Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door Cruijff » za feb 18, 2012 3:08 pm

999 schreef:Tja, probleem blijft natuurlijk dat wij onze voorkeuren hier neer kunnen en mogen zetten maar dat het de goedkeuring van JC nodig heeft.Zonder dat, zefs al zou het de allerbeste professor of allerslechtste ex-voetballer zijn, heeft het toch geen kans van slagen ?.

En zelfs dan is het nog maar afwachten of die steun er blijft komen van JC.
Je gelooft echt nog steeds in het fabeltje dat JC een dictator is die alles voor het zeggen heeft, he? Pure kul, hij wordt nog altijd een stuk meer tegengewerkt dan bijgestaan door mensen op het pluche of van de media. Maargoed, dat is tijdens zijn carrière als voetballer en trainer zelden anders geweest.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door 999 » za feb 18, 2012 3:23 pm

Cruijff schreef:
999 schreef:Tja, probleem blijft natuurlijk dat wij onze voorkeuren hier neer kunnen en mogen zetten maar dat het de goedkeuring van JC nodig heeft.Zonder dat, zefs al zou het de allerbeste professor of allerslechtste ex-voetballer zijn, heeft het toch geen kans van slagen ?.

En zelfs dan is het nog maar afwachten of die steun er blijft komen van JC.
Je gelooft echt nog steeds in het fabeltje dat JC een dictator is die alles voor het zeggen heeft, he? Pure kul, hij wordt nog altijd een stuk meer tegengewerkt dan bijgestaan door mensen op het pluche of van de media. Maargoed, dat is tijdens zijn carrière als voetballer en trainer zelden anders geweest.
Mwah, JC tegengewerkt door de media ( en het pluche ? ), als er een persoon is die de media meeheeft dan is het JC wel.Ik geloof nergens in, maar ik lees en hoor het tegenovergestelde wat jij met droge ogen hier neer pent.

Het probleem is er dat JC tenallertijde zich zal roeren via de T. ( en Derksen ) of dat nu positief of negatief is.Op het moment dat er iets gebeurt of gaat gebeuren wat tegen zijn zin is zal hij dat kenbaar maken, zoals hij dat altijd en al jaren en jaren doet.Me dunkt dan dat je als RvC ( of in welke andere functie binnen AJAX ) je sterk in je schoenen moet staan.Vandaar ook dat ik zeg, laat ze maar komen, degene die ( zo lang het gaat duren ) de goedkeuring van JC hebben ...

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door Cruijff » za feb 18, 2012 3:30 pm

Denk je nu niet dat wanneer Johan Derksen en Jaap de Groot het continu, ongevraagd, voor je opnemen, dat juist meer tegen dan voor je werkt? Het probleem met samenwerken met Johan is niet zo zeer dat het samenwerken an sich ingewikkeld is, Johan is een erg relaxte jongen in de omgang, bescheidener en down to earth vind je ze bijna niet.

Het probleem ligt hem vooral in het feit dat bij grote clubs continu een hoop patjepeeërs met een ego groter dan de Bijenkorf inclusief parkeergarage zich roeren. Zo konden voorzitters als Nunez het niet hebben dat de trainer populairder was dan hij als grote presidento, terwijl ze de successen wel aan de trainer te danken hadden en niet aan het bestuur. Zelfde soort botsingen waren er in het verleden ook met Ton Harmsen, Jaap van Praag, Louis van Gaal en Steven ten Have. Wanneer je zo'n 'easy going person' als Johan Cruijff bent trek je helaas mensen aan die je als een varken proberen te lopen fokken en je alles af willen nemen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door 999 » za feb 18, 2012 3:50 pm

Cruijff schreef:Denk je nu niet dat wanneer Johan Derksen en Jaap de Groot het continu, ongevraagd, voor je opnemen, dat juist meer tegen dan voor je werkt?
De Groot doet het in samenwerking met JC, dus hoezo ongevraagd ?.En nee, ik denk niet dat de pro-propaganda trein van de T. en Derksen ( w.b. JC ) dat juist meer tegen dan voor je werkt ...

wimpey
Berichten: 51683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door wimpey » di okt 30, 2012 8:01 pm

Hier maar. Kandidaat II als AD, vd Sar, is nu Kandidaat I. Of we daar zo blij mee moeten zijn, is de vraag, want Sar schijnt qua denkniveau het MBO niet te ontstijgen.

