Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door Frank » do okt 05, 2023 3:47 pm

Liberty schreef:
do okt 05, 2023 1:18 pm
Han Dade, medeoprichter van Ajax: https://nl.wikipedia.org/wiki/Han_Dade
Thanks, weer wat geleerd vandaag
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door Monkey Tonk » do okt 05, 2023 4:40 pm

Liberty schreef:
do okt 05, 2023 10:01 am
Maar MT, dan speel je dus puur op de emoties van de mensen. Want niemand gaat Litmanen afvallen als een van de helden van 95. En Bergkamp heeft als voetballer een staat van dienst waar weinigen tegen op kunnen. Beiden hebben echter geen verleden met het runnen van een club.
Een goede voetballer is echt nog geen goede CEO. Een goede voetballer is nog niet eens per definitie een goede trainer. Wat dat aan gaat had Adriaanse wel gelijk.

Kijk dan naar een type als Tsjeu La Ling. Die heeft tenminste ervaring, kan een bedrijf leiden, kan een club leiden en heeft een Ajax achtergrond. Daarmee wil ik niet zeggen dat hij geschikt is maar het is wel een stuk logischer.

In het begin werd Van der Sar gewoon opgeleid en was Overmars ook geen TD. Die hebben kunnen groeien in hun rol maar werden in de eerste jaren veel uit de wind gehouden. Mogelijk dat een Litmanen het ook in zich heeft, maar dan moet je wel een soortgelijke constructie bedenken. Want gooi dit soort mannen nu voor de leeuwen en ze worden opgevreten.
Zo denkt men in NL doorgaans. Dit kan niet, want, dat kan niet, want... Ik denk meer Amerikaans. 'Nog nooit gedaan maar we vinden een manier!' Dan sta je, na allerlei problemen opgelost te hebben, opeens als eerste op de maan. Totale andere levensbenadering, en ik weet dat Cruijff wat dat betreft heel veel heeft opgepikt in zijn Amerikaanse periode.

Het is niet makkelijk om de weg naar de top te vinden. De topvoetballers bij Ajax weten wat je daarvoor moet doen en laten. Als je dat eenmaal weet, is het vrij gemakkelijk over te hevelen naar andere gebieden. Ze hoeven natuurlijk niet meteen wereldtop bestuurders te zijn. Het gaat erom dat ze precies weten wat ervoor nodig is om de top de bereiken, en dus dat klimaat voor jongere spelers kunnen scheppen. Wat je wel en vooral ook niet moet doen.
Daarbij wel een aantekening dat ik voor het bestuur van een club alleen ex-toppers met een visie op het veld zou kiezen. Overmars valt daar niet onder (die moest het van zijn snelheid alleen hebben), en dat bleek.. Kende het klappen van de zweep aan de top, maar gebrek aan onderliggende visie. Van Bergkamp zou ik veel meer verwachten. Niet meteen, maar wel in een lift die snel omhoog schiet. Van iemand als Huntelaar weer niet.

(Bij trainers gaat het naast visie vooral om didactische kwaliteiten. Het talent om iets duidelijk en simpel uit te leggen. Niet voor niks dat Michels en zijn na-apertje van Gaal allebei gymleraar waren. Als ik me dat goed herinner, tenminste).
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door Monkey Tonk » do okt 05, 2023 5:06 pm

Voortbordurend. Ik vind Litmanen zo waanzinnig goed in zijn passing - en afwerking - , dat ik er serieus over zou denken om een ijshockey capaciteit toe te voegen op de Toekomst. In ijshockey gaat het allemaal veel sneller, en moet de pass op maat en op snelheid... Als je dan daarna gaat voetballen is het allemaal heel langzaam en dus makkelijker te overzien.

Ik hou erg van de Amerikaanse benadering. Mensen die zich Eric Heiden zullen herinneren weten dat hij eerst aan gort werd gereden op de WK. Toen heeft hij zijn eigen trainingsmethode ontworpen, door er zelf diep over na te denken, en draaide hij het helemaal om. Waar men in NL al snel een obstakel ziet, een reden om het dan maar niet te proberen, ziet een meer positieve benadering een uitdaging. Wat dit betreft viel het Cruijff dus op dat mensen in Amerika een topsportersmentaliteit hadden.

