Supporterszaken...

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23010
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Supporterszaken...

Bericht door raymon » wo aug 24, 2016 9:56 am

Het zijn nog altijd mensen die besluiten klappen uit te delen. Ongeacht welke (debiele) beslissing Ajax neemt.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Wouter
Berichten: 18709
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Supporterszaken...

Bericht door Wouter » wo aug 24, 2016 10:05 am

Als Youtube het niet doet, het niet doet, het niet doet,
Als Youtube het niet doet, weet Vak 410 niet wat het moet,
Geen Boca, geen Rivers, geen nieuwe liedjes meer
Gelukkig, is er dan, Vak P nog voor de sfeer
Serieus? Bizar van een club waarvan de supporters zo'n beetje alles van Liverpool kopiëren.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door Cruijff » wo aug 24, 2016 10:10 am

Alles van Liverpool gejat, Wouter? Noem er naast de 6 dingen die ik kan opnoemen dan nog eens 5? Twente fans zijn, hoe raar hun accent ook klinkt, in de regel best origineel. Die 'spandoeken oorlog' met Vitesse, met jouw Vitesse, was van beide kanten erg origineel. Bij die editie van Vitesse-Twente (een zeer recente) zat je niet in het stadion? :confused.gif:


Over de rug van vaders die met hun kind naar de Arena gingen heeft Ajax er dus voor gekozen om die vaders (en moeders in elkaar te laten slaan).
Raymon schreef:Het zijn nog altijd mensen die besluiten klappen uit te delen. Ongeacht welke (debiele) beslissing Ajax neemt.
Dus een klap uitdelen of ze moeten incasseren is altijd een vrije keuze? :confused.gif:
Waar ik ben opgegroeid in elk geval niet.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7896
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Supporterszaken...

Bericht door elliquido » wo aug 24, 2016 10:25 am

Of je wil als supporter je gelijk halen over de rug van ouders en kinderen.
tis maar hoe je het bekijkt.

ik vermoed dat het splitsen van 410 echt wel een achterliggende reden heeft
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door InnerHarbour » wo aug 24, 2016 4:44 pm

Raymon schreef:Het zijn nog altijd mensen die besluiten klappen uit te delen. Ongeacht welke (debiele) beslissing Ajax neemt.
Juist, eigen verantwoordelijkheid. Maar goed, de hooligans vinden altijd dat het aan andere ligt.
YNWA

Wouter
Berichten: 18709
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Supporterszaken...

Bericht door Wouter » wo aug 24, 2016 5:27 pm

Alles van Liverpool gejat, Wouter? Noem er naast de 6 dingen die ik kan opnoemen dan nog eens 5? Twente fans zijn, hoe raar hun accent ook klinkt, in de regel best origineel. Die 'spandoeken oorlog' met Vitesse, met jouw Vitesse, was van beide kanten erg origineel. Bij die editie van Vitesse-Twente (een zeer recente) zat je niet in het stadion? :confused.gif:
Ik zat natuurlijk wel in het stadion. "You'll never walk alone" wil je toch een keer per jaar horen... :hypocrite.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door Cruijff » do aug 25, 2016 6:36 am

InnerHarbour schreef:
Raymon schreef:Het zijn nog altijd mensen die besluiten klappen uit te delen. Ongeacht welke (debiele) beslissing Ajax neemt.
Juist, eigen verantwoordelijkheid. Maar goed, de hooligans vinden altijd dat het aan andere ligt.
Wanneer ben je 'een hooligan' ? :blush.gif:

Tuurlijk, klappen uitdelen in een stadion is vrij onzinnig. Maar het is echt absurd dat, ten eerste, je 375 euro aan die 'kale capo' moet betalen anders word je niet overgeplaatst en dat ten tweede, Ajax dus een paar gezinnen met kinderen als menselijk schild inzet om een opgefokte feer op te kanaliseren.