De vorige Kandidaat I heeft bedankt. Eigenlijk al bij voorbaat, maar hij speelde het spel effe mee... Had Ajax lekker handig aangepakt trouwens, ze lieten Kandidaat I benaderen door een headhunter. Waarop Kandidaat I zei: rot effe op, ik praat alleen met mensen van Ajax.

Dus toen is Wijers maar met Kandidaat I gaan praten. Heel hush hush, ver na kantooruren, op een ontoegankelijke plek. Tevergeefs. Kandidaat I <> Ling trouwens. Kandidaat I was wél de perfecte man voor Ajax geweest. Jammer maar helaas...

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door LucaS » di okt 30, 2012 8:05 pm

Maar vd Sar is toch een oud-topvoetballer?
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door wimpey » di okt 30, 2012 8:09 pm

LucaS schreef:Maar vd Sar is toch een oud-topvoetballer?
Kandidaat I niet. Dus je vooroordelen gaan niet altijd op.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door jabu » di okt 30, 2012 8:21 pm

En wie was kandidaat I?

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door LucaS » di okt 30, 2012 8:43 pm

wimpey schreef:
LucaS schreef:Maar vd Sar is toch een oud-topvoetballer?
Kandidaat I niet. Dus je vooroordelen gaan niet altijd op.
Ik snap werkelijk niet wat kandidaat I te maken heeft met de opvatting dat oud-topvoetballers per definitie geschikt zijn voor sleutelfuncties bi Ajax.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door Arthur » di okt 30, 2012 8:46 pm

Jabu schreef:En wie was kandidaat I?
Fontein, neem ik aan.

wimpey
Berichten: 51683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door wimpey » wo okt 31, 2012 5:42 pm

LucaS schreef:
wimpey schreef:
LucaS schreef:Maar vd Sar is toch een oud-topvoetballer?
Kandidaat I niet. Dus je vooroordelen gaan niet altijd op.
Ik snap werkelijk niet wat kandidaat I te maken heeft met de opvatting dat oud-topvoetballers per definitie geschikt zijn voor sleutelfuncties bi Ajax.
Ik snap deze zin niet...

Fontein was niet Kandidaat I trouwens.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door jabu » wo okt 31, 2012 5:57 pm

En nu ga je heel geheimzinnig doen wie kandidaat I dan wel was? :excited.gif:

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door LucaS » wo okt 31, 2012 5:58 pm

Jij noemt mijn opmerking een vooroordeel en 'bewijst' dat ie nergens op slaat door er op te wijzen dat kandidaat I geen oud-voetballer is. Dus ik verduidelijk dat mijn opmerking er niet op sloeg dat er alleen maar oud-voetballers binnen mogen komen, maar dat er wel van uit wordt gegaan dat oud-voetballers per definitie geschikt zijn. Behalve als ze uit het andere kamp komen, natuurlijk.
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door wimpey » wo okt 31, 2012 6:17 pm

Jabu schreef:En nu ga je heel geheimzinnig doen wie kandidaat I dan wel was? :excited.gif:
Nee hoor. Maar ik zeg gewoon niet om wie het gaat. Boeit ook niet meer, want dat feest gaat dus niet door.
LucaS schreef:Jij noemt mijn opmerking een vooroordeel en 'bewijst' dat ie nergens op slaat door er op te wijzen dat kandidaat I geen oud-voetballer is. Dus ik verduidelijk dat mijn opmerking er niet op sloeg dat er alleen maar oud-voetballers binnen mogen komen, maar dat er wel van uit wordt gegaan dat oud-voetballers per definitie geschikt zijn. Behalve als ze uit het andere kamp komen, natuurlijk.
Niet per definitie dus. De vorige RvC -1 (met oud-voetballer Davids o.a.) ging ervan uit dat de oud-voetballers Van Gaal en Blind geschikte directeuren zouden zijn. Per definitie dus blijkbaar, want op basis van hun merites op directieniveau zouden ze geen kans hebben gemaakt.

