Clublid over de schreef op de Toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Clublid over de schreef op de Toekomst

Bericht door Yopi » za dec 21, 2013 6:09 pm

We weten het niet, Voetske. :confused.gif:

In zijn positie was ik ver uit de buurt gebleven van jeugdspelers. Of de verdenkingen ergens op sloegen of niet. Je weet hoe het gaat vandaag de dag.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Clublid over de schreef op de Toekomst

Bericht door Marillion » za dec 21, 2013 6:18 pm

Zeux schreef:
Yopi schreef:Hoe pak je zoiets aan? :confused.gif:
Lastig. Maar als zoveel details worden vrijgegeven over het soort werk dat hij deed én dat het een 'clubicoon' is én dat hij al tientallen jaren werkt, dan ben je wel erg naïef als je denkt dat dan niet in no time de naam Thoolen aan deze zaak verbonden wordt.

Daar moet je dan wat mee denk ik. Of ontkennen, of bevestigen. Veel andere smaken zijn er niet.

Over aard en omvang is echter ook onduidelijkheid. Je leest over 'een incident' in de jaren tachtig, maar ook dat hij meer recent nog onder de douche ging met spelers. Tegelijkertijd is er bij de politie niets bekend - terwijl de zaak dus al maanden loopt - en zegt Cees hierboven dat de man nog niet door een strafadvocaat wordt bijgestaan.

Ik kan mij voorstellen dat de ouders van de voetballers willen weten wat er de afgelopen jaren op De Toekomst is gebeurd rond hun jongens. ZEker als je hoort dat de man afspraken negeert.

Veel onduidelijkheid dus.

Ze zijn zelf met identiteitgevende details naar buiten gekomen. Nu doorpakken denk ik dan.
Mee eens, dit is half werk. Er ligt nu een verhaal wat genoeg voeding geeft aan speculatie. En dat gebeurd vervolgens ook volop. Niet handig want nu kom je weer in de positie dat je daarop moet gaan reageren. Gaat het inderdaad om deze persoon of niet, en wat heeft hij nou precies wel en niet gedaan. Die vragen hou je natuurlijk niet meer tegen.

Ik zou zeggen, handel het intern af óf kom met een volledig en duidelijk verhaal naar buiten. Dan weet iedereen waar hij aan toe is. Dit werkt zo niet.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Clublid over de schreef op de Toekomst

Bericht door raymon » za dec 21, 2013 6:30 pm

Dit gaat niet alleen om 'onze' talenten maar om alle kinderen waar deze persoon mee in aanraking kan komen. Daarom snap ik de huidige gang van zaken niet.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Clublid over de schreef op de Toekomst

Bericht door Yopi » za dec 21, 2013 6:42 pm

Dan moeten ze het intern eens zijn. Bergkamp en Jonk willen hem weren, maar de vereniging (Henrichs?) denkt er blijkbaar anders over.

Iedereen binnen Ajax kent die man natuurlijk. Hij heeft (blijkbaar) veel verdiensten voor de club. Om iemand dan zomaar buiten te zetten... En ach, zo erg was het allemaal niet...

Zo ging het bij de Katholieke Kerk ook.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Clublid over de schreef op de Toekomst

Bericht door Neefkens » za dec 21, 2013 6:49 pm

Daar ging het wel ietsje verder. Hier is geen misbruik geconstateerd, wel gedrag wat blijkbaar laakbaar was.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Clublid over de schreef op de Toekomst

Bericht door raymon » za dec 21, 2013 6:53 pm

Neefkens schreef:Daar ging het wel ietsje verder. Hier is geen misbruik geconstateerd, wel gedrag wat blijkbaar laakbaar was.
Als (en ik zeg heel bewust als) er laakbaar gedrag is, dan is misbruik de volgende stap. Zonder twijfel.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Clublid over de schreef op de Toekomst

Bericht door Yopi » za dec 21, 2013 7:04 pm

Bij het misbruik binnen de RKK was ook niet altijd sprake van seks. Mgr. Gijsen bijvoorbeeld was een gluurder.