Ajax is een droomclub, omdat men daar wel durft te dromen. (en opeens hebben we Feyenoord gehypnotizeerd dat zij ook mogen dromen; dat was nou weer net niet de bedoeling, maar het laat zien hoe aanstekelijk het is).
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

De Dominee
Berichten: 5851
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door De Dominee » za okt 07, 2023 12:07 pm

De naam van Max Huiberts komt wat vaker voorbij de laatste dagen in de wandelgangen...
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door Lionel » za okt 07, 2023 12:23 pm

De Dominee schreef:
za okt 07, 2023 12:07 pm
De naam van Max Huiberts komt wat vaker voorbij de laatste dagen in de wandelgangen...
Doen. Meteen de trainer ook. Betaal AZ flink wat miljoenen en laat Kroes meteen beginnen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door Marillion » za okt 07, 2023 12:31 pm

Zou het nou echt zo simpel werken om dan maar de hele organisatie van AZ op te kopen en die in Amsterdam neer te zetten?

Ik ben de eerste om toe te geven dat AZ de boel al jaren goed voor elkaar lijkt te hebben hoor. Maar dat is wel vanuit een relatief rustige en overzichtelijke omgeving. Al wil dat ook niet per definitie zeggen dat het niet zou kunnen werken natuurlijk.

AZ heeft de afgelopen jaren wel moeiteloos het vertrek van goede spelers op weten te vangen. En op het gebied van de jeugd zijn ze volgens mij ook goed bezig.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door Lionel » za okt 07, 2023 1:05 pm

Zo simpel zal het niet zijn. Maar het zijn wel kundige mensen. Zie ook niet zo snel andere kandidaten. Ook voor die lui is Ajax natuurlijk gewoon een stap omhoog.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door Mano » zo okt 08, 2023 11:49 am

Marillion schreef:Zou het nou echt zo simpel werken om dan maar de hele organisatie van AZ op te kopen en die in Amsterdam neer te zetten?

.
We kunnen ook gewoon shirtjes ruilen Afbeelding
Makkelijker


Alles wat we bij AZ ophalen, blijkt niet te werken in Amsterdam.
We gaan zien of kroes de uitzondering is
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door zeux » zo okt 08, 2023 11:56 am

Interview met Eringa in de NRC:
Pier Eringa: ‘Wat nou als Ajax het wél heel goed had gedaan?’
Voetbal Bij Ajax werd de bestuurlijke crisis compleet met het gedwongen vertrek van president-commissaris Pier Eringa. „Ow, ow, wat is hier gebeurd?”
Steven Verseput Joris Kooiman


Pier Eringa had zich „goed ingelezen”, voor zijn benoeming tot president-commissaris van Ajax op 14 maart dit jaar. Het krachtenveld rond de club kende hij, dacht hij. Eringa (62), ervaren bestuurder in het publieke domein en eerder toezichthouder bij de KNVB, was gewaarschuwd over de omgekeerde wasstraat bij Ajax: je gaat er schoon in en komt er vies uit. „Tegelijkertijd dacht ik: dat zal allemaal wel.” De raad van commissarissen waaraan hij leiding zou gaan geven, vond hij een „goed team”. „Ik dacht: dat gaat wel lukken.”

Zes maanden later stapte hij onder grote druk op. Eringa kwam in een tijd dat het niet goed ging met Ajax. Het eerste elftal speelde ondermaats en de club zat al ruim een jaar zonder technisch directeur. Eringa vond dat Ajax meer aan „successieplanning” moest doen, zowel op het veld als in de bestuurskamer zou de club weer van topniveau worden. Inmiddels is Ajax sportief én bestuurlijk diep weggezakt, met een vijftiende plaats in de Eredivisie, een ontslagen technisch directeur, gevolgd door de min of meer gedwongen exit van Eringa.

Eringa wilde doorgaan. Maar een telefoontje van de voorzitter van de bestuursraad van de vereniging AFC Ajax (800 leden), zeer invloedrijk als grootaandeelhouder van de beursgenoteerde profclub, liet hem weinig keus. „Die zei: volgens mij is het beter dat je stopt.”

Diezelfde woensdagochtend, 27 september, laat Eringa in de groepsapp van de rvc weten dat hij ermee ophoudt.

