Supporterszaken...

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door Cruijff » zo mei 19, 2019 5:41 am

El Clavo schreef:
brigade zuid schreef:Maar ze hadden het erover dat ie een huisje vlakbij zijn ouders gaat betrekken, kan hij weer op zichzelf wonen?
Nouri? Dat zou bijzonder zijn, maar het laatste wat ik begreep is dat hij wel een heel klein beetje vooruit gaat. Wellicht dat de zorg nu ook thuis kan? Zullen we hem ooit nog buiten zien?

Ik heb een aantal bronnen --maar misschien terecht als je heel sceptisch bent, wie op AT zal mijn bronnen nog geloven-- dat Appie Nouri qua hersenactiviteit vrij aardige sprongen vooruit heeft gemaakt. Dat artsen zelfs een aantal weken achtereen positief waren over de gemeten vooruitgang.

Maar dat is "neurologisch" een vrij redelijke progressie: op lichamelijk vlak zijn revalidatie momentjes waar hij stukjes vooruit gaat telkens nog maar heel kleine stukjes. Toch denkt bijvoorbeeld de familie dat als ze blijven bidden en blijven hopen dat Nouri komend seizoen hopelijk de aftrap bij een wedstrijd van Ajax zou kunnen verrichten. Wat een prachtig moment zou dat zijn!!

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Supporterszaken...

Bericht door Iniesta » zo mei 19, 2019 8:25 am

Als je al bronnen hebt, wat is uberhaubt je intentie omdat hier te delen?
De familie deelt hier niets over, lijkt het dan geen simpele conclusie dat er ofwel niks te melden valt ofwel ze er niks over willen melden?
Je zit je hierzelf gewoon als insider te profileren over de rug van Nouri

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door Cruijff » zo mei 19, 2019 10:05 am

Iniesta schreef:Je zit je hierzelf gewoon als insider te profileren over de rug van Nouri
Dankjewel dat je me "een Alexandertje" meegeeft of het etiketje beroepsleugenaar op m'n rug plakt.
Iniesta schreef:Als je al bronnen hebt, wat is uberhaubt je intentie omdat hier te delen?
De familie deelt hier niets over, lijkt het dan geen simpele conclusie dat er ofwel niks te melden valt ofwel ze er niks over willen melden?
En jij weet dit omdat........?
De familie is Ajacieden erg dankbaar dat én hun privacy wordt gerespecteerd én dat ze tegelijkertijd veel steunbetuigingen krijgen.

Echter omdat het al ruim 22 maanden (22 maanden!! waar gaat de tijd!!) geleden is krijgen ze lang niet elke dag meer bezoek van Ajax gezinden. En dat terwijl ze juist heel graag met Ajax liefhebbers en met mensen die een zwak voor Appie hadden spreken.

Je kunt gewoon Tram 13 helemaal naar west toe nemen of zelf naar Geuzenveld fietsen. Het voetbalpleintje is meteen de centrale plek waar je heel makkelijk in contact komt met al die mensen heel dichtbij Appie, tot de bloedverwanten aan toe.

Met o.a. Donny van der Beek is inderdaad afgesproken dat niets wordt gezegd over hoe hij er nu bij ligt. Maar men wil juist dat anderen openlijk mee bidden voor hun zoon en met hun mee hopen op een wonder. Ze geloven er namelijk heel sterk in dat wanneer een grote groep mensen dezelfde positieve vorm van hoop uit dat de kans op het wonder waar ze zo op hopen dan groter wordt.
Iniesta schreef:Als je al bronnen hebt, wat is uberhaubt je intentie omdat hier te delen?
De intentie is niet om te scoren.
Of om 'veel kliks meteen primeurtje' te gaan pakken ofzo.
Wij willen meer mensen in wonderen laten geloven om positieve energie rond te strooien voor een nog veel groter wonder dat iedereen die van Abdelhak houdt dagelijks wenst.
Met de hulp van Allah hoopt de familie op een volledig herstel.

En ja, misschien is de Koran inmiddels een gedateerd sprookjesboek, maar nou en? Ajax weer terug in de halve finale CL zou ook maar een flauw sprookje zijn riepen jullie hier.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Supporterszaken...

Bericht door Iniesta » zo mei 19, 2019 10:42 am

Cruijff schreef:
En jij weet dit omdat........?
De familie is Ajacieden erg dankbaar dat én hun privacy wordt gerespecteerd én dat ze tegelijkertijd veel steunbetuigingen krijgen.