Je hebt 75% van de 410-ers niet naar zuid kunnen verplaatsen. Wat er nu in 424/425 verbied je om te staan, te roken, zelfs om luide Ajax aanmoedigingen te brullen. Had die jongens gewoon lekker staand de wedstrijd laten volgen en die kids hadden in het vak elk liedje mee gezongen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door Cruijff » do aug 25, 2016 6:47 am

https://www.ajaxshowtime.com/article/op ... -niet-meer
Ingezonden brief: 'Welkom voel ik me niet meer'

zo 21 augustus 2016 om 19:57</div>
<div class="article_content_comment_content_text">Voor alle partijen is dit geen leuke situatie. voor mensen die rustig met hun kinderen willen zitten en Ajax willen zien, maar ook voor de fanatieke aanhang. Ajax begint op een bedrijf te lijken en heeft geen oog meer voor supporters die sfeer willen maken en al jaren een seizoenskaart hebben. Het zijn supporters die al jarenlang fanatiek fan voor Ajax zijn en de club steunen in goede tijden en slechte tijden. <br />
<br />
Nu zijn er supporters die rekening houden met anderen en speciaal boven in het stadion gaan zitten zodat anderen geen last van ze hebben en dan is het nog niet goed. De stewards en Ajax zelf zijn in dit geval 100% fout bezig. Zij zijn de schuldige van dit incident en het geweld dat heeft plaatsgevonden. Stewards zijn er voor de veiligheid van iedereen die in de arena komt, dus ook van de fanatieke aanhang, kinderen etc. Zij hadden gewoon met menselijk verstand dit groepje supporters met rust kunnen laten en hun gang laten gaan, maar ze kiezen ervoor om de moraalridder uit te hangen en te vragen om te gaan zitten. Daar bovenop beginnen de stewards ook nog als eerst te dreigen met: dat zullen jullie nog wel merken. <br />
<br />
Ajax moet maar met een oplossing komen voor de fanatieke fans die de dupe zijn van dit beleid. Ook het stukje sociale vaardigheid van stewards moet maar eens over gepraat worden want dit kan echt niet. Ook ik voel mij niet meer thuis in de Amsterdam Arena

Mr. Ajax
Berichten: 14462
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Supporterszaken...

Bericht door Mr. Ajax » za aug 27, 2016 6:20 pm

Weet iemand waarom ajax.nl het programma nog niet heeft aangepast ivm met de EL loting? Wil een reisje boeken, maar weet dus niet wanneer die wedstrijden gespeeld worden en wat er allemaal verschoven is...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Supporterszaken...

Bericht door zeux » za aug 27, 2016 6:58 pm

Mr. Ajax schreef:Weet iemand waarom ajax.nl het programma nog niet heeft aangepast ivm met de EL loting? Wil een reisje boeken, maar weet dus niet wanneer die wedstrijden gespeeld worden en wat er allemaal verschoven is...
Dit staat in het loting-topic:
Panathinaikos - Ajax (15 sep, 21.05 uur)
Ajax - Standard Luik (29 sep 19 uur)
Celta de Vigo - Ajax (20 okt 19 uur)
Ajax - Celta de Vigo (3 nov 21.05 uur)
Ajax - Panathinaikos (24 nov 19 uur)
Standard Luik - Ajax (8 dec 21.05 uur)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za aug 27, 2016 7:22 pm

Mr. Ajax schreef:Weet iemand waarom ajax.nl het programma nog niet heeft aangepast ivm met de EL loting? Wil een reisje boeken, maar weet dus niet wanneer die wedstrijden gespeeld worden en wat er allemaal verschoven is...
bedoel je in de competitie of de EL? In de competitie zijn 4 wedstrijden van zaterdag naar zondag verplaatst; kun je vinden op Ajax.nl. De EL wedstrijden heeft Zeux al voor je gepost.

Mr. Ajax
Berichten: 14462
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Supporterszaken...