Dan is het: ‘Pier Eringa heeft de groep verlaten’?
Lachend: „Nee, want we zaten nog middenin de afwikkeling van de jaarrekening. Daarom ben ik pas afgelopen maandag gestopt.”

De witte jaloezieën blijven naar beneden in zijn kantoor in het Gelre-ziekenhuis in Apeldoorn, waar hij voorzitter is van de raad van bestuur. Eringa trekt een groot vel tevoorschijn op een flip-over, waarop hij de belangrijkste gebeurtenissen van afgelopen halfjaar reconstrueerde. De bestuursraad, Ajax-prominenten, supporters en media staan in het rood omcirkeld.

„Boerenzoon uit Friesland, zoon van een Ajax-fan.” Zo presenteert Eringa zich als buitenstaander bij de aandeelhoudersvergadering in maart. Als rvc-voorzitter is hij die outsider gebleven, is het beeld dat ontstaat tijdens dit gesprek. Iemand die niet precies doorhad op welk strijdtoneel hij verzeild raakte. Dat lijkt hij zich nu pas te realiseren, hoewel hij ook nu nog geneigd is meer vragen te stellen dan antwoorden te geven. Het woord „achteraf” gebruikt hij in anderhalf uur zeker acht keer. „Achteraf denk ik: hoeveel kans krijgt een buitenstaander met een andere achtergrond bij Ajax?”

Met dit interview sluit hij het thema Ajax af, zegt hij. Hij hoopt dat er rust komt onder de beoogde nieuwe rvc-voorzitter Michael van Praag, die ondersteuning krijgt van adviseur Louis van Gaal. Tegelijkertijd is Eringa „zeer bezorgd” over de bestuurbaarheid van Ajax.

Die bezorgdheid begint al voor zijn voordracht als president-commissaris, in januari. Hij is dan de enige serieuze kandidaat, voert al gesprekken met alle bestuursorganen. Tot hij „opeens” van het door Ajax ingeschakelde headhuntersbureau begrijpt dat „men” nog een tweede kandidaat wil. „Toen zei mijn vrouw al: Pier, dit is toch wel heel raar, hè. Dat is een oranje lampje: wat gebeurt hier achter de schermen?” Van wie dat initiatief kwam en wie die tweede kandidaat was, weet hij nog altijd niet, zegt hij.

Tweede ‘oranje lampje’ is een discussie in het voorjaar over het voorstel van de rvc om een vergoeding te koppelen aan de functie van toezichthouder. De bestuursraad van de vereniging steunt het plan, maar treedt vervolgens af vanwege felle kritiek van leden. „Dat was nog zo’n moment dat ik dacht: oei, wie heeft het hier voor het zeggen?”

Kunt u de vraag beantwoorden?
„Nou, niet de rvc. En de directie is ook onvoldoende in positie. Het zijn andere krachten en machten dan de formele governance.”

Benoem die eens?
„De supportersdruk is er absoluut eentje. De media zijn behoorlijk bepalend: De Telegraaf is al lang boos op Ajax, dat is zo’n macht. De prominenten die vanaf de achterbank dingen roepen. De vereniging Ajax met al haar persoonlijkheden die invloed uitoefenen op de bestuursraad.”

U bedoelt dat er een vijfde colonne is bij Ajax die bepaalt?
„Daar lijkt het wel op.”

U noemt de druk van fans. Hoe heeft u die gevoeld, behalve in de vorm van spandoeken op de F-side waarop uw vertrek werd geëist?
„Nadat in het nieuws was gekomen dat de rvc een transfer van Spertsyan [een middenvelder van het Russische Krasnodar] zou hebben geblokkeerd, kreeg ik vanuit fans allerlei berichten dat ik moest oprotten, een teringlijer was, noem maar op. Vooral via Instagram. Dat lezen mijn kinderen en vrouw ook. Dat is echt geen pretje. Maar bedreigd ben ik niet.”