......
Met o.a. Donny van der Beek is inderdaad afgesproken dat niets wordt gezegd over hoe hij er nu bij ligt. Maar men wil juist dat anderen openlijk mee bidden voor hun zoon en met hun mee hopen op een wonder. Ze geloven er namelijk heel sterk in dat wanneer een grote groep mensen dezelfde positieve vorm van hoop uit dat de kans op het wonder waar ze zo op hopen dan groter wordt.
Ga graag uit van het goede van de mens, en zal je intenties daarom verder niet in twijfel trekken.
Ik hoop alleen dat je gaat beseffen wat je deelt over de toestand in volstrekte tegenspraak is met wat je verder schrijft over de dankbaarheid over gerespecteerde privacy en de gemaakte afspraken met Donny.
Als je dat weet, dan is er toch geen enkele aanleiding om op dit forum iets meer te delen dan verder bekend is gemaakt?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door Cruijff » zo mei 19, 2019 10:46 am

Iniesta schreef:hoop alleen dat je gaat beseffen wat je deelt over de toestand in volstrekte tegenspraak is met wat je verder schrijft over de dankbaarheid over gerespecteerde privacy en de gemaakte afspraken met Donny.
Als je dat weet, dan is er toch geen enkele aanleiding om op dit forum iets meer te delen dan verder bekend is gemaakt?
mwa...
Daar kunnen de meningen over verschillen.

Het is niet zo dat ik, zoals mensen weleens doen als ze een trauma helikopter of een ambulance zien :blush.gif: :blush.gif: met mijn Smartphone een foto gemaakt heb van zijn huidige toestand en hoe hij er nu bij ligt vervolgens op internet deel.
Ik weet, dat klinkt krankzinnig, maar de mensheid doet soms zelfs nog wel gekkere dingen. :blush.gif: :blush.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door Cruijff » zo mei 19, 2019 10:52 am

Donny vindt het overigens zeker niet moeilijk om over zijn warme gevoelens voor zijn vriend te praten, maar wel heel naar om te zien hoe hij er nu bij ligt en 'een ander persoon' is dan die kameraad die hij altijd heeft gekend.

De familie vindt elke tulp, elke roos, elke gelukwens of zelfs elke persoon die nog nimmer een voet in Amsterdam heeft gezet maar bijvoorbeeld via een internetforum hun zoon alsnog steunt een geweldige steun in de rug.
Wat hen betreft is 'bidden voor Appie 'elke positieve uiting die je maar kunt bedenken'.
Een gebed is niet heel rechtlijnig op een kleed richting het oosten knielen maar ook al iemand die bijv zegt "ik hoop dat het goed met die jongen komt, groeten van een fan van Feyenoord" ziet men in Geuzenveld al als een enorme steun in de rug.

Niets is verplicht, maar ga gerust ook zelf naar Geuzenveld, zou ik zeggen. Maar als je dat liever niet wilt, in dat geval dan uiteraard niet.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door Gezond verstand » zo mei 19, 2019 2:32 pm

Cruijff schreef:
Lionel schreef: Ik vond de speech overigens echt beroerd. Kwamen toch niet meer dan drie normale woorden uit? Ik doe en deed het hem niet na hoor.
Lionel schreef:
Cruijff schreef:
Het was compleet beroerd maar jij doet het hem niet na? :confused.gif:
Wat voor ontzettende simpele ziel ben --of althans hoe compleet simpel-- vind jij jezelf dan wel niet?

Je bent niet heel snugger hé.. Ik vond de speech slecht ja. Zou ik het beter kunnen voor 100.000 man? Wellicht niet. Maar van de aanvoerder van Ajax mag je toch wel zinnigere teksten verwachten?
Als jij anderen niet snugger noemt en de speeches van aanvoerder Matthijs heel slecht vindt, dan denk ik dat 't vooral door je eigen verstandelijke vermogen komt.
Juist bij alle vier de keren dat De Ligt de microfoon had zei hij precies de juiste dingen.

1. Toen hij de familie van Appie Nouri introduceerde had hij de juiste toon.
2. Toen hij de burgemeester in bescherming nam was dat goed.
3. Net in de seconde dat de huldiging beëindigd wordt en De Ligt iedereen meegaf "kom veilig thuis" was dat ook precies de juiste tekst en de boodschap waarna mensen zonder te knokken vertrekken.
4. Hoe hij over wat er wordt verwacht van Ajax en van Amsterdam in dat zojuist genoemde moment refereerde aan Cruijff zonder rare dingen te brallen als we zijn de beste van Eindhoven, Rotterdam en München was echt gewoon keurig zonder debiel te gaan brallen.

