, dat mooie ding waar je je seizoenskaart in kan doen zodat de sterren prachtig zichtbaar worden.

Oftewel, die sterren die (op mijn seizoenskaart) van links naar rechts, van boven naar beneden lopen... en die dan zo mooi zichtbaar zouden moeten worden in de uitsparingen in dat mooie hoesje..... die van links naar rechts, VAN BENEDEN NAAR BOVEN lopen...... kansloos.

Maar nogmaals, just checking, misschien ben ik wel de enige.....
Is dat niet simpelweg een kwestie van het pasje andersom in het hoesje doen? :hypocrite.gif:

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Michael_B » di aug 14, 2012 2:17 pm

Mijn SCC nog niet eens binnen, laat staan het hoesje... :confused.gif:
Face your fears and live your dreams, No Fear

Plaats reactie