Bericht door Mr. Ajax » za aug 27, 2016 7:53 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
Mr. Ajax schreef:Weet iemand waarom ajax.nl het programma nog niet heeft aangepast ivm met de EL loting? Wil een reisje boeken, maar weet dus niet wanneer die wedstrijden gespeeld worden en wat er allemaal verschoven is...
bedoel je in de competitie of de EL? In de competitie zijn 4 wedstrijden van zaterdag naar zondag verplaatst; kun je vinden op Ajax.nl. De EL wedstrijden heeft Zeux al voor je gepost.
Bedankt Cees, ik bedoelde inderdaad de verschoven competitie wedstrijden. Het is toch puur amateurisme dat het programma op ajax.nl 1) nog niet aangepast is en 2) de EL wedstrijden helemaal niet bevat.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door Cruijff » zo aug 28, 2016 10:17 am

Mr. Ajax schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:bedoel je in de competitie of de EL? In de competitie zijn 4 wedstrijden van zaterdag naar zondag verplaatst; kun je vinden op Ajax.nl. De EL wedstrijden heeft Zeux al voor je gepost.
Bedankt Cees, ik bedoelde inderdaad de verschoven competitie wedstrijden. Het is toch puur amateurisme dat het programma op ajax.nl 1) nog niet aangepast is en 2) de EL wedstrijden helemaal niet bevat.
Ajax.nl is dan ook niet bepaald de beste website.

Wat vind je van die ingeschreven brief mbt de knokpartijen op Vak 410 (424/425) Mr. Ajax?
Ingezonden brief: welkom voel ik me niet meer.

https://www.ajaxshowtime.com/article/op ... -niet-meer

Mr. Ajax
Berichten: 14462
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Supporterszaken...

Bericht door Mr. Ajax » zo aug 28, 2016 10:36 am

Cruijff schreef:
Mr. Ajax schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:bedoel je in de competitie of de EL? In de competitie zijn 4 wedstrijden van zaterdag naar zondag verplaatst; kun je vinden op Ajax.nl. De EL wedstrijden heeft Zeux al voor je gepost.
Bedankt Cees, ik bedoelde inderdaad de verschoven competitie wedstrijden. Het is toch puur amateurisme dat het programma op ajax.nl 1) nog niet aangepast is en 2) de EL wedstrijden helemaal niet bevat.
Ajax.nl is dan ook niet bepaald de beste website.

Wat vind je van die ingeschreven brief mbt de knokpartijen op Vak 410 (424/425) Mr. Ajax?
Ingezonden brief: welkom voel ik me niet meer.

https://www.ajaxshowtime.com/article/op ... -niet-meer
Kan me helemaal vinden in zijn verhaal. Wellicht mis ik iets, maar ik zie de toegevoegde waarde van dat hele move helemaal niet. De sfeer in de arena is er toch alleen op achteruit gegaan? En flink ook, heb ik begrepen. Daarnaast is het procedure zelf natuurlijk weer bijzonder amateuristisch aangepakt.

Supporters die bovenaan een vakkie staan aanpakken alsof het levensgevaarlijke hooligans zijn die met spijkerbommen en what not aan het gooien zijn... :excited.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door Cruijff » zo aug 28, 2016 12:21 pm

Mr. Ajax schreef:ik zie de toegevoegde waarde van dat hele move helemaal niet. De sfeer in de arena is er toch alleen op achteruit gegaan? En flink ook, heb ik begrepen. Daarnaast is de procedure zelf natuurlijk weer bijzonder amateuristisch aangepakt.
Niet bijzonder amateuristisch. Heel erg achterbaks.
Bewust heeft men een ingehuurde knokploeg op een paar 'bovenste rij' jongens afgestuurd. Bij de man die de krant leest krijgt Vak 410 de Zwarte Piet.

Héél bewust wil men zoveel mogelijk fanatieke supporters lozen. Ajax is aanhangers die van afgang tegen Rostov harder balen dan Veltman en Gudelj liever kwijt dan rijk. :blush.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door Cruijff » zo aug 28, 2016 12:23 pm

