Supporterszaken...

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wouter
Berichten: 18709
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Supporterszaken...

Bericht door Wouter » do aug 17, 2017 7:25 pm

Thijs schreef:Iedere SCC-houder op Zuid-1 heeft zojuist een mail gekregen dat ze minimaal 11 wedstrijden op hun kaart dienen te bezoeken dit jaar (of iig iemand anders laten gaan als ze zelf niet kunnen), anders kaart kwijt.

Prima ontwikkeling wat mij betreft. Ik zou het zelf liever ook op andere tribunedelen zien (en dan met een fikse prijsstijging voor het daaropvolgende seizoen als je besluit om vaak niet op te komen dagen) maar dit is een mooie start richting een vollere Johan Cruijff ArenA. :smile-ajax.gif:
Tja, op papier zit het altijd vol in de Arena maar op TV zie ik altijd veel lege stoeltjes.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door InnerHarbour » do aug 17, 2017 7:33 pm

Is dit je tweede fles rode wijn Wouter?
YNWA

Mr. Ajax
Berichten: 14461
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Supporterszaken...

Bericht door Mr. Ajax » do sep 07, 2017 5:50 pm

Vraagje aan de vaste/regelmatige stadionbezoekers:

Heb ik aan een gescande foto van een seizoenkaart (met barcode daarop) genoeg om binnen te komen? Ging vroeger altijd met m'n vaste seizoenkaart danwel een geprinte e-ticket, heb echter geen idee of het zo ook lukt.

Bij voorbaat dank! :ajaxscarf.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40854
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Supporterszaken...

Bericht door Marillion » do sep 07, 2017 7:16 pm

Ik heb dat nooit geprobeerd dus kan ik alleen vertellen wat ik er van denk. Als de kwaliteit van de foto/scan goed genoeg is en het formaat identiek aan dat op de kaart denk ik dat het lukt. Want dan verwacht ik dat je 'm gewoon kunt laten scannen. Maar lukt dat niet en moet er een steward bijkomen denk ik dat je een probleem hebt.

Misschien overwegen om morgen even met supporterszaken contact op te nemen om te vragen wat de mogelijkheden zijn als je de kaart niet bij de hand hebt. Misschien kunnen ze een vervangende kaart uitprinten. Al zal dat verzoek wel moeten komen van de kaarthouder. Anders kan iedereen wel een foto van een seizoenskaart maken en daarmee toegang vragen.
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13711
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Supporterszaken...

Bericht door Thijs » vr sep 08, 2017 11:15 am

Dat lukt zelden, net als met digitale kaartjes die je met je telefoon wil scannen. Soms lukt het, vaak niet en dan kun je het dan nog allemaal proberen te regelen (terwijl 10 minuten later bijv. de wedstrijd begint).

Mijn advies; neem zoals Marillion zegt contact op met Fancare als het niet je eigen SCC is. Bij de stadionkassa's willen ze idd geen kaartje voor je uitprinten als het niet jouw SCC is, om misbruik te voorkomen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7896
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Supporterszaken...

Bericht door elliquido » vr sep 08, 2017 4:45 pm

bestaat de kaartenmarkt nog?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door Cruijff » vr sep 08, 2017 8:13 pm

Mr. Ajax zie pm!

Mr. Ajax
Berichten: 14461
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Supporterszaken...

Bericht door Mr. Ajax » za sep 09, 2017 12:06 pm

Bedankt jongens :biggthumpup.gif:

@Cruijff: Gezien, kom er zo op terug.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door InnerHarbour » ma sep 11, 2017 5:17 pm

IK ben blij dat ik vanaf vrijdag 10 dagen in de UK zit.

Demonstratie in Den Haag
YNWA

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13746
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Supporterszaken...

Bericht door Jinne » vr jun 15, 2018 5:00 pm

Ik dacht dat die mail over verzending nieuwe seizoenskaart van de week nep was maar kennelijk was ie toch waar. Kaartje zelf voelt dan nog wel een beetje als een dummy kaartje.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door Cruijff » do aug 09, 2018 11:50 am


Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door Gezond verstand » do aug 09, 2018 11:55 am

huil huil, je overtreedt het rookverbod, geeft een grote bek en krijgt daar de rekening voor. Dan moet je ook naderhand een stoere jongen zijn en niet gaan jammeren.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door Cruijff » do aug 09, 2018 12:27 pm

Gezond verstand schreef:huil huil, je overtreedt het rookverbod, geeft een grote bek en krijgt daar de rekening voor. Dan moet je ook naderhand een stoere jongen zijn en niet gaan jammeren.
Major crime hé het rookverbod overtreden.
Het laffe is dat ze vak 127 en 126 echt niet op durven te lopen als daar iemand staat te blowen of roken.

En Vak 410 een seizoen eerder ook nog niet.