Wat de opdracht voor Eringa extra moeilijk heeft gemaakt, zegt hij, is het onverwachte vertrek van algemeen directeur Edwin van der Sar eind mei. De commissarissen van Ajax vinden in Alex Kroes, op dat moment bestuurder bij AZ, „dé kandidaat” om Van der Sar op te volgen. Maar AZ houdt Kroes aan zijn concurrentiebeding, hij mag pas in maart beginnen. Eringa vindt dat hij er alles aan heeft gedaan AZ op andere gedachten te brengen. Maar het „verlanglijstje” van AZ was zo dat Ajax daar nooit aan kon voldoen, stelt Eringa, die niet in detail wil treden over wat er dan op dat lijstje stond.

Toch is het vooral twijfel over de inmiddels ontslagen directeur voetbalzaken Sven Mislintat die de positie van Eringa kwetsbaar heeft gemaakt. Ajax laat een forensisch onderzoek uitvoeren door KPMG naar mogelijke belangenverstrengeling bij de transfer van verdediger Borna Sosa – ook andere deals worden bekeken. Ajax ontsloeg Mislintat toen bleek dat hij nauwelijks overlegde met coach Maurice Steijn en de scoutingafdeling. De meesten van de twaalf spelers die Mislintat haalde, stellen vooralsnog teleur.

Is Mislintat voldoende gecontroleerd en tegenwicht geboden door de directie?
„Dat is een goede vraag. Dat mag je mij en ons wel verwijten, hadden wij er scherp genoeg zicht op? Daar wordt nu wel naar gekeken. Ik sluit niet uit dat dat een belangrijk element wordt van het onderzoek.”

Wat denkt u?
„Wij dachten dat het spel adequaat werd gespeeld tussen technische staf, technisch directeur en directie. Daar hadden we geen twijfels bij. Anders zou je de transfers niet goedkeuren.”

Wanneer kwamen die twijfels wel door?
„Heel laat.”

Pas toen Steijn eind augustus liet doorschemeren dat hij weinig invloed had op de keuzes die Mislintat maakte?
„Dat was een belangrijk signaal.”

Hoe kan dat?
„Ja, goede vraag.”

Wat is daar het antwoord op?
„We hadden geen andere signalen dan dat de transfers gewoon clean waren. Nu moet blijken of dat echt wel zo is.”

Begin augustus verschijnt een foto van Mislintat die in zijn eentje in Zagreb is voor de transfer van Dinamo-verdediger Josip Sutalo.
„Ja … was dat nou wel zo goed, hè? Dat is ook zo’n evaluatiemoment.”

Vraag je je dan niet af; waarom gaat hij daar alleen onderhandelen over een grote transfer?
„Ja. Ja. Maar even … ik weet niet hoe het gegaan is in de tijd van Marc Overmars [Mislintats voorganger bij Ajax]. En hoe het gaat bij andere clubs, hoe vaak een technisch directeur ...”

… de vraag is hoe het nu bij jullie deze zomer ging. Is dat moment geen oranje lampje?
„Als zo’n man op pad gaat, en hij heeft het vooraf goed afgestemd met zijn collega’s, en het is volstrekt helder welk mandaat hij heeft: dan is het volgens mij niet verkeerd.”

Je verliest het zicht op hoe een transfer tot stand komt. Net als bij Sosa is ook hier een zaakwaarnemer, die van Sutalo, gepasseerd. Het is ook ongebruikelijk dat een technisch directeur in zijn eentje naar Zagreb vliegt.
„Weet ik niet.”

De standaard bij Ajax was dat de financieel directeur meegaat, voor het vier-ogenprincipe. De transfermarkt die ondoorzichtig is, persoonlijke belangen die een rol kunnen spelen.
„Als je zegt, is dat lekker? Nee. Daar waar nodig moet minimaal het vier-ogenprincipe gelden.”

Wat voor signalen kregen jullie uiteindelijk vanuit de directie over de moeizame samenwerking tussen Mislintat en de technische staf?
„Dat kwam pas los toen het op het veld niet goed liep, bij de start van de competitie. Toen kwam Steijn eroverheen: ik heb het gevoel dat ik overruled ben. Dat was voor ons wel een heel belangrijk signaal: ow, ow, wat is hier gebeurd?”

Dan ben je te laat.
„Dan ben je te laat.”

