Supporterszaken...

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13359
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Supporterszaken...

Bericht door Nihad » ma mei 28, 2012 6:04 pm

Alleen wil ik wel met m'n vrienden staan en die zitten allemaal op Zuid.
:smallgrin.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Serero
Berichten: 3
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 8:30 pm

Re: Supporterszaken...

Bericht door Serero » vr jul 13, 2012 4:58 am

Hallo mede-forummers.
Vorig seizoen had ik op dit forum gevraagd voor gebruikte voetbaltickets van wedstrijden van o.a. Ajax en heb toen van 3 mensen echt ontzettend veel tickets gekregen, waarvoor dank. Nu vroeg ik me af of dit jaar ook mensen nog tickets hebben liggen maar er niks mee doen. Zo ja, dan zou ik ze graag willen hebben. Ik betaal de verzendkosten wel, dus daar hoef je je niet over druk te maken ;)

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door Cruijff » za jul 14, 2012 11:26 am

Ja, ik heb er ook nog wel een aantal. Spaar je alleen wedstrijdkaartjes van Ajax of ook van andere clubs?

Serero
Berichten: 3
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 8:30 pm

Re: Supporterszaken...

Bericht door Serero » di jul 17, 2012 2:00 am

Cruijff schreef:Ja, ik heb er ook nog wel een aantal. Spaar je alleen wedstrijdkaartjes van Ajax of ook van andere clubs?
Ja ik spaar ook van andere clubs. Alles is welkom hoor ;)!

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Supporterszaken...

Bericht door Banjavi » za aug 11, 2012 3:17 pm

(Novum) - Burgemeester van Helmond Fons Jacobs (CDA) heeft zijn excuses aangeboden voor een foto op zijn Facebook-pagina die bij Ajax-supporters in het verkeerde keelgat is geschoten. Op de foto was een veewagen met varkens te zien die voorzien was van het Ajax-logo en de tekst 'Spelersbus 2012'.


Jacobs, zelf PSV-fan, zegt in een reactie op de ontstane ophef dat het nooit zijn bedoeling was om mensen te kwetsen of beledigen. "Ik zag op vakantie een foto van een Facebook-vriend voorbijkomen met daarop een veetransportwagen met Ajax-logo", legt de burgemeester zaterdag uit op de website van de Brabantse gemeente. "Ik heb in een impuls op 'Like' gedrukt en geen vergelijking met varkens gemaakt."

Jacobs benadrukt dat het 'totaal niet zijn bedoeling' was om mensen te kwetsen of te beledigen. "Als dat wel het geval is, dan spijt me dat."

De voorzitter van de supportersclub van Ajax Daniël Dekker uitte eerder al zijn ongenoegen over de actie van Jacobs. "Dit moet hij gewoon niet doen, zeker omdat hij burgemeester is. Hier is niet goed over nagedacht, want iedereen kan dit zien. Zulke dingen kunnen verkeerd vallen bij supporters", zei Dekker vrijdag tegen De Telegraaf. "Naar mijn gevoel heeft hij hier zijn verantwoordelijkheid helemaal verkeerd gebruikt."
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Supporterszaken...

Bericht door Alexander » di sep 04, 2012 10:16 am

Ik lees net dit stuk in het AD over hooliganisme. http://www.ad.nl/ad/nl/1016/Nederlands- ... -los.dhtml

Misschien mis ik iets, maar ik kan me de laatste serieuze rel niet meer voor de geest halen?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13716
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Supporterszaken...

Bericht door Thijs » di sep 04, 2012 10:57 am

Ze tellen hierbij geloof ik ook elke scheet mee die bij een wedstrijd gelaten is. Een fakkeltje is al een 'incident'.

Ik vind het de laatste jaren ook veel rustiger geworden, eigenlijk. Gebeurt nooit meer echt wat.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Supporterszaken...

Bericht door Alexander » di sep 04, 2012 11:51 am

Bij Ajax zeker niet. Of je moet die onzin van Ajax-AZ meerekenen na de wedstrijd, maar dat kan je met goed fatsoen toch nauwelijks een rel noemen?

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Re: Supporterszaken...

Bericht door sander » do sep 06, 2012 7:58 am

Geen idee waar te posten, maar wellicht vinden een aantal lezer deze vacature wel interessant.
Vacature: Coördinator lidmaatschappen Supportersvereniging Ajax
http://www.sport-netwerk.nl/vacatures/c ... -ajax.html

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Supporterszaken...