Om 424/425 lekker leeg te vegen hadden ze speciaal een knokploeg ingehuurd die die paar overgebleven "ultra's" met opgefokt gedrag eerst uit de tent ging lokken en ze wilden dat het uit de hand liep.
Om draagvlak voor een nieuw kindervak te creëren lieten ze vaders met kinderen daar de dupe van worden want die belanden dan tijdens een Arena bezoekje opeens middenin een knokpartij. :blush.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door Cruijff » do aug 09, 2018 12:29 pm

Ajax weet altijd erg goed hoe ze hun fanatieke aanhangers van zich kunnen vervreemden. :aai.gif:

Een supporter die van een na de 4-1 tegen PSV uitbundige Suárez een bal heeft gekregen een stadionverbod geven omdat hij een bal van de club heeft gestolen. :excited.gif:

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door Gezond verstand » do aug 09, 2018 12:32 pm

Cruijff schreef:
Gezond verstand schreef:huil huil, je overtreedt het rookverbod, geeft een grote bek en krijgt daar de rekening voor. Dan moet je ook naderhand een stoere jongen zijn en niet gaan jammeren.
Major crime hé het rookverbod overtreden.
Dat soort supporters kennende zal het niet het sigaretje zijn geweest dat tot hardhandige actie leidde, maar de attitude toen er werd gevraagd of ze dat sigaretje uit wilden doen. Als je een stoere jongen bent die a) een verbod overtreedt b) in de veiligheid van een groepje zo'n suppoost een grote bek geeft dan moet je niet achteraf gaan janken op internet maar dan ook gewoon een stoere jongen zijn.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door Cruijff » do aug 09, 2018 12:44 pm

Gezond verstand schreef: Dat soort supporters kennende zal het niet het sigaretje zijn geweest dat tot hardhandige actie leidde, maar de attitude toen er werd gevraagd of ze dat sigaretje uit wilden doen. Als je een stoere jongen bent die a) een verbod overtreedt b) in de veiligheid van een groepje zo'n suppoost een grote bek geeft dan moet je niet achteraf gaan janken op internet maar dan ook gewoon een stoere jongen zijn.
Het blog is niet bedoeld als stoer verhaal, maar om als ooggetuige te belichten van welke zijde(n) het geëscaleerd is.
Geloof me maar: als je er bij was geweest dan had je met eigen ogen kunnen zien dat de houding en daarna het samenscholen van de door Ajax ingehuurde security zowel de start van de agressie was als ook de heftigste vorm van agressie.

Vergeet niet dat veel beveiligers -omdat ze bij bepaalde evenementen een loophole in de screening vinden- een flink strafblad hebben.
Vaak worden ook nog keihard regels overtreden wat betreft onder invloed zijn van drugs en drank. De tijden met de WWS, de World Wide Security, zijn die van voor jouw tijd?

https://partyflock.nl/topic/745790:WWS-security

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door Gezond verstand » do aug 09, 2018 1:07 pm

nee, WWS ken ik wel, toen zat ik nog iedere wedstrijd in het stadion. Maar ik ken de figuurtjes van 410 ook, allemaal een grote bek maar ook de grootste jankerds als ze worden aangepakt.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door Cruijff » do aug 09, 2018 1:18 pm

Gezond verstand schreef:nee, WWS ken ik wel, toen zat ik nog iedere wedstrijd in het stadion.
Als je de WWS zowel bij voetbalwedstrijden, Sensation Black/White en op andere locaties als de RAI hebt meegemaakt weet je genoeg, denk ik.
Gezond verstand schreef:ik ken de figuurtjes van 410 ook, allemaal een grote bek maar ook de grootste jankerds als ze worden aangepakt.
de ene 410'er is de ander niet.

wel vrij jammer:
na verloop van tijd veranderde de samenstelling van de groep. leken er seizoenkaarthouders tussen te staan die als het ware fan van 410 waren en niet van Ajax. Tenenkrommende liedjes ontstonden er ook, waarbij het gros van de melodieën van Boca Juniors waren gejat.

Maar ik trof in 2016 nog een hoop dezelfde gezichten op 410 als in 2001. Voor een gedeelte vormde de kern nog steeds een heel goede groep. Het zegt ook veel dat ze het groepsdoek nooit kwijt zijn geraakt ondanks een paar stevige knokpartijen in Italië, in Oostenrijk, in Kiev en in Griekenland.


Afbeelding

En ook terecht uiteraard als een groepering in opstand komt als 't hebberige Ajax prijzen voor 'n een CL wedstrijd uit de poulefase verhoogt van 22,50 naar 51,08 euro.

Afbeelding

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13711
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Supporterszaken...

Bericht door Thijs » do aug 09, 2018 1:26 pm

Die column is al van 2 jaar geleden, he. ;) En inderdaad niet bedoeld als stoer verhaal, de schrijver is -voor zover ik hem ken- juist iemand die echt wel de hand in 'eigen' boezem durft te steken als Ajax-supporters zelf fouten maken.

