Re: Ajax marketing is meuk
Geplaatst: do jul 25, 2013 10:39 am
Maar heeft AJAX wel de rechten daarvoor ( voetbalwedstrijden ), liggen die niet bij Foxsports ?.
Volgens mij liggen de rechten bij de omroepen die de beelden gemaakt hebben, veel bij de NOS dus.Thijs schreef:Ik weet niet precies hoe lang maar in ieder geval heel erg lang ja. Qua foto's heeft Ajax wel Ajaximages.com, waar je high resolution foto's (uiteraard tegen betaling ) kunt downloaden.
Kan me wel vinden in wat AR zegt. Dankzij Youtube heb ik sommige beelden al zovaak teruggekeken, en elke keer geniet ik er weer van. Zou toch fijn zijn als je dan iets 'kunt bestellen' en het dan gewoon kunt terugkijken. Ten eerste is het belangrijk dat het allemaal gearchiveerd wordt en ten tweede kun je daar als club gewoon geld mee verdienen.
Klopt. Voor die beelden geldt: Ajax hoeft ze in dit digitale tijdperk niet te hebben, als de bestanden van Ajax, NOS en andere partijen maar aan elkaar gekoppeld zijn, zodat je centraal kunt zoeken. Een soort 'Spotify voor voetbalbeelden', als het ware. Foto's, audio, beeld; het zou allemaal in één systeem moeten.InnerHarbour schreef:Volgens mij liggen de rechten bij de omroepen die de beelden gemaakt hebben, veel bij de NOS dus.
De insteek is, in volgorde van urgentie:Yopi schreef:Moeten we voor die dingen gaan betalen, Ko? Wat is de insteek?
Die Ronald toch!Pieloor is op vriendschappelijk werkbezoek geweest bij SC Feyenoord, de moedervereniging van Feyenoord.
Meteen weer een lekker Stanley Menzootje (2:20)Arthur schreef:Roda JC - Ajax (1986-1987)
Ik ook.Yopi schreef:De strijd moet op het veld gestreden worden. Daarna moet je samen een biertje kunnen drinken. Het is maar voetbal.
Vind ik.
Zeg dat wel.... ik persoonlijk zou er geen enkele moeite mee hebben als er desnoods 2M wordt besteed aan het perfect archiveren en toegankelijk maken van al dit alles. Wat moet er veel zijn!Kowalczyk schreef:Anyway, ik ben maar een schakeltje: een commissielid dat zich graag inzet voor deze belangrijke operatie. That's all.
K.
Op zich helemaal eens, ware het niet dat de archetypische Feyenoorder wel zo ver van me afstaat dat ik the point van samen een biertje drinken echt niet inzie.Yopi schreef:De strijd moet op het veld gestreden worden. Daarna moet je samen een biertje kunnen drinken. Het is maar voetbal.
Ajax Rules schreef:Op zich helemaal eens, ware het niet dat de archetypische Feyenoorder wel zo ver van me afstaat dat ik the point van samen een biertje drinken echt niet inzie.
'Bedragen waar Ajax alleen van droomt'
Door JulesP, 4 september 2013 07:14, 920 views, Bron: Algemeen Dagblad
KLEIN DUIMPJE IN EUROPA - Sportmarketeer Ruud van der Knaap vergelijkt de Bale-transfer in het Algemeen Dagblad met de sportmarketing in Nederland. 'De bedragen omtrent de Bale transfer, daar kunnen Nederlandse clubs alleen van dromen. En Ajax doet het nog goed.'
Real Madrid tracht de recordtransfer van 101 miljoen euro voor de Welshman terug te verdienen middels shirtverkoop en tv-rechten. De transfer van Cristiano Ronaldo biedt de Madrilenen wat dat betreft hoop; in het eerste seizoen van de Portugees verkocht de Koninklijke liefst één miljoen shirts met zijn naam achterop. Van der Knaap schat de jaarlijkse shirtverkoop van Ajax in op ongeveer 60.000 stuks. 'En Ajax doet het nog goed.'
'Het heeft een goedlopende winkel bij het stadion en in Adidas bovendien een uitstekende partner, die de shirts ook wereldwijd aan de man brengt', aldus de marketeer. Van der Knaap schat dat concurrenten als Feyenoord en PSV ongeveer op de helft van de shirtverkoop van Ajax zitten. 'Nederland is er het land gewoon niet naar. Engelsen, bijvoorbeeld, eten en slapen zelfs in clubkleding. Daar kopen de fans elk jaar een nieuw shirt. Wij zijn wat calvinistischer. En Nederland telt ook gewoon niet genoeg inwoners om een aanzienlijke shirtverkoop mogelijk te maken.'
Driessen: 'Ajax zorgt voor enorme exposure'
Door JulesP, 4 september 2013 09:02, 186 views, Bron: BNR Radio
GEZOCHT: SPONSOR - BNR Radio ging vanochtend diep in op de zoektocht naar een nieuwe shirtsponsor van Ajax. 'Het heeft AEGON geen windeieren opgeleverd', aldus Jan Driessen.