Bericht door El Clavo » do sep 06, 2012 8:01 am

Ajax is een slechte werkgever voor 'normale' functies. Ze gaan er vanuit dat je het alleen voor de liefde doet. Ik ben nog wel even bezig geweest voor een mooie functie bij Amsterdam Arena zelf, maar uiteindelijk toch afgehaakt.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13716
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Supporterszaken...

Bericht door Thijs » do sep 06, 2012 8:08 am

Dit is voor de SVA dan he, als ik het zo lees.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Supporterszaken...

Bericht door El Clavo » do sep 06, 2012 8:51 am

Yep, maar die worden toch ook gewoon door Ajax betaald of heb ik dat mis?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13716
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Supporterszaken...

Bericht door Thijs » do sep 06, 2012 9:19 am

Ik weet eigenlijk niet eens bij wie of wat ze op de loonlijst staan. Ze hebben hun kantoor bijv. niet in de Arena (maar ernaast) en volgens mij zijn ze ook geen officiële Ajax-medewerkers.

Geen idee eigenlijk.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Lionel
Berichten: 47306
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door Lionel » do sep 06, 2012 9:50 am

Dat is meteen een stuk minder interessant dan.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Supporterszaken...

Bericht door El Clavo » vr sep 07, 2012 6:20 pm

Serero schreef:Hallo mede-forummers.
Vorig seizoen had ik op dit forum gevraagd voor gebruikte voetbaltickets van wedstrijden van o.a. Ajax en heb toen van 3 mensen echt ontzettend veel tickets gekregen, waarvoor dank. Nu vroeg ik me af of dit jaar ook mensen nog tickets hebben liggen maar er niks mee doen. Zo ja, dan zou ik ze graag willen hebben. Ik betaal de verzendkosten wel, dus daar hoef je je niet over druk te maken ;)
Stuur mij even je adresgegevens per PM. Ben net verhuisd en heb nog een stapel gevonden uit de periode 2001 tot 2008 ongeveer. Voornamelijk ( Europese) uitwedstrijden en beker en Championsleague kaarten voor Zuid 1.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Supporterszaken...

Bericht door ferry » za sep 08, 2012 12:08 pm

Alexander schreef:Ik lees net dit stuk in het AD over hooliganisme. http://www.ad.nl/ad/nl/1016/Nederlands- ... -los.dhtml

Misschien mis ik iets, maar ik kan me de laatste serieuze rel niet meer voor de geest halen?
Uitstekende column van Sjoerd Mossou over het rapport op AD.nl
Met uw kinderen naar VVV-Willem II? Niet doen, le-vens-gevaarlijk!

Door: Sjoerd Mossou
8-9-12 - 10:00 COLUMN

© Sjoerd Mossou.

Het CIV publiceerde zijn rapport, stomtoevallig, vlak voor de verkiezingen. In de politiek leeft de discussie of voetbalclubs voortaan voor de kosten van politie-inzet moeten opdraaien - en laat het CIV nou net een 'expertisecentrum' zijn van het ministerie van Binnenlandse Zaken en politie. Ook heel toevallig.
Op de website AD.nl stond deze week een tamelijk absurd bericht. Er stond: 'Hooligans slaan er elk duel op los'.

Even vermoedde ik dat het hier een ver en gevaarlijk land betrof, maar heel ernstig ging het bericht over Nederlandse 'hooligans' bij Nederlandse voetbalwedstrijden. Die sloegen er elk duel 'op los'. Kortom, erg angstaanjagend nieuws.

Het bericht bleek gebaseerd op cijfers van het CIV, het Centraal Informatiepunt Voetbalvandalisme, dat zojuist zijn jaarrapport had gepresenteerd. Bij 702 van de 778 gespeelde wedstrijden, aldus het rapport, hadden er in het Nederlandse voetbal 'incidenten' plaats. Ik citeer de tweede regel van het bericht: 'Het aantal geweldsdelicten wordt grimmiger en heftiger'.

Nu loopt die laatste zin krom (leest u hem nog maar een keer), maar het gaat hier even om de essentie. Het CIV suggereert op zijn minst dat het Nederlandse voetbal wordt overspoeld door een soort golf van gewelddadige hooligans, en niet alleen bij risicowedstrijden, maar ook bij pak hem beet RKC - AZ.

U bent uw leven niet meer zeker, daar komt het op neer. Geloof het of niet: je hoeft tegenwoordig maar een patatje te gaan kopen bij NEC - NAC, of je wordt onherroepelijk op je bek geslagen door een doorgedraaide hooligan. U wilt gezellig met uw kinderen naar VVV - Willem II? Doe het niet, mensen. Le-vens-gevaarlijk.

