Ajax marketing van flop naar top!

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Khraa » vr sep 05, 2014 7:53 pm

Tja er zijn altijd ondernemers die het veiliger doen, maar dat zijn eerder uitzonderingen dan de regel.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Yopi » vr dec 12, 2014 1:05 pm

http://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws ... j-bnr.html

Van der Sar aan het woord, zie link in dit artikel.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Khraa » di dec 23, 2014 3:26 pm

Open ik mijn mail, zie ik daar toch opeens een mail van Frank de Boer staan!

Helaas niet om te vragen hoe het middenveld beter kan functioneren, maar ach een Kerstwens is ook niet verkeerd
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door beelzebub » di dec 23, 2014 3:47 pm

Das nog eens lief he. Ik ga komende dagen de hort op met z'n broer; Drank de Boer. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Arthur » ma feb 16, 2015 1:31 pm

Ajax wilde niet de harde kern zijn zin geven door het oude logo weer in te voeren, maar ze waren ook niet helemaal tevreden over het huidige logo. Als compromis hebben ze nu een nieuw logo bedacht:

Afbeelding

Ik vind hem wel mooi, eigenlijk.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Marillion » ma feb 16, 2015 1:34 pm

Geintje, toch? Hoop ik... :blush.gif:
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Yopi » ma feb 16, 2015 1:35 pm

Is dit serieus?

Gebruikersavatar
Teun
Berichten: 10
Lid geworden op: ma apr 13, 2015 2:47 pm

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Teun » ma apr 20, 2015 1:32 pm

Lol, seriously?

Nog even over Van der Sar als marketingdirecteur: Ben benieuwd hoe zich gaat ontwikkelen en of hij echt, zoals hij in interviews aangeeft, binnen een relatief korte periode directeur zal worden. Denk dat hij zich toch wel echt zal moeten bewijzen. Het kan marketingtechnisch dan misschien wel verstandig zijn om een bekende kop aan te nemen, het lijkt me toch ook belangrijk dat hij echt wat kan. Overigens heeft hij hiervoor natuurlijk al wel ervaring opgedaan door het oprichten van zijn Edwin van der Sar foundation. Zelf doe ik de IT en ook een stukje marketing van mijn lokale voetbalclub en daar had ik in het begin echt 0,0 verstand van. Ik wist bijvoorbeeld niet eens hoe ik een domeinnaam moest registreren, terwijl wanneer je op dit soort websites kijkt je weet dat dat niet zoveel voorstelt. Ondertussen gaat het best prima en heb ik onwijs veel bijgeleerd. Ook al had ik dan niet zo veel IT verstand: Ik had wel contacten die me konden helpen, vooral ook in de voetbalwereld. Het punt dat ik hiermee wil maken: Van der Sar heeft misschien niet de ervaring van de 'marketing goeroes', maar waarschijnlijk wel belangrijke contacten binnen de voetbalwereld. Dat is ook behoorlijk wat waard.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Ajaciedjuh » vr mei 08, 2015 5:45 pm

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Cruijff » vr mei 08, 2015 9:39 pm

Als Ajax nou gewoon in de plek van Djnepr in de halve finale van de EL zou hebben gestaan en met heel veel mazzel een 1-1 bij Napoli mee zou hebben gesnoept dan zou ie echt viral gaan. Dan had Ziggo hem gewoon 15 keer per dag tijdens De Ster op nationale televisie kunnen mikken in een land dat zich op zou maken voor een Europese finale...... :blush.gif: :ajaxscarf.gif:

Nu is voor de liefhebbers wel erg mooi hoe Barry Hulshoff en Jari erin zijn verwerkt met vervolgens Robbie de Wit. :biggthumpup.gif:


Al vind ik deze nog wel een stukje mooier, iedereen die erin moet zitten, zit er er in dus uiteraard ook Bobby en Sjakie.