Overigens is het met de toegangsprijzen gelukkig wel de goede kant op gegaan, die zijn inmiddels een stuk schappelijker dan destijds! Wat dat betreft vind ik het geen ramp als we gewoon weer Europa League spelen, ik zit nog steeds niet te wachten op een kaartje van 90 EUR voor FC APOEL - Ajax.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door Cruijff » do aug 09, 2018 1:38 pm

Thijs schreef: Overigens is het met de toegangsprijzen gelukkig wel de goede kant op gegaan, die zijn inmiddels een stuk schappelijker dan destijds! Wat dat betreft vind ik het geen ramp als we gewoon weer Europa League spelen, ik zit nog steeds niet te wachten op een kaartje van 90 EUR voor FC APOEL - Ajax.
Apoel heeft toen schaamteloos geprofiteerd van dat het én Real Madrid en Paris Saint-Germain én Ajax op bezoek kreeg. Je kon daar voor 87 euro een passe-partout krijgen wat 29 euro per thuiswedstrijd inhield. Voor de losse verkoop vroegen ze 90 euro per wedstrijd en door dagjes gangers werd dat klakkeloos betaald. :blush.gif:
Thijs schreef:Die column is al van 2 jaar geleden, he. ;) En inderdaad niet bedoeld als stoer verhaal, de schrijver is -voor zover ik hem ken- juist iemand die echt wel de hand in 'eigen' boezem durft te steken als Ajax-supporters zelf fouten maken.
Ik leef graag (zowel in de toekomst als) in 't verleden. :smile-ajax.gif:
GV, Thijs weet waar hij het over heeft. Jouw 'Ajax vuur' werd ooit aangewakkerd toen Siemen op dit forum voor de thuiswedstrijd tegen AS Roma in 410 een kaartje over had, denk ik?

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door Gezond verstand » do aug 09, 2018 2:24 pm

Die schrijver schrijft natuurlijk wel vanuit een bepaalde hoek. Ik weet precies hoe dat gaat, beetje aandikken, wat andere dingen weglaten. Geloof me, ik heb genoeg gezien zowel binnen als buiten het stadion, ook niet voetbal gerelateerd om precies te weten hoe dit soort dingen echt gelopen zijn.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13711
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Supporterszaken...

Bericht door Thijs » do aug 09, 2018 3:32 pm

Cruijff schreef: GV, Thijs weet waar hij het over heeft. Jouw 'Ajax vuur' werd ooit aangewakkerd toen Siemen op dit forum voor de thuiswedstrijd tegen AS Roma in 410 een kaartje over had, denk ik?
Haha dat je dat nog weet, maar klopt inderdaad. Ik zat twee uur voor de wedstrijd al in vak410, belde m'n vader nog op dat Het Moment eindelijk daar was, en ondanks de kou was het een fenomenale avond. Was pas m'n 10e Ajax-wedstrijd toen, maar dit was de eerste echte kraker en daarom wel echt een bijzondere wedstrijd.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13319
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Supporterszaken...

Bericht door Nihad » vr aug 10, 2018 9:53 am

Wat dat betreft vind ik het geen ramp als we gewoon weer Europa League spelen, ik zit nog steeds niet te wachten op een kaartje van 90 EUR voor FC APOEL - Ajax.
Sowieso die prijzen voor de CL wedstrijden. Ruim 130 euro voor een PP. :excited.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door Cruijff » vr aug 24, 2018 3:24 pm

De Entrada voorafgaand aan Ajax - Dynamo Kiev:

https://www.youtube.com/watch?v=JGe8n1wrpE0

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door InnerHarbour » wo dec 12, 2018 10:42 am

Ajax eist uitkaarten voor Klassieker in de Kuip op

Ajax heeft bij Feyenoord geëist dat de club uitkaarten beschikbaar maakt voor de supporters van de Amsterdammers. In een brief verzoekt de directie van Ajax dat Feyenoord aan deze reglementaire verplichting voldoet.

Ook burgemeester Krikke van Den Haag heeft een brief ontvangen, waarin Ajax vraagt waarop haar beslissing is gebaseerd om Ajax-supporters te weigeren. Dat meldt de supportersvereniging van Ajax op de website.

Ajax verwacht een snel antwoord van zowel Feyenoord als Den Haag. Mocht dit antwoord niet naar tevredenheid zijn, dan beraadt Ajax zich samen met de supportersvereniging op verdere stappen.

,,SV Ajax kan niet accepteren dat Ajacieden niet in de gelegenheid zijn om hun club aan te moedigen, want juist daardoor is er een ongelijk speelveld”, schrijft de supportersvereniging.

Ajax en Feyenoord voetballen al sinds 2009 zonder supporters van de uitspelende club. Die maatregel werd genomen na hevige ongeregeldheden rond verschillende edities van de Klassieker. In Den Haag worden de Ajacieden al sinds 2006 geweigerd. De reden was toentertijd een aanval van tientallen Ajaxhooligans op het supportershonk van ADO. Dat verbod wordt door de gemeente Den Haag op initiatief van vooral het bestuur van ADO telkens verlengd.

AD
YNWA

Plaats reactie