Bene-liga.

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Voor of tegen een Bene-liga?

Voor
7
70%
Tegen
3
30%
 
Totaal aantal stemmen: 10

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Bene-liga.

Bericht door 999 » do dec 27, 2012 4:21 pm

Ajax Rules schreef:
999 schreef:
Ajax Rules schreef:
Dan zou ik het niet doen. Je moet niet zo'n traditie afbreken als dat je doel is en het risico zo groot is dat het slechts marginaal uitmaakt.

Ik zou het vooral willen omdat je dan week in week uit echte sport en echte competitie zou zien.
AR hoeveel (top) wedstrijden heb je gezien in/van de Belgische competitie ?.
Nul. Maar je maakt me echt niet wijs dat de dat clubs als Anderlecht, Standard enClub Brugge niet veel sterker zijn dan VVV en Zwolle, ook door hun fanatieke aanhang, het verschil in tactiek, etc.
Dus NUL wedstrijden.Gaat toch niet over VVV of Pec Zwolle.Het gaat er toch om of dat die VIJF belgische clubs een, hoe zeg je dat, waarlijke concurrent zijn voor ONZE top ACHT clubs.Wordt het dan spannender, gaat AJAX en de rest dan beter voetballen als dat niet zo is ..

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Bene-liga.

Bericht door zeux » do dec 27, 2012 4:26 pm

999 schreef:

Dus NUL wedstrijden.Gaat toch niet over VVV of Pec Zwolle.Het gaat er toch om of dat die VIJF belgische clubs een, hoe zeg je dat, waarlijke concurrent zijn voor ONZE top ACHT clubs.Wordt het dan spannender, gaat AJAX en de rest dan beter voetballen als dat niet zo is ..
Ze zullen wel moeten. Anderlecht is echt wel anders dan Zwolle of VVV. Wel vervelend voor Eriksen. Minder snipperdagen in het jaar.
Eens met AR dat er dan meer wedstrijden gaan komen waarin Ajax scherp zal moeten zijn. Daar word je als speler ook beter van.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Bene-liga.

Bericht door 999 » do dec 27, 2012 4:36 pm

Tjesus het lijkt er wel op dat Anderlecht en de rest van die belgische clubs het nivo hebben van RM .. :) .. Ze worden steeds beter, zonder dat men ze heeft zien spelen :) ...

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Bene-liga.

Bericht door Dubbel » do dec 27, 2012 7:05 pm

Voetbal is uiteindelijk local business. Het is leuker om tegen pakweg DWS en Volewijkers te spelen dan tegen Groningen en Roda. Haal je Belgie erbij dan komt het allemaal nog verder van je bed te staan. En de vraag is of het genoeg is om het gat met de grote 6 voor een groot deel te dichten. Ik verwacht van niet. Wees eerlijk, who cares about NL en BE?

Als je het lokale dan toch overboord wilt doen dan zou je het eigenlijk groter moeten aanpakken. Met een soort open inschrijving zodat een Rangers, Fc Kopenhagen, Benfica of Panathinaikos ook mee kunnen doen. Een liga met de topclubs van alle mouse competities zeg maar. Wat je dan krijgt is een competitie die misschien wel beter verkoopt dan Serie A of EPL waardoor de verschillen uiteindelijk worden overbrugt of zelfs in ons voordeel uitvallen.

Zolang, zoals bij het idee van de BENE league, de verschillen tussen groot en klein niet substantieel verminderen zie ik het niet echt zitten en is het misschien wel leuker om tegen ADO te spelen dan tegen Charleroi.

Plaats reactie