Vanuit Mislintats vorige club VfB Stuttgart is Ajax duidelijk gemaakt dat je hem niet te veel ruimte moet geven. Als je dat wel doet, gaat hij brokken maken. Vervolgens lijkt precies dat gebeurd. Hoe kijkt u daar naar?
„We hadden zicht op zijn kwaliteiten en aandachtspunten. Wij wisten dat hij elementen heeft van een einzelgänger. Wij kennen natuurlijk niet precies de discussies hoe die binnen de directie zijn geweest. Kun je met de kennis van nu zeggen: had dat strakker gemoeten? Waarschijnlijk wel.”

U heeft twee zoons die hoog voetballen. Hadden zij af en toe twijfels bij de transfers van Ajax deze zomer?
Eringa lacht: „Ja, dat lieten ze wel weten. Zeiden ze: goh, Steijn is wel een moedig besluit. Ook bij de spelers hebben mijn zoons best wel gezegd: goh, bijzondere keuze.”

Je kan zeggen: we gaan de koers wat verleggen. Maar nu was in één klap alles gericht op de Mislintat-methode.
„Achteraf gezien kan je dat zeggen.”

U begon met veel zelfvertrouwen aan deze job.
„Zeker. En ik denk ook dat als het op het veld beter was gegaan, je misschien de tijd en rust had gekregen om het op te bouwen. Maar je ziet dat het niet lekker presteren op het veld een dynamiek genereert waardoor je niet meer in staat bent om ordentelijk te functioneren.”

Het niet presteren op het veld is toch het gevolg van keuzes die gemaakt worden, voor een trainer, voor een transferbeleid?
„Ja, ja, ja, ja. Nou ja, achteraf kun je dat stellen, hè. Maar wat nou als die ploeg het toch wél heel goed had gedaan. Dat je een verrassend samenspel krijgt, een ensemble van verrassingen. Wat dan?”

Dat is een utopische gedachte, toch?
„Misschien. Dat weet ik niet.”
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door Lionel » ma okt 09, 2023 5:54 am

En dan wil zo een man een vergoeding :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58876
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door 999 » ma okt 09, 2023 11:18 am

Ajax voegt John van ‘t Schip toe aan het technisch management van de club
Ajax gaat John van ‘t Schip toevoegen aan de voetbaltak. De voormalige aanvaller van de club is bereid gevonden om - voor zover zijn privésituatie dat toelaat - zijn (internationale) ervaring en clubkennis te delen met de dolende Amsterdamse club.

Johan Inan 08-10-23, 21:00 Laatste update: 08-10-23, 22:59
De 59-jarige Van ‘t Schip zal plaatsnemen in het technisch management van Ajax. Met zijn naderende aanstelling speelt Ajax in op het ontslag van technisch directeur Sven Mislintat vorige maand. Mede daardoor kan de club de nodige voetbalknowhow gebruiken. Bovendien beschikt Van ‘t Schip, die vanaf begin jaren ‘80 in elf jaar grote successen vierde als aanvaller in de hoofdstad, over het Ajax-dna waar de club al langer naarstig naar op zoek was.

Van 't Schip zit wel in een lastige situatie thuis, met zijn vrouw Daniëlle (dochter van Willeke Alberti en zus van Johnny de Mol) die in april vorig jaar te horen kreeg dat ze uitgezaaide darmkanker heeft. Van ‘t Schip nam twee jaar geleden afscheid als bondscoach van Griekenland, nadat hij zich niet wist te plaatsen voor het WK in Qatar. Na zijn periodes als assistent van Marco van Basten bij Oranje (2004-2008) en Ajax (2008-2010) was Van ‘t Schip hoofdtrainer van Melbourne Heart, Guadalajara, Melbourne City en PEC Zwolle.

Ajax werd afgelopen periode technisch ‘onthoofd’. Niet alleen werd Mislintat ontslagen als gevolg van een ‘gebrek aan breed draagvlak binnen de organisatie’. Daarvoor al verliet Jan van Halst, die dit jaar werd benoemd als commissaris, zijn technische portefeuille om als interim-algemeen directeur te fungeren. Daartoe besloot de club toen bleek dat Alex Kroes vanwege een concurrentiebeding bij AZ pas in maart zou worden vrijgegeven.