De Kerstgroet van vd Sar waarmee het desbetreffende filmpje wordt afgesloten (een must see voor wimpie en Yopi !!!) is dermate knullig dat het eigenlijk meteen wel sympathiek en aanstekelijk wordt:
https://www.youtube.com/watch?v=DQtvgg0qYpI

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Cruijff » ma mei 11, 2015 1:31 pm

beelzebub :smile-ajax.gif: jij als racisme expert, zeg het maar: is het stigmatiserend dat Simon Tahamata in het door Ajaciedjuh geposte filmpje net rijst opschept? :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door beelzebub » ma mei 11, 2015 1:44 pm

Scheelt dat hij geen pinda's eet. :hypocrite.gif:

Tja, ik ga ervanuit dat iedereen zichzelf moest zijn/spelen. Simon houdt van twee dingen blijkbaar; pingelen en rijst eten. :ajaxsmiley.gif:

Ik weet trouwens niet of het (bewuste) marketing was gisteren, maar ondanks het klote seizoen vond ik de actie met de moeders op het veld leuk gedaan van Ajax. Niet corny of gay, gewoon leuk. Kreeg er een warm gevoel van.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Arthur » ma mei 11, 2015 2:36 pm

Inderdaad. En het was ook internationaal opgevallen, dus dat was goede reclame voor de club.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Cruijff » di jul 26, 2016 12:08 pm

Hij is niet van Ajax zelf, al komen er wel een boel erg mooie Ajax beelden voorbij. :biggthumpup.gif:

Zéér fraai filmpje van FOX Sports Eredivisie, wij zijn er altijd:
https://www.youtube.com/watch?v=_Z6gcbTsgrU

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Cruijff » do jul 28, 2016 6:08 pm

Welke Nederlandse topclub past het best bij jou?

Nu Spelen


http://www.voetbalinside.nl/#!/artikel/ ... st-bij-jou

Ben benieuwd welke er bij IH uit komt. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door InnerHarbour » do jul 28, 2016 6:36 pm

PSV
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door InnerHarbour » do jul 28, 2016 6:41 pm

Toen ik een antwoord moest geven over wat voor mij het belangrijkste was, sfeer, goed spel, of resultaat wist ik al dat het geen andere kant meer opkom.

Ha, ha, ha, tja een voormalig Holland Sport fan, uit een stad dat toentertijd voor 70% uit ADO supporters bestond, altijd al tegen de draad in geweest. :hypocrite.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Pride of Amsterdam » vr jul 29, 2016 12:16 pm

Cruijff schreef:Welke Nederlandse topclub past het best bij jou?

Nu Spelen


http://www.voetbalinside.nl/#!/artikel/ ... st-bij-jou

Ben benieuwd welke er bij IH uit komt. :smallgrin.gif:
Pfieuw... Ajax. Was toch effe bang wat ik zou krijgen hoor. :biggrin.gif:
Op naar de vierde ster!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Cruijff » vr jul 29, 2016 12:30 pm

InnerHarbour schreef:Toen ik een antwoord moest geven over wat voor mij het belangrijkste was, sfeer, goed spel, of resultaat wist ik al dat het geen andere kant meer opkom.
Pride of Amsterdam schreef: Pfieuw... Ajax. Was toch effe bang wat ik zou krijgen hoor. :biggrin.gif:
IH heeft nu al verklapt dat je bij één van cruciale vragen niet 'resultaat' of 'sfeer' mag invullen wat iemand in een opwelling (of gewoon als AT-er die andere prioriteiten stelt) zomaar zou doen. :smile-ajax.gif:

Nou IH, we gaan je in ieder geval niet meer voor verkapte YNWA Liverpool kakkerlak of voor Hagenaar / Scheveninger uitmaken, als we je lekker willen gaan labelen :smile-ajax.gif: weten we inmiddels waarmee. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door InnerHarbour » vr jul 29, 2016 12:37 pm

Nou en daar ga ik ook echt wakker van liggen. :smallgrin.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Cruijff » vr jul 29, 2016 12:46 pm