Nu wil ik het probleem voetbalvandalisme hier niet ironiseren, of bagatelliseren. Bij FC Utrecht - FC Twente ging het afgelopen seizoen hopeloos mis. Bij Feyenoord waren er zware rellen voor het Maasgebouw. Soms hoor je in stadions de meest belachelijke spreekkoren. En dan was er nog 'hooligan Wesley', een doorgedraaide gek die opeens het veld oprende bij Ajax - AZ.

Wie echter de moeite neemt het CIV-rapport goed te lezen, stuit op totaal uit zijn verband gerukte cijfers, merkwaardige aannames en onzinnige conclusies. Om maar een kleine, tamelijk cruciale nuance te benoemen: onder de 702 gemelde 'incidenten' bij voetbalwedstrijden, valt ook het vergrijp 'wildplassen', of: 'het weggooien van een beker bier'. Dat ontdekt u echter pas op pagina zeventien.

Laat u niet foppen door dit soort flauwekulcijfers, wil ik maar zeggen. Met statistiekjes smijten kunnen u en ik ook. Ik kom nu 22 jaar in voetbalstadions. Op perstribunes, maar ook in uitvakken, en op de staantribunes achter het doel. Een ruwe schatting: veertienhonderd wedstrijden, verspreid door heel Nederland. Waargenomen vechtpartijen in de laatste tien jaar: een handjevol. Aantal blauwgeslagen ogen: nul.

Het CIV publiceerde zijn rapport, stomtoevallig, vlak voor de verkiezingen. In de politiek leeft de discussie of voetbalclubs voortaan voor de kosten van politie-inzet moeten opdraaien - en laat het CIV nou net een 'expertisecentrum' zijn van het ministerie van Binnenlandse Zaken en politie. Ook heel toevallig.

Begrijp me goed; ik ben heel erg voor een strengere aanpak van idioten en halve zolen. Maar iedereen die de indruk wil wekken dat je in Nederland niet normaal naar een voetbalstadion kunt, omdat hooligans er elke wedstrijd 'op los' slaan, die mag, deze week nog, mijn blote reet komen kussen.

NB. Mocht het CIV dat dreigement in zijn volgende jaarverslag willen aanmerken als 'incident', dan heb ik dat er graag voor over.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door Cruijff » za sep 08, 2012 1:37 pm

Sjoerd Mossou heeft gelijk, dit rapport is pure stemmingmakerij. De grote mensenmassa die nooit in een stadion komt heeft hun mening direct al klaar, feitenkennis is niet van belang. Wat een paar demagogen roepen wel.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Supporterszaken...

Bericht door Rooie » di sep 11, 2012 11:42 am

Ajax heeft zelf ook gereageerd op het CIV-rapport (Ajax.nl):
Ajax herkent zich niet in CIV-jaarverslag

10 september 2012

Vorige week heeft Ajax kennis genomen van het CIV-jaarverslag 2011-2012 en de daaruit voortkomende media aandacht. Hieruit kan - ten onrechte- het beeld zijn ontstaan dat het bezoek aan voetbalstadions het afgelopen jaar minder veilig zou zijn geworden. Ajax herkent zich niet in dit beeld. Ajax is dan ook van mening dat de sfeer in en rond het stadion de afgelopen seizoenen verder verbeterd is en dat stadionbezoek veilig genoemd kan worden.

Er wordt gewerkt aan het terugbrengen van generieke veiligheidsmaatregelen en er wordt geinvesteerd in dadergerichte aanpak, mede door een nauwe samenwerking met ketenpartners als politie, Openbaar Ministerie en de Gemeente Amsterdam. Daarnaast is er veelvuldig contact met de supportersverenigingen om in gesamenlijkheid te kijken naar mogelijke verbeteringen op het gebied van sfeer. In het kader van het ingezette 'normalisatietraject' is ook het aantal verplichte buscombi's voor bezoekers van de tegenpartij verder teruggebracht bij midden-risicowedstrijden.

Ajax is dan ook van mening dat de door het CIV vermelde toemame van het aantal geregistreerde incidenten toe te wijzen is aan betere registratie van meer kleine incidenten. Daar waar in het verleden vooral werd gefocust op grootschalige ordeverstoringen, worden nu veelal kleine vergrijpen geregistreerd. Dit kan naar mening van Ajax dan ook worden gezien als een volgende stap in het verder verbeteren van de sfeer en veiligheid in het stadion.

Tekst: Ajax.nl

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58909
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Supporterszaken...