Bij Ajax maakt Klaas-Jan Huntelaar ook deel uit van het technisch management. De oud-spits ontfermt zich vooral over (de contracten van) de talenten van de club. Daarnaast maakte Ajax dinsdag bekend dat clubicoon Louis van Gaal, zondag aandachtig toeschouwer tijdens de 2-1 nederlaag tegen AZ, als adviseur van de raad van commissarissen gaat fungeren.


Van ‘t Schip was als laatst actief als bondscoach van Griekenland. Ook was hij werkzaam in Australië en Mexico. In Nederland was de oud-international onder meer actief als trainer van PEC Zwolle en FC Twente. Bij Ajax bekleedde hij eerder al de functies van jeugd-, assistent- en interim trainer.

Van 't Schip vertrok eind 2021 als bondscoach van Griekenland. De oud-aanvaller van Ajax was binnen de club eerder al werkzaam als jeugd- en assistent-trainer. In 2009 was hij voor korte periode ook interim-trainer.
AD.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13398
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door Arthur » ma okt 09, 2023 11:55 am

Bizar, bizar. bizar. En Van der Vaart hadden ze dus ook gevraagd.
Hoe gaat het ooit nog goed komen met mensen aan het roer die denken op deze manier problemen te kunnen oplossen?

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door Mano » ma okt 09, 2023 1:56 pm

Arthur schreef:
ma okt 09, 2023 11:55 am
Bizar, bizar. bizar. En Van der Vaart hadden ze dus ook gevraagd.
Hoe gaat het ooit nog goed komen met mensen aan het roer die denken op deze manier problemen te kunnen oplossen?
Ja ik val van mij stoel.
Elke als ik denk dat de flater wordt rechtgezet, maken we een nieuwe
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door LucaS » ma okt 09, 2023 2:01 pm

Och och och, van de drup in de regen
I think I lost my fucking headache

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door GangstaRiB » ma okt 09, 2023 10:05 pm

Die hulpeloosheid als het uit hun klauwen glipt. Jarenlang in de vip box aan de champagne gelurkt toen ETH en Overmars de zaken runden. Toen die wegvielen bleek er geen gat maar een krater te zijn waar eigenlijk een organisatie zou moeten staan. En zie ze sip op de tribune zitten.

Heb er geen goed woord voor over. Slappe zooi is het.

Andriy Demchenko
Berichten: 5004
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door Andriy Demchenko » di okt 10, 2023 4:45 pm

GangstaRiB schreef:
ma okt 09, 2023 10:05 pm
Die hulpeloosheid als het uit hun klauwen glipt. Jarenlang in de vip box aan de champagne gelurkt toen ETH en Overmars de zaken runden. Toen die wegvielen bleek er geen gat maar een krater te zijn waar eigenlijk een organisatie zou moeten staan. En zie ze sip op de tribune zitten.

Heb er geen goed woord voor over. Slappe zooi is het.
Zo is het altijd gegaan bij Ajax, ik kan vanuit m'n studie ook wel met een wetenschappelijk model van Greiner aantonen waar het aan schort namelijk dat we in organisatie ontwikkel fase 3 de beheerscrisis zitten. https://managementmodellensite.nl/greiner/

Er is ook wel duidelijk wat moet gebeuren als we uit die crisis willen komen. Maar die stap zullen ze bij Ajax niet gaan nemen. Frustrerend ja.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door Jinne » di okt 10, 2023 7:11 pm

Vrouw Van T Schip overleden. Dus diegene die iets voor Ajax wil doen heeft wel hele andere dingen aan zijn hoofd. En die gun je nu ook zijn rust.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58876
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door 999 » di okt 10, 2023 9:15 pm

Louis van Gaal schuift voor wederopbouw Ajax voormalig AZ-directeur Marijn Beuker naar voren

De Dominee
Berichten: 5851
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door De Dominee » di okt 10, 2023 9:19 pm

Tja... Mijlenver. Ben geen fan van de AZ jeugdopleiding.

Sowieso: iemand van 2e niveau Schotland moet ons gaan redden? Wat vindt de T daarvan? :excited.gif: :smallgrin.gif:
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door Trab » di okt 10, 2023 10:32 pm

De Beuk erin!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ajax Rules
Berichten: 31405
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door Ajax Rules » wo okt 11, 2023 7:28 am

Dit weekend De Coup van Cruijff gelezen van Menno de Galan.

