De medische staf

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40873
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De medische staf

Bericht door Marillion » di feb 17, 2015 12:06 pm

Er moet zeker goed worden gekeken naar de vraag waarom we na de winterstop zo in elkaar zijn gestort. Want eerlijk is eerlijk, we hebben het in een paar weken volledig uit handen gegeven.

Maar dat hoeft niet per definitie aan zware trainingen te liggen. Ik vraag me ook af op basis waarvan die Verheijen nu weer de publiciteit zoekt (los van zijn ego). Weet hij ook echt wat er wel en niet is gebeurd of roept hij maar wat op basis van vermoedens. Voor zover ik weet is hij geen werknemer van Ajax en was hij daar niet aanwezig.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De medische staf

Bericht door Jöhnk » di feb 17, 2015 12:06 pm

SInkgraven legde tegen Twente 14 km af, volgens Zuidema. Een kwestie van tijd totdat bij hem, net als bij Fischer, een spier tot op het bot afscheurt.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De medische staf

Bericht door wimpey » di feb 17, 2015 12:15 pm

Yopi schreef:Dat denk ik ook, ja. Ze lopen zich kapot doordat het team niet goed staat.
Doordat het team kwaliteit mist. Maar daar wil jij niet aan. Het is trouwens geen toeval dat Ajax tegen AZ, Go Ahead en Twente wat beter was dan tegen de kakkies en Vitesse. Sinkgraven voor Andersen is een significante verbetering.

Nu nog de as: 3, 4, 6 en spits. Losers out, kwaliteit in. Dan kunnen we weer gaan voetballen. Waarbij ik overigens niet vind dat Ajax dan maar effe 4 man moet gaan kopen. Maar op RCV en 6 zijn we dermate bedroevend bezet dat er wat gesleuteld moet worden om vooruit te kunnen.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De medische staf

Bericht door Yopi » di feb 17, 2015 12:18 pm

Bazoer kan ook op 6 spelen. Nu misschien nog niet, maar het is zijn positie.

Niet met je eens, qua veldbezetting ging het tegen AZ, GAE en Twente niet eens beter. Ook toen gaf Ajax veel ruimte weg. Je moet compact spelen, anders komen met name de verdedigers te zwemmen.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De medische staf

Bericht door wimpey » di feb 17, 2015 12:23 pm

Yopi schreef: Ook toen gaf Ajax veel ruimte weg. Je moet compact spelen, anders komen met name de verdedigers te zwemmen.
Zou het wellicht beter staan wanneer die verdedigers eens vooruit denken? :aai.gif: En inschuiven? In plaats van maar af te wachten, de bal niet aan te vallen en het onheil over zich af te roepen.

Het is juist het middenveld dat verzuipt, door gebrek aan ondersteuning. Voetballend is het nu wat beter, doordat Sinkgraven een snel oog heeft en een splijtende pass kan neerleggen. Het juffie mist iedere vorm van overzicht, gaat met de bal lopen en verliest 'm dan.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De medische staf

Bericht door Jöhnk » di feb 17, 2015 12:25 pm

Sinds wanneer kan Moisander dan niet meer vooruit denken en inschuiven?

Het zou ook helpen als middenvelders op het middenveld bleven.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De medische staf

Bericht door wimpey » di feb 17, 2015 12:41 pm

Jöhnk schreef:Sinds wanneer kan Moisander dan niet meer vooruit denken en inschuiven?
Goeie vraag. Vorig seizoen deed ie dat wel. We herinneren ons menig voorassist van 'm. Seizoen daarvoor zakte Poulsen in, ging Moisander naar LB, kwam Blind op linkshalf en Eriksen in de as.

Moisander zit zelf niet lekker in z'n vel. En dat schrot naast 'm zou ik ook niet graag alleen laten. Wellicht is dat de verklaring.
Het zou ook helpen als middenvelders op het middenveld bleven.
Inzakken van Poulsen was functioneel. Hij was geen bouwer en Eriksen en Blind namen die taak op het middenveld goed waar.