InnerHarbour schreef:Nou en daar ga ik ook echt wakker van liggen. :smallgrin.gif:
Jij ligt 24 uur per dag wakker... van oefen uitslagen van PSV, van vakantiereisjes die Nihad gaat maken, van (s)linkse plaagstootjes uitgedeeld door zeux. :smile-ajax.gif: Daarom zie je er ook zo slecht uit. :smile-ajax.gif:

Om toch nog wat aardigs te zeggen IH en niet alleen een 'poll' in te vullen (de 'kieswijzers' rondom verkiezingen doen ook tig Nederlands uitkomen bij een vooraf totaal niet verwachtte partij) wat vind je van dit filmpje IH?

https://www.youtube.com/watch?v=_Z6gcbTsgrU

En de beelden gelieerd aan welke club raken je het meeste? Welke vind je het mooist?

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door InnerHarbour » vr jul 29, 2016 12:54 pm

Het gaat over live wedstrijden uit de eredivisie, heb ik al in geen tijden bekeken en ben niet van plan dat te veranderen. Nog twee weken dan begint de mooiste en sterkste competitie weer, eind september zit ik weer op Anfield, jullie steken die live wedstrijden uit de eredivisie maar ergens waar de zon niet schijnt. :smallgrin.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Cruijff » vr jul 29, 2016 1:02 pm

InnerHarbour schreef:jullie steken die live wedstrijden uit de eredivisie maar ergens waar de zon niet schijnt. :smallgrin.gif: eind september zit ik weer op Anfield
Een live potje in Engeland kan heel erg lekker zijn. Zo ging Rishi een keer naar Arsenal en die viel toen met zijn neus in de boter met een 8-2 overwinning op Newcastle United.
Mensen die zich blauw betalen aan een seizoenkaart voor pak hem beet Swansea of Everton en dan elke wedstrijd daarheen reizen zullen beamen dat het ook weleens :blush.gif: flink tegen kan vallen. :smallgrin.gif:
InnerHarbour schreef:Het gaat over live wedstrijden uit de eredivisie, heb ik al in geen tijden bekeken en ben niet van plan dat te veranderen. jullie steken die live wedstrijden uit de eredivisie maar ergens waar de zon niet schijnt. :smallgrin.gif:
Gast het is een promo en duurt maar fokking 1 minuut en 35 seconden. :blush.gif: Waarin onder meer een Spartaan tegen een F-noorder zegt dat ie voor geen goud met hem zou willen ruilen. :smallgrin.gif:
De omhaal van Van Basten zit erin, 't rolfluitje van Barry Hughes :biggrin.gif: en nog een paar mooie momenten.

Heb gewoon eens f*cking een klein beetje geduld om het even te bekijken en zeg dan of je wel of niet vindt of er een paar momenten in zitten die in jouw ogen mooi zijn.

https://www.youtube.com/watch?v=_Z6gcbTsgrU

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door InnerHarbour » vr jul 29, 2016 1:08 pm

A.C. ADHD gaat over geduld beginnen, het moet niet gekker worden. :drecul.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Cruijff » vr jul 29, 2016 1:15 pm

InnerHarbour schreef:A.C. ADHD gaat over geduld beginnen, het moet niet gekker worden. :drecul.gif:
Inkoppertje. :smile-ajax.gif:
ADHD-ers hebben in de regel een boel geduld hoor, die moeten vaak alles 14 of 15 maal over doen.

Bovendien ben ik helemaal nooit gediagnosticeerd op ADHD en krijg ik (in tegenstelling tot mijn veel rustigere neefje) geen ritalin.

Sinds m'n 9e laat men me telkens allemaal rondjes rennen en hebben ze een uit de kluiten gewassen hamsterkooi voor me gebouwd waarin ik stroom voor een heel dorp in Afrika kan opwekken. :smile-ajax.gif:


By the way nog een filmpje... Ajax doet weliswaar zelf veel te weinig aan Marketing, maar in Londen en op de Engelse televisie 'promoot men ons merk' echter wel.

Opkomst Cruijff en Van Basten bij afscheidswedstrijd Bergkamp:

https://www.youtube.com/watch?v=9Ogy66uyshM

Plaats reactie