Dat jij in dit totaalplaatje wilt zien dat hij half achterlijk of in ieder geval niet snugger is Lionel, dat LIGT / LICHT denk ik vooral aan jou en niet aan De Ligt. :smile-ajax.gif:
Als dit facebook was had je van mij een duimpje omhoog gekregen. En Lionel een boos gezichtje.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door Lionel » zo mei 19, 2019 2:58 pm

Cruijff schreef:Donny vindt het overigens zeker niet moeilijk om over zijn warme gevoelens voor zijn vriend te praten, maar wel heel naar om te zien hoe hij er nu bij ligt en 'een ander persoon' is dan die kameraad die hij altijd heeft gekend.

De familie vindt elke tulp, elke roos, elke gelukwens of zelfs elke persoon die nog nimmer een voet in Amsterdam heeft gezet maar bijvoorbeeld via een internetforum hun zoon alsnog steunt een geweldige steun in de rug.
Wat hen betreft is 'bidden voor Appie 'elke positieve uiting die je maar kunt bedenken'.
Een gebed is niet heel rechtlijnig op een kleed richting het oosten knielen maar ook al iemand die bijv zegt "ik hoop dat het goed met die jongen komt, groeten van een fan van Feyenoord" ziet men in Geuzenveld al als een enorme steun in de rug.

Niets is verplicht, maar ga gerust ook zelf naar Geuzenveld, zou ik zeggen. Maar als je dat liever niet wilt, in dat geval dan uiteraard niet.
Weer een heel verhaal maar je leest totaal niet wat Iniesta zegt :excited.gif: :smallgrin.gif:

Dat ze steunbetuigingen alleen maar mooi vinden en samen willen bidden betekent niet dat ze alles naar buiten willen brengen, zoals jij hier nu een beetje doet. En voor je weer met 15.000 zinnen gelul aan komt over de Koran, bidden, Geuzenveld, pleintjes of Global Warming... Jij bepaalt niet of er nieuws naar buiten komt omtrent Nouri. Dat moet de familie doen.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door Cruijff » zo mei 19, 2019 4:17 pm

Lionel schreef:En voor je weer met 15.000 zinnen gelul aan komt over de Koran, bidden, Geuzenveld, pleintjes of Global Warming... Jij bepaalt niet of er nieuws naar buiten komt omtrent Nouri. Dat moet de familie doen.
Want als ik iets zeg is het meteen groot nieuws? :excited.gif:
De pot verwijt de ketel trouwens: kan me nog herinneren dat jij bij je Boston Consultancy Groupje passages uit het rapportje dat ze over Ajax hadden gemaakt ff kwam lekken :hypocrite.gif: puur om interessant te doen.

Ik heb prima gelezen wat Iniesta schreef en daar inhoudelijk op gereageerd.
Blijkbaar te ingewikkeld voor je om te begrijpen wat er in de Koran staat en ook wat voor een Ajax sfeertje er in stadsdeel Geuzenveld-Slotermeer is.


En waarom dit allemaal in topic Supporterszaken staat?
Nu: Nouri is een echte Ajax supporter en zijn vader ook. Daley Blind is een Ajax supporter, Matthijs de Ligt, Huntelaar en Van de Beek zijn dat ook en zelfs aankopen als Tadic en Onana gedragen zich gewoon echt als Ajax supporters en ik kan me af en toe misschien wel eens vergissen: maar volgens mij menen ze dat.

Daar mag je als Ajax supporter best trots op zijn en vooral ook daarom is Ajax een veel grootsere club dan PSG, Chelsea, Juventus en Man. City.

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door Lionel » zo mei 19, 2019 4:22 pm

My point.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door Cruijff » zo mei 19, 2019 4:25 pm

Lionel schreef:My point.
En dat punt :smallgrin.gif: dat is? :smallgrin.gif:

Zou wel vermakelijk worden als je vanaf nu op IH gaat lijken en ook gaat werken met de oneliner "thanks for proving my point" :biggrin.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door InnerHarbour » di jun 04, 2019 12:44 pm

Feyenoord wil voorlopig nog geen uitsupporters bij De Klassieker. De Rotterdammers laten dat dinsdag weten naar aanleiding van de recente incidenten rondom duels tussen jeugdploegen van Feyenoord en Ajax.
Feyenoord: ook komend seizoen geen uitsupporters in Klassieker
YNWA

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door Lionel » di jun 04, 2019 1:10 pm

Logisch en terecht.
IK GELOOF!!!!!!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Supporterszaken...