Dit seizoen is het inspelen van het middenveld een zeldzaamheid. Het vertrouwen bij de CVs ontbreekt. De kunde ook. Het gaat óf lang naar voren (balverlies) óf terug naar Cillessen (balverlies). Tweede bal is 9 van de 10 keer voor de tegenstander.

Dus dan gaat een middenvelder die bal maar halen. Kan op zich werken, wanneer die andere twee middenvelders dan maar van de bal weg bewegen. Dat deed Bazoer zondag een aantal keren prima. Sinkgraven heeft de prettige bijkomstigheid dat ie onder druk aangespeeld kan worden. Het gaat nog niet altijd goed, maar hij kan kort wegdraaien en het spel verleggen. Die Deen was wat dat betreft een garantie op balverlies. Die mist Ajax niet.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: De medische staf

Bericht door beelzebub » di feb 17, 2015 12:42 pm

Waarom praten jullie hier over voetbaltactische zaken? Negeer ik dit topic, dan mis ik een mooie voetbaldiscussie. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De medische staf

Bericht door wimpey » di feb 17, 2015 12:51 pm

beelzebub schreef:Waarom praten jullie hier over voetbaltactische zaken? Negeer ik dit topic, dan mis ik een mooie voetbaldiscussie. :ajaxsmiley.gif:
Pas maar op, dit topic is blessuregevoelig. Straks loop je wat op! :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
thaumaturgy
Berichten: 383
Lid geworden op: do apr 27, 2006 4:32 am

Re: De medische staf

Bericht door thaumaturgy » za jul 06, 2019 5:32 pm

Wijzigingen medische en performance staf Ajax 1
De voorbereidingen op het nieuwe seizoen zijn inmiddels in volle gang. Naast dat wijzigingen hebben plaatsgevonden in de technische staf, zijn ook enkele wijzigingen doorgevoerd in de teams daar omheen.

Bij de medische staf is Niels Wijne als clubarts tevens hoofd van de medische staf. De 52-jarige Wijne is al jaren een bekend gezicht in de sport, maar zeker ook bij Ajax. Vanaf 2006 was hij verantwoordelijk voor de sportmedische zorg in de jeugdopleiding en schoof vervolgens door naar het eerste elftal. Van 2012-2016 stond hij aan het roer van de medische staf van FC Utrecht.

Pim van Dord, tot afgelopen seizoen hoofd van de medische staf, gaat een andere functie binnen de medische staf vervullen. Maikel van Wijk, de sportarts die vorig seizoen bij Ajax 1 op de bank zat, zal ook bij het eerste elftal blijven werken.

Alessandro Schoenmaker is nieuw in de staf bij Ajax en komt van Anderlecht. Schoenmaker werkte voorheen onder meer bij FC Utrecht, FC Twente, Internazionale en Crystal Palace en richt zich op de fitheid van de spelers in de A-selectie en van Jong Ajax. Bjorn Rekelhof wordt hoofd performance.

Ook is een hoofd fysiotherapie aangesteld in de persoon van Maarten Gozeling. Hij heeft ruime ervaring in de topsport, heeft jarenlang gewerkt bij onder andere AZ en de laatste 3 jaar bij PSV.

Brede functie
Voor zowel Wijne, Rekelhof als Gozeling geldt dat hun functie club breed is, dus zowel jeugd- als betaald voetbal.

Aanleiding voor de wijzigingen is onder meer om een impuls te geven aan de individualisering op bovengenoemde terreinen en een meer uniforme werkwijze voor jeugd- en betaald voetbal.

Nauwere samenwerking
Daarnaast gaan de medische staf van Ajax en het UMC Amsterdam (fusie AMC/VUMC) hun samenwerking verder intensiveren. De wetenschap en zorg rondom de spelers van Ajax zal binnen het huidige AMC grotendeels in samenwerking met de afdeling Academic Center for Evidence-based Sports Medicine (ACES) ingevuld gaan worden. ACES staat onder leiding van prof. Kerkhoffs (orthopeed), prof. Maas (radioloog) en de heer Jorstad (cardioloog).
Mr. Pickle's funtime abortion clinics: we'll bring out the kid in ya!

Plaats reactie