Bericht door 999 » do sep 13, 2012 9:29 am

Ajax koploper met 41.620 seizoenkaarten

12 september 2012

Voetbal International meldt op basis van een onderzoek onder de clubs dat Ajax dit seizoen opnieuw de meeste seizoenkaarten heeft verkocht. Ajax verkocht tot nu toe 41.620 seizoenkaarten. Dat is wel 1043 minder dan vorig jaar rond deze tijd. Achter Ajax volgt Feyenoord met 30.000 op ruime afstand. FC twente (28.800) en PSV (27.500) volgen daar vlak achter.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Supporterszaken...

Bericht door jabu » do sep 13, 2012 9:31 am

Het legioen is veel trouwer......!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13716
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Supporterszaken...

Bericht door Thijs » wo sep 26, 2012 2:16 pm

Lekker is dat, meldt Ajax dat ze weer kaarten willen aanbieden aan ADO-supporters voor de thuiswedstrijd in de Arena....komt ADO met deze reactie.
Vandaag, woensdag 26 september, is op Ajax een bericht verschenen wat aangeeft dat onze supporters vanaf heden weer welkom zijn bij de onderlinge duels in de Amsterdam ArenA. Dit bericht vinden wij eenzijdig en prematuur, aangezien er binnenkort nog een gezamenlijk overleg over dit onderwerp gepland stond. Wat ADO Den Haag betreft gaan er vooralsnog geen uitsupporters over en weer naar onderlinge wedstrijden.
ADO Den Haag is erg tevreden over het verloop van de thuiswedstrijd tegen Ajax van afgelopen zondag. De sfeer in het stadion was fantastisch en hierover heeft de club diverse complimenten gekregen vanuit de arbitrage, de waarnemers, de supporters en de sponsoren. Deze wedstrijd paste perfect bij het gegroeide, positieve imago van ADO Den Haag. Dit willen wij als club dan ook graag zo houden.

De laffe aanval van Ajax-supporters op het supportershome in het Zuiderpark staat nog veel ADO Den Haag supporters in het geheugen gegrift. Er is helaas dus teveel gebeurd om nu direct over te gaan tot de gewenste normalisatie met bezoek van uitsupporters in onderlinge duels tussen ADO Den Haag en Ajax. Uiteraard is de wil er, maar ADO Den Haag wenst geen concessies te doen aan de uitstekende sfeer in het stadion. Aan de veiligheid van onze bezoekers en een kindvriendelijke sfeer mag niet getornd worden. Daarvoor is ons gegroeide, positieve imago ons te lief.

Wij voeren met grote regelmaat gesprekken met de KNVB, de burgemeesters en de politie van beide steden. Zo’n gesprek staat binnenkort ook weer gepland. Wat ons betreft moet in goed onderling overleg worden bekeken of en wanneer normalisatie verstandig is.
Laat deze club aub naar de Jupiler League gaan.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Supporterszaken...

Bericht door Alexander » wo sep 26, 2012 2:37 pm

Graf club. Lijkt me tijd worden voor een rechtszaak. Ajax-supporters hebben het recht om de club te ondersteunen, ik vraag me erg af of dit stand zou houden.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Supporterszaken...

Bericht door ferry » wo sep 26, 2012 3:12 pm

Op zich is het vreemd dat Ajax met deze eenzijdige aktie komt als er een overleg over dit onderwerp gepland staat.

Neemt niet weg dat die reactie van ADO belachelijk is; lekker de boel nog een keer oprakelen. :kots:

Dit ook:
Uiteraard is de wil er, maar ADO Den Haag wenst geen concessies te doen aan de uitstekende sfeer in het stadion. Aan de veiligheid van onze bezoekers en een kindvriendelijke sfeer mag niet getornd worden. Daarvoor is ons gegroeide, positieve imago ons te lief.
Het is uitsluitend mogelijk om een uitstekende sfeer te hebben met louter ADO fans op de tribune. Die lievertjes zouden nooit iets vervelends doen. :excited.gif:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13402
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Supporterszaken...

Bericht door Arthur » wo sep 26, 2012 3:59 pm

Dat persbericht klinkt alsof het door een supporter is geschreven.
Spreken over een laffe aanval van Ajax en hoe goed hun eigen reputatie is terwijl ze daar nog steeds het grootste tuig op de tribunes hebben zitten.

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Supporterszaken...

Bericht door Ride » do sep 27, 2012 6:23 am

Arthur schreef:Dat persbericht klinkt alsof het door een supporter is geschreven.
Spreken over een laffe aanval van Ajax en hoe goed hun eigen reputatie is terwijl ze daar nog steeds het grootste tuig op de tribunes hebben zitten.
Precies, schuimbekkend tuig is het.. allemaal :smallgrin.gif:
Vakkie 129

Plaats reactie