Mr. Ajax schreef:
Cruijff schreef: Wat vind je van die ingeschreven brief mbt de knokpartijen op Vak 410 (424/425) Mr. Ajax?
Kan me helemaal vinden in zijn verhaal. Wellicht mis ik iets, maar ik zie de toegevoegde waarde van dat hele move helemaal niet. De sfeer in de arena is er toch alleen op achteruit gegaan? En flink ook, heb ik begrepen. Daarnaast is het procedure zelf natuurlijk weer bijzonder amateuristisch aangepakt.
Klopt, dit is rampzalig. Ajax moet mij maar (opnieuw) een baantje aanbieden, dan leg ik ze even uit hoe een aantal dingen werkt. Om te beginnen zou ik http://www.ajaxusa.com weer helemaal nieuw leven inblazen met actuele Engelstalige content. Daarna stapje voor stapje met die zelfde passie de content van Ajax.nl ook dagelijks updaten in het Engels, Chinees, Russisch en zelfs Hebreeuws. Ajax heeft nu al de website vertaald zowel naar het Chinees als Hebreeuws en er komen daadwerkelijk heel aardig wat mensen die deze talen machtig zijn op onze social media en op de landingspagina. Maar zolang je geen actuele content in die talen (meer) hebt blijft het bij één bezoek.

De sfeer is er inderdaad gigantisch op achteruit gegaan. Vanwege de akoestiek moet je in de Arena de meest luidruchtigen gewoon op de 2e ring hebben. De wisselwerking tussen Zuid 2 en Zuid 1 ging de laatste jaren prima. Nu ben je weer 15 jaar terug in de tijd, 1 vak maakt een beetje geluid, de rest van de Arena kijkt zwijgend toe.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34394
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Supporterszaken...

Bericht door Ramona » ma sep 12, 2016 6:00 am

Afbeelding



Tja...

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door Cruijff » wo dec 14, 2016 10:55 pm

Ik weet niet of het een photoshop is, in de definitieve versie gaat de graffiti immers verdwijnen, maar ik vind 't niet zoveel:


Afbeelding

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Supporterszaken...

Bericht door zeux » wo dec 14, 2016 11:05 pm

Je zou verwachten dat de F-Side het oude logo zou gebruiken. :ajax.gif:

Of is dit niet van die side?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door Cruijff » wo dec 14, 2016 11:13 pm

Sven Westendorp heeft die graffiti, hij loopt van vak 125 tot aan vak 129, ooit gemaakt.

Daar kreeg hij overigens een bedrag met 4 nullen voor.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13711
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Supporterszaken...

Bericht door Thijs » wo aug 16, 2017 10:07 am

Iedere SCC-houder op Zuid-1 heeft zojuist een mail gekregen dat ze minimaal 11 wedstrijden op hun kaart dienen te bezoeken dit jaar (of iig iemand anders laten gaan als ze zelf niet kunnen), anders kaart kwijt.

Prima ontwikkeling wat mij betreft. Ik zou het zelf liever ook op andere tribunedelen zien (en dan met een fikse prijsstijging voor het daaropvolgende seizoen als je besluit om vaak niet op te komen dagen) maar dit is een mooie start richting een vollere Johan Cruijff ArenA. :smile-ajax.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Mr. Ajax
Berichten: 14462
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Supporterszaken...

Bericht door Mr. Ajax » wo aug 16, 2017 10:10 am

Thijs schreef:Iedere SCC-houder op Zuid-1 heeft zojuist een mail gekregen dat ze minimaal 11 wedstrijden op hun kaart dienen te bezoeken dit jaar (of iig iemand anders laten gaan als ze zelf niet kunnen), anders kaart kwijt.

Prima ontwikkeling wat mij betreft. Ik zou het zelf liever ook op andere tribunedelen zien (en dan met een fikse prijsstijging voor het daaropvolgende seizoen als je besluit om vaak niet op te komen dagen) maar dit is een mooie start richting een vollere Johan Cruijff ArenA. :smile-ajax.gif:

:biggthumpup.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Alexander
Berichten: 8549
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Supporterszaken...

Bericht door Alexander » wo aug 16, 2017 11:20 am

Bizar dat ze dit bekend maken nadat je je kaart betaald hebt.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13746
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Supporterszaken...

Bericht door Jinne » wo aug 16, 2017 11:47 am

Hoezo? 11 op 17 is toch geen bijzonder hoog gemiddelde.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Supporterszaken...

Bericht door beelzebub » wo aug 16, 2017 12:10 pm

Beter toch. En als je zelf niet kan leen je 'm uit.

Edit: Geldt alleen voor de F-side lees ik net, vanwege de wachtlijst van 10 jaar. Verzoek komt van de F-side zelf notabene en is ook al juridisch getoetst.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Plaats reactie