Er kan sprake zijn van gedrag dat op zich niet strafbaar is (gluren, exhibitionisme, seksueel getinte opmerkingen maken), maar dat je niet kunt tolereren binnen een jeugdopleiding.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Clublid over de schreef op de Toekomst

Bericht door Neefkens » za dec 21, 2013 7:18 pm

Natuurlijk is het niet te tolereren, ik word er akelig van. Alleen termen als misbruik hebben een juridische lading, die je ook moet kunnen bewijzen. Dat is het externe bureau dus niet gelukt.
Dat hij dient te vertrekken ( als het allemaal waar is), lijkt me duidelijk.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58898
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Clublid over de schreef op de Toekomst

Bericht door 999 » za dec 21, 2013 7:20 pm

Neefkens schreef:Natuurlijk is het niet te tolereren, ik word er akelig van. Alleen termen als misbruik hebben een juridische lading, die je ook moet kunnen bewijzen. Dat is het externe bureau dus niet gelukt.
Dat hij dient te vertrekken ( als het allemaal waar is), lijkt me duidelijk.

En als het niet waar is ?.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Clublid over de schreef op de Toekomst

Bericht door Yopi » za dec 21, 2013 7:30 pm

Dan moeten ze hun geld terugvragen aan dat onderzoeksbureau.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Clublid over de schreef op de Toekomst

Bericht door Neefkens » za dec 21, 2013 7:34 pm

Dan wordt het ook moeilijk voor hem.
Ik heb laatst een Zweedse film gezien over een man die werkt in een kinderdagverblijf en verdacht wordt van misbruik. Maar hij had niets gedaan, maar een hele jacht werd op hem en zijn gezin geopend. Zeer indrukwekkend, maar ook angstaanjagend hoe snel dat kan gaan en je er niets aan kan doen.
Ook in de familie heb ik zoiets meegemaakt. Ik ben zelf ook altijd heel voorzichtig in mijn werk als ik een moeilijke boodschap moet brengen aan een vrouwelijke medewerker.

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Clublid over de schreef op de Toekomst

Bericht door LucaS » za dec 21, 2013 7:35 pm

Jagten is toch Deens? Prachtige film overigens.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58898
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Clublid over de schreef op de Toekomst

Bericht door 999 » za dec 21, 2013 7:43 pm

Neefkens schreef:Dan wordt het ook moeilijk voor hem.
Ik heb laatst een Zweedse film gezien over een man die werkt in een kinderdagverblijf en verdacht wordt van misbruik. Maar hij had niets gedaan, maar een hele jacht werd op hem en zijn gezin geopend. Zeer indrukwekkend, maar ook angstaanjagend hoe snel dat kan gaan en je er niets aan kan doen.
Ook in de familie heb ik zoiets meegemaakt. Ik ben zelf ook altijd heel voorzichtig in mijn werk als ik een moeilijke boodschap moet brengen aan een vrouwelijke medewerker.
Jagten was die film.



Daarom begrijp ik niet, of misschien wordt dat nog gedaan maar dan nog, dat men dit niet intern heeft gehouden en het over heeft gedragen aan de Politie.Maar op de een of andere maniet is dit toch gelekt naar de media.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Clublid over de schreef op de Toekomst

Bericht door Marillion » za dec 21, 2013 7:45 pm

Neefkens schreef:Dan wordt het ook moeilijk voor hem.
Ik heb laatst een Zweedse film gezien over een man die werkt in een kinderdagverblijf en verdacht wordt van misbruik. Maar hij had niets gedaan, maar een hele jacht werd op hem en zijn gezin geopend. Zeer indrukwekkend, maar ook angstaanjagend hoe snel dat kan gaan en je er niets aan kan doen.
Ook in de familie heb ik zoiets meegemaakt. Ik ben zelf ook altijd heel voorzichtig in mijn werk als ik een moeilijke boodschap moet brengen aan een vrouwelijke medewerker.
Ja, die heb ik ook gezien. Prachtige film. En dat verhaal geeft maar aan hoe voorzichtig je moet zijn met dit soort beschuldigingen. Dat is lastig want je wil kinderen beschermen voor mensen die wél verkeerde bedoelingen hebben. Die twee zaken laten zich slecht met elkaar verenigen.
Nil volentibus arduum