Een samenwerking met Ajax zou voor een partner de grootste sponsordeal in Nederland zijn. Driessen (foto: rechts), directeur communicatie van AEGON, noemt positieve effecten die de samenwerking met Ajax voor AEGON heeft opgeleverd. 'Ten eerste enorme exposure, niet alleen in Nederland. De samenwerking met Ajax zorgde voor een enorme groei van de naamsbekendheid van AEGON wereldwijd.'
Sportmarketeer Frank van den Wall Bake bevestigt de woorden van Driessen. 'In een handelsmissie kun je beter met Ajax aankomen dan met de koning', stelt hij. 'De samenwerking met Ajax heeft ons (AEGON, red.) geen windeieren opgleverd', vervolgt Driessen. Alleen in de huidige tijd past zo'n heel groot sponsorcontract als dat wij nu hebben met Ajax daar niet in', verklaart Driessen waarom AEGON vertrekt als shirtsponsor van Ajax.
Ajax zal daarom op zoek moeten gaan naar een nieuwe shirtsponsor. Nationaal suggereert BNR Radio dat Randstad een topkandidaat zou zijn voor Ajax. 'Ze komen uit de regio, zijn internationaal al bekend én hebben het budget', aldus de financieel redacteur van de radio. 'Maar zij zijn al aan de Olympisch Spelen gecommitteerd. Zo'n grote omslag zie ik ze niet zo snel maken, wellicht is Randstad iets voor de toekomst.'
Omdat in Nederland waarschijnlijk niemand het bedrag van AEGON (10 miljoen euro met 2 miljoen euro aan extra's) op tafel kan leggen is de kans groot op een multinational. 'Automerken zouden naar Ajax kunnen kijken. Koreaanse of Japanse merken. Bijvoorbeeld een Kia lijkt mij heel interessant voor Ajax. Maar ook een Samsung of Vodafone', zegt sportmarketeer Bob van Oosterhout.
Volgens Van den Wall Bake is een gokbedrijf als Bwin uitgesloten voor Ajax.'In Nederland heerst geen gokcultuur. Bovendien valt te betwijfelen of Ajax zelf wel met zo'n partij in zee wilt gaan. Het heeft toch invloed op het imago', aldus Van den Wall Bake. Binnen twee maanden zal Ajax zijn zoektocht ongeveer afgerond moeten hebben. De resterende tijd zal kledingsponsor Adidas namelijk nodig hebben om de nieuwe shirts te produceren.
De T.Ajax verliest strijd om rood-wit
AMSTERDAM, donderdag
Ajax wacht een fikse schadeclaim van een Amsterdamse souvenirhandelaar die door juridische acties van de voetbalclub jarenlang geen rood-witte truien mocht verkopen. De beschuldiging van Ajax dat de handelaar met zijn kleding inbreuk maakt op het merkenrecht van de club, is na vier jaar procederen door het gerechtshof van tafel geveegd.
„De handelaar verkoopt al ruim vijfentwintig jaar souvenirs bij het Ajax-stadion. Eerst stond hij met zijn kar naast De Meer en de laatste jaren voor de ArenA”, vertelt zijn advocaat Joël van der Goen. Naast officiële Ajaxshirts, bood de koopman er ook Amsterdamse artikelen aan, waaronder een roodwitte trui met daarop de tekst Pride of Mokum .
In 2009 legde Ajax plotseling beslag op de voorraad van deze Amsterdam-truien. Sindsdien verbiedt de club hem de verkoop, met behulp van een rechterlijke uitspraak en dwangsommen. Volgens de voetbalclub lijken de Amsterdam-truien te veel op het Ajaxshirt. Maar het gerechtshof vonnist nu dat de handelaar al die jaren ten onrechte een verkoopverbod kreeg opgelegd. „Ajax kan een breed rood vlak op een wit kledingstuk niet monopoliseren”, zo schrijft het hof in zijn arrest, ook al doordat op de truien het clublogo totaal ontbreekt.
Advocaat Van der Goen gaat komende week laten uitrekenen hoe groot de schade is die zijn klant door het verbod heeft opgelopen, waarna hij een claim bij Ajax zal indienen.
Beste Ajacied,
Aankomende maand staan er twee thuiswedstrijden op het programma voor de groepsfase van de UEFA Champions League.
Op woensdag 6 november ontvangen wij Celtic FC in de Amsterdam ArenA en op dinsdag 26 november komt FC Barcelona op bezoek. We rekenen op jouw steun bij deze belangrijke wedstrijden en daarom hebben wij voor jou een exclusieve aanbieding.
Bestel nu de unieke wedstrijdsjaals Ajax - Celtic FC & Ajax - FC Barcelona voor € 14,95 per stuk, voer eenmalig jouw persoonlijke code in en betaal geen verzendkosten bij aankoop van beide sjaals.