Eeg fascinerend. Sommigen zullen het boek te kritisch vinden tav Cruijff, maar daar moet/kan je doorheen lezen als dat je stoort.

Het gaat me erom dat het samenspel tussen directie, RVC, ledenraad/bestuursraad, media, supporters, coryfeeën, zaakwaarnemers, externe bureaus en technische staf heel mooi en heel concreet in beeld gebracht wordt. Erg interessant. Zou zo'n Eringa dat boek van tevoren hebben gelezen? Want dan zou hij beter zijn voorbereid op zijn functie en wat hij kon verwachten.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door Mano » wo okt 11, 2023 7:30 am

De Dominee schreef:
di okt 10, 2023 9:19 pm
iemand van 2e niveau Schotland moet ons gaan redden?
:smallgrin.gif:
goeie!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door Lionel » wo okt 11, 2023 7:35 am

Ajax Rules schreef:
wo okt 11, 2023 7:28 am
Dit weekend De Coup van Cruijff gelezen van Menno de Galan.

Eeg fascinerend. Sommigen zullen het boek te kritisch vinden tav Cruijff, maar daar moet/kan je doorheen lezen als dat je stoort.

Het gaat me erom dat het samenspel tussen directie, RVC, ledenraad/bestuursraad, media, supporters, coryfeeën, zaakwaarnemers, externe bureaus en technische staf heel mooi en heel concreet in beeld gebracht wordt. Erg interessant. Zou zo'n Eringa dat boek van tevoren hebben gelezen? Want dan zou hij beter zijn voorbereid op zijn functie en wat hij kon verwachten.
Die heeft vrij weinig gelezen. Interview gelezen in het NRC?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door peter » wo okt 11, 2023 7:37 am

De Dominee schreef:
di okt 10, 2023 9:19 pm
Tja... Mijlenver. Ben geen fan van de AZ jeugdopleiding.

Sowieso: iemand van 2e niveau Schotland moet ons gaan redden? Wat vindt de T daarvan? :excited.gif: :smallgrin.gif:
We hadden toch ook interesse in iemand anders die daar zit? Robin Veldman?

Deze man heeft toch ook geen Ajax DNA. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58876
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Hoe ziet jouw ideale RvC / directie / trainersstaf eruit?

Bericht door 999 » wo okt 11, 2023 8:05 am

Maak kennis met Marijn Beuker, de man die Ajax moet hervormen
22.25 uur,
10 okt. 2023
Door Pieter Zwart Pieter

De man die een belangrijke pion moet worden in de technische hervorming van Ajax komt verrassend genoeg van het tweede niveau in Schotland. Ajax mikt met Marijn Beuker (39) op een van de breinen achter de geroemde opleiding van AZ. Technisch adviseur Louis van Gaal ziet in Beuker de ideale man om Ajax vooruit te helpen.

Marijn Beuker beschikt over kwaliteiten waar Louis van Gaal van houdt. Hij is een voetbalgek die alles doet om zijn ultieme droom waar te maken: als technisch directeur de Champions League winnen. Bij het najagen van die ambitie gaat Beuker methodisch te werk. Sinds zijn periode bij AZ zet hij alles op papier. Van tactische principes tot de opbouw van een trainingsweek en van de visie op talentontwikkeling per leeftijdscategorie tot ideeën over mindset.

Beuker put daarbij uit theorie én praktijk. Aan de ene kant probeert hij de laatste

wetenschappelijke inzichten in zijn werkwijze te integreren. Hij heeft bij zijn huidige club Queen's Park een datamodel laten ontwikkelen om de kwaliteit van spelers in te schatten. Net als AZ maakt hij daarnaast veelvuldig gebruik van breintesten, om een beeld te krijgen van het cognitieve vermogen van voetballers. Aan de andere kant spart Beuker voortdurend met experts uit de praktijk. Daar legt hij theoretische concepten aan voor, met het verzoek daar gaten in te schieten. Behalve onder anderen Robert Eenhoorn, Toon Gerbrands en Guus Hiddink behoort ook Van Gaal tot dit kennisnetwerk. Beuker toetst al jarenlang ideeën bij hem.
VI

Ach, iedereen en alles afkraken kan ik ook, maar kom dan eens zelf met namen ..

Plaats reactie