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Clublid over de schreef op de Toekomst

Bericht door Neefkens » za dec 21, 2013 7:55 pm

LucaS schreef:Jagten is toch Deens? Prachtige film overigens.
Ik twijfelde al, maar het is idd Deens.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58898
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Clublid over de schreef op de Toekomst

Bericht door 999 » za dec 21, 2013 7:58 pm

Engelse titel The Hunt.Maar de film geeft precies weer waarom je hiermee toch zeer voorzichtig moet zijn, voor beide partijen lijkt me ..

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Clublid over de schreef op de Toekomst

Bericht door Yopi » za dec 21, 2013 8:10 pm

Voorzichtig, ja. Maar je moet het niet omdraaien. De veiligheid van de jeugdspelers staat voorop.

In Jagden komt de beschuldiging van één (klein) kind. In dit geval echter schijnt er meer aan de hand te zijn.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Clublid over de schreef op de Toekomst

Bericht door Marillion » za dec 21, 2013 8:19 pm

Wat nu echter een probleem is. Wij weten eigenlijk helemaal niets. Dat persbericht geeft immers nauwelijks wat weg. Alleen ruimte voor speculatie. Nu hebben we er met z'n allen al een naam bij bedacht en gaat het verder over wat er dan allemaal precies is gebeurd. Dit is geen wenselijke situatie.

Op het moment dat je er mee naar buiten komt moet je ook man en paard noemen. Wat is er gebeurd, wie is er betrokken en wat zijn de acties. Als je niets van dat alles hebt kun je wat mij betreft beter je mond houden. Neemt natuurlijk niet weg dat je dan intern gewoon je maatregelen kunt nemen als dat nodig is. Natuurlijk moet je de kinderen die bij de club rondlopen beschermen. Maar nu is er vooral onduidelijkheid en onrust.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Clublid over de schreef op de Toekomst

Bericht door Yopi » za dec 21, 2013 8:42 pm

Je moet het wel juridisch afdekken. Anders krijg je een claim aan je broek.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Clublid over de schreef op de Toekomst

Bericht door Marillion » za dec 21, 2013 8:45 pm

Dat snap ik. Maar in welke zin draagt het verhaal dat er tot nu toe ligt ergens aan bij? We hebben nu toch vooral onduidelijkheid?

Straks gaan de geruchten over een verkeerd persoon of worden de verhalen veel sterker dan ze in werkelijkheid zijn. Voor je het weet vliegen de stenen door de ramen.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Clublid over de schreef op de Toekomst

Bericht door Jöhnk » za dec 21, 2013 9:39 pm

LucaS schreef:Jagten is toch Deens? Prachtige film overigens.
Alleen de hoofdrolspeler was prut. :hypocrite.gif:

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Clublid over de schreef op de Toekomst

Bericht door Neefkens » za dec 21, 2013 9:59 pm

Vertel eens. :blush.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Clublid over de schreef op de Toekomst

Bericht door Jöhnk » za dec 21, 2013 10:02 pm

Afbeelding

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Clublid over de schreef op de Toekomst

Bericht door Yopi » za dec 21, 2013 10:02 pm

Hij lijkt een beetje op Luuk. :hypocrite.gif:
Marillion schreef:Dat snap ik. Maar in welke zin draagt het verhaal dat er tot nu toe ligt ergens aan bij? We hebben nu toch vooral onduidelijkheid?

Straks gaan de geruchten over een verkeerd persoon of worden de verhalen veel sterker dan ze in werkelijkheid zijn. Voor je het weet vliegen de stenen door de ramen.
Wie gaat er dan over? De directie of de voorzitter van de BR (verenigingszaken)?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Clublid over de schreef op de Toekomst

Bericht door Marillion » za dec 21, 2013 10:35 pm

Wie er over gaat weet ik niet. Het gaat mij er om dat het bericht dat nu naar buiten is gekomen vooral onrust en onduidelijkheid tot gevolg heeft. Hier heeft toch niemand iets aan?
Nil volentibus arduum

Plaats reactie