De huidige RvC kwam in eerste instantie dus bij een ander type uit. En wanneer ze straks met vd Sar als AD op de proppen komen, rest dezelfde vraag als bij de aanstelling van LvG en DB vorig jaar: op basis waarvan krijgt deze persoon deze positie.

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door GangstaRiB » wo okt 31, 2012 9:46 pm

Komt die v/d Sar toch nog ergens met z'n EO-hoofd. Jammer, vind het een uiterst on-sympathieke gast. Beetje de Dirk Kuyt van Ajax.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door Cruijff » wo okt 31, 2012 9:59 pm

Van der Sar hoopt om te beginnen dat zijn vliegtuig morgen of overmorgen in New York komt. En dat de NY Marathon doorgaat, want daar heeft ie hard voor getraind.

Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord of gelezen dat Van der Sar een functie of RvC zetel ambieert...

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door jabu » wo okt 31, 2012 10:07 pm

Is deze vermaledijde RvC je nu ook alweer buitenspel aan het zetten, Cruijff?!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door Cruijff » wo okt 31, 2012 10:14 pm

Nee, ik heb nog niet het gevoel dat ze me een mes in de rug willen gaan steken. Nu moet ik ook wel zeggen dat je een mes in je rug doorgaans niet aan ziet komen, dus aan dat gevoel dient niet zoveel waarde te worden gehecht. :smile-ajax.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door Yopi » ma jan 07, 2013 10:36 am

Van den Brom in wandelgangen genoemd om op (lange) termijn De Boer op te volgen'"

In de wandelgangen wordt volgens De Telegraaf de naam van John van den Brom genoemd om op (lange) termijn Frank de Boer op te volgen bij Ajax. "Dat is een heel mooi compliment", vindt de huidige coach van Anderlecht. "Voor de kerst was ik een dag op De Toekomst en dat was zo leuk. Marc Overmars, Edwin van der Sar, Frank en Ronald de Boer, Bryan Roy, Fons Groenendijk en Michel Kreek gaven me het gevoel dat ik nooit was weggeweest."

"De ontwikkelingen in Amsterdam heb ik gevolgd en als ik het zo van een afstand zie, denk ik dat Ajax op de goede weg is. De voetbalvisie is weer bepalend voor het geheel. Ajax en Anderlecht lijken in heel veel opzichten op elkaar. Ik zal Ajax niet anders laten voetballen dan onder Frank, ben niet voor niets hoofd opleidingen geweest. Het zou een eer zijn ooit bij Ajax aan het roer te staan. Maar dat is toekomstmuziek, want voorlopig heb ik het veel te goed naar mijn zin bij Anderlecht en heeft Ajax een prima trainer."
AN

Zullen ze bij Anderlecht leuk vinden. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door Duke » ma jan 07, 2013 11:01 am

De Boer gaat toch nog lang niet weg? Ik zou me daar als Anderlecht geen zorgen over maken.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door Yopi » ma jan 07, 2013 11:04 am

Nee, maar wij zouden er niet kapot van zijn als Frank op die manier praatte over een andere club.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door 999 » ma jan 07, 2013 11:09 am

Wie is er dan kapot van ? ...

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door Khraa » ma jan 07, 2013 11:21 am

Van den Brom mag nooit naar Ajax. Dat heeft hij met zijn zang- en danskwaliteiten na ADO-Ajax wel verpest.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door Ramona » ma jan 07, 2013 11:25 am

Khraa schreef:Van den Brom mag nooit naar Ajax. Dat heeft hij met zijn zang- en danskwaliteiten na ADO-Ajax wel verpest.

Bijvoorbeeld.
Mot er toch niet aan denken! Yek! :baaa.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door Marillion » ma jan 07, 2013 11:26 am

Nee, laat Van den Brom maar lekker in Brussel. Ik vind dat hij regelmatig te emotioneel is in zijn reacties. Geen Ajax materiaal wat mij betreft.

Voorlopig gaan we lekker verder met Frank de Boer. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Plaats reactie