Bericht door Thijs » di jun 04, 2019 3:00 pm

Zou niet weten waarom het 'logisch' is, behalve dat iedereen elkaar na papegaait.

Ik blijf erbij: pak de klootzakken op, laat de normale supporters lekker gaan. Een maandje geleden waren er nog 15.000 Ajacieden in de Kuip, dan zou 1200 ineens niet lukken?
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door Lionel » di jun 04, 2019 3:08 pm

Omdat niet het halve politiekorps op stand-by moet staan tijdens een klassieker. Blijkbaar is het oppakken en/of opsporen van de idioten een moeilijke taak. Daarom vind ik het logisch.
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9024
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di jun 04, 2019 4:53 pm

Opsporen van idioten is tijdens wedstrijden anno 2019 doodeenvoudig. Overal hangen camera’s.

Bovendien vinden ME’ers het gewoon leuk om een beetje actie te krijgen. Ik heb een paar keer mee gedaan als “hooligan” bij ME-trainingen en kreeg dan ook de volle laag. (Zeker: ik vroeg erom. Heb zelfs als trofee een keer een knuppel weten af te pakken en rende het halve terrein over met een stel van die gasten achter me aan om hem terug te krijgen). Bij de evaluatie hoor je dan steevast van ze terug dat ze hopen een keer in actie te komen voor het “echie”.

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door Lionel » wo jun 05, 2019 7:01 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Opsporen van idioten is tijdens wedstrijden anno 2019 doodeenvoudig. Overal hangen camera’s.

Bovendien vinden ME’ers het gewoon leuk om een beetje actie te krijgen. Ik heb een paar keer mee gedaan als “hooligan” bij ME-trainingen en kreeg dan ook de volle laag. (Zeker: ik vroeg erom. Heb zelfs als trofee een keer een knuppel weten af te pakken en rende het halve terrein over met een stel van die gasten achter me aan om hem terug te krijgen). Bij de evaluatie hoor je dan steevast van ze terug dat ze hopen een keer in actie te komen voor het “echie”.
Maar het gebeurt niet...
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9024
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo jun 05, 2019 10:19 am

Waarom denk je dat eigenlijk?

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door Lionel » wo jun 05, 2019 10:30 am

https://www.geenstijl.nl/5147439/video- ... -telebelg/

Liep een week later weer te rellen.
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9024
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo jun 05, 2019 1:01 pm

Het ging hier om het opsporen. Wie het was, was zo bekend.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door InnerHarbour » za jun 08, 2019 8:41 am

Londense politie nagelt Ajax-hooligans aan schandpaal: brute beelden verspreid
Drie andere Ajax-fans kregen twintig weken celstraf voor hun rol bij de supportersrellen. Ze wikkelden hun broekriem om hun handen, om ze als wapens te kunnen gebruiken. De vier hooligans kregen ook stadionverboden van zes jaar van een rechtbank in Londen
Stadionverboden voor Engeland of voor Ajax als het het eerste is lachen ze daar alleen maar om.
YNWA

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2130
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Supporterszaken...

Bericht door Cluijffert » za jun 08, 2019 7:43 pm

Meer leesvoer over deze 'echte fans':
http://news.met.police.uk/news/four-men ... _hit.pos=2

Gelukkig zijn ze in Engeland niet zo kinderachtig en zetten ze de boefjes - die natuurlijk echt niets hieraan konden doen, geprovoceerd werden en net bezig waren met oude dametjes te helpen met de weg over steken toen ze zonder aanleiding werden aangevallen - met tronie en al online.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door InnerHarbour » zo jun 09, 2019 8:07 am

Zo met foto en naam, daar blijf je het hele leven last van hebben. :biggthumpup.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door Gezond verstand » zo jun 09, 2019 8:44 am

InnerHarbour schreef:Londense politie nagelt Ajax-hooligans aan schandpaal: brute beelden verspreid
Drie andere Ajax-fans kregen twintig weken celstraf voor hun rol bij de supportersrellen. Ze wikkelden hun broekriem om hun handen, om ze als wapens te kunnen gebruiken. De vier hooligans kregen ook stadionverboden van zes jaar van een rechtbank in Londen
Stadionverboden voor Engeland of voor Ajax als het het eerste is lachen ze daar alleen maar om.
Voor Engeland natuurlijk. Engelse rechters kunnen geen straffen uitspreken over buitenlandse stadions.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Supporterszaken...

Bericht door Ramona » ma feb 03, 2020 5:39 am


Plaats reactie